Stránka 1 z 1

Baterka asi v tahu

Napsal: pon led 05, 2009 18:38
od Krtek
Tak před chvílí sem toho malýho hajzla začal proklínat. Mladá odmete Žužlajze (napadlo 10cm sněhu dneska) a zvoní domu že nejde nastartovat. Zkoušim já a pár otočení a baterka sotva zachrchlá. Má někdo tušení jak dlouho může baterky ve Sparkovi vydržet ? Našemu je 3 roky a cca 3 něsíce. Je fakt že stál od 22.12.08 před barákem a denska mrzlo k -10 stupňum. Nabíječku nemam ale zkusim si jí někde vypůjčit. Předpokládam, že ta baterka bude díky svý velikosti asi atyp, co ? Má někdo kontakt v okolí Berouna kde případně Sparkovskou baterku sehnat ? A jakej je to vlastně typ když teď v noci nepolezu do tý fujavice štrachat v autě.

Napsal: pon led 05, 2009 21:28
od Rastos
To iste som mal na manzelkinom Fiate, ale podozrievam ju, ze nechala bezat nejaky spotrebic, svetlo alebo co, co to vycucalo. Len som to nastartoval cez kable s Kiou a dobilo sa jazdou po meste same. Skus, baterka este nemusi byt KO.

Napsal: pon led 05, 2009 21:56
od Hynek
Rastos píše:To iste som mal na manzelkinom Fiate, ale podozrievam ju, ze nechala bezat nejaky spotrebic, svetlo alebo co, co to vycucalo. Len som to nastartoval cez kable s Kiou a dobilo sa jazdou po meste same. Skus, baterka este nemusi byt KO.
Naprosto souhlasím. Nic nesháněj a nabij, nebo nechej nabít akumulátor.Nic mu nebude, jen zima dělá svá kouzla s akumulátorem! ;) ;) :roll: Udělej to ale rychle, nebo tu baterku vyndej a dej jí do tepla. Při teplotách pod -8 , může vybitá baterka zamrznout a prasknout mrazem!!!! :!: :!: :!: :!: :!:

Napsal: pon led 05, 2009 23:03
od Krtek
Jo už sem jí vyndal. Akorát nevim jak jí otevřu. Sice to bude asi bezúdržbovka ale v autoškole mně učili že i u nich se musí při nabíjení vyndat špunty aby neřachla. Je to nějakej Delkor bez magickýho oka a takovym divnym krytem přez půl vrchu.
Při tom v Soptíkovi je taky Delkor už 6. zimu. Asi se s nim kapku víc jezdí. Ještě aby ta klekla.

Napsal: úte led 06, 2009 08:46
od Richard
Nic nezkoumej, nic neotvírej!!!! nabíjej proudem max. 1/10 kapacity, tedy u 40 Ah baterky nabíjecí proud 4 A. Nech ji ohřát a nabíjej cca 10 - 15 hodin. Dneska jsou už baterky bez špuntů a to aby při nabíjení nepraskla je vyřešeno.......

Napsal: úte led 06, 2009 16:03
od Krtek
Tak nevim jak tam pustim těch 1/10 kapacity. Nabíječka má jenom Ampermetr a přepínání 6/12V. Zapnul sem to a leze tam rovnou něco kolem 7A, teda po hodině to kleslo asi na 4A. předpokládam že až tam bude tlačit 0A, bude baterka plná.

Napsal: úte led 06, 2009 19:19
od Richard
Jasně Krtku, až to bude zhruba na "O" je to nabitý, ono s tou baterkouje to takhle: jedno startování = ujet tak 15 km aby se baterka dobila. Když jezdí kratší vzdálenosti, nebo furt startuješ, dostane se baterka do takového stavu polonabitého, má tedy třeba jen 1/2 své kapacity.... Když je teplo natočíš to OK, ale když je -15 tak baterka z důvodu teploty přijde od další půlku své kapacity no a stačí jednou protočit a je baterka v háji.....

Re: Baterka asi v tahu

Napsal: sob pro 05, 2009 13:21
od Krtek
Tak to vypadá na každozimní evergrýn :-( Dneska scénář jako před rokem. Baterku sem vyndal a jedu si půjčit nabíječku. Akorát by mně zajímalo jak t mam praktikovat když se Sparkem potřebujem ject tak jednou za 2-3 tejdny vzdálennost 10-15 km s pár zastávkama. přece nebudu jako magor vyndavat pokaždý baterku. Předpokládal bych že u takhle využívanejch městskejch popojíždědel by to mělo bejt nějak braný v potaz už při vývoji auta. Novou baterkou bych si asi nepomoh, co ? Dělá se v tomhle atypickym rozměru něco silnějšího než je těch originálních 35 Ah ?
Teď si neumim představit co budou dělat v zimě hybridy.

Re: Baterka asi v tahu

Napsal: ned pro 06, 2009 20:03
od JRD McLAREN
No to mi to prijde tak, ..
ze tymi 15km z medzizastavkami, a par dalsimi stratami ani nestihnesh dobit...
a kedze aj stanim to "trochu zere pruud" ...tak sa nedivim, ze je casom vycucnutaa..

a maraz vie ubrat priemerne 30% jej kapacity...

Mozem sa ti popytat u kamarata na VARTU ..nejaku BLACK-Dynamic...
co ma mat vacsiu kapacitu..

Re: Baterka asi v tahu

Napsal: ned pro 06, 2009 20:10
od Krtek
No poptej se jakou kapacitu to má a kolik by měla stát. U nás zatim mrazy letos nebyly (asi 2x sem škrábal okna ale to bylo ještě v říájnu nebo listopadu). Dneska sem po jízdě radši baterku vyndal protože Spark vyrazí na cesty asi až po novym roce

Re: Baterka asi v tahu

Napsal: úte zář 07, 2010 23:58
od Krtek
A máme to tu zase !
Tentokrát klekla i bez mrazů. Máte někdo kontakt v okolí Berouna nebo st. čechy kde koupit baterku do Sparka za rozumnou cenu ? Značka spěchá ! Něco kam můžu ve čtvrtek dopoledne zaject. Ráno jsem manželce musel půjčit Nubiru (po 5 letech řídila prvně takovou krávu) a celej den jsem tu Sparkovskou baterku dobíjel ale nevěřim jí. Spark nejel zhruba 2-3 tejdny takže v srpnu nemá právo kleknout.

Re: Baterka asi v tahu

Napsal: úte říj 05, 2010 10:51
od Krtek
Tak nbatrka objednaná, příští pondělí jí přebíram. Dopátral jsem že to neni naštěstí zas takovej zázrak:

http://www.pneuconex.cz/katalog-zbozi/a ... prava-asia

V servisu mi kdysi chtěli vnucovat něco kolem 2,5-3 tisíc. Tahle bude stát 970 Kč.