Stránka 1 z 2

Kvalita PHM

Napsal: čtv zář 15, 2011 16:51
od johnlord
Rád bych se zaptal na Vaše názory ohledně kvality benzínu a nafty u nás. Narážím na to, že jsem dnes tankoval na Slovnaftu u nás v Zábřehu na Moravě a pak se vydal do kopců. Zdálo se mi, že auto po natankování plné neskutečně ožilo. Před tím jsem tankoval levnější bezín (Glóbus atd.), ale po tomto tankování mě to překvapilo.
Mám najeto přes 5000,- km, tak že motor je zajetej. Může mít PHM takový vliv na motor, že se pozná evidentní rozdíl mezi benzínkami ?

Tom.

Re: Kvalita PHM

Napsal: čtv zář 15, 2011 17:31
od smire666
Hmmm, u nás je to to isté, akurát netankujem na Slovnaftkách. U nás v Dúbravke máme LUKoil. Spokojnosť. V poslednej dobe
som ale tankoval v Rakúsku na JET-ke, tiež OK a "benál" lacnejší pomaly o tri koruny...

Re: Kvalita PHM

Napsal: čtv zář 15, 2011 17:33
od Hellboy
jediny rozdiel co pocitujem je po natankovani shell v-power, aj to si nahovaram az moc velky rozdiel ako obycajna 95ka

Re: Kvalita PHM

Napsal: čtv zář 15, 2011 17:43
od Corpus2009
No vo vseobecnosti mas u nas len 3 dodavatelov PHM: Shell, OMV a Slovnaft/MOL. Staci sa na cerpacke spytat, odkoho beru. Napriklad u nas na Carefour pumpe predavaju OMV paliva. Samozrejme, ze lacnejsie palivo pravdepodobne neobsahuje rozne cistiace primesy, ktore z dlhodobeho hladiska udrzuju cisty motor. V tvojom pripade to bolo skor ocakavanie, ze tankujes nieco lepsie=auto jazdi lepsie. Skor by to chcelo porovnat dakde v servise...zmena vykonovej krivky a pod. ;)

Re: Kvalita PHM

Napsal: čtv zář 15, 2011 19:32
od pekrtek
Sice mám Lacetti 1,6, kde je motor trochu jiný. Po problémech s EGR ventilem jsem přešel (původně tak na dvě nádrže) na Vervu od Benziny a už jsem u toho zůstal. Motoru Verva chutná a spotřeba šla hodně dolů. Je sice trochu dražší, ale pokud to přepočítám na aktuální spotřebu, tak to vyjde stejně. Zkus a uvidíš.
Nechce to však dělat závěry ihned po natankování, ale jak já říkám, nechat řídící jednotce čas, aby se "přestavila".

Re: Kvalita PHM

Napsal: pát zář 16, 2011 07:45
od Hana
Já tankuji jenom na chell. Kvalita je Ok. U předchozího auta jsem sice tankovala naftu, ale pokud jsem vzala naftu někde jinde-auto nejelo a spotřeba vzrostla.

Re: Kvalita PHM

Napsal: čtv zář 22, 2011 13:55
od Olina
já beru naftu u nás na shellu ... když mi dojde v brně a musím někam zajet, tak jedu zas shell nebo omv ... s toledem mi to bylo jedno, ale bylo to sakra poznat, když jsem natankovala třeba v globusu, nebo na nějaké bezejmenné ... takže asi tak ...

Re: Kvalita PHM

Napsal: čtv zář 22, 2011 15:19
od johnlord
Olina píše:já beru naftu u nás na shellu ... když mi dojde v brně a musím někam zajet, tak jedu zas shell nebo omv ... s toledem mi to bylo jedno, ale bylo to sakra poznat, když jsem natankovala třeba v globusu, nebo na nějaké bezejmenné ... takže asi tak ...

S tím souhlasím, jak jsem psal v úvodu - jak jsem naposledy tankoval na slovnaftu, neskutečně byl rozdíl poznat - k lepšímu :shock:

Re: Kvalita PHM

Napsal: čtv zář 22, 2011 18:18
od jmatyas
Taky beru shell a mám na výběr, česká pumpa za cca 35.60 Kč 4 km od baráku nebo polská za cca 30,- Kč 7 km. Že neuhádnete kde tankuju? :lol:

Re: Kvalita PHM

Napsal: čtv zář 22, 2011 18:23
od smire666
Dzeň dóbry :mrgreen:

Re: Kvalita PHM

Napsal: pát zář 23, 2011 10:12
od tomask
jmatyas píše:Taky beru shell a mám na výběr, česká pumpa za cca 35.60 Kč 4 km od baráku nebo polská za cca 30,- Kč 7 km. Že neuhádnete kde tankuju? :lol:
Uhádneme :D pišeš to v prvních 3 slovech :P

Re: Kvalita PHM

Napsal: pát zář 23, 2011 14:37
od Sajner
ja beriem AGIP DIESELTECH

Re: Kvalita PHM

Napsal: čtv lis 10, 2011 19:05
od smire666
JET v Rakúsku 95-ka blei a schwefel frei po 1,344 evri za liter... básnička :lol:
Hneď som šupol za 50 do nádrže -i

Re: Kvalita PHM

Napsal: čtv pro 08, 2011 20:56
od smire666
Aj dnes mali super 95-ku po 1,344. Dal som po závit...

Re: Kvalita PHM - biosložka

Napsal: ned srp 03, 2014 10:27
od JardaB
Pro mne z níže uvedeného vyplývá, že jedině Benzina Verva Diesel nebo Čepro EuroOil
Případně troška VIF - to není cenově náročné. (pěnivost, mazivost, cetanové číslo - (jak to dobře chytne), ochrana proti korozi) VIF 0,5 litru za 200Kč - ředění 1:1000 - to je na 500 litrů nebo 10 nádrží - neboli zdražení 40 hal na litr nafty

(Čepro drží státní rezervy - tedy bezřepku, ta se 5 let skladovat nedá.)

================================
Důvody:
- možná koroze systému
- pravděpodobné úsady kovy po esterifikaci řepky
- ovlivnění viskozity oleje biosložkou

================================

http://auto.idnes.cz/kdo-chce-jezdit-na ... tomoto_fdv

https://www.facebook.com/Benzina.cz/pos ... 9536647859

http://ceskapozice.lidovky.cz/ridici-mo ... zice_95106

http://auto.idnes.cz/nafta-je-jina-mame ... tomoto_fdv

http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... 3/ch-49477

===============================
Za druhé MEŘO nelze skladovat věčně, protože časem oxiduje a rozkládá se. Výsledkem jsou jednak těžko rozpustné kaly (mezi automechaniky často nazývané fermež), schopné znehybnit čerpadlo či zalepit vstřikovače, jednak agresivní látky napadající těsnění starších systémů a kovové povrchy. Rychlost rozkladu MEŘO záleží na množství aditivů pro zlepšení oxidační stálosti, které do něj či do nafty výrobce přidal, a také na teplotě. Dlouhodobá odstávka vozu je proto daleko nebezpečnější v létě, než v zimě. Naštěstí u většiny motoristů tomu bývá naopak.
============================
-