Stránka 1 z 3
					
				Trhanie motora
				Napsal: pon kvě 31, 2010 12:26
				od andyjj
				Ahojte kolegovia.
Opäť mám malý problém s mojou Tacumou. Pri rozbiehaní alebo pri prudšej akcelerácií mi nachvíľu začne trhať motor ako  keby stratil výkon a opäť naskočil. Na otáčkach som nepostrehol nič. Tak isto ani diagnostika nič neukázala. Dal som nové sviečky, nový palivový filter....no nič.
Má niekto podobnú skúsenosť?
Motor je 1,6 16V 77kW
			 
			
					
				Re: Trhanie motora
				Napsal: pon kvě 31, 2010 15:16
				od rudla
				Zkus vyměnit kabely ke svíčkám.
			 
			
					
				Re: Trhanie motora
				Napsal: pon kvě 31, 2010 15:24
				od seky
				Ja som mal niečo podobné , tiež som vymenil  zapaľovacie káble. Po čase sa to zopakovalo zas , ale CHECK sa hneď zasvietil aj diagnostika ukázala. Bol zlý MAP senzor.Vymenil som ho a už mám pokoj.
			 
			
					
				Re: Trhanie motora
				Napsal: pon kvě 31, 2010 16:20
				od Arendal
				Me tedka nechtel muj Racek jet, po nejruznejsim zkoumani co by to mohlo byt, jsem vycistil krokovy motorek volnobehu a je klid. Ale u Tacumy nevim. Zkusit, uvidis.
			 
			
					
				Trhanie motora
				Napsal: stř čer 09, 2010 17:17
				od andyjj
				Ahojte. Ďakujem za rady. Vymenil som zapalovacie káble, vyčistil palivové čerpadlo ale problém mi zostal.
Všimol som si že to robí hlavne pri studenom motore. No diagnostika nič neukázala a kontolka CHECK nesvieti. 
Môže byť vadná Lambda sonda č.1? Alebo EGR ventil? 
Má niekto nápad čo skúsiť?
Ináč mám túto univerzálnu diagnostiku a som spokojný. Plní aj funkciu palubného PC.
http://www.scangauge.sk/ 
			
					
				Re: Trhanie motora
				Napsal: stř čer 09, 2010 17:41
				od blackjohn
				Jestli se můžeš podívat přes Scangauge na hodnoty lambdy, tak první se mění mezi 0,1-0,9V(u rozehřátého motoru), druhá se změní jen při prudkém ubrání nebo přidání plynu.
Ten EGR by to taky mohl dělat, asi už máš elektronický, ale na zkoušku by měl jít zaslepit, jako u starších podtlakových EGR.
Ještě zkontroluj všechny hadičky od podtlaku, jestli není nějaká vypadlá nebo prasklá.
			 
			
					
				Re: Trhanie motora
				Napsal: ned čer 13, 2010 20:33
				od megajvr
				Něco podobného mě taky trošku trápí, ale ne v takové míře. Protože mám plyn a u něho mi to nedělá, tak je tady ještě jedna varianta a to zanesené vstřikovače 

 Než vrážet peníze do servisu, zkus levnější variantu a přidej do benzínu nějaký odzkoušený příravek na pročištění vstřiků a potažmo celé palivové soustavy. Myslím že tím rozhodně motor nezničíš 

 
			
					
				Trhanie motora
				Napsal: úte čer 15, 2010 16:15
				od andyjj
				Ďakujem za nápady. Vymenil som aj sviečky a podtlakové hadičky. A nič.
Zaujímavé je že keď odpojím Lambda sondu č.1 tak sa auto chová normálnejšie ale kontrolka CHECK sa nerozsvieti.
Som z toho zúfalý. Žeby EGR? Vie mi niekto povedať aká býva hodnota MAP senzora pri voľnobežných otáčkach?
A ešte bonbónik na záver.
Pri rýchlejšej jazde nad 40Km/h do zákruty sa mi z predu ozýva strašné hučanie neviem či z oboch kolies alebo len z jedného.
Môžu to byť ložiská, homokinetický kĺb alebo čo? Espero mám pomaly 5 rokov ale to mi toľko nervov nezožralo ako Tacuma.
Za postrehy a nápady ĎAKUJEM!
			 
