Stránka 1 z 2

Zadní brzdy Nubira

Napsal: stř říj 06, 2004 08:07
od Tomáš
Mám dotaz na souměrnost zadních brzd. Dá se to nějak nastavit ?
Jedno zadní kolo mi brzdí míň. Má to samoštyl ve válečku ( prasátku), nebo se to dohání lankem ruční brzdy? Možná to bude stačit odvzdušnit, stejně chci vyměnit brzdovku. Díky za rady. Tomáš Nubira combi 1.6, '98

Napsal: stř říj 06, 2004 08:18
od Richard
Tomáši, když ti jedno kolo brzdí víc a druhý míň, neteče ti trochu prasátko? Máš vzadu bubny, že. :?:

Napsal: stř říj 06, 2004 08:41
od Tomáš
Měl jsem bubny dole, protože jsem to nedávno koupil a chtěl jsem zjistit, jak na tom jsou, docela ještě ujdou , všude je sucho, tak jsem to akorát očistil a vyfoukal kompresorem a zase složil. Když zabrzdím fakt vostře bere mi na jedno zadní ABS . Po delším týrání jsou předky horký, zadní buben je jeden hodně teplej a druhej málo. Když si představíš teplotu od 1 do 5 ( stupnici) Předky jsou oba 5 , zadek je jeden 3 a jeden 1.

Napsal: stř říj 06, 2004 08:44
od Tomáš
Ještě jsem zapomněl, že to při prudším zabrzdění trochu táhne nastranu ( křivá kastle to není, auto je nebourané), brzdovka nemizí.

Napsal: stř říj 06, 2004 18:46
od Richard
Já jsem brzdy v Nubiře neviděl (tedy viděl mé kotouče). Ale co si pamatuju všude u aut jsou vzadu samonastavitelné brzdy, ty by měly brzdit stejně. Asi to bude blbá otázka, ale jsou na obou stranách stejné pakny (myslím od stejného výrobce) protože by se mohla projevit různá tvrdost materialů a následně k tvrdosti bubnů by jedno kolo mohlo brzdit víc a druhé míň. Nemáš na té straně, která nebrzdí takový sklovitý povlak na pakně (vznikne třeba při přehřátí nebo při jízdě s mírně zataženou ručkou) ? To pak je potřeba šmirglem strhnout. Ale to jistě víš taky. Jinak nevím co bych dál poradil. Asi změřit na válcové zkušebně a vyměnit pakny a pak i prasátko nebo obráceně :? .

Napsal: čtv říj 07, 2004 08:18
od Tomáš
Díky za snahu, včera jsem se v tom vrtal a zjistil jsem,že je tam takovej důmyslnej mechanizmus, kterej vymezuje vůli, taková matička, která se pomocí táhýlka a pružiny dotahuje a postupně s ubývajícím obložením roztahuje pakny od sebe. Bylo to zarezlé ( i když ta matička je z plastu ), celé jsem to vyčistil a je to OK 8)

Napsal: úte dub 19, 2005 11:43
od Mordy
Rádcové moji. Musím se podívat do zadního bubnu (drhne mi kolo). Poradíte mi jak sundat buben bez nějakýho velkýho nářadí? Klíče mám. Zatím jste se věnovali jenom co s vnitřkem, ale já se chci dostat dovnitř. Mám si uvolnit ruční brzdu, apod.?Díky

Napsal: úte dub 19, 2005 11:48
od goror
Tomáš píše:Díky za snahu, včera jsem se v tom vrtal a zjistil jsem,že je tam takovej důmyslnej mechanizmus, kterej vymezuje vůli, taková matička, která se pomocí táhýlka a pružiny dotahuje a postupně s ubývajícím obložením roztahuje pakny od sebe. Bylo to zarezlé ( i když ta matička je z plastu ), celé jsem to vyčistil a je to OK 8)
jasnacka staci to vycistit ,hrdza je svina :lol:

Napsal: úte dub 19, 2005 12:34
od Tomáš
Jo , stačí to vyčistit ,ale to je půl roku stará záležitost , teď pro Mordyho : Musíš mít samosebou odbrzděno ! Auto si ale pořádně založ a podlož !!
Po sundání kola je na bubnu ještě malý upevňovací šroubek na kř. šroubovák . Až to odšroubuješ , už jenom sundat , někdy si můžeš pomoct i poklepáním gumovou paličkou na hranu směrem z podběhu ven. Někdy to jde dobře , někdy je to hrozný , záleži jak máš vyjetý bubny a jestli už mají nakraji hranu.

Napsal: úte dub 19, 2005 13:10
od goror
tak tak ale niekedy to nejde vobec dole ,potom su vzadu take gumky a pod nimi sa da ta paksna povolit resp.dat ich k sebe

Napsal: úte dub 19, 2005 14:06
od Brainman
No ja jsem chtel taky sundat bubny a vymenit loziska ale ani za boha jsem je nemohl stahnout. Co je pod temi gumovymi cepickami?

Napsal: úte dub 19, 2005 20:18
od Richard
Brainman píše:No ja jsem chtel taky sundat bubny a vymenit loziska ale ani za boha jsem je nemohl stahnout. Co je pod temi gumovymi cepickami?
Dyť tam máš přece všude kotouče :!: :!: :lol: :lol: Tak to se bubny fakt blbě stahujou :lol: :lol: :lol:

Napsal: úte dub 19, 2005 21:06
od Brainman
Richard píše:
Brainman píše:No ja jsem chtel taky sundat bubny a vymenit loziska ale ani za boha jsem je nemohl stahnout. Co je pod temi gumovymi cepickami?
Dyť tam máš přece všude kotouče :!: :!: :lol: :lol: Tak to se bubny fakt blbě stahujou :lol: :lol: :lol:
nesmej se :lol: ty bubny tam sou taky jen krapet mensi :lol:

Napsal: stř dub 20, 2005 18:46
od Richard
Já vím, že tam takový malý bubny v tom kotouči jsou na parkovací brzdu :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv dub 21, 2005 10:50
od Mordy
Tomáš píše:Jo , stačí to vyčistit ,ale to je půl roku stará záležitost , teď pro Mordyho : Musíš mít samosebou odbrzděno ! Auto si ale pořádně založ a podlož !!
Po sundání kola je na bubnu ještě malý upevňovací šroubek na kř. šroubovák . Až to odšroubuješ , už jenom sundat , někdy si můžeš pomoct i poklepáním gumovou paličkou na hranu směrem z podběhu ven. Někdy to jde dobře , někdy je to hrozný , záleži jak máš vyjetý bubny a jestli už mají nakraji hranu.
Díky za rady. Nechal jsem to opravit u jednoho šikovného klučiny. Prý to šlo strašně, už se chystal rozřezat bubny. Ruční brzda chodila dobře, ale byl v háji váleček. Tak musím koupit válečky a nechat to spravit. spojím to s výměnou brzdové kapaliny, kterou jsem chtěl stějně měnit.