bum-bac na snehu

Moderátor: Blue Lanos

MACHINE
Příspěvky: 139
Registrován: stř led 14, 2009 20:14
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

bum-bac na snehu

Příspěvek od MACHINE »

ahojky

Neni to az take optimisticke jak to pisem. Mal som mensiu nehodu, ked som na krizovatke odbocoval dolava, dostal som smyk a prednym pravym kolesom som vrazil do obrubnika. Ja som brzdil, ale to sa smykalo. Isiel som asi 10 km/h, sak som sa este len rozbiehal. Hned som kukal co sa stalo, ale na prvy pohlad vsetko v pohode. Az dnes, ked som isiel na dlhsiu trasu, pocul som od toho kolesa akoby o nieco suchalo. Myslel som ze mam prilepeny sneh na zasterke a tak som tomu nevenoval pozornost. Lenze poobede sa sneh roztopil (viac menej) a na zasterke ziadny sneh nebol...suchalo to aj tak. doma som to kontroloval ale nic so nezistil. Len ze mi trocha vibruje cely kotuc. Ale sucha to prerusovane, akoby suchala len polka kolesa - jak ked mate osminu na bike. A nesucha to tak stale, niekedy to aj prestane...a potom zase zacne....potom prestane....a zas zacne. Asi v 10 sekundovych intervaloch. Akoby som mal uvolnene lozisko alebo co...a ked idem rychlejsie tak sa to vycentruje a potom sa to zas rozladi. Zajtra pojdem peso, este mi odleti cele koleso. Chcem len vediet v com to moze byt...dam to do servisu, toto je aj na mna vela.
Reklama
 

Uživatelský avatar
HusarJan
Příspěvky: 1386
Registrován: čtv led 15, 2009 01:07
Bydliště: MARTIN

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od HusarJan »

Ahoj možeš to mat aj ložisko ale podla mna, budeš mať krivý kotúč , ktorý ti šúcha o brzdové platničky.Zdvihni auto a skús pomykať kolesom vodorovne a zvisle či nemá vôlu.Ako píšeš pri tom náraze sa ti mohla pohnúť aj geometria, zbiehavosť, odklon, trebalo by to dať premerať už len v servise.
MACHINE
Příspěvky: 139
Registrován: stř led 14, 2009 20:14
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od MACHINE »

to so skusal. Pohybat sa s kotucom dalo, musim povedat ze sa mi nezdala ani "vola" medzi kotucom a platnickami. S kotucom sa otacalo o troska tazsie, platnicky to brzdili. Aj sa viklal a tak som tu maticu co drzi brzdovy kotuc odkrutil a chcel som ten kotuc vytiahnut. Nepodarilo sa mi to. Bolo treba dat dole aj brzdove platnicky a tie skrutky boli prihrdzavene. Ked som to dal naspet, matica sa dala zatiahnut o trosinka viac, mozno tak 1/12 otacky. Potom som skusal a kotuc sa uz nehybal. Lenze ked som isiel naspet domov (auto neopravujem doma) tak to viklalo...a mam pocit ze este viac. Podla mna to tiez bude lozisko. No a kolko moze cca stat oprava v servise a kolko by stalo to nastavenie geometrie.
Uživatelský avatar
kuko56
Příspěvky: 19
Registrován: pát led 23, 2009 10:57

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od kuko56 »

Nastavenie geometrie nije drahé tak 200,- ale výmena ložiska v servise bude drahšia - hlavne robota. Skôr keby ti to niekto vymenil doma.
MACHINE
Příspěvky: 139
Registrován: stř led 14, 2009 20:14
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od MACHINE »

lenze ono neni iste ci to je lozisko. No a vymenit doma by som si to vedel aj sam, lenze dat dole dva zahrdzavene sroby s domacim naradim asi nebude take lahke. V jednom servise ma odbili ze maju na 3 tyzdne plno a v druhom ze tak okolo 1700 sk ale nahradne diely zabezpeci vyhradne servis, lenze oni si aj na ten diel daju marzu 50%...este skusim zajtra povolit tie sroby, ked to pojde skusim si to vymenit sam a geometriu v servise, ked to nepojde, necham si to vymenit v servise, este v pondelok musim zavolat do jedneho, tak uvidim ako pochodim tam.
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od Slavek »

zkus prohodit kola predni dej dozadu a zadni do predu, taky se koukni jestli nemas nejak ohnuty nebo uvolneny kryt kotouce to ten plech co je hned za kotoucem, obcas drhne, odstridiva sila pi zataceni, pak se muze dotykat kotouce kdyz je hodne blizko
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
MACHINE
Příspěvky: 139
Registrován: stř led 14, 2009 20:14
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od MACHINE »

