ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Moderátor: Blue Lanos

icko
Příspěvky: 15
Registrován: sob pro 05, 2009 21:01

ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od icko »

Espero 1,5 s klimatizaciou bez abs (r.v.1996)
uz 2. rok mam problemy s kurenim.
minuly rok bolo aj v servise -vymeny termostat (dokonca 2x - lebo prvy bol vadny :roll: ), vymenené tesnenie k motoru - kvapalina - mozno para unikala do motora.
Na konci leta odisla klima a na zaciatky zimy kurenie. Tak som si precital niektore navody na tomto fore na preplachnutie radiatora a pred mesiacom som to urobil - kurilo ale len zo Senice po Malacky a do Blavy sme sa viezli opat pekne v zime. masledujuci den som s tym este pohral a vybral dalsiu uvolnenu usadeninu. Potom kurilo obstojne - nie ako za casov predoslej slavy, ale dalo sa to povazovat za kurenie. BA - Vieden a nazad uplne OK. Dnes kurilo z Blavy az po Malacky -(zakliata loklalita) a do Senice opat zima. Nazad Senica-Kuty vlavne a cela zvysna cesta nic.
Potom som ho trocha testoval. Zda sa, ze kuri od okamihu, ked sa dostatocne zohreje az po okamih, ked sa zohreje tak, ze zopne ventilator - a potom uz ani skrt - len studeny vzduch. Ventilator zopina asi ked rucicka ukazovatela teploty prekracuje hranicu prveho a druheho segmentu.
Nazad Senica-Kuty iba vlazne a cela zvysna cesta zima.
Tak prosim o radu, co s tym?
(kedze som ho nechcel dat zosrotovat s argumentom, ze je este dobre :( - mame ho odnova)
icko
Reklama
 

Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od blackjohn »

To je divný, že Ti spíná větrák vepředu, má spínat někde kolem 96st.C, mě teda spínal jen v největších vedrech a v koloně. To vypadá, jako kdyby se to zase někde ucpalo, chtělo by to zkusit, jaký hadice jsou horký. Je i topení studený?
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
icko
Příspěvky: 15
Registrován: sob pro 05, 2009 21:01

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od icko »

hadice boli dost horuce, "na omak" priblizne rovnako
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od blackjohn »

Jestli je horké topení,tak jedině, že by špatně přepínala klapka na horký/studený vzduch(vypadlé táhlo)?
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od Dark69 »

to blackjohn : Ventilator spina pri 85 a 90 stupnov a druhy typ pri 87 a 92 stupnov.. Zalezi podla toho aky termospinac mas na chladici... Ten prvy je na letnu sezonu a ten druhy je na zimnu sezonu... Tak isto to plati aj pri termostatoch... aby som ich nemusel stale menit medzi zimou a letom tak pouzivam na radu palikxa temostat a termospinac na leto pocas celeho roka..
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
icko
Příspěvky: 15
Registrován: sob pro 05, 2009 21:01

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od icko »

vdsaka za reakcie :PP:
tiez mi napadlo, ze by to mohla byt takato zrada
ale ako sa k tej klapke alebo tiahlu dostanem?
neviem vobec, kde by to mohlo byt - od motora alebo odpristrojovky?
dajte nejaky navod :idea:
vdaka vopred
i
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od Dark69 »

Sice je to navod stredovy panel- a vymena ziaroviek v nom.. Ale je tam pofotene aj to co treba tebe pozriet a aj ako to vybrat.

https://www.nexiaclub.com/jak-vymenit-z ... em-panelu/
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
icko
Příspěvky: 15
Registrován: sob pro 05, 2009 21:01

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od icko »

fajn, vdaka,
idem to rozobrat,
:roll:
lebo to nedava zmysel, ked je vsetko horuce, aby fukalo studeny luft
dam vediet, "kde soudruzi z NDR udelali chybu" :lol:
i
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od blackjohn »

