Stránka 1 z 1

Závada ?

Napsal: ned čer 17, 2012 16:44
od petr95
Zdravím. Mám Nexii r.v. 1997 55kW 8V. A mám menší problém. Po nastartování se auto chová úplně normálně (všechny kontrolky se rozvíti a pak zhasnou) ale po cca. 10 sec. se na chvíli zvýší otáčky motoru a zároveň se rozvíti kontrolka motoru a pak otáčky klesnou na volnoběh a kontrolka stále svítí. Co je podivnější , je když hned po nastartování přidám plyn (stačí málo) tak se kontrolka vůbec nerozsvítí...

Nevíte čím by to mohlo být? Hrozí poškození motoru, když pojedu s rozsvícenou kontrolkou? Předem děkuji za každou odpověď.

Re: Závada ?

Napsal: ned čer 17, 2012 18:28
od LordMMX
check engine kontrolka, svieti keď motor ide v "núdzovom režime" a je čas na návštevu servisu. neodporúča sa stým jazdiť dennodenne, v takom stave je auto nastavené skôr na dojazd... príčin môže byť veľa...

Re: Závada ?

Napsal: pon čer 18, 2012 18:14
od michal.sk
vyzerá to na snímač polohy škrtiacej klapky.... možno stačí vyčistiť, možno je zlý kontakt, zlomený vodič....

Re: Závada ?

Napsal: stř čer 20, 2012 18:15
od petr95
Můžeš mi poradit jak tu klapku rozebrat?

Re: Závada ?

Napsal: stř čer 20, 2012 20:00
od conpet
vyblikat chybu a máš jasno -i

Re: Závada ?

Napsal: sob čer 23, 2012 23:17
od michal.sk
na sacom potrubi ako je pripojena plastova hadica od vzduchoveho filtra je skrtiaca klapka. vlastne ta hadica je natiahnuta na hrdlo skrtiacej klapky. ked ju das dole, uvidis klapku. a oska na ktorej sa otaca klapka je predlzena na obidve strany. na jednej je plynove lanko a na tej druhej taka cierna plastova vec. tam je snimac polohy. idu tam myslim tri alebo styri vodice. moze tam byt necistota (v tej krabicke je potenciometer), alebo zaoxidovane kontakty.... nad tym je druha cierna vec. to je ihlovy ventil, ovladany krokovym motorcekom. ten riadi volnobezne otacky.