Stránka 1 z 5

Klepkani z motoru.

Napsal: čtv zář 30, 2004 16:08
od Kruger !!!
Chlapi, poradte. Kdyz auto startuju, na studenem motoru, nebo stanim delsi nez 4 hodiny, tak se z motoru ozyva neprijemne klepani, ktere zmizi hned jak zhasne kontrolka. V cem by mohla byt zavada. Mam podezreni na nadzvihatka. Pokud jste se s podobnym problemem potkali dejte vedet diky (mam najeto 72222 KM)Zacalo to uz pred 60000km (vlastne od te doby co ji mam. Jeste jednou, diky :?

Napsal: čtv zář 30, 2004 17:51
od petrm
Jo to budou ventilová zdvihátka sundej venilové víko a koukni se na všechny výstupky na vačce jestli není některý víc opotřebený (poronej je mezi sebou ) v případě že jo je potřeba nová vačka a vahadla a zdvihátka ale jestli se to nezhoršuje tak bych to nechal být 8)

Zjištěný stav

Napsal: čtv zář 30, 2004 22:15
od Kruger !!!
Tak po sundání víka vypadají všechna ta udělátka opotřebovaně zhruba stejně. A i ta hřídel vypadá a po změření je stejná. Nevíš, na kolik by mě ta oprava mohla vyjít?? Co se týče materiálu??? Furt nevím, jestli to mám dělat sám anebo to nechat dělat v servise. Snad poradíš. Předem dík!!!

Napsal: pát říj 01, 2004 07:33
od richiprofi
petr: inak vcera sme na to pozerali v servise podrobne aj u mna...predstav si..klepot u mna nie je od zdvihatiek, ale od ihlovych ventilov vstrekovania....pravdepodobne maju volu na sedlach....nie je to take hrozne..ale asi sa vymenia casom...

Napsal: sob říj 02, 2004 13:50
od petrm
To že jsou slyšet vstřiky jak pracují je normální
Jak sem psal předtím jestli se to nezhoršuje a je to jen několik málo vteřin po nastarování neřešil bych to jinak se musí sundat hlava dolu a vyměnit všechny nedá se poznat který to je a třeba je to jen jeden ;)

Napsal: ned říj 03, 2004 15:01
od Radoslav Hološka
Vstreky tikaju pravidelne so zvukom podobnym hodinkam (len rychlejsie). Zdvihatka su hydraulicky nastavovane,klepu kazdemu hlavne pri studenom starte. Olej tam mozete mat hocijaky spickovy,kym sa motor nezohreje a olej nepremaze aj vrchnu cast hlavy,klepkat to bude vzdy a kazdemu. A cim viac km,tym castejsie a dlhsie. Je to normalny jav. Porovnavali ste niekedy zvuk motora Nexie napr. s motorom Felicie? Je to voda a ohen! Felicia ma rozvodovu retaz a vacku v bloku a klepe jej to uz pri 40.000 km. Nikomu to nevadi,je to bezny jav a nijako neovplyvnuje kvalitu ostatnych dielov. Samozrejme,komu to vadi,meni retaz,rozvody,ventily...

Napsal: pon říj 04, 2004 21:26
od Marek
Přesně tak 1,3ka felicie rachtá jako hrom, ale 1,6ka má řemen ne řetěz a tam je to úplně o něčem jiným 8)

Poznámka

Napsal: pon říj 04, 2004 22:27
od Kruger !!!
Chlapi, ale je vidět, že nevíte, o jaké klepání jde. Slyšel jsem startovat hodne Nexií, ale ta moje spíš připomíná diesel... (připomínala, byly to nadzvihátka, včera jsem si s tím hrál 6 hodin, ale už konečně hotovo, a krásně tichoučko. Mimochodem, díky za náměty a připomínky... 8)

Napsal: úte říj 05, 2004 20:20
od petrm
No vždyť sem psal že to budou nadzviháky :?: ale popisovat zvuk na netu a slyšet ho je něco jiného 8)

Re: Poznámka

Napsal: úte říj 05, 2004 20:55
od olin
Kruger !!! píše:Chlapi, ale je vidět, že nevíte, o jaké klepání jde. Slyšel jsem startovat hodne Nexií, ale ta moje spíš připomíná diesel... (připomínala, byly to nadzvihátka, včera jsem si s tím hrál 6 hodin, ale už konečně hotovo, a krásně tichoučko. Mimochodem, díky za náměty a připomínky... 8)


mě to taky vevnitř klepe jako diesel,ale stále ,nezmizí to ani po delší jizdě,jeden mechanik tvrdí že to jsou vstřiky,druhý zdvíhátka a třetí že to není v motoru,ale vyhořelý katalyzátor/80 000km/a teď babo raď.

Odpověď

Napsal: úte říj 05, 2004 21:02
od K r u g e r !!!
Pokud Ti to dělá trvale, tak by to nadzvihátka být neměla, ta své klepání značně redukují po zhasnutí kontrolky oleje. Ale máš-li nějakého známého co má nexii, domluv se s sním, a vyměntě vsřiky.Porovnej zvuk, celá práce nezabere více než dvě hodinky, akorát bacha na závity :)

Detail ...

Napsal: úte říj 05, 2004 21:06
od K r u g e r !!!
petrm píše:No vždyť sem psal že to budou nadzviháky :?: ale popisovat zvuk na netu a slyšet ho je něco jiného 8)
No určitě máš pravdu, ale když se dá k tomu dostatek dalších podnětů a informací, tak se na to přijít dá. A co se týče toho, když někdo napíšeKlepe mi motor, co teď s tím? To vážně člověk asi nenadělá zhola nic. Nemám pravdu ???

Napsal: úte říj 05, 2004 21:27
od petrm
Ono kolikrát je to fuška najít i když máš rozebranej motor do šroubku pár sem jich takovejch už řešil a motor klepe jak divej rozebereš ho a nic evidentně volnýho tak vyměníš pár věcí co se ti tak uplně nezdaj a myslíš si že by to mohli dělat a najednou je pokoj :) no a teď babo teda chlape raď :lol:

Napsal: úte říj 05, 2004 21:52
od Kruger !!!
petrm píše:Ono kolikrát je to fuška najít i když máš rozebranej motor do šroubku pár sem jich takovejch už řešil a motor klepe jak divej rozebereš ho a nic evidentně volnýho tak vyměníš pár věcí co se ti tak uplně nezdaj a myslíš si že by to mohli dělat a najednou je pokoj :) no a teď babo teda chlape raď :lol:
Souhlasím, nebo je to nakonec někde úplně jinde... Kdysi jsem generálkoval motor Škodovky 135. Dodnes nepochopím, proč klepaly písty, ne pístní kroužky, ale písty.. Zvláštní. Pochopil bych důsledek nízkých tlaků, ale ty byli místo 8,2 kPa skoro 10. No, ale to už je starej, dávno zapomenutej případ. Podruhé to zase bylo na Škoduli to byla jedna ojnice, a taky to muselo být skoro do šroubku rozebrané... Ale jak jsem již jednou napsal, jen jedna z mála mých zkušeností a minulostí...

Napsal: stř říj 06, 2004 20:01
od Radoslav Hološka
Alebo mas Kruger prvu Nexiu na svete s dieslovym motorom? :D :lol: