Stránka 1 z 1

chvění řízení u HHR

Napsal: pon zář 12, 2011 10:38
od paolino
Dobrý den, majitelé krasavců HHR. Mám dotaz, zda má někdo zkušenosti s tímto problémem, který mě pronásleduje prakticky od začátku provozu HHR. Problém: při rychlosti cca 80 km a výše, dochází při přibržďování k docela silnému chvění volantu. Nejdříve jsem si myslel, že je to nějakou nevyvážeností kol, ale tím to nebylo. V 'odborném' kladenském setrvisu mi pan vedoucí sdělil, že je to přehustěním pneu a že je nutno snížit tal o 0,2. tedy na 2,2, přičemž výrobce předepisuje 2,4. Tato 'oprava' nezabrala a ke chvění volantu dochází stále častěji a přidalo se i bouchání někde pod motorem. Následně jsem se dozvěděl, že tato závada u HHR je prý běžná, pan vedoucí řekl, že toto vozidlo není na naše silnice, ale o příčině jsem se nedozvěděl nic. Nyní tuto situaci řeším docela složitou cestou,protože servis, potažmo Chevrolet se k celé záležitosti staví negativně. Prosím o Vaše zkušenosti. Díky Paolino

Re: chvění řízení u HHR

Napsal: pon zář 12, 2011 10:59
od saamm
Nenapíšu tu nic nového ale. Změnou servisu nic nepokazíš. A budeš hned vědět na čem jsi. HHRek je tak málo, že málo který chevi servis to dělá. Nebo se poohlédnout po servisu v zahraničí. Předpokládám že těchto vozů u nás bylo prodáno do 100 ks.

Re: chvění řízení u HHR

Napsal: pon zář 12, 2011 11:51
od ladinek
pokud se ti chvěje volant při dobržďování jak píšeš tak jsou to křivý brzdový kotouče,teď mě je měnili,dělalo to to stejný,nech zkontrolovat kotouče vpředu jestli nejsou křivý,což asi budou.

od2/ HHR není na naše silnice?? to slyším porvé :lol: zajímalo by mě proč :roll: asi určitě jinej servis a servisáka ne po lobotomii -i

Re: chvění řízení u HHR

Napsal: pon zář 12, 2011 13:05
od paolino
Díky za odpovědi. Ano, jsou to kotouče a následně i stabilizátor, který způsobil bouchání. Potřeboval jsem si pouze potvrdit, že to je opravdu závada, která se u HHR vyskytuje. Dnes mi to potvrdil jiny zákazník v servisu, že měl stejnou závadu. No a nakonec i pan vedoucí svým vyjádřením potvrdil, že to je u HHR běžné a při té příležitosti právě uvedl, že to není auto pro naše silnice. Docela zajímavé stanovisko prodejce a zástupce Chevroletu. On ten postoj servisu je zapříčiněn i okolností, že v Kladně jsem absolvoval zkušební jízdu, ale nakonec jsem auto koupil v Praze, kde jsem dostal nejen výhodnější nabídku, ale především se mnou bylo jednáno jako se zákazníkem a neměl jsem pocit, že otravuji. Ten pocit mám v uvedeném servu dodnes. Bohužel jsem mlusel jezdin do servisu v Kladně, protože v té době byl určen pro servis HHR a byl nejblíže. Je sice pravda, že podle směrnice EU, která je v platnosti od června minulého roku, není již povinnost navštěvovat předepsaný servis atd, ale člověk by předpokládal, že by zde měl dostat nejlepší péči, jedná-li se o autorizované pracoviště Chevroletu. Zatím díky a má-li ještě někdo podobnou zkušenost s popsanou závadou u HHR, prosím o info. Díky Paolino

Re: chvění řízení u HHR

Napsal: úte zář 13, 2011 01:08
od yed69
Dnes jsme se opravdu potkali v servisu v Kladně. Já jsem ten druhý zákazník s HHR. Já si na servis v Kladně nemůžu stěžovat. Zatím mi vždy pomohli. Vedoucí je strohý, ale korektní. Nejsem jeho známý ani příbuzný.

