Stránka 1 z 1
Tacuma - na co si dát pozor při koupi?
Napsal: úte srp 03, 2010 14:56
od j-ru
Zdravím, uvažuji o koupi Tacumy 2.0 benzín + LPG, r.v. 2004.
O Tacumách se na internetu bohužel nedá najít moc informací, tak bych si dovolil oslovit zdejší majitele...
Vyskytují se častěji závady, o kterých by se dalo říct že jsou pro Tacumy typické?
Má auto nějaké slabiny z hlediska spolehlivosti, opotřebení, koroze - např. kratší životnost podvozkových dílů (tlumiče, čepy, silentbloky, tyčky stabilizátorů), vyšší spotřeba motorového oleje, koroze výfuku, spodku a karoserie apod.?
Co dílenské zpracování interiéru - vrzání plastů apod.?
Nemá někdo zkušenosti s LPG zn. Landirenzo?
Nikde na netu jsem nenašel výsledky crashtestu - Tacuma ho neabsolvovala?
Zkrátka když to shrnu, existuje něco na co by se měl člověk při koupi Tacumy s LPG speciálně zaměřit?
Díky za názory.
Re: Tacuma - na co si dát pozor při koupi?
Napsal: úte srp 03, 2010 15:05
od -peha-
Re: Tacuma - na co si dát pozor při koupi?
Napsal: úte srp 03, 2010 16:12
od sandruš
j-ru píše:Zdravím, uvažuji o koupi Tacumy 2.0 benzín + LPG, r.v. 2004.
O Tacumách se na internetu bohužel nedá najít moc informací, tak bych si dovolil oslovit zdejší majitele...
Vyskytují se častěji závady, o kterých by se dalo říct že jsou pro Tacumy typické?
Má auto nějaké slabiny z hlediska spolehlivosti, opotřebení, koroze - např. kratší životnost podvozkových dílů (tlumiče, čepy, silentbloky, tyčky stabilizátorů), vyšší spotřeba motorového oleje, koroze výfuku, spodku a karoserie apod.?
Co dílenské zpracování interiéru - vrzání plastů apod.?
Nemá někdo zkušenosti s LPG zn. Landirenzo?
Nikde na netu jsem nenašel výsledky crashtestu - Tacuma ho neabsolvovala?
Zkrátka když to shrnu, existuje něco na co by se měl člověk při koupi Tacumy s LPG speciálně zaměřit?
Díky za názory.
pár bodu.
1.Líná (pokud chceš aby jela tak musíš ji držet v otáčkách)
2.hlučný motor
3.větší spotřeba
4.Plasty nevržou
5.Pohodlná
6.Horší dostupnost dílů
Jinak dobré auto.
Re: Tacuma - na co si dát pozor při koupi?
Napsal: úte srp 03, 2010 16:44
od -peha-
Re: Tacuma - na co si dát pozor při koupi?
Napsal: úte srp 03, 2010 16:48
od sandruš
četla jsem že se jedná o 2,0 + LPG.Já jen píšu názor celkově na autičko.Já když jedu po D1 těch 150 tak motor je hlučnější a spotřeba někde okolu 9l/100 jinak si nemohu stěžovat..Jo a zaponěla bych..Tacuma nemá ráda když se doní leje levný benzín

Re: Tacuma - na co si dát pozor při koupi?
Napsal: úte srp 03, 2010 17:02
od -peha-
Ale samo no veď ani Legyna nieje závoďák proste pokud chce pohodlné a solídné auto a hlavne za dobrú cenu je Tacumka to pravé,ono Daewa všeobecne nie sú zlé ba naopak a hlavne je to ich nízká cena pri kúpe a pokud sa človek o auto stará tak fakt je to dobrá volba

Re: Tacuma - na co si dát pozor při koupi?
Napsal: úte srp 03, 2010 21:15
od sandruš
-peha- píše:Ale samo no veď ani Legyna nieje závoďák proste pokud chce pohodlné a solídné auto a hlavne za dobrú cenu je Tacumka to pravé,ono Daewa všeobecne nie sú zlé ba naopak a hlavne je to ich nízká cena pri kúpe a pokud sa človek o auto stará tak fakt je to dobrá volba

já hodně slyšela že jeto taky těma přiškcenyma emisema

To nesííí měla lepší odpich jak tacuma

Re: Tacuma - na co si dát pozor při koupi?
Napsal: stř srp 04, 2010 07:54
od rudla
Mám Tacumu 1,8 LPG-BRC,72 kW, 2002.Koupil jsem ji ojetou před třemi lety.Měla najeto 145 000 km. Já mám nyní 185 000 km. Motor olej nebere. Koroze žádná. Tacuma má pozinkovanou karoserii. Auto mělo italskou servisní knížku pečlivě vedenou. Spotřeba do 10l LPG. Auto používám skoro každý den. I starty v zimě při -20 bez problémů. Mohu doporučit.
Re: Tacuma - na co si dát pozor při koupi?
Napsal: stř srp 04, 2010 18:35
od blackjohn
Pokud můžu porovnávat s Roomsterem 1.4 16V(14ky pneu), moje 1.8 jede líp, bere tak o litr víc(8l/100km), hlučnost je asi stejná, možná menší při stejných otáčkách. Podvozek je měkčí(i na 15kách), ale pokud jde o jízdní vlastnosti, tak je to asi na stejno, když není zatížený zadek, tak odskakuje, nemají vzadu víceprvkovou nápravu.
Jinak Tacuma je samozřejmě mnohem hezčí, jen ta přední maska před faceliftem není moc evropská, ale kdo má rád chrom...
Poruchy bude asi kus od kusu, občas zlobí EGR, já zatím měnil proti standartní údržbě jedno čidlo ABS(cca 1100Kč) a termostat(150Kč).
Re: Tacuma - na co si dát pozor při koupi?
Napsal: čtv srp 05, 2010 22:27
od megajvr
Co se týká antikorozní ochrany- tam není problém, ani některé renomované Evropské značky nejsou tak dobře dělané jak u Tacumy
S podvozkem nejsou vesměs žádné problémy, nápravy jsou bytelné a navíc je hodně dílů shodných s Leganzou

Jízdní vlastnosti jsou s ohledem na zaměření vozidla: tedy MPV velice solidní, jediný problém je jenom s přejezdy krátkých příčných nerovností ( ozve se tupá rána). Tento problém mají i některá současná vozidla
Motory : stejné jako u Nubiry, Leganzy a Espera (1.

