Stránka 1 z 1

Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: stř kvě 16, 2012 17:26
od viewsonic
Zdravím :-) nemá někdo obrázek zapojení kabeláže od svíček na daewoo leganza 2.0 rik 1998? předem děkuji :-)

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: stř kvě 16, 2012 22:12
od ppp
Co som videl tak aj morawski sa vo svojej knizke k nubire (ten isty motor) uspesne tomuto vyhol a na svoje espero som tiez v servisnom manuale nanasiel nic (ktovie preco, ved to je celkom dolezite) aj ked ja mam ine zapalovanie.
Ale na leganze/lanose/nubire a vlastne vsetkych dvojcievkovych radovych 4valcoch uz bez rozdelovaca je to celkom jednoduche. Su len dve moznosti a ak to nenastartuje tak je to ta druha :).
Poradie vybuchov vo valcoch je od rozvodov 1-3-4-2. Kedze kazda cievka pali naraz vo dvoch valcoch, je jasne, ze jedna z cievok pojde na valce 1 a 4 a druha pojde na 2 a 3. Ten zapalovaci modul je ako keby v strede deleny. To znamena, ze v kazdej polovici je jedna cievka a jej dva konce idu na koncovky pre VN kable ktore su hned vedla seba na konkretnej polovicke zapalovacieho modulu.
Tu je dokaz z allegra, vdaka ktoremu netreba ani skusat ktora z dvoch moznosti je ta spravna:
leganza - VN kable.jpg
leganza - VN kable.jpg (66.16 KiB) Zobrazeno 4095 x

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: čtv kvě 17, 2012 09:39
od Serpico
...to ppp udělal si právě ze " čtyřválce falešný dvouválec ", to pokud by svíčky pálily naráz tedy ve stejném okamžiku, nicméně i to se dělalo u dvoudobých čtyřválců většinou závodních motocyklových, příklad Honda " big ben " pro Maika Duhena, samozřejmě s jinou klikou.

Mějte se fajn

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: čtv kvě 17, 2012 11:48
od Richard
teď jsem odpovídal na úplně stejnou otázku, ale na tom že to takhle pálí není nic divnýho..... prostě opravdu pálí obě svíčky naráz, a v jednom válci směs k zapálení je a tedy se zapálí, a v druhém ne tak tam přeskok jiskry neudělá nic, tedy pokud nemáte LPG ten starý typ s krokovým motorkem a foukáním plynu do sání...... protože je sání plné plynu, může od té druhé svíčky dojít k zapálení LPG v sání přes pootevřený ventil...

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: čtv kvě 17, 2012 12:24
od conpet
JJ pálí to jak píše ppp . Jinak to ani nejde při dvouch cívkách :lol:

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: čtv kvě 17, 2012 19:11
od viewsonic
Díky moc chlapy :-)

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: pát kvě 18, 2012 16:06
od ppp
Richard píše:teď jsem odpovídal na úplně stejnou otázku, ale na tom že to takhle pálí není nic divnýho..... prostě opravdu pálí obě svíčky naráz, a v jednom válci směs k zapálení je a tedy se zapálí, a v druhém ne tak tam přeskok jiskry neudělá nic, tedy pokud nemáte LPG ten starý typ s krokovým motorkem a foukáním plynu do sání...... protože je sání plné plynu, může od té druhé svíčky dojít k zapálení LPG v sání přes pootevřený ventil...
musim ta trosku poopravit, ze pocas plieskania iskry by este ventil sania pootvoreny nemal byt, pretoze tieto motory uz na rozdiel od espera maju sice snimac polohy klukovky ale stale nemaju snimac polohy vaciek, takze sice vedia ktora dvojica valcov ma palit ale nevedia ktory konkretne, takze maju sviecky aj vstreky sparovane pre 1-4 a 2-3 valec. Takze v case ked 1 valec pali, 4 pali tiez, nasledne sa pocas pracovneho zdvihu valca 1 na 4 otvori saci ventil a nasaje zmes, ktorej benzin mu tam prave pocas tohoto zdvihu fukne vstrek. Lenze ono zaroven pocas toho ako hori obsah 1. valca, strieka vstrek benzin (pripadne lpg v pripade vstrekovacieho lpg) aj pred saci ventil 1 valca. Takze ked bude palit 4. valec a 1 by prilis skoro otvaral saci ventil, teda este pred iskrou na sviecke, tak by este mohol nasat uz pripravenu zmes a nastal by spatny zaslah aj na benzin.
On ten spatny zaslah nastava aj pri motoroch s rozdelovacom kde pali len ta prava sviecka, ale preco presne to neviem. Napada ma ze to spravi vtedy ked iskra zmes nezapali a ta sa vznieti az od preirhatych plynov a hran vo vyfuku a preleti cez saci ventil ked strihaju to saceiho potrubia. Obcas sa mi to strelilo do sania aj pri startovani zahriateho motora. Ale za 6 alebo 7 rocne jazdenie na espere s lpg mi to neslahlo viac nez 10 krat, mozno ani viac nez 5 krat. Ale raz som pritom stratil zaistovaci pliesok na filterboxe, ktory miestami trochu praskol. To ale nie je nic co by nespravila pajkovacka (pouzivana ako zvaracka plastov :) ).

