Stránka 1 z 1

Dotaz na V. Brouska

Napsal: čtv zář 09, 2004 10:43
od Ido
Zdravím, ještě na starém fóru jste se zmiňoval o instalaci filtru z Felicie do větrání. Šlo by se k tomu ještě jednou vrátit a uvést podrobnosti? Děkuji mnohokrát.

Re: Dotaz na V. Brouska

Napsal: čtv zář 09, 2004 15:32
od V.Brousek
Ido píše:Zdravím, ještě na starém fóru jste se zmiňoval o instalaci filtru z Felicie do větrání. Šlo by se k tomu ještě jednou vrátit a uvést podrobnosti? Děkuji mnohokrát.
Určitě rád předám své zkušenosti.
Tak tedy je nutno zakoupit dvě filtrační vložky s Felicie.Pozor na cenu,když jsem to dělal já,byli mě nabízeny dva druhy s různou cenou.Záleží na Vás které zakoupíte,ale pro můj účel zamezit vnikání hmyzu do vozu postačily ty levnější.
Je potřeba demontovat přední stěrače(před demontáží si uvědomit v jaké jsou poloze-na tuto polohu je potom namontovat zpět) a povolit plastovou mřížku která je tuším asi na 6 šroubkách.Nevím to nyní přesně,auto mám v garáži a utíkat tam nyní nebudu.Po povolení šroubků/křížový šroubovák/odklopíme celý plast do leva/stojíme proti vozu/ a hadičku od odstřikovačů jsem nesundaval,je to zbytečné.Potom přiložíme jeden filtr na otvor sání a na druhý, menší otvor druhý filtr,který zastřihneme ,aby přesahoval přes otvor a nemohl propadnout dovnitř.Potom přiklopíme plastovou mřížku zpět ,která přimačkne oba filtry a zpětnou montáží uvedeme vše do původního stavu.
Doufám že jsem to napsal srozumitelně,tuto úpravu jsem dělal asi před třemi roky a jsem starší člověk a ta paměť hrůza.Ale co vím určitě od této doby nevím co je to muška na přední přístrojové desce.Kdo to nemá,všem vřele doporučuji.Až bude zima jsem připraven filtry vyčistit.

Napsal: čtv zář 09, 2004 17:38
od Miloš
Mušky a různý drobný hmyz trápí v interieru i mě. Jak je to prosím s
dešťovou vodou, nemohou filtry nasát vlhkost a snížit průchodnost :? vzduchu.
Děkuji

Napsal: čtv zář 09, 2004 20:50
od Návštěvník
Miloš píše:Mušky a různý drobný hmyz trápí v interieru i mě. Jak je to prosím s
dešťovou vodou, nemohou filtry nasát vlhkost a snížit průchodnost :? vzduchu.
Děkuji
zatím jsem nepozoroval nějaké potíže s vodou.Samotný filtr je dost porezní.Já mám auto garážované a při jizdě za deště jsem nepozoroval nějaké podstatné změny.Jenom pocení zadních bočních oken,ale to je bolest malých aut.Okna bočních oken se mi potí i za vlhkého počasí a to neprší. :)

Napsal: čtv zář 09, 2004 21:24
od petrm
To je bolest Korejských aut nejen těch malých mě se třeba mlží Lanos za vlhka jakmile vypnu ventilátor nebo mám zapnutý vnitřní okruh a stará škodovka 105 co ještě k tomu mám ani náhodou 8)

Napsal: pát zář 10, 2004 05:47
od V.Brousek
petrm píše:To je bolest Korejských aut nejen těch malých mě se třeba mlží Lanos za vlhka jakmile vypnu ventilátor nebo mám zapnutý vnitřní okruh a stará škodovka 105 co ještě k tomu mám ani náhodou 8)
a já myslel že je to dělá pouze Matíz

