Stránka 1 z 1

Po výmene spojky

Napsal: stř říj 10, 2012 16:49
od Nexia55
Ahojte :) Tento tyzden mi menili spojku koli skrabavemu zvuku. Bolo to lozisko, tanier a lamela OK - 128 000. Ale som si vsimol po vymene ked idem autom zapocujem ako keby buchod. ako keby uvolnene koleso v kufri ale to je OK koleso v kufri dotiahnute. stretli ste sa stým niekto?? Musí si len spojka sadnut, zabehat alebo je to niečo iné.

Re: Po výmene spojky

Napsal: čtv říj 11, 2012 18:50
od Nexia55
zajtra pozrem vyfuk a sylentbloky.. myslím že by to mohlo byt ono ked sa mi zdalo ze mi to vychadza ten zvuk zozadu :)

Re: Po výmene spojky

Napsal: čtv říj 11, 2012 21:07
od Nexia55
Bol to sylentbolk :D

Re: Po výmene spojky

Napsal: ned říj 14, 2012 21:32
od michal.sk
ja mam spojku vpredu a "koleso v kufri" - predpokladam ze myslis rezervu - vzadu. ako to suvisi? a ako to suvisi so silentblokmi? pises ze ti menili spojku. pri vymene sa nevybera ani rezerva ani silentbloky. asi ti to muselo robit aj predtym, nie? mimochodom spojkove lozisko sa da na nexii premazat. aj mne piskalo lozisko jak svina. stacilo ho premazat (bez demontaze) a to by si sa divil ako dlho to vydrzi - mne to drzi uz dobrych 55 000 km.

Re: Po výmene spojky

Napsal: úte říj 30, 2012 21:00
od JRD McLAREN
a ked si taky mudry, tak mi vysvetli suvislost, medzi poctom najazdenych kilometrov a zivotnostou spojkoveho loziska .. :lol:

Re: Po výmene spojky

Napsal: úte říj 30, 2012 22:28
od michal.sk
cim viac kilometrov prejdes, tym viac musis pouzivat spojku. a ked stlacis spojkovy pedal, tak zatazis spojkove lozisko. a to lozisko ma urcitu zivotnost. takze ak mam najazdenych 20 kilometrov tak to lozisko bude asi v pohode, lebo sa roztocilo mozno 10 krat. ale ak mam najazdemych 100 000 km, tak sa to lozisko pouzilo asi viac krat... no a spojka funguje tak ze stlacis pedal, vypinacia paka sa oprie o lozisko, to sa nasledne roztoci.... no ked sa toci, je tam urcite trenie. trenim vznika teplo... teplom sa natlacena vazelina roztapa, a postupne z loziska vyteka... no a ked vazelina vytecie vsetka, moze sa lozisko zadriet. najskor piska, lebo ide nasucho, casom sa zadrie... lebo je suche - dostava sa donho vlhkost a zacina korodovat...

takto nejako to suvisi... mimochodom spojkove lozisko ako jedine v aute pocas prevadzky meni svoju polohu,takze sa nemoze pocas chodu primazavat.... s jednou tukovou naplnou by malo vydrzat celu dobu svojej zivotnosti... => spojku pouzivat len ked je to nutne, pocas jazdy nemat nohu "opretu" o spojku

Re: Po výmene spojky

Napsal: stř říj 31, 2012 09:48
od JRD McLAREN
no dakujem za (ne)vysvetlenie... a teraz ti to popisem spravne..
v pripade NEXIE a vsetkych "OPLOIDNYCH" automobilov...

- Spojkove lozisko sa toci stale, a stale je nanho vyvyjany tlak, raz vacsi, raz mensi..
(ovladenie spojky je teda u tychto aut riesene pouzitim "tlacneho mechanizmu")

- Napln v lozisku by mala vydrzat pocas celej jeho doby pouzivania/zivotnosti a musi byt zabranene jeho uniku "uz vo vyrobe"
(nesmie vytekat, v ziadnom pripade a za ziadnych podmienok -vazelina je tekutina stale)

Pocet najazdenych kilometrov nieje pramo umerny zivotnosti spojky, ci spojkoveho loziska, ci ktorejkolvek dalsej inej suciastky mechanizmu ovladania spojky.
To co ma priamy vplyv na jej zivotnost je periodicita jej pouzivania, sposob jej pouzivania a kvalita pouzitych materialov.

Re: Po výmene spojky

Napsal: čtv lis 01, 2012 23:35
od michal.sk
dakujem za prednasku, ale "tlacny" mechanizmus je pouzity na vsetkych spojkach, ovladanych mechanicky.... (nie len na oploidnych) nechcem komentovat tvoj prispevok, ale na mojej oploidnej nexii sa vypinacia paka nedotyka loziska....

otazka: ked pises ze vazelina v ŽIADNOM pripade nesmie vytiect z loziska, preco potom na mnohych autach prave toto lozisko piska?

Re: Po výmene spojky

Napsal: pát lis 02, 2012 08:48
od JRD McLAREN
ale "tlacny" mechanizmus je pouzity na vsetkych spojkach
nie, nie je
ale na mojej oploidnej nexii sa vypinacia paka nedotyka loziska
ano dotyka - VZDY, (alebo mas potom nejaku inu nexiu, nez vsetci ostatny)
otazka: ked pises ze vazelina v ŽIADNOM pripade nesmie vytiect z loziska, preco potom na mnohych autach prave toto lozisko piska?
..lebo je opotrebene, KO, stare, vymlatene ..a pod... (mas pravdu, prave kvoli tomu ze uz islo na sucho)
ako som pisal, - Napln v lozisku by mala vydrzat pocas celej jeho doby pouzivania/zivotnosti a musi byt zabranene jeho uniku "uz vo vyrobe"
(co neznamena ze sa tak vzdy deje)

ja som ta chcel len podrypnut...vtom..
ze zivotnost spojky nesuvisi z poctom km na pocitadle...

Re: Po výmene spojky

Napsal: sob pro 08, 2012 18:14
od Serpico
...jenom doplním JRD McLaren ve výrobě se dávají spojkové ložiska japonské nebo korejské viz. palikx dal mi na vybranou a já si vybral japonské, měl jsem původní také made in Japan ...no vydrželo něco přes 100tisíc a pak už bylo při vypínání slyšet.

Mějte se fajn