. Klasické benzinové Oply

Občas zlobí EGR, semtam nějaké čidlo- nic co se nedá opravit

Spotřeba je jako vždy závislá od jízdního stylu a opravdu netankovat žádný bezín z horní dolní!!!!! Ovšem pokud uvažuješ o LPG, tak není co řešit
Sandruš píše že je líná, pravda je někde uprostřed: Tacuma váží skoro 1500 Kg a převodovka je nastavena na charakter vozu (rodinné vozidlo). Ale bohužel 1.6 je opravdu na rozjezd líná a papírově má přitom větší výkon než 1.8
AInteriér výhradně z tvrdých plastů, ovšem docela kvalitně zpracovaných. Nic za jízdy nevrže, jenom při přejezdu např. díry vrzne přístrojovka.
Navíc myslím mají všechny Tacumy (nebo většina z nich) origo alarm a centrál
Dostupnost ND je bez problémů, jen některé specifické - u autorizovaných prodejen
Spolehlivé a pohodlné, prostorné MPV....poruchy se Tacumě nevyhýbají, ale nic zásadního
Daewa mají taky nějaké slabiny a to životnost pryžových silentbloků. Na nápravách, ale i u pohonných agregátů

Re: Tacuma - na co si dát pozor při koupi?
Napsal: stř srp 18, 2010 21:42
od hurkar
doplnil by som megajvra a ostatných pred ním. Jednašestka je fakt lenivá a hlučná. U 2.0 je to o poznanie lepšie. Mal som 1.6 od nova a teraz mám 2.0 taktiež od 0km. Neduhom asi všetkých Daewoo sú sielnbloky stabilizátora PN. Robilo mi to v Nubire a aj v Takumách. Majú zvláštne zloženie a pokiaľ klesne vonkajšia teplota pod 7°C tak nepríjemne vŕžu. To bude asi ten zvuk o ktorom sa píše vyššie pri prejazne drobných nerovností. Skúšal som ich meniť trikrát (tri sorty, aj s drážkami a mastené grafitivou vazelínou) ale bez výsledku. Pri kúpe som ešte riešil zadné tlmiče. Pri nerovnosti sa ozývali nenormálne rány ako keby náprava udierala do výfuku. Výmena to vyriešila. Predpokladám že jazdenky to už majú za sebou. Ďalší problém som dnes vyriešil, "vyťahaný" bowden sklápania prestredného sedadla. Pred mesiacom som opravoval prelomený kábel motorčeka CZ na spolujazdcových dverách. (keby niekomu chýbal morček môžem zazlať origo) Ozaj už som menil zavnú časť výfuku pri 70tkm a vyváral prostrednú.
PS.: písal som o tom už pred zmenou tohto fóra no admin mi tam zabudol dať môj nick...
khenry píše:prihodím troškou do mlyna:
mám tretie Daewoo a druhú Tacumu. predtým som mal volvo a potom škodovky, forman felicia kombi 1.3i (mono) a tá posledná bola 1.4 felda.
Potom (1996) sme kúpili Nubiru I CDX 2.0 kombi. Prechod bol neskutočný a dodnes som z nej unesený. Tvrdím že lepšie auto som nemal. Mala super výbavu, neskutočný výkon, a priestoru na rozdávanie. Chyby mala ale nič strašné. Tyčky stabilizátora na zadnej náprave klopali hneď po kúpe ale v záruke vymenené a bolo po probléme. najazdili sme s ňou 110t km. Potom sme dostali ponuku na Daewoo Tacuma hneď sme šli obzerať a hneď bolo rozhodnuté. Výboný posed, nastupovanie/vystupovanie z auta, priestor v predu, v zadu by som ho prirovnal minimálne Picassu alebo alhambre. V testoch na
http://www.auto.cz je piestor medzi zadným a predným sedadlom dokonca väčší ako v Espace... Oproti Nubire menší kufor a o veľa slabší motor (1600) a taktiež hlučnejší. po cca roku sme ju predali a asi po roku od predaja Tacuma 1.6 sme kúpili Tacuma 2.0. To isté ale silnejší a tichší motor (ajkeď na Nubiru nemá). Do dnes úplná spokojnosť. Okrem pravidelných prehliadok som servis nemusel navštevovať. Ale klamal by som, je to chronický problém asi všetkých modelov Daewoo (v Nubire, Tacume prvej a aj druhej). Gumené lôžko stabilizátora pred. nápravy. Keď klesne teplota pod cca 5 stupňov tak to začne občas vŕzgať. A ešte zadné tlmiče. Mal som auto asi s nejakou vadnou sériou tlmičov. Ale v záruke vymenené a všetko je OK. S tým kufrom to zase nieje až taká sláva. pre mňa je dosť malý a tých 485l ako bolo písané v predošlých príspevkoch tak to jedine pri zaplnení po strechu. ináč miesta tu je fakt na rozdávanie. To auto má ešte jednu chybu. A to keď ho budem chcieť vymeniť za ďalšie tak v tej cenovke asi nebude za čo...
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=36&t=6781