Slavek píše:zkus prohodit kola predni dej dozadu a zadni do predu, taky se koukni jestli nemas nejak ohnuty nebo uvolneny kryt kotouce to ten plech co je hned za kotoucem, obcas drhne, odstridiva sila pi zataceni, pak se muze dotykat kotouce kdyz je hodne blizko
ne, dnes som nahodou skusal letnu pneumatiku...z dovodu ci nahodou neni ohnuty cely disk...bohuzial nebol...ten pech drzi pevne, uz tam prihrdzavel, takze tam tiez neni chyba. Dokonca uz to robi stale, uz sa to len malokedy vycentruje. Ja na tom aute jazdim 7 km denne, byvam na byte a tieto opravy robim na dome, tam mam aj cely vercajch. Takze je to este horsie, dnes som ale zistil jednu vec, neviem ci to tak je v poriadku alebo co. Ta tyc na obrazku ma volu asi tak 5-10 mm, normalne sa s nou da hybat v tom smere jak je sipka, neviem ci to tak ma byt alebo co, ale skusal som tu tyc aj na druhej strane a tam sa s tym da tiez tak hybat. Potom som aj tocil s tym nabojom iba bez kolesa a zistil som ze ta tyc sa mierne...ale velmi mierne pohybuje dozadu a dopredu. Mozno tak o milimeter. Nebude chyba v tom? Nemam peniaze na servis momentalne ale dielenske vybavenie a odvahu na taketo zistovacky tiez, takze servis, ale neviem kedy. Tiez som zistil ze brzdovy kotuc (mozno aj cely naboj kolesa) je mierne krivy, V jednej stvrtine pritlaca trocha viac ako by mal vonkajsiu dosticku, asi o 1 mm. Pri jazde ked vypnem motor pocut cinkanie a trenie brzdovej platnicky. Spotreba sa odvtedy dvihla na dvojnasobok, ked chcem otacat s brzdovym kotucom ide to o dost tazsie ako by to malo podla mna ist. Najviac sa bojim toho ze sa zdeformovala nejaka draha cast ako naboj kolesa alebo take nieco, na loziska to podla mna nebude. Nechce sa mi verit ze taky mierny naraz moze toto spravit. Ked sa vytrepem do priekopy tak ze som si mohol aj podvozok odrazit tak zaujimave ze sa nic nestane!!!!

Obrázek
marianH
Příspěvky: 78
Registrován: pát lis 12, 2004 08:34

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od marianH »

To, že sa hýbu tie hnacie poloosi je OK. Tam musí byť vôľa, predsa je to pohyblivý mechanizmis a ešte aj na riadiacej náprave.

Podľa toho čo píšeš to vyzerá len na zadrhávajúci brzdový mechanizmus. Možno si to vtedy tesne pred nárazom trochu viac pritlačil (brzdu), a to stačilo na to aby sa prasiatko viac vysunulo z valca. Tak sa to dostalo do polohy, kde to býva znečistené a hrdzavejúce, takže prasiatko sa už dobre nevracia a stále pritláča brzdové platničky.

Jediné čo pomôže a (možno) nebude Ťa to stáť veľa, je kompletné rozobratie toho brzdového mechnizmu a jeho riadne prečistenie.

Takže:
Priprav si novú brzdovú kvapalinu, lebo budú nejaké straty.

Zhodiť dolu brzdový strmeň. Hadičku odpoj a nejako ju zaslep, aby Ti nevytiekla všetka brzdová kvapalina.

Skontroluj plochy brzdového kotúča. Pokiaľ je OK tak je to fajn, pokiaľ je KO, tak objednaj sadu kotúče, platničky na obe kolesá.

Brzdový strmeň kompletne rozober. Aj tesnenia, lebo aj v žliabku pod nimi bude hrdza, alebo nečistota.