Re: Dotaz na V. Brouska

Napsal: pát zář 10, 2004 08:51
od V.Brousek
Václav Brousek píše:
Ido píše:Zdravím, ještě na starém fóru jste se zmiňoval o instalaci filtru z Felicie do větrání. Šlo by se k tomu ještě jednou vrátit a uvést podrobnosti? Děkuji mnohokrát.
Určitě rád předám své zkušenosti.
Tak tedy je nutno zakoupit dvě filtrační vložky s Felicie.Pozor na cenu,když jsem to dělal já,byli mě nabízeny dva druhy s různou cenou.Záleží na Vás které zakoupíte,ale pro můj účel zamezit vnikání hmyzu do vozu postačily ty levnější.
Je potřeba demontovat přední stěrače(před demontáží si uvědomit v jaké jsou poloze-na tuto polohu je potom namontovat zpět) a povolit plastovou mřížku která je tuším asi na 6 šroubkách.Nevím to nyní přesně,auto mám v garáži a utíkat tam nyní nebudu.Po povolení šroubků/křížový šroubovák/odklopíme celý plast do leva/stojíme proti vozu/ a hadičku od odstřikovačů jsem nesundaval,je to zbytečné.Potom přiložíme jeden filtr na otvor sání a na druhý, menší otvor druhý filtr,který zastřihneme ,aby přesahoval přes otvor a nemohl propadnout dovnitř.Potom přiklopíme plastovou mřížku zpět ,která přimačkne oba filtry a zpětnou montáží uvedeme vše do původního stavu.
Doufám že jsem to napsal srozumitelně,tuto úpravu jsem dělal asi před třemi roky a jsem starší člověk a ta paměť hrůza.Ale co vím určitě od této doby nevím co je to muška na přední přístrojové desce.Kdo to nemá,všem vřele doporučuji.Až bude zima jsem připraven filtry vyčistit.
Doplnění:
šroubků je 9,z toho 5 je schováno pod plastovými zátkami.
Na filtru jsem vystříhal uprostřed kolem obvodu drážku a filtr jsem zasadil do prostředního otvoru.Druhý filtr je položen na otvor a přitlačen plastovým krytem.
Jak jsem psal úpravu jsem prováděl před třemi lety a zapomínám.Tím se omlouvám.

Napsal: pát zář 10, 2004 09:33
od Pajda
při zapnuté vnitřní cirkulaci vzduchu se časem potí i velké auto. Prostě jak se dýchá, tak se zvyšuje vlhkost vzduchu a nachladnějších sklech to kondenzuje. Není to bolest korejských aut. Stejné je to i v italských, švédských a francouzských. :cry:

Napsal: pát zář 10, 2004 12:45
od Rosťa
Já děkuji za popis montáže filtru,je to dobrá věc a rozhodl jsem se že si to táké udělám,už mám dost toho prachu co mi lítá do ksichtu,půjdu si je koupit a o víkendu se asi na to vrhnu.

Napsal: pát zář 10, 2004 13:44
od Blue Lanos
neslo by to nejak podobne aj na lanosa?? :oops: :oops:

Napsal: pát zář 10, 2004 18:56
od V.Brousek
Blue Lanos píše:neslo by to nejak podobne aj na lanosa?? :oops: :oops:
Bohužel na Lanose neumím poradit,nejsem mechanik Daewoo a konstrukci průduchů do Lanose neznám.Jenom jsem měl za to,že dražší auta mají toto již vyřešeno.
Chce to zjistit ,kudy se nasavá vzduch do vozu a potom zamezit průniku nečistot.

Napsal: pon zář 13, 2004 21:58
od petrm
Na lanose je to podobný jen sem se ještě nedostal k tomu abych se do toho pustil a pak dal návod . Lanos nasává vzduch uplně stejně a je tam dokonce i místo ;) jednou se k tomu snad dokopu jinak mlžej se fakt asi všechny dnešní auta co sou utěsněný kvůli přístupu vzduchu zvenčí o výkendu sem měl půjčenýho Off roada http://www.Ssangyong.cz sice taky Korea ale za 1,2 milionu a ve čtyřech jak pršelo tak se taky mlžil takže se každou chvíli zapínalo odmlžování ale na druhou stranu to trvalo 20 vteřin a bylo to zase OK na 30-50 kilometrů :) je to asi daň za to že když před námáa jede nějakej smraďoch tak si zapneme vnitřní okruh a nic nám nejde do auta 8)

Napsal: stř zář 22, 2004 10:40
od V.Brousek
petrm píše:Na lanose je to podobný jen sem se ještě nedostal k tomu abych se do toho pustil a pak dal návod . Lanos nasává vzduch uplně stejně a je tam dokonce i místo ;) jednou se k tomu snad dokopu jinak mlžej se fakt asi všechny dnešní auta co sou utěsněný kvůli přístupu vzduchu zvenčí o výkendu sem měl půjčenýho Off roada http://www.Ssangyong.cz sice taky Korea ale za 1,2 milionu a ve čtyřech jak pršelo tak se taky mlžil takže se každou chvíli zapínalo odmlžování ale na druhou stranu to trvalo 20 vteřin a bylo to zase OK na 30-50 kilometrů :) je to asi daň za to že když před námáa jede nějakej smraďoch tak si zapneme vnitřní okruh a nic nám nejde do auta 8)
Petře já vnitřní okruh nezapínám a přesto se okna mlží dost.Hlavně při obsazení 4 osobami.Fakt jsem to u Favorita nepozoroval tak často.

Napsal: čtv zář 23, 2004 20:17
od petrm
Jo při čtení těhle článků mě to napadlo proč to je. Asi to bude tím že je opravdu docela dobře utěsněná kabina a vzduch tam vstupuje jen přes topení a odvětrání je malé kvůli tomu aby ten vnitřní okruh měl smysl a nenasával se tam smrad zvenku takže to špatně ventiluje kdežto starý auta neměli žádnej vnitřní okruh a spoustu větracích děr v karoserii a bylo v nich cítit všechno ale dobře větrali takže se nemlžily asi to bude tím ;)