Stránka 1 z 2

Zohrievanie motora a kúrenie

Napsal: čtv pro 25, 2008 17:53
od ceysy
Zdravím chlapi. Potreboval by som poradiť. Teraz ako sú tieto zimy sa mi podľa ukazovateľa teploty na palubovke skoro nezohrieva motor. Aj keď prejem 100 km. Drží sa mi ručička ne tom prvom políčku. A to má asi za následok to, že mi to aj slabo kúry. Teraz neviem, či je to v termostate? Keď som pozeral na rozvod chladenia tak hadica ktorá vedie z chladiča do nádržky je studená. Má to nejaký vplyv? Myslím či nieje upchatá? Mal niekto nejaký podobný problém? poraďte prosím.

Ďakujem.

Napsal: čtv pro 25, 2008 22:17
od conpet
Letos mám stejný problém, v létě jsem měnil celou náplň za G48 a jak začlo trochu mrznout tak se mě to vůbec neohřejvá, jen ve městě to trochu vyleze. Ale jsem línej cokoliv s tím teď dělat, tak to nechám na léto. Na 100% je to termostat. Tak tuhle zimu odjezdím s překrytým chladičem do 1/2. Mezi chladič klimy a chladič motoru, jsem dak kus tvrdýho papíru a už se to ohřejvá i topí :lol: :lol: :lol: To jsem ale barbar co ??? :lol: :lol: :lol: to je škola škodovkářů :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv pro 25, 2008 22:55
od ceysy
conpet píše:Letos mám stejný problém, v létě jsem měnil celou náplň za G48 a jak začlo trochu mrznout tak se mě to vůbec neohřejvá, jen ve městě to trochu vyleze. Ale jsem línej cokoliv s tím teď dělat, tak to nechám na léto. Na 100% je to termostat. Tak tuhle zimu odjezdím s překrytým chladičem do 1/2. Mezi chladič klimy a chladič motoru, jsem dak kus tvrdýho papíru a už se to ohřejvá i topí :lol: :lol: :lol: To jsem ale barbar co ??? :lol: :lol: :lol: to je škola škodovkářů :lol: :lol: :lol:
Tak to je riešenie, ale ja bývam v meste a bojím sa že ho na križovatkách uvarím.

Napsal: pát pro 26, 2008 20:34
od lemonik
Ja mám podobný problém, na chladiči mám alobal alebo ako sa to volá :) motor sa zohreje maximálne na polovicu pri celodennom behaní po meste, ničoho sa neboj, zapchaj to niečím a jazdi ;)

Napsal: sob pro 27, 2008 09:27
od ppp
mne tiez ostane rucicka teplomera cca milimeter pred druhou ciarkou, ale v tom nie je problem esperackeho kurenia.
Problem conpeta je podla mna vo vymene kvapaliny, ktora uvolnila hrdu v chladiacom okruhu a ta upchala radiator kurenia. AKo som tu uz 10x pisal, staci si to otestovat. Pri zahriatom motore treba podradit a trsoku preturovat aspon o 1000 otacok viac nez bezne jazdite a ak zistite ze to zrazu kuri, tak je problem jasny. Upchaty radiator. Pomoze preplachnut tlakom vody, len sa neoblejte tym bahnom co vytecie. Bohuzial preplach treba opakovat pretoze tuto sezonu mi to uz zase kuri slabsie, ale vyrzim do jari, a potom to preplachnem este aj pred sezonou aby som mal klud.
Tento problem nie je len u espera ale napr. aj u leganz a podla mna je to sposobene neodrzbou predoslych majitelov (liali len benzin a olej a aj to casto neskoro). A este asi tym, ze to ma liatinovy motor.

Inac motor mma zahriaty to 5km cize asi tak dvoch minut od nastartovania,a aj to vtedy uz kuri ale minulu sezonu po preplachu som nemusel davat vetrak na 2 stupen aby som mal v aute neznesitelne horuco. Zase ma aspon nepali prud vzduchu na plynovej nohe. :lol:

Napsal: sob pro 27, 2008 11:24
od conpet
Ne , mě se to neohřejvá a ani netopí, teď když mrzne . Když dám před chladič ten papír tak se to ohřeje do půlky a i to krásně topí :)

Napsal: ned pro 28, 2008 21:41
od lemonik
No vidíš :) mne to zohreje cca do 10 minút od naštartovania a potom pri jazde je teplomer na polovici a kúri stále bez zbytočnéh prehrievania :)

Napsal: ned pro 28, 2008 22:57
od ppp
conpet -> tak to uprimnu sustrast termostat na 8V nie je ziadna sranda

Napsal: ned pro 28, 2008 23:01
od conpet
já vím je to i s tím domečkem asi za 600,- :roll:

Napsal: pon pro 29, 2008 00:00
od Hardy
mne to ide normálne zatím

Napsal: pon pro 29, 2008 07:41
od ppp
conpet píše:já vím je to i s tím domečkem asi za 600,- :roll:
to by este islo, ale tusim sa tam skladaju komplet rozvody, aspon viem ze je to pod rozvodmi, u 16V je to v pohodli zboku motora

Napsal: pon pro 29, 2008 10:30
od conpet
Ne je to krásně přístupný přímo zepředu, jen sundám hadici. Já už ho měl asi před rokem venku a zkoušel jsem ho ve vroucí vodě , jenže sem neměl teploměr tak vím prd kdy se otevřel, jen vím že se otevře ;)

Napsal: pon pro 29, 2008 17:31
od ceysy
ppp píše:
conpet píše:já vím je to i s tím domečkem asi za 600,- :roll:
to by este islo, ale tusim sa tam skladaju komplet rozvody, aspon viem ze je to pod rozvodmi, u 16V je to v pohodli zboku motora
A koľko stojí termostat na 16 V?

Napsal: pon pro 29, 2008 17:46
od Rom@n
do 300sk :D ja som kupoval pred pol rokom 8)

Napsal: pon pro 29, 2008 18:06
od jozotitus
conpet píše:Ne je to krásně přístupný přímo zepředu, jen sundám hadici. Já už ho měl asi před rokem venku a zkoušel jsem ho ve vroucí vodě , jenže sem neměl teploměr tak vím prd kdy se otevřel, jen vím že se otevře ;)
Ono v podstatě,pokud ti ten termostat chodil-nezůstal otevřenej nebo se třeba neotvíral málo,tak by měl být v pořádku.Hodnota stupňů otevření je neměnná.Teda pokud jde o klasickej bimetal.U starých termostatů s náplní to bylo trošku jinak,ale i tam jsi to poznal na jeho pohybu....