Všetko riadne vyčisti mechanicky. Skontroluj, či nie je na prasiatku (piestiku) poškodená vonkajšia cementovaná plocha. To by nebolo dobre a onedlho by si zase mal problém. To potom radšej objednaj sadu prasiatko, tesnenie.

Ja celý strmeňový mechanizmus po mechanickom očistení potriem aj odhrdzovačom, nechám chvíľu pôsobiť a potom zase opláchnem, rýchlo osuším, aby sa na tej liatine neutvorila nová hrdza.

Riadne to otri, osuš. Potom vnútro valca potri brzdovkou a opatne nasaď tesnenie.

Prasiatko (valček) vylešti, potri brzdovkou a opatrne vtlač do valca. Nasaď aj očistenú gumovú manžetu. Bude to fuška, ale po chvíli to zvládneš, je tam blbý prístup.

Prasiatko sa musí dať posúvať rukou. Nie úplne voľne, ale musí to ísť rukou zasunúť a vysúvať.

Zlož celý strmeň aj s brzdovými platničkami a nasaď na nápravu. Dolej brzdovku do nádobky a odzvdušníš tak, že len povolíš odzvdušňovací šrób na strmeni a počkáš až začne tiect kvapalina. Vyskúšaj zatlačiť brzdu a povoliť. Kotúčom by malo ísť takmer voľne otáčať. Už by nemal drhnúť.

Skontroluj hladinu brzdovky. Nasaď koleso a je to.

A to všetko urob preventívne aj na druhej strane.



Marián


MACHINE píše: ne, dnes som nahodou skusal letnu pneumatiku...z dovodu ci nahodou neni ohnuty cely disk...bohuzial nebol...ten pech drzi pevne, uz tam prihrdzavel, takze tam tiez neni chyba. Dokonca uz to robi stale, uz sa to len malokedy vycentruje. Ja na tom aute jazdim 7 km denne, byvam na byte a tieto opravy robim na dome, tam mam aj cely vercajch. Takze je to este horsie, dnes som ale zistil jednu vec, neviem ci to tak je v poriadku alebo co. Ta tyc na obrazku ma volu asi tak 5-10 mm, normalne sa s nou da hybat v tom smere jak je sipka, neviem ci to tak ma byt alebo co, ale skusal som tu tyc aj na druhej strane a tam sa s tym da tiez tak hybat. Potom som aj tocil s tym nabojom iba bez kolesa a zistil som ze ta tyc sa mierne...ale velmi mierne pohybuje dozadu a dopredu. Mozno tak o milimeter. Nebude chyba v tom? Nemam peniaze na servis momentalne ale dielenske vybavenie a odvahu na taketo zistovacky tiez, takze servis, ale neviem kedy. Tiez som zistil ze brzdovy kotuc (mozno aj cely naboj kolesa) je mierne krivy, V jednej stvrtine pritlaca trocha viac ako by mal vonkajsiu dosticku, asi o 1 mm. Pri jazde ked vypnem motor pocut cinkanie a trenie brzdovej platnicky. Spotreba sa odvtedy dvihla na dvojnasobok, ked chcem otacat s brzdovym kotucom ide to o dost tazsie ako by to malo podla mna ist. Najviac sa bojim toho ze sa zdeformovala nejaka draha cast ako naboj kolesa alebo take nieco, na loziska to podla mna nebude. Nechce sa mi verit ze taky mierny naraz moze toto spravit. Ked sa vytrepem do priekopy tak ze som si mohol aj podvozok odrazit tak zaujimave ze sa nic nestane!!!!
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od Slavek »

No z ty fotky to nedokazu poznat ae se mi zda jak je ten ohyb na tom ochrannym plechu tak tam se to zkoro dotyka kotouce, dalsi vec bude jak pise marianH z tho strachu si zaslap brzdu tak ze se ti nevraci brzdic a porad to brzdi to muze byt i ten problem, jeste kdyz se k tomu prida trochu zvlneny kotouc tak to dela ty pazvuky, neprenasi se to do volantu??? necitis vibrace pri brzdeni???
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
marianH
Příspěvky: 78
Registrován: pát lis 12, 2004 08:34

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od marianH »

Presne ako píše Slávek. Pokiaľ je kotúč zvlnený, tak to zadiera a hlavne poriadne chveje volantom pri brzdení.

