Stránka 1 z 1

Cukání v řadící páce

Napsal: stř úno 29, 2012 17:48
od Cerv16
Ahoj,

v úterý jsem si byl pro svého nového Orla LTZ 2011. Všechno je v pořádku jen mě trochu znepokojuje cukání v řadící páce. Jakmile pustím pedál plynu, tak cejtím v řadící páce takové male cuknutí dopředu a dozadu občas i při přidání plynu. Pozoruju to hlavně při zařazeném 4tém stupni, kdy mi ruka spočívá na páce. V pátek jedu Na Vysočinu, tak to budu sledovat. Nesetkal se s tím někdo?

Díky
Tomáš

Re: Cukání v řadící páce

Napsal: stř úno 29, 2012 19:11
od smire666
Pozoroval som to aj ja, ale neviem, čo si o tom myslieť, rovnako ako ty. Hádam to nebude chyba. A k tomu "spočívaniu" ruky na páke, je to ako s nohou položenou na spojkovom pedáli. Všade sa predsa píše, že pri jazde a zaradenom kvalte tam ruka nemá čo hľadať... ;)

Re: Cukání v řadící páce

Napsal: stř úno 29, 2012 19:21
od Cerv16
Tak snad to nic nebude. Občas tam ruku nechám. Dám si na to pozor díky.

Re: Cukání v řadící páce

Napsal: stř úno 29, 2012 19:25
od saamm
Dělá to i mne na AVEU. Servis sdělil že to je normál.

Re: Cukání v řadící páce

Napsal: stř úno 29, 2012 19:54
od inza
Cukání je způsobeno tím, že motor v karoserii není napevno a tím i řadící páka není napevno spojena s karoserií. Motor je uložený v tzv. silentblocích, což jsou tvrdá pryžová lůžka, která umožňují jeho mimimální pohyb a tím eliminují přenos vibrací motoru do karoserie.

Pokud by pohyb řadící páky byl velký, znamenalo by to, že pravděpodobně došlo k poškození silentbloku.

Re: Cukání v řadící páce

Napsal: stř úno 29, 2012 20:08
od smire666
Radiaca páka je s kulisou radenia PRISKRUTKOVANÁ na plech tunela karosérie. To čo vidno je len násadka radiacej páky s manžetou a hlavicou. Kinematika radenia je riešená bowdenmi... to čo je cítiť je spomínaná reakcia na pohyb motora a prevodovky v silentblokoch... opravte ma ak sa mýlim :o)

Re: Cukání v řadící páce

Napsal: čtv bře 01, 2012 08:15
od Cerv16
Super díky, za vysvětlení -i

Re: Cukání v řadící páce

Napsal: čtv bře 01, 2012 10:43
od inza
smire666 píše:Radiaca páka je s kulisou radenia PRISKRUTKOVANÁ na plech tunela karosérie. To čo vidno je len násadka radiacej páky s manžetou a hlavicou. Kinematika radenia je riešená bowdenmi... to čo je cítiť je spomínaná reakcia na pohyb motora a prevodovky v silentblokoch... opravte ma ak sa mýlim :o)

No super, zase jsem chytřejší :) ale máš myslím pravdu... u mého automatu je to myslím tak jak jsem psal :)

Re: Cukání v řadící páce

Napsal: pát bře 02, 2012 18:10
od smire666
inza píše:
smire666 píše:Radiaca páka je s kulisou radenia PRISKRUTKOVANÁ na plech tunela karosérie. To čo vidno je len násadka radiacej páky s manžetou a hlavicou. Kinematika radenia je riešená bowdenmi... to čo je cítiť je spomínaná reakcia na pohyb motora a prevodovky v silentblokoch... opravte ma ak sa mýlim :o)

No super, zase jsem chytřejší :) ale máš myslím pravdu... u mého automatu je to myslím tak jak jsem psal :)
Na automate to býva rovnako priskrutkované. Ešte aj tie bowdeny tam sú. Rozdiel je ale v tom, že pri manuáli sa pomocou bowdenov otáča a posúva vačka radenia s vidlicami jednotlivých kvaltov a pri automate tie bowdeny ovládajú polohu ovládacích prvkov v riadiacej skrini prevodovky... blbé na vysvetľovanie ale faktom je, že radiaca páka už nebýva napevno spojená s prevodokou a motorom 8)