Stránka 1 z 2

Zase problém s LPG

Napsal: úte srp 25, 2009 07:58
od Palo99
Ahojte ,
pri ranných /studenejších/ štartoch sa mi stáva skoro pravidelne , že naštartujem na benzín , prejdem niekolko sto metrov , potom sa prepne na plyn ale po chvíli sa zase prepne na benzín a už potom sa nechce prepať na plyn. Musím ostať stáť, vypnúť motor , naštartovať a potom to už ide v poriadku. Bol som stým aj v servise , kde mi odpojili snímač teploty na reduktore ,ale to nepomohlo. Musí tam byť ešte nejaký teplotný snímač, ktorý dáva povel RJ LPG na prepínanie medzi LPG a benzínom, neviete kde by mohol byť. Nechápem tomu , že keď mi už raz prepne na LPG , prečo zase prepína na benzín.V priebehu dňa , keď je teplejšie , všetko funguje O.K.Mám klasický systém LOVATO , je po celkovej revizii , po výmene membrán ,vyčistení filtra.
A ešte k spotrebe LPG , nie je spotreba 12 l LPG na 100 km veľa, väčšinou pri kľudnej jazde.

Ďakujem

Re: Zase problém s LPG

Napsal: úte srp 25, 2009 13:33
od -peha-
no pokud je odpojené čidlo telomeru na reduktore (je tam len jedno) tak by to mohla robiť rj lpg v nej je relátko ktoré riadí prepínanie a to môže byť problémové ale pri lovatu to zvikne robiť aj vypínač a my to vetšinou skúšame tak že vymeníme vypínač a pokud t robí stále tak skúšame jednotku.Jo ono keď je to len elektronic tak ten sa prepne do režimu lpg aj okamžite po naštatovaní lebo ho prepínajú otáčky. :lol:

Re: Zase problém s LPG

Napsal: úte srp 25, 2009 13:53
od Palo99
Ďakujem za názor ,
ale ako je to možné , že keď je teplo tak to ide bez problémov , ale keď je ráno chladnejšie ta to štrajkuje. RJ LPG musí predsa od nejakého snímača teploty dostať signál , aká je vonkajšia teplota ? Ja mám ten snímač teploty na reduktore teraz odpojený, preto si myslím , že tam musí byť ešte niekde inde teplomer , ktorý dáva pokyny RJ LPG.

Re: Zase problém s LPG

Napsal: úte srp 25, 2009 16:48
od -peha-
No takto pokud máš elektonic (LPG je dané do sacieho hore nad klapku) tak tam je len jeden teplomer a to na reduktore a iný tam nieje lebo nemá kde a nieje tam nanič no a pokud náhodou nemáš sekvenčné ( LPG má 4 priamé vstriky pri benzinových) tak tam sú teplomery 2 a to jeden na reduktore a druhý na lyšte vstrekou a lebo rozvadzači LPGčka (vetšinou filter plynového média) :idea:

Re: Zase problém s LPG

Napsal: úte srp 25, 2009 18:20
od peter27
mne robilo podobny problem ale dal som vymenit filtre a je vsetko OK mam sekvencne vstrekovanie :-)

Re: Zase problém s LPG

Napsal: stř srp 26, 2009 06:41
od -peha-
Já mám tiež dojem že Palo má sekvenciu ale to nenapísal tak neviem,jo a v tom máš pravdu že na sekvencii treba meniť filter tedy hlavne ten na plynné médium a vetšinou v nem je teplomer :lol:

Re: Zase problém s LPG

Napsal: stř srp 26, 2009 08:50
od Palo99
Ja nemám sekvenčný systém LPG , ale systém s riadiacou jednotkou a jedním centrálním zmiešavačom. Čím je chladnejšie ročné obdobie ,tým mi to viac blbne , resp. kedˇ je už motor zohriaty , vypnem , naštartujem , potom mi to už neprepína na benzín.