Dark69 píše:to blackjohn : Ventilator spina pri 85 a 90 stupnov a druhy typ pri 87 a 92 stupnov.. Zalezi podla toho aky termospinac mas na chladici... Ten prvy je na letnu sezonu a ten druhy je na zimnu sezonu... Tak isto to plati aj pri termostatoch... aby som ich nemusel stale menit medzi zimou a letom tak pouzivam na radu palikxa temostat a termospinac na leto pocas celeho roka..
Nevím jak u Nexie, ale u Espera jsem měl termostat, ten otvíral při 87st.C a podle snímače teploty chladící kapaliny spínal počítač větrák chladiče přes relé na nižší a vyšší stupeň(myslím při cca 96 a 102st.C)

Mám pocit, že to táhlo je pod nějakým plastovým krytem u topení, ale už nemám Espero, tak se nemůžu kouknout
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
icko
Příspěvky: 15
Registrován: sob pro 05, 2009 21:01

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od icko »

1.
nemozem na 100% tvrdit, ze zopnutie ventilatora a ukoncenie kurenia je v ten isty moment..
Iba pri testoch na dvore to tak vyzeralo, za jazdy som to nevedel odsledovat.
2.
Skontroloval som tiahla, vyzera to, ze vsetky funguju korektne, aj klapky sa zatvaraju.

Tak dajte este nejaky hint

Uz hadam jedine preskumat ako to nasava vzduch - odkial taha teply vzduch?
za motorom je plastovy tunel k ventilatoru asi to bude tam niekde.
Nema niekto nejaky nakres ako to cele ma byt?

PS: Nemam k dispozicii jamu, aby som vliezol pod auto
i
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od Dark69 »

Vody mas dost? Myslim vo vyrovnavacej nadobke, ak mas malo vody aj vtedy to slabsie kuri. Raz to pisal JRDa Mclaren, asi to mal odskusane a zistene..

Podla mna uz jedina moznost je zas a poriadne preplachnut radiator kurenia... A nielen cistou vodou ale aj nejakou prisadou, niekde bolo napisane ze cim. teraz neviem...

P.s - to iste caka aj mna, moja nessi tiez nekuri a preplach radiatora ma neminie :? Lenze kde?? Byvam v panelaku.
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
icko
Příspěvky: 15
Registrován: sob pro 05, 2009 21:01

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od icko »

vody je dost a tiez byvam v panelaku, tak az ked pojdem na vidiek
alebo do servisu :lol:
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od ppp »

Ved pred preplachom staci otestovat ci je to upchate. Po zahraiti moora to trosku potocit (aspon 3t ale radsej 4t otacok) a ak to zacne kurit je to jasne. Alebo spinavsia metoda, po zahtaiti motora musi byt hadica k radiatoru aj od radiatora rovnako horuca.
icko
Příspěvky: 15
Registrován: sob pro 05, 2009 21:01

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od icko »

pisal som, ze tie hadice su rovnako horuce a vytocenie na vysoke otacky som tiez skusal
ono to chvilu hreje a potom ...asi po dosiahnuti urcitej teploty odrazu vsetko prestane fungovat a uz nehreje.
zasa az po odstaveni auta, vychladnuti. (tiahla a klapky funguju, vcera som ich prezeral)
len mi stale nie je jasne ,co sposobuje ten obrat v spravani - ako som pisal - predtym 80km + 80km kurilo fajn a teraz 50km a dost.
i
Uživatelský avatar
vladimir fodor
Příspěvky: 275
Registrován: ned led 27, 2008 11:04
Bydliště: Selce pri BB

Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE

Příspěvek od vladimir fodor »

Ak máš hadice do kúrenia horúce obe,tak podla mňa je problém len v prepinaní klapiek,treba skontrolovať podtlakové hadičky či nie sú predraté a či otvára klapka teplého a studeného vzduchu aj vo vnútri v kúrení.Skus ešte prepnúť na vnútorný okruh,vyradíš prívod studeného vzduchu z von ale sa ti budú rosiť sklá pri dlhšom používaní.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“