Na našom Ticu sme mali oba dva kotúče už na odpis. Tie vibrácie, to bol des! Kotúč bol naviac len z jednej strany rovnomerne pritláčaný. To pri brzdení spôsobovalo ohýbanie kotúča na jednu stranu a teda ešte väčšiu deformáciu. Pomohla výmena kotúčov, platničiek a kompletné rozobranie, vyčistenie a zloženie predných bŕzd. A bol kľud.

Neviem koľko máš s tým najazdené, ale preventívne tie kotúče a platničky vymeň. Nie je to drahé na materiál a pokiaľ si zručný, tak za dve hodiny nemáš čo robiť.

Marián
MACHINE
Příspěvky: 139
Registrován: stř led 14, 2009 20:14
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od MACHINE »

no dik. akurat pozeram z okna, chumelica jak hovado. Hned ako sa rozodnie to chcem ist opravit, jak pisal MarianH. Potom naobed ma zacat narazovy vietor takze bud budem zasnezeny alebo mi odfukne vercajch. Ako naschval! To vibrovanie pri brzdeni tam je uz dost dlho. Lenze sa mi to nechcelo rozoberat...hovoril som si ze kym to brzdi tak je dobre....ale teraz to brzdi az moc. Spravim tie brzdy a potom napisem ci to este vibruje. Kotuc je samozrejme pravdepodobne tiez zvlneny, tusim som to sem uz pisal - v jednej stvrtine vytlaca asi o milimeter vonkajsiu platnicku. Tie loziska si asi tiez budem musiet vymenit sam...aj ked z toho mam hrozny strach ze nieco pokazim. Ak by to niekto tu z fora vedel vymenit, tak za par stoviek (Sk) sa snad dohodneme, nie? Myslim to vazne, ak sa najde niekto kto to uz robil z okolia TT, NR... -i
marianH
Příspěvky: 78
Registrován: pát lis 12, 2004 08:34

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od marianH »

MACHINE píše:no dik. akurat pozeram z okna, chumelica jak hovado. Hned ako sa rozodnie to chcem ist opravit, jak pisal MarianH. Potom naobed ma zacat narazovy vietor takze bud budem zasnezeny alebo mi odfukne vercajch. Ako naschval! To vibrovanie pri brzdeni tam je uz dost dlho. Lenze sa mi to nechcelo rozoberat...hovoril som si ze kym to brzdi tak je dobre....ale teraz to brzdi az moc. Spravim tie brzdy a potom napisem ci to este vibruje. Kotuc je samozrejme pravdepodobne tiez zvlneny, tusim som to sem uz pisal - v jednej stvrtine vytlaca asi o milimeter vonkajsiu platnicku. Tie loziska si asi tiez budem musiet vymenit sam...aj ked z toho mam hrozny strach ze nieco pokazim. Ak by to niekto tu z fora vedel vymenit, tak za par stoviek (Sk) sa snad dohodneme, nie? Myslim to vazne, ak sa najde niekto kto to uz robil z okolia TT, NR... -i

Uvidíš, že ložiská pravdepodobne nebude treba meniť. Najprv sprav brzdy.


Marián
MACHINE
Příspěvky: 139
Registrován: stř led 14, 2009 20:14
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od MACHINE »

ale technicky je nemozne aby koleso vibrovalo a obcas sa vycentrovalo ked je problem v brzdach. Ved tie brzdy zadieraju stale a mne to kmitanie obcas prestalo. Nejde mi to do hlavy...
MACHINE
Příspěvky: 139
Registrován: stř led 14, 2009 20:14
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od MACHINE »

