Stránka 1 z 1

palivové čerpadlo

Napsal: ned lis 01, 2009 16:30
od zvieradko
prosím o pomoc, potrebujem zohnať palivové čerpadlo do nádrže komplet, malo by to mať nejaké taketo číslo 96183061, nove, prípadne použite za nejaku rozumnu cenu a nie ako v servise za tri stovky a aby to bolo zo slovenska, ďakujem

Re: palivové čerpadlo

Napsal: pon lis 02, 2009 08:24
od ppp
Mozno nevhodna poznamka, ale preco zo slovenska? Z ciech je to lacnejsie a mas ho najneskor v piatok doma. Pripadne carmax, maju stranku, treba si zavolat, su v BA a pri piestanoch a su zo slovenska. A co je so starym? Zmizlo? Necerpa?

Re: palivové čerpadlo

Napsal: pon lis 02, 2009 10:01
od Serpico
...to zvierádko www.czdrafel.cz anebo www.autodilykrc.cz není co řešit... pokud to dle ppp máte z čech levnější.

Mějte se fajn

Re: palivové čerpadlo

Napsal: pon lis 02, 2009 17:35
od zvieradko
ppp píše:Mozno nevhodna poznamka, ale preco zo slovenska? Z ciech je to lacnejsie a mas ho najneskor v piatok doma. Pripadne carmax, maju stranku, treba si zavolat, su v BA a pri piestanoch a su zo slovenska. A co je so starym? Zmizlo? Necerpa?
do carmaxu som posielal mail a este neodpovedali. tak uvidim. no zatial cerpa, ale neviem do kedy, lebo pisti az hruza. v servise povedali, ze moze byt pridrete, tak nechcem riskovat, ale zatial ide, len ten zvuk, len ten zvuk

Re: palivové čerpadlo

Napsal: pon lis 02, 2009 18:29
od Serpico
...to čerpadlo se chová " zdvořile " a říká jdu kamsi...zkus ty adresy

Mějte se fajn

Re: palivové čerpadlo

Napsal: úte lis 03, 2009 11:08
od ppp
zvieradko píše:
ppp píše:Mozno nevhodna poznamka, ale preco zo slovenska? Z ciech je to lacnejsie a mas ho najneskor v piatok doma. Pripadne carmax, maju stranku, treba si zavolat, su v BA a pri piestanoch a su zo slovenska. A co je so starym? Zmizlo? Necerpa?
do carmaxu som posielal mail a este neodpovedali. tak uvidim. no zatial cerpa, ale neviem do kedy, lebo pisti az hruza. v servise povedali, ze moze byt pridrete, tak nechcem riskovat, ale zatial ide, len ten zvuk, len ten zvuk
Do carmaxu treba volat, na email akosi neodpovedaju. na zavolanie nemaju problem zistit cenu a da sa aj objednat (co znamena, ze ak diel nemaju v BA tak ho budu mat druhy den popoludni, ak ho maju v sklade pri piestanoch).

Cerpadlo je celkom jednoduche. Obsahuje komutatorovy motorcek s uhlikovymi neviemsispomenutakosatovola "opak zberacov", hriadelka je na jeden strane ulozena v klznom samomaznom lozisku, v tom problem nebude. Pri vysokych otackach moze kvicat komutator, mozno aj cerpadlo. Pri nizkych otackach komutator ledva pocut, vtedy cerpadlo skor hlboko vrci. Vysoke otacky su fajn, pretoze znamena, ze cerpadlo bezi volne. Nizke otacky znamenaju bud upchatu alebo priskripnutu rurku alebo palivovy filter alebo zanesene cerpadlo. Druhy koniec rotoru je vlastne plavajuco ulozeny v zubovom cerpadle, ktore sa nema ako zadriet. Su to dve vylestene ozubenia do seba zapadajuce behajuce po fibrovej podlozke, ktora je tiez tak vylestena ze sa neposkodi ani pri behu nasucho. Ak teda cerpadlo necerpa piesok, ale to by pri celej pancuske nemalo. Okrem toho by sa pri piesku ihned zaseklo. Mne sa vsak stalo, ze cerpadlo ulozene v starom benzine bolo zvnutra upchate svincikom z benzinu a to tak, ze sa nedal rotor pootocit ani prstami. Vycistit to bolo mozne len mechanicky, ani aceton s tym nepohol. Bohuzial cerpadlo nie je konstruovane ako rozoberatelne, takze ho ide rozobrat len s poskodenim kovoveho obalu, a potom sa do neda jednoducho zlozit. Takze ak na to clovek nema vhodne naradie, musi kupovat nove alebo pouzite ale odporucam z auta co lpg nevidelo.
Je mozne ze sa ine cerpadla lisia toto som videl v povodnom cerpadle na mojom espere z 96.roku. ale vsetky budu predpokaldam zubove, ine nevytvoria lahko dostatocny tlak. A tie sa tazko mozu zadriet, skor pretanu tesnit a robit tlak.

Re: palivové čerpadlo

Napsal: stř lis 04, 2009 21:52
od zvieradko
Dakujem vsetkym za pomoc, zavada odstranena. čerpadlo som kupil v carmaxe za 112 €, tak to mam skoro ako z Ciech aj s dopravou a so vsetkym. len to ticho ma akosi znervoznuje :-) este asi rozoberiem to stare a uvidim co na mna odtial vypadne.

