Otacky

Moderátor: Blue Lanos

lluubboo
Příspěvky: 78
Registrován: pát črc 09, 2010 23:25

Otacky

Příspěvek od lluubboo »

Ahoj, neviete niekto, ci Cruze (1.8 benzin) ma automaticky regulovany obmedzovac otacok? Tzn. pusti ma tocit len do nejakych max. (bezpecnych) otaciek a dalej nie, aby sa nieco neodpalilo.
A druha otazka
Je bezpecne vytacat do vyssich otacok motor (nemyslim tym az uplne na doraz) aj pri nizkych prevodovych stupnoch (1 a 2)?
Cruze 1.8 LT, r.v. 2010
Reklama
 

Uživatelský avatar
tomask
Příspěvky: 3240
Registrován: ned led 02, 2011 16:36
Bydliště: Praha

Re: Otacky

Příspěvek od tomask »

Otáčky jsou poddimenzované takže na to je motor stavěný, pokial se nedržíš v červenom poli tak je to ok.
Vytáčat můžeš i 1,2 ale ne studený motor.
Čím víc brutálněji budeš jezdit, tím míň ti vydrží (dřív motor opotřebuješ)
Carthell Prg
Uživatelský avatar
honzik
Příspěvky: 215
Registrován: ned lis 28, 2010 20:04
Bydliště: Bystřice

Re: Otacky

Příspěvek od honzik »

Pokud už je motor zajetý, je dokonce vhodné jej někdy ( jak bylo řečeno zahřátý ) pořádně prohnat, ono mu neškodí a aby si nemyslel, že se jezdí jen na nízké otáčky. Ale je to o citu ...
Chevrolet Trax 1.4T LT Rock Orange
ChevroletCruze 1.8 16V LT 141 HP Moroccan Blue ex
Fiat Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic
Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: Otacky

Příspěvek od chrudoš »

Presne tak, ja mu jednou za jizdu, az se zahreje, pekne nalozim az do cerveneho, aby nevysel ze cviku :) Staci najizdet na dalnici z pripojovaku a tam mu poradne vytnout, auto sype jak das, je skoda to obcar nevyuzit. Jinak omezovac tam je, predjizdel jsem v lese a sel jsem na dvojku az do 6500, pak mi to motor zatrhl a sam zacal pomalu snizovat otacky, tzn ani v cervenem te nenecha dlouho motor tocit, sam te usmerni do normalu.
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
lluubboo
Příspěvky: 78
Registrován: pát črc 09, 2010 23:25

Re: Otacky

Příspěvek od lluubboo »

Dik, to som chcel pocut. Ide mi o to, ze ked predbieham a mam plne ruky prace s manevrom, ze si neodpalim motor tym ze budem niekde na limite trochu dlhsi cas, v case predbiehania nemam velmi cas sledovat otackomer. Ked si to auto automaticky dohliada tak je to perfektne.

A tie nizsie prevodove stupne (napr. 2) - ide o to aby som mal dynamiku aj v nejakej 50 km/h, ked potrebujem predbiehat nejaku staru aviu. Sa mi to zda trochu divne predbiehat na dvojke ale ked treba vyssie otacky tak nech.
Cruze 1.8 LT, r.v. 2010
Uživatelský avatar
Dimco Nubira 97
Příspěvky: 903
Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
Bydliště: Trnava

Re: Otacky

Příspěvek od Dimco Nubira 97 »

Já tak predieham stále :D pri 90 podraďujem do trojky a to mám starú Nubiru 1.6 a nič jej neni ide ako vyšlahaná :D
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: Otacky

Příspěvek od chrudoš »

Tak pri predbihani jdes vzdycky minimalne o jeden kvalt niz, tzn tak aby ses dostal pri zacatku predbihani na nejakych 3500 otacek, kdy auto zacina tahnout, zabehanemu motoru to nic neudela a ty se pokochas tahem auta :) Ja uz jsem jednou dokonce v kopci sel na jednicku, abych ten kamion pred sebou zmaknul, to byl rev, to ti povim :)
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Uživatelský avatar
Dimco Nubira 97
Příspěvky: 903
Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
Bydliště: Trnava

Re: Otacky

Příspěvek od Dimco Nubira 97 »