Noooo....o tom co som si dnes vsetko uzil by som mohol napisat aj roman...no a preco nie, ze? Takze uz o siedmej som behal na platze a hladal nastroje. Vsetko bolo poschovavane, vidiet ze mamka robila "poriadok". Prvy problem vznikol ked nesli odkrutit skrutky co drzia brzdovy mechanizmus. Trapil som sa s tym mozno aj hodinu. Pomahal mi kamos WD-40. Nepomohlo. Potom som zistil ze to zatahujem, takze som to vlastne s vypatim vsetkych sil nechtiac zatiahol. Pripadal som si ako najvacsi k0k0t! Aj male decko vie do ktorej strany sa zatahuju sroby. Na opacnu stranu to islo na treti raz. Dostal som to dole, cele hrdzave, akoby to auto roky nikto nepouzival. Piestik je tam uplne zatuhnuty, neviem ko ho dostat von. Dalsi nevyrieseny problem je, ze neviem dat dole hadicku a bojim sa ze mi toho vela vytecie (mam skusenosti s vymenou motoroveho oleja, ked som zatopil skoro celu montaznu jamu v garazi). Co sa dalo som vycistil a zacal som davat dole kotuc s nabojom. Reku ked uz som dal dole tie brzdy kuknem aj na loziska. Po dlhsom nadrapovani a nesystematickom odstobovavani srobov som to dal dole...vykukla na mna hotova apokalypsa. Lozisko ako medzi dvoma mlynskymi kamenmi uplne roztriestene a zrolovane pliesky (ako roleta) ktore maju drzat rovnomerny rozostup medzi gulkami. Gulky pri otacani volne lietali ako deti na ihrisku. Dobre ze som na to kukol. Z toho vyplyva ze to nebrzdili platnicky ale prave zhuzvane pliesky v "lozisku". Zacal som odmontovavat sroby aby som dostal dole cely ten ony, neviem teraz jak sa to vola ale su v tom tie loziska...vsetko som vysunul, vsetky skrutky odkrutil ale nejde mi dole ta riadiaca tyc. S kladivom, pacenim srobovakom, heblanim, vylamovanim, nahrievanim a nahlym ochladzovanim (mozno som ju zavaril)...este karbobrusku som neskusal. Takze uz ziadny servis, naspet skladat to budem az ked tam budu nove loziska. Najskor ale musim vybit tie stare a to znamena dostat to dole z riadiacej tyce. Laxne som to zakryl igelitkou z LIDLu a isiel som domov...jak hotovy putnik...skoro som omdlel. Ruky som mal spinave aj ked som si ich mozno aj desat krat umyl...navyse po prichode domov som pri ich umyvani zistil ze na sichte mam to co na rukach...vtedy som pochopil uskrny ludi...hambil som sa jak pes a utvrdil som sa v tom ze asi fakt som k0k0t...navyse to slo velmi tazko dole. Teraz ma caka este tura do mesta, kupit loziska a zmontujem to az zajtra, nech to tam aj zhrdzavie...ved to uz hrdzave je. Inac ked uz o tom hovorime...brzdovy kotuc som nechal troska na takom miernom snehu a hned okamzite zhrdzavel....to je az take citlive? Inac platnicky su v poriadku, kotuc tiez, to cvrnkanie tam byt moze a brzdilo to lozisko. Problem vyrieseny...len mi pomozte vyriesit moje male problemy o ktorych tu pisem...hlavne to ako to dostat dole z riadiacej tyce.

Obrazky pre pokochanie sa cudzou pracou zatial co vy si valate sunky doma :D

Vlavo stav dosticiek, vpravo stav toho pliesku co bol za dostickou...vidno dierky - cely prehrdzavel. A este som tam sikovne vlepil ten maly - to je kusok z loziska, taka cast toho puzdra asi, bola zaryta v tom mazive.
Obrázek

Vycnievajuce casti klietky na gulicky. Vlavo hore je z toho stocena pekna roleta. Kazdy tento kusok drzi na jednej gulicke...dalsi koniec bol takto volny a gulicka mala volny pohyb.
Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: bum-bac na snehu

Příspěvek od Slavek »

cep razeni sundas jen nasilim, nasroubuj na nej matku tak aby si neodkurvil zavit, chce to priblizne zaroven se sroubem a poradny kladivo a velkou ranu od spoda, to se poda chce to jen poradne nabouchat. To lozisko je mrtvy, ty desticky podle fotek sice maji dobrou obkladacku ale vybrovani pri brzdeni lozisko neudela takze kotouce stejne budes muset menit a zaroven i desticky, pokud chces trochu usetrit tak se da kotouc osoustruzit, desticky taky se daji trochu zabrousit kup si par brusnych papiru 100 a na rovnem podkladu obrousit aby se zarovnali, jen s tim kotoucem nevim jak ho mas silny, jestli je jeste co soustruzit.
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Odpovědět

Zpět na „TICO“