Stránka 1 z 64

Závady

Napsal: stř pro 02, 2009 09:32
od xsoftx
Toto téma by mělo pomáhat jak vlastníkům, tak i budoucím kupujícím....

Takže je to na mě:
Začala mi náhodně poblikávat kontorolka chyby airbagu. Zapípal počítač, display zobrazil chybu 95...asi windows :)
Autorizovaný servis byl velmi vstřícný, do druhého dne auto bylo připraveno. Diagnostika vypsala problém s přepínačem
pásů u spolujezdce. Technik nic nenašel, žádná oxidace atd. Tak trochu pootočili kabely ve svorkovnici....asi jen kontakt a vše se zdá OK.

Nicméně sundali kus plastu, kde je zámek řadící páky. Plast nasadili špatně, zlomila se jedna nožička, díl přestal lícovat na jedné straně. Těsnení kolem zámku je trochu odlepené a při zatlačení zámku vznikla nepěkná díra-plast byl zohýbaný. Sundal jsem to - narovnal a znova nasadil, ale už to není ono....

V sobotu se tam zastavím, počítají s tím. Teď se ukáže, zda ten servis je OK nebo ne....

Re: Závady

Napsal: stř pro 02, 2009 09:41
od Krtek
S tim se budou asi Cruzáci setkávat častějš. Asi neni moc zkušenností s rozebíránim všech částí auta a pak jde o to jak se k tomu servisáci budou stavět když se jim něco takjovýho povede. Na Lacetti byly části který se bez zničení dílu rozebrat nedaj a sundat se musej :(

Re: Závady

Napsal: stř pro 02, 2009 09:46
od xsoftx
Krtku,to je pro me tedy smutné konstatování. Ovšem já neznalec jsem ten díl sundal uplně bez problému a zase pěkně nacvakal zpět. Spíš to na mě působilo, že někdo prošel testem na mechanika díky síle, kterou je schopen vyvinout v co nejkratší době :)

Re: Závady

Napsal: stř pro 02, 2009 09:52
od Serpico
...xsoftx neděs se jsou mechanici, kteří mají " šikovné " ruce a ti druzí a plasty se lámou...a někdo to musí napravit, existuje mnoho lepidel a některé opravdu lepí jde o to přečíst si na co jsou, nicméně v Tvým případě jednoznačně požaduji celý nový díl...

Mějte se fajn

Re: Závady

Napsal: stř pro 02, 2009 10:44
od Krtek
Hele nikdy se žádnej mechanik nedostane k odstrojení úplně všeho na každym typu auta co dělá. Ale snad by měli mít nějalou příručku co kde jak je. Mně škováckej servis kdysi vyjel v počítači rozpad Feldy a viděl sem kde je jakej šroubek (s možností objednání a popisem) a kde je co jak naklapnutý. To bych považoval jako základ pro běžnej autoservis.

Re: Závady

Napsal: stř pro 02, 2009 11:48
od Serpico
...to Krtku promiň ale seš hoden své přezdívky do všeho vrtáš a ještě ke všemu si slepý k prachobyčejným lidským hodnotám a to je například obyčejná " šikovnost " prostě " pan mechanik nemá čas číst příručky ", ty systémy upevnění jsou obdobné a ty příručky jsou pro nás diletanty, no samozřejmě mechanik má být školen v systémech elektroniky a vyhodnocování případných poruch s výhradním zaměřením na ten který typ, nechci a není to ani záměrem tohoto příspěvku Tě nějak zesměšnovat, vidíš ani o lopatě se nezmiňuji...
...vidám při práci palikxe a o tom to je, ví přesně co si může dovolit a jak si pomoc, zesměšním teď sám sebe, měnil jsem si gumové dorazy zadních per,... no auto na stojanovém heveru různě podloženém montážnímy stojany a teď jsem ho ještě různě zvedal...no houpalo se to jako parník na Vltavě, málem jsem si utrhl brzdové hadice, ...no a na to mi Pavel řek jediný zvednout a nechat jeden tlumič a když se na to pověsíš, tak uvolníš jednu pružinu ( stahovák na pružiny jsem měl ale vzhledem ke konstrukci pružin, byl na nic...) no a to je právě šikovnost a praxe a vůbec...
tak, že jenom neodsuzujme a posuzujme a aspoň trochu objektivně...

Mějte se fajn a Krtku nezlob se na mě

Re: Závady

Napsal: stř pro 02, 2009 12:19
od Krtek
Bohužel systémy upevnění všeho možnýho často nejsou obdobný...(u nás se vyáběj díly pro všechny možný automobilky tak vidim že to co vypadá stejně často funguje jinak) Tam kde máš někde klipsnu, je u dalšího typu nebo generace třeba šroub a naopak... Proto by měl i šikovnej mechanik u novýho auta (tim myslim který ještě nedělal) alespoň kouknout jak to tam asi je.
Když mi PetrM tenkrát dělal geometrii na Nubiře tak taky volal do servisu jinam zeptat se nahodnoty páč do tý doby dělal jenom 1 a druhou generaci. A šikovnej myslim je.

Abych se vrátil k původnímu tématu - stane se a teď je to na přístupu servisu. Dej vědět jak se k tomu postavěj.