Ja mám najvyšší výkon na Nubire od 4200 ot/min a je to tam aj cítiť. Takže 3500 ani nejdem keď chem niekte pridať :) Každopádne ak by si takto jazdil stále tak po 20 000km máš motor zrumplovaný jak sviňa... resp u nového auta asi po 50 000 ale to by si mu musel nakladať stále plný kotol :D
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: Otacky

Příspěvek od chrudoš »

Tak jasne, ze clovek takhle jede 10 vterin behem tydne, mozna i dvou, to se ani nepocita. Precejen je ten motor staveny do 6500, tzn i 5000 mu nemuze delat problem. A ta 1,8 jak se prehoupne pres 3000 je to znat, tahne pak vic a vic az do tech 6000, v te chvili je to tah jak brno, parada...tohle ti diesel neposkytne... :roll:
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Uživatelský avatar
Dimco Nubira 97
Příspěvky: 903
Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
Bydliště: Trnava

Re: Otacky

Příspěvek od Dimco Nubira 97 »

To nie ale diesel má od 1800 ot do 2800 taký výkon že už viacej ani nepotrebuje :D
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: Otacky

Příspěvek od chrudoš »

To sice jo, ale nez vyjedes z krizovatky, hazes tam fofrklackem kvalty jak o dusu, to ja si to pianko tahnu az k omezovaci 8) Ja s dieselem jezdil, pruzne zrychleni je bezvadne, spotreba bomba, ale ten tah do otacek, to je proste nenahraditelne, to je to spravne jezdeni. S dieselem mas kroutak, ktery te sice narve do sedacky, ale mas ho na 5 vterin, pak bud musis zaradit nebo ti auto zvadne, benzin se rozjizdi vic a vic. Ale urcite vis o cem mluvim
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Uživatelský avatar
Dimco Nubira 97
Příspěvky: 903
Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
Bydliště: Trnava

Re: Otacky

Příspěvek od Dimco Nubira 97 »

Jasné že ano veď máme služobného passata 1.8T a doma mám 1.6 benzín Nubiru ďalej doma epicu 2.0 VCDI 150hp a v práci ešte passata 2.0 TDI 103kW Takže ja viem jako sa na tom jazdí :D Ale kadžodpáne uznávam že na cestu "lietadlom" je lepší benzín ale na jazdenie pianko s prípadnou potrebou predbiehať je lepší diesel.
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Kjub
Příspěvky: 1975
Registrován: ned kvě 16, 2010 16:50

Re: Otacky

Příspěvek od Kjub »

Co ja viem, diesel taha od 1500-4500 (3000 otacok) a benzin 3000-6000 (tiez 3000 otacok). To iste. Akurat ze diesel skor a benzin neskor. Chcel by som vediet ako by dopadla sutaz diesel vs. benzin, zaradeny 5.stupen a start na 100 km/h...To by mohlo byt zaujimave :o) Musm zavolat kamosovi, on ma 1.8, ze dame nejake testy...znicim hooooooo 8) :lol:
Chevy Cruze Black´n´ Black 2.0 diesel power LTZ
netSo
Příspěvky: 47
Registrován: ned led 02, 2011 15:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Otacky

Příspěvek od netSo »

ale nech dojde s 1.8 TURBO ... a pridem vam robit aj fanusika :)
Cruze 1.6 16v LS+ silver
Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: Otacky

Příspěvek od chrudoš »

Diesel by mel vyhrat, vo to nic, je to tak i v technickych udajich, jenze zas zapominate na to vase turbo! Ostatne:
1,8 LT(104kW) vs. 2,0 VDCi (120 kw) je zrychleni 10,2 vs. 8,5, to je snad jasne.
Naproti tomu Octavia:
1,8 TSI (118 kW) vs. 2,0 TDI (103 kW) je zrychleni 7,8 vs. 9,5 - jasny dukaz, ze z mensiho benzinu pridanim turba dostanu daleko vyssi vykon! Jasne, spotreba je 6,9 vs. 4,8, ale to je logicke.

Chlapi, smirte se s tim, ze nic jineho nez spotrebu nemaji ty vase smrady lepsi :twisted:
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Odpovědět

Zpět na „Cruze - Pokec“