Stránka 1 z 2

Vytacat/pretacat

Napsal: čtv lis 04, 2010 15:47
od Lolek
Evanďáci, aké máte skúsenosti so stálou max. rýchlosťou, otáčkami? V meste sa držím okolo 2000-2500, no na diaľnici púšťam tých 4000. Akú máte skúsenosť s maximálnou stálou rýchlosťou, resp. otáčkami, nechcem zbytočne znížiť životnosť motora nejakým zbytočným pretáčaním. Pýtam sa, nakoľko po diaľnici najazdím väčšinu km (za 4 mesiace čo Evandu mám, cca. 1500 v meste a cca. 10000 na dialnici).

Ďakujem.

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: pát lis 05, 2010 17:31
od Hanzy
Od toho je na aute omezovac takze nemuzes nic pretocit naopak jak budes jezdit v nizkych otackach tak muzes mit problemy a auto ti poradne nepojede ;)

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: sob lis 06, 2010 18:47
od HusarJan
Hanzy -i ja som tiež za že aj legu treba točit :D

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: sob lis 06, 2010 19:23
od Duffy
A tak isto aj Nexiu,,

Treba jej obcas dat aj sodu nech sa prevetra.... :-)

Tu neplati pravidlo ze ked ho budes setrit tak Ti vydrzi vecne :-)


A presne nic nepretocis lebo nato je obmedzovac :-)

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: čtv lis 18, 2010 07:44
od Cudro
Evande vobec nevadia vyssie otacky, prave naopak. Ked som bol v Nemecku skusal som maximalku a v pohode isla 205 km/h. Sice jej to chvilu trvalo kym sa rozkotulala ale potom uz rychlost drzala. Takze nemusis mat obavy ze by si pretocil motor.

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: pát lis 19, 2010 17:12
od Lolek
A ako to mate so spotrebou oleja pri vyssich rychlostiach? Mne sa zda ze ho spotrebuje pomerne dost-najskorej som mal problem s tesnenim pod dekom ventilov. Po oprave spotreba klesla, no stale mi mizne od max. po min. zhruba za 4000 km, co je podla mna vela(jazda v relativne vysokych otackach na dialnici). V servise mi tvrdili ze je to ok......asi zmenim servis :D lebo sa mi to velmi nezda. Pod autom neostava ziaden flak, s vyfuku nejde ziaden podozrivy dym a ani to neni citit z vyfuku. Niekedy je ale trochu citit akokeby olej z motorovej casti.....Olej mam 5W30 Castrol.

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: pát lis 19, 2010 17:15
od Hanzy
Nene tak mas nekde problem ja jezdil jak na Leganze tak na Evenda a casto do maxima a olej 5W30 od vymeny do vymeny ;)

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: pát lis 19, 2010 17:29
od Lolek
Hm, tak to asi bude servisom :D ..... Je mi ale zahada, ze to nikde netecie (nieje vidno), ale musi tam byt dakde dira a musi to kvapkat na nejaku teplu cast, bo inak by som asi necitil olej z motororoveho priestoru. Buduci tyzden pojdem ajtak na vymenu, tak im poviem nech na to hodia poriadne oko. No Evandu mam od juna (jazdim pomerne vela - najazdenych skoro 20 000 km za tu dobu) a musel som riesit deravy vyfuk, lambdu a tesnenie pod dekom ventilov. Dufam, ze tento olej bude posledna vec na dlhsiu dobu.

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: pát lis 19, 2010 17:33
od Hanzy
Kolik ma nalitano a jaky tam byl sevis?Co je JUN ktery mesic?

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: pát lis 19, 2010 17:39
od kesko
Hanzy píše:Kolik ma nalitano a jaky tam byl sevis?Co je JUN ktery mesic?
Jún je červen, 6 mesiac.

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: pát lis 19, 2010 17:43
od Hanzy
Jj tak to tomu davas taky pekne do tela jako ja :D Ja ted min nebo jezdil jsem i Cruzem a taky pracovni karou vice nez obvykle.