Re: Zase problém s LPG

Napsal: stř srp 26, 2009 09:49
od -peha-
Takže ako som už písal teplotné čidlo netreba zapájať a pri tejto poruche v prvom rade je na vine vypínač a za druhé riadiacia jednotka ale asi tak 99% to je vypínačom a lebo zlým kontaktom lenž opäť vo vypínači :idea:

Re: Zase problém s LPG

Napsal: stř srp 26, 2009 10:03
od Palo99
Nerozumiem tomu , že na 99 % to bude vypináč , ako ten vypínač pozná , že teraz je ešte "zima" a prepne z LPG na benzín alebo teraz je už "teplo" a neprepne z LPG na benzín.
Kde sa nachádza ten vypinač.

ďakujem

Re: Zase problém s LPG

Napsal: čtv srp 27, 2009 18:43
od PeLi
Mam problem. Vyjazdil som celu nadrž LPG a po natankovaní a prepnutí na LPG auto nejde. Ukazatel ukazuje plnú nádrž. NA čerpačke mi natankovali až 52L, čo sa mi zdá byť moc. Mám 35Lnádrž a odpruča sa plniť na 80%

Re: Zase problém s LPG

Napsal: čtv srp 27, 2009 19:05
od -peha-
Nádrž v Leganze je vetšinou 51 - 55 litrov no môže sa tam dávať aj menšia ale potom sa do nej v žiadnom prípade nezmestí 52 L no a k problému tak neviem ako si zbehlí v opravách lebo to vyskúšanie je dosť složité a chce to odvahu tak neviem či to vôbec publikovať ale budiš-je potrebné povoliť rúrku čo ide z nádrže do ventilu LPG to znamená odpojiť buď pri nádrži alebo priamo pri ventile v motorovom priestore (tam je to trocha jednodušie) no to sa robí pri zastavenom motore a vypnutom klúčiku no a ako sa rúrka povolí ( je potrebné aby boli pri tom 2 ) tak je potrebné otočiť klúčikom (ale v žiadnom prípade neštartovať !!!!!) a z rúrky by mal vystrieknuť plyn v kvapalnej fázy no pokud nie a je to odpojené vpredu postup ten istý ale v nádrži no a pokud ani tam nejde LPG tak je poškodený multiventil ale ješte jedna vec najprv je potrebné preskúšať cievky a to hlavne tu na nádrži či otvárajú no a ono to je to najťažšie skúšanie a aj skúsený majster má občas problémy (já to osobne robil len raz a viac to dávam šéfovi a to som profi hasič takže to len aby si bol pripravený čo ťa čaká )ten ventil je totiž možné rozobrať ale POZOR tam sa nedá odstaviť plyn takže sa to robí pri velkom tlaku.Já osobne na tvojom mieste skúsim tu rôrku a ostatné len odborník. :idea:

Re: Zase problém s LPG

Napsal: čtv srp 27, 2009 19:16
od PeLi
To bol preklep - je to 53L. Elektor ventily som vyskušal - po prepnutí na LPG sa cievky zmegnetizujú. Ine som zatial neskusa. Auto 3minuty pred natankovaním isšl na plyn bez problemov, tak neviem kde môže byž problem.

Re: Zase problém s LPG

Napsal: čtv srp 27, 2009 19:56
od -peha-
No skús či ide ten plyn z rúrky v predu asi tak 5 sekúnd a pokud bude kvapalný tak je to v poriadku ale ako vravím ono sa stáva že odíde ten ventil vzadu on síce prepíná ale prietok LPG je nedostačný no nový stojí asi 10 - 20 € podla typu a dosť často pri staršej nádfrži a silnom pretaktovaní sa to stává no a dosť často sa aj stane že ta pružinka vnútry sa unavý a pri vetšom tlaku to zrobí takú to somarinku.Jo a dalšie by mohlo byť nastavenie lebo sa to rozhodilo aj keď já si myslím že ventil na nádrži bude v háji :idea:

Re: Zase problém s LPG

Napsal: čtv srp 27, 2009 20:06
od PeLi
Tak som skusil povoliť to porrubie. Myslel som, že tam bude nejaký tlak, ale nič... Ani pozapnuťí klučika plyn nevystrekol. Je to Lovato, tak asi zostava len servis. Vyzerá to tak, že je niečo s tým multifunkčným ventilom.

Re: Zase problém s LPG

Napsal: čtv srp 27, 2009 20:09
od PeLi
Len nechápem, ako sa mohol ten ventil pokaziť zrovna pri tankovaní.
Da sa ten ventil vymeniť aj bez vyprazdnenia nadrže?