Stránka 1 z 1

Cukanie motora

Napsal: pát dub 15, 2011 11:54
od ceysy
Ahoj. Mám stále problém s cukanim ( trhaním) motora pri otáčkach 2000 až 2300. Auto proste nemá výkon a trhá. Už som vymenil, cievku v rozdeľovači, káble, sviečky, dôkladne vyčistil vzduchovú klapku, aj krokový motorček. Ako náhle som nahodil vyčistený modul škrtiacej klapky tak to cca 5 dní poslúchalo. A zase sa problém zopakoval. Ale všimol som si že to robí pri chladnom počasí, pokiaľ nieje motor zohriaty.Keď sa zohreje nieje žiadny problém.

Chcel by som sa spýtať, na hadičku (zelená podtlaková) čo ide z škrtiacej klapky. Kde končí a akú má úlohu. Preto že keď je motor vypnutý sa nedá ústami prefúknuť. Keď je motor naštartovaný ide prefúknuť v pohode. skúšal som, či to cez tú hadičku ide podtlak. Nie, nenesáva žiadny vzduch. Načo tam potom je?


Obrázek

Re: Cukanie motora

Napsal: ned dub 17, 2011 07:08
od blackjohn
Možná je to hadička k nádobce s aktivním uhlím, podtlak si bere ze sání, když odpojíš samotnou hadičku tak z ní žádný průvan asi nebude.

Re: Cukanie motora

Napsal: ned dub 17, 2011 20:17
od ceysy
Keď odpojím tú zelenú hadičku zo sánia, myslím že necítim ani podtlak ani pretlak.

Re: Cukanie motora

Napsal: ned dub 17, 2011 20:28
od ceysy
ceysy píše:Keď odpojím tú zelenú hadičku zo sánia, myslím že necítim ani podtlak ani pretlak.
Chcem sa ešte spýtať. Keď odpojím káble na voľnobehu z krokového motorčeka, chod motora sa nijak nezmení. Otázka znie, či je dobre alebo zle. Kaď odpojím, kábel z motorčeka ktorý ovláda polohu škrtiacej klapky tak sa chod motora hneď zmení.

Re: Cukanie motora

Napsal: pon dub 18, 2011 13:44
od blackjohn
Ze sání(z té kovové trubičky) by měl být podtlak, ale když přidáš plyn, tak to bude asi víc znát. Ten krokový motorek se nastavuje průběžně, když ho chvilku odpojíš, tak to asi znát nebude, ale jinak bude kolísat volnoběh a podle mě to i dost špatně pojede.

Re: Cukanie motora

Napsal: pon dub 18, 2011 19:34
od ppp
Odpojenim kabla z krokoveho motorceka sa nic nedeje, lebo obtok skrtiacej klapky je uz nastaveny a motor si udrzuje otacky. Praveze po odpojeni kabla sa uz vobec nic nezmeni, lebo RJ uz nema moznost okrem davky benzinu a predstihu (a s tym nehybe kym nemusi), ovplyvnit otacky motora.
To druhe co spominas, tak to nie je motorcek, polohy skrtiacej klapky nenastavuje ziaden motorcek, len tvoja prava noha cez plynovy pedal a lanko bowdenu. To z coho si odpojil kabel je snimac polohy skrtiacej klapky a to zblblo RJ takze sa pokusila nieco zmenit aby doregulovala nezmysly co jej prisli (presnejsie neprisli) z cidla polohy skrtiacej klapky.
A aj ked som lenivy ako vos, tak som sa bol pozriet do auta kam vedie spominana zelena hadicka, a kedze mizne pod baterkou v lavom blatniku, kde je nadrzka s aktivnym uhlim, predpokladam, ze konci v nom. Inde ani nema kde koncit. Sluzi teda na odvetravanie nadrzky s aktivnym uhlim a teda aj benzinovej nadrze.

Re: Cukanie motora

Napsal: ned kvě 01, 2011 17:37
od ceysy
Pod ľavým pod blatníkom je nejaká "nádoba" do ktorej idú 2 podtlakové hadice a jedna hrubá (neviem od kade). Na čo tá nádoba súži? Nemôže to mať vplyv na chod motora? Keď tak idú tie hadičky?

Re: Cukanie motora

Napsal: ned kvě 01, 2011 20:20
od ppp
18.4.2011 cize v predoslom prispevku som ti to napisal :roll:

Re: Cukanie motora

Napsal: ned kvě 01, 2011 20:31
od ceysy
Ok. Ale na čo slúžia tam tie podtlaky?

Re: Cukanie motora

Napsal: ned kvě 01, 2011 20:40
od ppp
aj to som tam trochu spomenul. Pod blatnikom je nadrzka s aktivnym uhlim. Kedze benzinova nadrz kvoli meniacej sa teplote a odcerpavaniu benzinu do motora potrebuje volne odvetravat do atmosfery museli vyrobcovia kvoli emisnym predpisom zaradit do tohoto odvetravania nieco co zachyti benzinove vypary. A to dokaze aktivne uhlie. Takze odvetravanie nadrze ide hadickou a rurkou pod autom dopredu pod blatnik do nadrzky s aktivnym uhlim. Odtial ide dalsia hadicka do sania na motore. Takze si nadrz moze stale udrziavat atmosfericky tlak a nehrozi zeby sa obal nadrze prehol alebo vydul. A ked nastartujes motor, tak podtlak z motora prinuti aktivne uhlie aby sa zbavilo absorbovanych benzinovych vyparov, ktore su nakoniec relativne ekologicky spalene v motore namiesto toho aby boli len tak vypustene do ovzdusia. To je cela veda ohladne nadrzky s aktuvinym uhlim. Proste z benzinovej nadrze ide rurka do nadobky s aktivnym uhlim a z nadobky s aktivnym uhlim ide hadicka do sania.

Re: Cukanie motora

Napsal: úte srp 07, 2012 10:27
od ceysy
ceysy píše:Ahoj. Mám stále problém s cukanim ( trhaním) motora pri otáčkach 2000 až 2300. Auto proste nemá výkon a trhá. Už som vymenil, cievku v rozdeľovači, káble, sviečky, dôkladne vyčistil vzduchovú klapku, aj krokový motorček. Ako náhle som nahodil vyčistený modul škrtiacej klapky tak to cca 5 dní poslúchalo. A zase sa problém zopakoval. Ale všimol som si že to robí pri chladnom počasí, pokiaľ nieje motor zohriaty.Keď sa zohreje nieje žiadny problém.

Chcel by som sa spýtať, na hadičku (zelená podtlaková) čo ide z škrtiacej klapky. Kde končí a akú má úlohu. Preto že keď je motor vypnutý sa nedá ústami prefúknuť. Keď je motor naštartovaný ide prefúknuť v pohode. skúšal som, či to cez tú hadičku ide podtlak. Nie, nenesáva žiadny vzduch. Načo tam potom je?


Obrázek
Cukanie motora vyriešené. Vymenil som hlavu rozdelovača. Mala na kontatoch naneseni kremik. A už ide v pohode.