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: pát lis 19, 2010 18:52
od Lolek
Hej hej, riadne tomu davam, jazdim pomerne dost, rocne pod 50.000 km nejdem. Evanda ma teraz najazdenych cca. 125 tis. Bol to dovoz, rok vyroby 2004. Zatial som spokojny, jazdi skvele, velke, pohodlne, tichucke. Jedine ze ma trochu stve ze za neceleho pol roka som musel riesit uz viacero veci - vid vyssie. Verim, ze sa to podari doriesit. Nastastie, musim si zaklopat, sa zase nejednalo o nic zavazne, dufam, ze to tak aj ostane. Moj dobry kamarat ma Evandu, na nej vyse 200 tis. a nenechala ho ani raz vysiet. Radsej ked odide 6 malickosti (relativne) ako jedna velka vec dakde v Taliansku na dialnici (hovorim o konkretnom pripade ked kamarat ostal vysiet so svojou Alfou pred Neapolom-jazdil ju tri roky bez jedinej ani dorobnej zavady a z nicoho nic mu to prdlo-prestalo mu tlacit olej a pridrel motor. Uzil si zabavy potom v tom Taliansku)

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: pát lis 19, 2010 19:03
od Hanzy
Uz je to taky starsi kousek 2004 a najeto dost ja ted mam necelych 100000 a uz zacina starnout ej to videt...

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: sob pro 04, 2010 02:05
od Lolek
Tak ale zase verim, ze by to malo vydrzat aspon do 300 tis. Ked sa o to budem starat, samozrejme, nove auto to nieje ale podla mna by to malo byt v najhorsom pripade niekde v polovici zivotnosti. Ako som tu uz pisal, trosku som rozmrzely, ze sa objavuje relativne vela drobnosti (najnovsie v stredu meneny naboj v lavom prednom kolese), uz som spolu riesil za pol roka 4 zavady, co nieje malo. Zase musim si zaklopat-nejednalo sa nikdy o nic vazne, co by ma muselo nechat niekde vysiet. Akurat teraz zase, ked klesli teploty pod bod mrazu, tak po starte pocujem divne piskanie/akoby cvrlikanie zo spolujazdcovej strany motora. Piska to iba v malych otackach (ked stojim alebo sa rozbieham). Ked sa zahreje, po 5-10 minutach jazdy prestane to uplne. Rozvody boli menene pred cca. 20 000 - nemalo by to byt tym, remen alternatora vyzera byt tiez dost napnuty.....tak neviem ci sa na to vykaslat / prisudit to zime alebo ci s tym mam bezat uz po 5. raz do servisu alebo cakat, ci to neprestane robit / v horsom pripade ci sa to bude zhorsovat. Hm.......

Re: Vytacat/pretacat

Napsal: ned pro 05, 2010 01:28
od Lolek
Tak piskanie (no skorej take divne akoby cvrlikanie) sa zhorsuje. Ked sa motor zahreje, uz sa to obcas objavuje aj tak, iba je to vyrazne tichsie, za studena je to vsak o dost viac pocut ako napr vcera alebo predvcerom-kedy to zacalo. Objavuje sa to iba pri nizkych otackach, ked dam plyn tak to vymyzne. Hladal som vo fore, no neneasiel som uspokojivu odpoved....prosim o radu. Patral som po mieste povodu - alternator to na 90% nieje, remen k alternatoru a jeho kladky tak na 80% tiez nie, podla vsetkeho to ide od rozvodov. Je to vsak cudne - rozvody som osobne dal robit pred necelymi 20 000 km, rozvody, kladky a vodna pumpa. Je mozne aby sa tam daco uvolnilo alebo to bola fuserska robota v servise? Vzhladom k tomu, ze som za pol roka riesil uz 4 zavady a dal som do servisu zavad vyse 800 (neratam peniaze na nove rozvody, olej atd.), dost by ma namrzelo dat dalsie peniaze do dalsej zavady.

Mate s tym dakto skusenosti? Moze to byt iba zimou a mam to ignorovat? Alebo mam zase bezat do servisu...........Evandu som si oblubil, no zacinam uvazovat ze ju dam prec, nakolko riesit pomaly kazdy mesiac nieco nieje cool :? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: