Stránka 1 z 1

Omezovač motoru

Napsal: pon srp 22, 2011 16:50
od johnlord
Je možné, že má motor nějaký omezovač?
Když točím motor na vyšší otáčky, tak se mi zdá, jako by skokovitě podle otáček motor přidával výkon. Pozoruji to u otáček nad 3500, když
třeba předjíždím do kopce. Je pravda že ta síla 104kW je znát mnohem více než když jedu kolem 2000ot.

Re: Omezovač motoru

Napsal: pon srp 22, 2011 20:48
od inza
Omezovač určitě má, ale ne tak jak píšeš. Omezovač bude až kolem 7tis ot / min
Nárůst výkonu by měl být lineární, v nižších otáčkách určitě nemá 104 kW, ale stěží 50. 104kW dosahuje při 6200 ot/min. V nízkých se projevuje spíš krouťák než výkon.

Re: Omezovač motoru

Napsal: pon srp 22, 2011 20:53
od inza
Tady jsou alespoň zhruba grafy, jaký je průběh výkonu a toč. momentu...
http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-ta ... 16v-142cv/

Re: Omezovač motoru

Napsal: pon srp 22, 2011 21:01
od peterv
Zohrej motor a pri zaradenej dvojke sleduj, čo sa stane pri otáčkach niečo cez 6500 min , môžeš aj na trojke, to už ale môže byť na pokutu - vytočená 3 = 130 km/h (2 = 90km/h) :( .
Jemné trhanie pri zrýchľovaní, niekedy badám aj ja.

Peter

Re: Omezovač motoru

Napsal: sob lis 26, 2011 17:47
od smire666
Už dávnejšie som si to všimol aj ja. Pri rozbehu do kopca a zaradenej
dvojke stúpa výkon motora akoby v niekoľkých úrovniach. Laický pohľad
na vec: myslím, že sa tým prejavuje zmena časovania ventilov motora pri
záťaži...či :?: Pri zahriatom motore to nie je také výrazné.

Re: Omezovač motoru

Napsal: sob lis 26, 2011 18:08
od peterv
vo fabii tiež bolo variabilne časovanie ventilov a takéto trhanie som necítil. Podľa mňa je to nevyladený elektronický plynový pedál, prípadne SW. Už som s tým bol v servise, samozrejme podľa nich je všetko OK.
Samozrejme nie je to nič čo by obmedzovalo v jazde, ale zrejme by to takto nemalo byť ...
Onedlho idem na prvú servisnú prehliadku tak to spomeniem zas.

Re: Omezovač motoru

Napsal: sob lis 26, 2011 19:40
od pekrtek
inza píše:Tady jsou alespoň zhruba grafy, jaký je průběh výkonu a toč. momentu...
http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-ta ... 16v-142cv/
Když se na to pořádně podíváš, tak zjistíš, že všechny grafy jsou stejné. Hledal jsem výkonovou křivku pro Cruze 1,8, ale ani tam, co jsem ji stahoval pro Lacetti, není. Mám pouze pro Lacetti 1,8 tak snad je to podobné.

Teda, reaguji na docela starý příspěvek. Docela dlouhé vedení. :D

Re: Omezovač motoru

Napsal: sob lis 26, 2011 21:32
od Corpus2009

Re: Omezovač motoru

Napsal: ned lis 27, 2011 05:55
od pekrtek
díky

Re: Omezovač motoru

Napsal: úte lis 29, 2011 22:20
od vasek
Tady jsem našel pár obrázků a povídání o motoru ecotec 1,8 v našich Orlech:

http://www.auto.cz/opel-novy-motor-1-8- ... 3-kw-15947

Re: Omezovač motoru

Napsal: sob led 18, 2014 19:32
od Laco71
smire666 píše:Už dávnejšie som si to všimol aj ja. Pri rozbehu do kopca a zaradenej
dvojke stúpa výkon motora akoby v niekoľkých úrovniach.
Laický pohľad
na vec: myslím, že sa tým prejavuje zmena časovania ventilov motora pri
záťaži...či :?: Pri zahriatom motore to nie je také výrazné.
Práca riadiacej jednotky motora , ktorá upravuje v danej chvíli dávku paliva aby boli dodržané emisné limity

podľa mňa najvätší handicap moderných atmosferických motorov,

ktorý vedie k tomu,že niektoré automobilky vyradili atmosfericke motory z ponuky uplne /SEAT/

a nahradili ich preplňanými benzinovými motormi .

Som presvedčený,že ak by motor 1.8 GM používaný Chevroletom /F18D4/ nebol nezmyselne škrtený emisnými limitmi a RJ by mala iné mapy riadenia motora kde by sa emisie vobec nebrali do uvahy,tak by to bol "trhač asfaltu" hlavne v Cruze a tento sedan by mohol hravo atakovať maximalku 220 km/h

Re: Omezovač motoru

Napsal: ned led 19, 2014 20:18
od inza
Jestliže říkáš, že je to stále ten stejný motor, nešlo by "přemapovat" tu jednotku tak, aby se chovala lépe? Nejde o vyšší výkon, ale lepší průběh...