Stránka 1 z 1

Pneumatiky a jejich oznaceni

Napsal: sob lis 01, 2008 11:20
od Arendal
Zdravim vsechny,
mam na technicky zdatnejsi jedince dotaz ohledne oznaceni pneumatik.

Pri hledani levnych zimaku jsem koukal, ze pneumatiky maji i ruzne pismene oznaceni (shanel jsem 175/70 R13 82T co mam v technicaku).

Videl jsem typ 82S i dokonce 82Q.
Je mezi nima nejaky rozdil? Ci to vadi, kdyz bych mel jiny nez 82T?

Napsal: sob lis 01, 2008 12:03
od Slam
To je jen rychlostni index, pneu pro vyssi rychlosti podle me urcite problemem nebudou, pneu s nizsi povolenou rychlosti netusim, jestli nekdo resi:

http://www.profi-pneu.cz/znaceni-pneu/

pneumatiky a jejich oznaceni

Napsal: sob lis 01, 2008 12:05
od hladolef
Q-160km/hod,T-190km/hod,maximalni rychlost.
http://www.az-pneu.cz/index.php?goto=technik

Napsal: sob lis 01, 2008 12:24
od Hynek
Není to jen o rychlosti ale i o zatížení.

Napsal: sob lis 01, 2008 16:05
od Petr S.
Přesně tak Hynku. S,Q,T,H jsou rychlostní údaje a číslo např 82H je zatížení na jedno kolo.

Napsal: sob lis 01, 2008 18:10
od Hynek
Index nosnosti (LI - Load Index)

Index nosnosti (LI - Load Index) je číslo určující maximální nosnost pneumatiky při rychlosti určené kategorií rychlosti za daných specifických podmínek.
Li kg Li kg Li kg Li kg Li kg
70 335 90 600 110 1060 130 1900 150 3350
71 345 91 615 111 1090 131 1950 151 3450
72 355 92 630 112 1120 132 2000 152 3550
73 365 93 650 113 1150 133 2060 153 3650
74 375 94 670 114 1180 134 2120 154 3750
75 387 95 690 115 1215 135 2180 155 3875
76 400 96 710 116 1250 136 2240 156 4000
77 412 97 730 117 1285 137 2300 157 4125
78 425 98 750 118 1320 138 2360 158 4250
79 437 99 775 119 1360 139 2430 159 4375
80 450 100 800 120 1400 140 2500 160 4500
81 462 101 825 121 1450 141 2575 161 4625
82 475 102 850 122 1500 142 2650 162 4750
83 487 103 875 123 1550 143 2725 163 4875
84 500 104 900 124 1600 144 2800 164 5000
85 515 105 925 125 1650 145 2900 165 5150
86 530 106 950 126 1700 146 3000 166 5300
87 545 107 975 127 1750 147 3075 167 5450
88 560 108 1000 128 1800 148 3150 168 5600
89 580 109 1030 129 1850 149 3250 169 5800

Napsal: sob lis 01, 2008 18:26
od Hynek
Kategorie Rychlosti (SS - Speed Symbol)

Kategorie Rychlosti (SS - Speed Symbol) je maximální rychlost, při které může pneumatika nést hmotnost určenou indexem nosnosti za daných specifických podmínek. Symbol kategorie rychlosti u pneumatik pro osobní a nákladní automobily je určen velkými písmeny.
Symbol J K L M N P Q
R S T U H V W


J K L M N
Max. rychlost [km/h] 100 110 120 130 140

P Q R S T
150 160 170 180 190

U H V W
200 210 240 270

Napsal: ned lis 02, 2008 10:39
od Arendal
Dikec vsem,
zas jsem o neco chytrejsi.

Hm, tak ted babo rad :)

Napsal: ned lis 02, 2008 13:11
od Richard
Hele, jsi plný informací :lol: :lol: :lol: ale, nedělej si s tím moc hlavu ;) ;)
Kup tam ty pneu co tam patří, důležité je dodržet váhový limit, tedy to číslo co je před písmenem tedy u tebe 82 a klidně tam dej ty T tedy do 190km. Tahle třída je obvykle nejlevnější tak tam nějaké zimáky dej. Kterýkoliv zimák je lepší než sandál :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned lis 02, 2008 21:04
od Arendal
Mno, ono je snad skoro jedno co tam bude.
Pac stejne nejvyssi rychlost je na dalnici 130
a co jsem sehnal ojete zachovale tak maji 82Q

Re: Pneumatiky a jejich oznaceni

Napsal: ned kvě 10, 2009 12:11
od Serpico
...jenom perlička od roku 2011 mají výrobci pneu uvádět označení na pneumatice spotřeby paliva A - B - C - D .... jako u ledniček se spotřebou proudu, navíc i ostatní parametry jízda na mokru - akvaplaning, hlučnost aj.
jenom ale chci ještě něco porovnat - plním už tři roky já nevím, vlastně furt dusíkem ( údajně větší tepelná stabilita, pneu se jízdou samozřejmě ohřívá...) ale včera po asi 180km v jednom kuse konec po dálnici jsem si změřil pneu a dosud jsem bral rozdíl mezi studenou a tzv. zahřátou teplou asi 0,2 at., baaru - prostě studená 1,9 a teplá po jízdě 2,4 a to se mi zdá velký rozdíl 0,5 atm., baar, byl jsem prostě překvapený taky proto, že jsem to nikdy neměřil ( deklarovaný rozdíl má být 0,2 at., baar ) - jenom jsem si uvědomoval rozdíl v zimě a v létě ( v létě jsem vlastně snižoval a v zimě dofukoval, jinak bezdušovky držejí opravdu dost hodně - kontroluji víceméně po měsících a drží...
třeba to někomu připadne jako hloupost ale předepsaný tlak ( samozřejmě měřený v klidu po stání ) má podstatný vliv na chování vozu i životnost pneu nemlich hlavně naší...

Mějte se fajn