Stránka 1 z 4
Vyhazov z technické
Napsal: čtv říj 21, 2004 13:00
od Jiří Olomouc

Má vlastní žena Dáša, členka Nexia klubu a má bytná se právě vrátila z technické kontroly s tímto verdiktem:
- nefunkční ruční brzda
- nestejná účinnost provozní brzdy
- volný spodní závěs na řídící nápravě, ani nevím zda je to díl který se mění nebo seřizuje.

Prosím o radu a uvážlivý odhad, co z toho se dá udělat doma - například nestejná účinnost brzd mi nanapovídá ani trochu jak opravovat.

Smutná je má žena, smutná ....
Napsal: čtv říj 21, 2004 13:23
od Dano
Ja som brzdy robil, nez som isiel na kontrolu. Brzdila mi len predna naprava a aj tam len jedno koleso. Pricina su zaseknute vodiace capy na prednych brzdach, zaseknute a nefunkcne takzvane prasiatka na zadnych bubnoch. To su tie elementy, co roztahuju pakne. Plus zavzdusneny system. Treba to vsetko rozhybat a odvzdusnit. Vzadu mi to nebrzdilo absolutne. Rucnu brzdu treba dotiahnut pod autom. Je tam centralny srob, cize so sumernostou sa neda nic robit. Od vtedy mi nexia brzdi uz na posteklenie pedalu. Zrejme to bude problem u kazdeho, ked kazdy tvrdi, ze nexia nebrzdi ako ostatne auta alebo napriklad Felicia. Brzdi. Ale len nova alebo po oprave. Ja som mal ukaskove hodnoty na kontrole. Ako nove auto. Co sa tyka toho zavesenia napravy, tak asi mali na mysli trojuholnikove spodne rameno. Su to dva silentbloky a gulovy cap. Asi su tie silentbloky odtrhnute. Ak sa daju kupit samostatne, tak je to lacne. Inac vymenit cele rameno je jednoducha robota. Potom sa s nim dobre manipuluje.
Napsal: čtv říj 21, 2004 15:03
od Radmont
nemohol by si sem dat foto toho stelovacieho srobu na rucnu brzdu, pripadne mi posli foto na mail a ja ho tu zverejnim.
Napsal: čtv říj 21, 2004 15:18
od Dano
nemam to odfotene, ale je tam len jeden. Je to vlastne matica, ktora sponuje tiahla. Je to nad vyfukom a treba kvoli tomu odsrobovat taky plech. Najpr je ale dobre dat dole bubny, trochu ich vycistit, pripadne nastavit rozstup na samostelovacej matici a pozret, ci sa nezadrhavaju lanka rucnej brzdy tam. Su tam hrdzave pruziny, ktore ich vracaju.
Napsal: čtv říj 21, 2004 15:52
od Dáša Olomouc
Namáte někdo raději nějaké autíčko, které je funkční?

Napsal: čtv říj 21, 2004 16:45
od Dano
take auto z mojho pohladu neni. na kazdom najdem chybu. mozno som moc mlady na to aby som sa vedel na urcite veci vykaslat
Napsal: čtv říj 21, 2004 17:36
od Bady
Napsal: čtv říj 21, 2004 18:15
od Dano
Tak si to ries ty. Ja chcem mat auto v poriadku. Este ked da niekto 3 stovky za nexiu, to est estravim, ale ked niekto podplaca aby mu presla stara skodovka, tak toho by som zavrel. Kto ma na cestach obchadzat take rachotiny a hlavne ich nuchat?
Napsal: čtv říj 21, 2004 18:58
od Bady
tym som samozrejme nechcel povedat, ze ja auto v poriadku nechcem mat.. Ide o to aby som kontrolu este nemusel raz opakovat, ale ked mi tam technik zisti nejake chyby, ja si ich dam hned spravit, hlavne brzdy a ine zavazne chyby.. ked ti chce technik nejake chyby najst, tak ti ich aj najde.. Na 7-8 rocnej nexii ti najde hocico..vies, ked ma zavola do jamy si obzriet auto zospodu a zjavne nieco caka, tak radsej mu dam tie dve-tri stovky, ako sa trapit s este jednou kontrolou...chyby si dam odstranit tak ci tak, ci s jednou alebo dvomi kontrolami..
Napsal: čtv říj 21, 2004 19:04
od Dano
Nastastie v nasom meste som taky problem nemal, ze by technik nieco cakal, respektive by sa odomna ani nedockal

. Ked sa mu nezdalo, ze preco mam odtrhnuty odvzdusnovaci srob na prednej brzde, tak som mu povedal, ze co ked je odtrhnuty, je to odvzdusnene cez hadicu a brzdi predsa dobre.

Nebol sice moc mily ku mne, ale hlavne, ze som presiel.
Napsal: čtv říj 21, 2004 19:07
od Bady
u nas ako ktory...niektori zjavne cakaju na to, ci im nieco dam.. Tak podla mna je lepsie mu dat povedzme dve stovecky, ako ist este raz na kontrolu, ktovie na akeho technika zase natrafis, zaplatit este opakovanu kontrolu, benzin nakontrolu a pod.. mne ked povie, ake chyby mam, hned ich davam odstranovat
Napsal: čtv říj 21, 2004 19:09
od Dano
ved ano. ak pomozu dve stovky, tak to pre tie problemy nestoji, ale ked chce clovek prejst so skodovkou, tak si moze nachystat dve tisicky. radsej keby ich dal vrakovisku nech ju pekne ekologicky zosrotuju
Napsal: čtv říj 21, 2004 19:35
od petrm
Jiří a Dášo : Dano to popisuje celkem přesně a probírali sme to tu už mockrát je potřeba zjistit jestli všechno chodí volně a nezadrhává se nebo není dokonce natvrdo zarezlépak je to na výměnu . Na tom spodním závěsu to bude spodní čep ramene ten se měnit dá ale to doma bez nářadí asi nezvládneš není ani moc drahý ale je to docela makačka ho vyměnit (teda jestli je nýtovaný někdy bývá šroubovaný a ten se mění dobře a vyměněnej je vždy šroubovaný )

Napsal: čtv říj 21, 2004 19:39
od Dano
ja som prave ten stastlivec, ktory ma gulovy cap srobovany, ale ked je aj nitovany, tak sa to len odvrta a nasrobuje novy cap. Ale tu nesmiem zabudnut povedat lebo by ma PetrM sprdol

, ze tie nove sroby sa tam nedavaju obycajne.
Napsal: čtv říj 21, 2004 20:00
od Radoslav Hološka
Ja som bol pred 2 rokmi s Nexiou u nas na STK,este som nemal AL disky,ale povodne 14" plechace,takze som bol velkym optimistom,ze ma vsetko OK. Na STK som isiel rovno z prace,autom asi 8 min. Motor este ani nebol zohriaty. Chlapik na STK strcil do vyfuku merac spalin a zacalo mu to piskat na celu dielnu. Poslal ma prec s vaznou chybou - lambda sonda alebo katalyzator. Druhy krat som isiel na opakovanu TK uz s plne zohriatym motorom a uplatkom a vsetko bolo bez problemov. 2 tyzdne po STK som si kupil novu lambda sondu,ale kvoli sebe a auta,nie kvoli STK. Tento rok este kupim novy katalyzator,mozno na zraze v Piestanoch. A v sucasnosti uz STK bez uplatku urcite neprejdem - mam 15" AL disky a pneu 195/50 R 15,ktore nemam zapisane v TP. Takze podplatit alebo nie?