Re: palivové čerpadlo

Napsal: čtv úno 18, 2010 17:40
od montyjack
Súčasťou čerpadla je aj merač paliva ?
Prestal my ukazovať budík množstvo paliva.

Ďakujem za radu .

Re: palivové čerpadlo

Napsal: čtv úno 18, 2010 22:14
od ppp
Nemyslim, plavak byva na druhom dekli na nadrzi, neveim presne ako na nubire, na espere je na dekli v strede nadrze vpredu v smere jazdy. Trochu ho vidno aj cez dieru po benzinovom cerpadle. Mozno ma len uhnity kontakt pre kabel, zvonku na nadrzi.

Re: palivové čerpadlo

Napsal: pát úno 19, 2010 10:39
od zvieradko
montyjack píše:Súčasťou čerpadla je aj merač paliva ?
Prestal my ukazovať budík množstvo paliva.

Ďakujem za radu .
Ano je, na spodku cerpadla je kontaktna plocha, po ktorej sa pohybuje koniec plavaku.

Re: palivové čerpadlo

Napsal: sob úno 20, 2010 16:29
od marcelllus
tento problem mam aj ja neukazuje mi mnostvo paliva pozeral som tiez ci nie je zaseknuty plavak ale nist asi este kuknem na tie kable ci nie su odhnite ako tu bolo spomenute len mam asi dojem ze bude nieco z budikom lebo som skusal pohnut z rucickov a ostane tam kde snov pohnete vobec ziadna odozva

Re: palivové čerpadlo

Napsal: ned úno 21, 2010 20:51
od palikx
no plovacek se da koupit i samostatne.
ale pokud se ani nehne i kdyz je plna nadrz tak odesel budik-to se stava.
budik se da taky koupit samostatne.

Re: palivové čerpadlo

Napsal: sob zář 05, 2015 19:34
od ppp
Aby som nemusel otvarat novu temu, prikladam sem na ukazku ako moze skoncit palivove cerpadlo ked mate v nadrzi nieco co tam nepatri. Napriklad bordel z rurok, nadrzi, z benzinu alebo ktovieskade. To co vidite je medeny komutator rotoru motorceka cerpadla. Ak na nom vidite nieco divne, tak to preto, lebo na komutatore chyba 2,15mm medi a na jednej z lamiel uz med dosla a objavil sa plast pod lamelou, takze uhlik (este vyse 1cm dlhy) uz stratil vodivy spoj s vinutim a cerpadlo sa uz neroztocilo. Povodne tam bola len ryha ako na vedlajsej (nizsej) lamele ale skuska nehtom odlupla zvysok medi hrubky tenkeho alobalu. Pred tusim rokom bolo cerpadlo vymontovane z nadrze pretoze davalo malo paliva. Z plastoveho telesa v ktorom je vlozka cerpadla zamontovana bolo vycistene asi 1 az 2 deci tuheho bordelu ktory okrem ineho upchal aj pancusku. Samotna vlozka vtedy ale nebola rozobrata pretoze este fungovala. Dokonca aj nadrz bola menena, pretoze stara bola prehrdzavena pod jednym z uchycovacich pasov takisto aj palivove potrubie pri prilezitosti vymeny nadrze a brzdoveho potrubia. Len cerpadlo ostalo stare. Ale uz to malo ocividne zratane, pretoze benzin je v nadrzi uz dnes cisty.

Kvoli zelaniu majitela auta a nedostatku a vhodnosti inych cerpadiel je teraz v plastovom telese cerpadla zabudovana ina vlozka nejake walbro ale kod neviem, ono je to dnes celkom fuk nizkotlake sa dnes uz snad ani nedaju zohnat. Vyber nan padol preto, lebo ako jedine v predajni otvorenej v sobotu malo aj pancusku. Plastove teleso bolo upravene tak aby cerpadlo sadlo "ako prdel na hrniec". Cena 40e. Z polska by bolo nove kafus za 50e aj s postovnym komplet cele. Carmax 66e oem alebo 85e origo ale najskor v pondelok co bolo pre majitela auta neskoro. Takze islo hocijake ktore sa da hned kupit a bude vhodne. Vhodnost bola zprioritizovana ako som uz uviedol existenciou pancusky, poslednej na predajni prave pre konkretnu vlozku. Fajn bolo ze pancuska mala dokonca polkruhovy tvar takze az na par zadrhnuti celkom slusne zapasovala do plastoveho obalu cerpadla. Menej fajn bolo ze bolo nepasoval konektor ako na druhej vlozke ale stacilo vytiahnut fastony z plastoveho konektoru a pre istotu zabuzirkovat a nemusel som ani nic spajkovat.

Este tu bol pokus o zakupenie v trnave na vrakaci ale tam chceli za komplet jazdenku 50e (skusili este 40e) a to mala vytlacnu rurku ciernu ako keby tlacilo riadne vyjazdeny motorovy olej, takze som bol celkom rad ze vysekli taku cenu, lebo inak by ju majitel auta aj napriek mojmu neodporucaniu zakupil.
rotor_komutator.JPG

Ale ked tak pozeram na toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=C7isPYGG-To
tak neviem ci to vybranie uz komutator nemal predtym a medi tam bolo menej ako 2mm. Ibazeby tento typ cerpadiel umieral na rovnaky problem. Kazdopadne komutator cerpadla co som mal v rukach to uz mal za sebou.