Re: Závady

Napsal: stř pro 02, 2009 12:21
od Serpico
....to xsoftx: " ...Spíš to na mě působilo, že někdo prošel testem na mechanika díky síle..." taky jsem něco podobnýho zažil v Tempo servisu v Čestlicích, není tam už...
dal jsem si seřídit geometrii...a koupil jsem si kafe a čet jsem si v příjímací kanceláři, ...za chvíli dílovedoucí nebo mistr já nevím, prosím můžete jít se mnou a teď jsem viděl vyholenýho " automechanika " prosím s palicí ne s kladivem, jak tříská do kuláku a né ho povolit... ( měnili mi kuláky, byly údajně s vůli ) ...inu tak jsem zeptal jestli ta vyholená lebka měla mámu nebo spadla z marsu, ...no příšerně jsem ho nasr.., ostatně to byl můj záměr, chlapec tam měl krásný nový montážní stolek s nářadím vzal jsem si z něj stahovák vyhrnul rukávy a po chvíli byl venku,
dovětek ty kuláky co mi tam daly nevydržely ani 5tisíc km a ani nepasoval kónus kuláku s okem spojovačky , při výměne za nový jsem musel držet hlavu kuláku sikama aby se neprotáčela, od té doby má aprobaci na opravy u mě palikx ( a ten může i odrazit kulák kladivem, protože to prostě umí...) a servizio Melliccaro ( kde mi kafe vaří a když mi dojde chuť a síla, tak mají ty manažerský sesle na dílně a v nich spokojeně sedám a piju kafe a náš palikx tam má dveře dokořán otevřené...)
Mějte se fajn

Re: Závady

Napsal: stř pro 02, 2009 12:30
od Serpico
...jo jasně Krtek Petra.M znám, byl jsem u něj na osmě, šikovnej " meccanico " ale to jenom potvrzuje jeho odpovědnost nevěděl přesně hodnoty, tak se ujistil a o tom to je proč né...( dovedeš si představit všechny nastavitelné hodnoty, které musí respektovat...) a byl to právě on co nás všechny kdysi poučil o oktanovém nastavení nexie na výstupu z ECU ( nexie to má snad od 80 91 standart a 95octan ) a to nevěděli například v SRBA servisu, teď jsou oba zase spolu v Suziky a Kia na čtyrce...

Mějte se fajn

Re: Závady

Napsal: sob pro 05, 2009 12:32
od xsoftx
Krtek píše:........Dej vědět jak se k tomu postavěj.

Takže zatím spokojenost. Přijímací technik se na to podíval, omluvil se a slíbil objednat nový díl....Nechám se tedy překvapit až to dorazí...
Nicméně za jednání přijímacího technika jak při první závadě tak teď, při reklamaci, dávám za 1.... -i

Re: Závady

Napsal: čtv led 14, 2010 19:46
od Wallyjirka
Ahoj všem, je dobře , že se tu o závadách nic nepíše, znamená to jen, že Cruze zatím šlape jak hodinky, ale předsi bych něco měl. Při nižších venkovních teplotách ( -5 a níže) a studeném motoru se mi špatně řadí dvojka, po pár kilometrech je již vše v pořádku. Prostě jakoby nezaskočila do správné polohy a musím ji tam dát větší silou než ostatní rychlosti. Mám najeto 2000km, snad si to sedne nebo bych měl zajet do servisu? Dík za každej názor. Cruze 2,0 VCDI, 110kw.

Re: Závady

Napsal: čtv led 14, 2010 22:05
od Serpico
...to dělá víc aut převodovka, vlastně přesněji převodový olej je " studený " a samotná převodovka je nová neoběhaná...

tak ať Vám to jede, cruze je " in "...

Re: Závady

Napsal: pát led 15, 2010 07:43
od xsoftx
Wallyjirka píše:...Při nižších venkovních teplotách ( -5 a níže) a studeném motoru se mi špatně řadí dvojka, po pár kilometrech je již vše v pořádku. Prostě jakoby nezaskočila do správné polohy a musím ji tam dát větší silou než ostatní rychlosti.....
Tak to samé mě dělá u jedničky, ale po zahřátí je to bez problému(pak chápu to zdůvodnění od Serpica). K tomu co jsem psal výše. Volal serviceman, že se omlouvá, ale ještě nejsou schopni narvat můj VIN kod do systému a chce abych se tam znovu zastavil, že si to tentokrát vyfotí. Proč to neudělal hned? :?

Re: Závady

Napsal: pát led 15, 2010 12:04
od Slam
Wallyjirka píše:Při nižších venkovních teplotách ( -5 a níže) a studeném motoru se mi špatně řadí dvojka, po pár kilometrech je již vše v pořádku.
Mám to samé u Leganzy (nezlepšuje se to ale ani nezhoršuje s věkem auta), takže evidentně je to společná vlastnost Daewroletů a ne závada... ;) Ostatní rychlosti jdou jako po másle, jen ta dvojka tam jde v zimě ztuha...

Re: Závady

Napsal: pát led 15, 2010 12:18
od Serpico
...to Slame měnil se u tebe převodový olej, mě to po výměně originálu červeného ( to neplatí pro nový káry ) jde i teď v zimě z 1 na 2 s podivem zlehka ( před výměnou ztuha )...převodovka má přes 110tisíc km...

Mějte se fajn