			
					
				Re: Trhanie motora
				Napsal: úte čer 15, 2010 17:53
				od blackjohn
				Mě to ukazuje v ChevroletExploreru něco kolem 35kPa(mám 1.8ku), obrázek je z Lacetti 1.6, dá se říct, že částečně kopíruje stisknutí plynového pedálu.
			 
			
					
				Trhanie motora
				Napsal: sob čer 19, 2010 12:29
				od andyjj
				[Zdravím.
Neviem čo mám robiť tak som skúsil Chevrolet explorer.
Pripájam súbor v ktorom sú hodnoty zo všetkých dostupných senzorov počas jazdy.
Pozrie sa na to niekto?
ďakujem
 
			
					
				Re: Trhanie motora
				Napsal: sob čer 19, 2010 15:10
				od blackjohn
				Zdá se mi, že máš nějak málo otevřenou klapku v klidu(1,2%), já mám kolem 5% a taky se Ti nějak víc liší skutečná a požadovaná poloha krokového motorku při změně zatížení(u Tebe rozdíl 5-15, u mě 2, max. 5). Ale nevím, jak má Tacuma udělanou tu elektronickou klapku, jestli se to řídí klapkou nebo krok. motorkem, jestli se může zanést, to jsem ještě rozebraný něměl 

 
			
					
				Re: Trhanie motora
				Napsal: pon říj 03, 2011 18:53
				od daewoopetr
				andyjj píše:Ahojte kolegovia.
Opäť mám malý problém s mojou Tacumou. Pri rozbiehaní alebo pri prudšej akcelerácií mi nachvíľu začne trhať motor ako  keby stratil výkon a opäť naskočil. Na otáčkach som nepostrehol nič. Tak isto ani diagnostika nič neukázala. Dal som nové sviečky, nový palivový filter....no nič.
Má niekto podobnú skúsenosť?
Motor je 1,6 16V 77kW
Dobrý večer, taky mám Tacumu a stejný problém, chci se zeptat jestli už to máte spravené a čím to bylo. Děkuju Petr
 
			
					
				Re: Trhanie motora
				Napsal: sob lis 03, 2012 19:31
				od jurajx
				Aky tym map senzoru si kupil ?
Ja mam tiez Daewoo Tacuma 1.8i .
Motor trha a ide v nudzovom rezime.
Otacky po pridani plynu padaju pomali dole.
Je v nom namontovane aj lpg sekvencne BRC.
Ked to prepnem na LPG tak to trha viac klesnu otacky a motor shasne.
Mám tiez map senzor 96 276 354.
EGR ventil aj skrtiacu klapku som precistil ale ziadna zmena.
Kód motora  F18S2 obsah 1.8 8V, 72KW (F18D2 / F18S2).
Diagnostika my ziadnu chybu neukazuje.
na grafe je hodnota labda sondy 1 a 2.
Vite sa niekto pozriet ci je to v poriatku?
Dakujem
			 
			
					
				Re: Trhanie motora
				Napsal: sob led 11, 2014 15:56
				od misojogi
				
zaujimalo by ma ktoru verziu si si kupil a preco prave tu
tiez je tam spomenuta funkcia uspory paliva, funguje to ?
tiez by ma zaujimalo ake ma vlastne Matiz rozhranie
OBDII rozhranie ? alebo J1939 & J1708 rozhranie ?
 
			
					
				Re: Trhanie motora
				Napsal: pon led 13, 2014 16:54
				od Viper54
				Matiz má konektor OBD II ,teda alespoň ten můj r.v.2003