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: pon kvě 21, 2012 11:18
od Serpico
toto napsal ppp: musim ta trosku poopravit, ze pocas plieskania iskry by este ventil sania pootvoreny nemal byt, pretoze tieto motory uz na rozdiel od espera maju sice snimac polohy klukovky ale stale nemaju snimac polohy vaciek, takze sice vedia ktora dvojica valcov ma palit ale nevedia ktory konkretne, takze maju sviecky aj vstreky sparovane pre 1-4 a 2-3 valec

vstřiky jsou spárované ppp ale zapalování nikoli, nevědí, který má pálit - zapalovat, to je nesmysl viz. zalomení kliky a rozvodový systém.

...tedy pracovní cyklus - takty čtyřtaktního motoru jsou dány zalomením klikové hřídele a následného převodu, například rozvodovým řemenem tj. sání otevřený sací ventil - píst jde dolů, komprese oba ventily jsou zavřené píst jde nahoru, expanze - zapálení před horní úvratí pístu tj. předstih, píst je tlačen expanzí plynů dolů a tedy " pracuje ", výfuk výfukový ventil je otevřen, píst jde nahoru a vytlačuje spálenou směs jedině v této době připouštím případně duplicitní zapálení druhé svíčky třeba i pro dodatečné spalování splodin ale opravdu nevím.

Nechci nikoho urazit, proto to rozvádím nakonec náš nett je pro výměnu informací, třeba se připojí se svým názorem JRD ..., Ivan a náš doctor palikx. Vím, že technika jde mílovými kroky a já se snažím jenom udržet si přehled a proto nejsem neomylný. Viz. nahrazení plynové klapky v sání zdvihem ventilu, víceválcové motory, které pracují s vyřazením některých válců, proměnlivé sání, extrémně nízké komprese u dieselů 1 : 14 a extrémně vysoké komprese u benzínů 1:14 - 15 ...no a prošpikování elektronikou s cílem vyššího výkonu a nižší spotřeby.

Mějte se fajn

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: pon kvě 21, 2012 12:10
od Vypravca
No aj na jawe 350 prerabali elektronicke zapalovanie. A iskra preskakovala naraz na oboch svieckach.

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: pon kvě 21, 2012 20:53
od ppp
Serpico, serpico, na prvy tvoj omyl som reagovat nemusel, to ta uz opravili ini, ale druhy raz ta zatial nik neopravil, takze musim (chcem :) ) ja.
To co som napisal je proste fakt. Ber to ako chces ale nic s tym neurobis. Na nubire 1.6 , felicii 1.3 (mpi) a kedze leganza a nubira 2l, lanosy snad so vsetkou motorizaciou co u nas beha maju rovnaku cievku ako 1.6nubira tak aj na nich su sviecky sparovane. Naboj z cievky sa vybija cez kabel a stredovu elektrodu jednej sviecky na vonkasiu elektrodu tejto sviecky, z nej cez hlavu k druhej sviecke tam zase na stredovu elektrodu a z nej po kabli nazad k cievke k druhemu vyvodu cievky. Je to spravene tak prave preto, lebo tymto autam chyba snimac polohy vacky. Cize RJ vie, ktora dvojica valcov ma palit, ale nevie ktory z dvojice to ma byt. Tym ze v jednom valci plesne iskra do zvysku vyfukovych plynov, sa nic nedeje. Ziadnemu spalovaniu to nepomaha, je to len barla ako obist neexistenciu dalsieho snimaca.
Novsie auta uz niektore (vacsina?) maju cievku pre kazdy valec osve lenze tie uz maju snimac polohy vacky. A starsie zase mali rozdelovac, takze sice RJ netusila ktory valec pali ale vedela ze ma palit teraz a rozdelovac uz iskru "rozdelil" na ten spravny valec.

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: úte kvě 22, 2012 17:02
od Vypravca
Najnovsia Leganza a Evanda uz ma snimac polohy vacky.

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: úte kvě 22, 2012 22:06
od ppp
Pozeram do schemy a mas pravdu, 2.2 dohc ma uz vstreky osve len cievku stale zdvojenu.

Re: Daewoo Leganza zapojení svíček

Napsal: stř kvě 30, 2012 13:45
od Slam
Vypravca píše:Najnovsia Leganza a Evanda uz ma snimac polohy vacky.
Potvrzuji, už jsem ho musel měnit: :?

https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 6&start=31