HHR je opravdu auto na americké cesty, kde se jezdí pomalu a rovně. Chevy HHR je spíš takový designový "alegorický vůz" na pomalé výlety. U nás v Evropě se vezdí rychle a hodně stylem brzda-plyn. To auto na to není spočítané. Pro naše cesty a dynamiku provozu má poddimenzované bzdy (bubny vzadu!) a prvky na přední nápravě.

Pro ilustraci - příčný stabilizátor na přední nápravě je uchycen ve dvou gumových blocích, které mají šířku tak na dva prsty. Soudruzi v Detroitu si asi spočítali, že to bude stačit. Nestačí. Na Škodě Octavii je obdobné řešení, nicméně ty gumové bloky jsou velké asi jako pěst.

Naštěstí ty bloky z gumy stojí $3,75 na http://www.buygmpartsworldwide.com a vymění Vám je kdekoliv za dvě hodiny. Nechal jsem si je vyměnit každý rok jednou (mimo záruku). Stálo to s prací pár stovek, ale od přední nápravy se pak neozývá otravné klepání.

Rotory, to je jiný problém. Domnívám se, že vibrace nezpůsobuje zvlnění rotorů ale napékání sloučeniny uhlíku a železa (cementit) na povrchu permanentně přehřívaných disků. Výrazněji na místech, kde zůstanou po zastavení na rozžhavených discích přitisknuté destičky.

Mně při prvních náznacích vibrací způsobených vznikajícími nerovnoměrnými napečeninami pomáhá následující jednoduchá procedura: na rovném bezpečném úseku cesty rozjedu 2-3 krát auto na cca 90-100km/h a prudce zpomalím až na cca 15km/h. Tím se brzdy zahřejí a destičky dostanou mechanicky cementit pryč. Nesmíte však zastavít úplně. Je nezbytně nutné po této procedře zamezit, pokud možno, delšímu styku destiček s rozžhavenými disky. Je potřeba pomalu dojet na bezpečné místo, zaparkovat a nechat bzdy vychladnout na teplotu okolí.

Snižuje se tím životnost destiček, jistě. Ale nevibruje Vám pak řízení při brždění.

S měmeckým autem byste tohle vůbec nemusel řešit. Nicméně koupili jsme americký klumpr, takže nám nic jiného nezbývá.

Re: chvění řízení u HHR

Napsal: úte zář 13, 2011 01:38
od yed69
K řešení Vašeho problému - máte jen jednu možnost. Nechat si vibrující disky vyměnit za nové. V rámci záruky. Pokud to nebude chtít servis uznat, protože jemu to zase neuzná(=nezaplatí) generální importér GM, nezbude než výměnu zaplatit ze svého (chcete autem jezdit, že), najít právníka a s generálním importérem - zástupcem koncernu v ČR - se soudit. Nemá smysl se hádat nebo vyhrožovat lidem v servisu.

Re: chvění řízení u HHR

Napsal: úte zář 13, 2011 11:50
od paolino
Vážení, děkuji za informace a názory. Celou věc jsem včera vyřešil ve spolupráci s generálním zastoupením Chrvrolet a dnes jedu do servisu na výměnu příslušných dílů. Za předpokladu, že bude splněna včerejší dohoda, budou obě strany spokojeny. Těším se na klidnou a bezpečnou jízdu. Ještě jednou díky a mnoho kilometrů bez nehod a problémů. Paolino

Re: chvění řízení u HHR

Napsal: úte zář 13, 2011 16:40
od paolino
Hezké odpoledne všem, tak problém byl s konečnou platností výřešen výměnou stabilizátorů a kotoučů. Zase bude klidná jízda bez obav. Ještě jednou děkuji za názory a informace. Paolino

Re: chvění řízení u HHR

Napsal: ned pro 11, 2011 18:18
od Luking
U nás to je tak že první kotouče jsou na záruku a další už musí platit zákazník.