Stránka 1 z 2

Espero a termostat

Napsal: čtv bře 20, 2008 12:24
od ajofo
Pred dvoma dnami som menil novy termostat.Menil som ho z dovodu takeho ze proste pri tom starom mi stale hucal ventilator na chladici a rucicka sla az do tristvrte ukazovatela.Po vymene to zase zle kuri ked nastartujem auto tak nez zopne termostat tak kury vyborne ale po zopnuti hned ochladne a potom len studeni vanok a sem tam to zahreje ale slabo.Mali ste uz niekto takyto problem?

Napsal: čtv bře 20, 2008 12:39
od Rom@n
ANO MAL A MAM HO Až do dnes :lol: a neviem ani ja čo tomu je

Napsal: čtv bře 20, 2008 12:40
od stefan
Ešte môže byť problém zlého snímača teploty chladiacej kvapaliny,
zistíš to na diagnostike.

Napsal: čtv bře 20, 2008 12:49
od Rom@n
ja keď som bol na diagnostike bolo všetko ok môže tam byť aj radiator na chybe lebo sa chystám kúpiť nový . :D :shock:

Napsal: čtv bře 20, 2008 13:52
od ajofo
Zaujimave je ze to zacalo robyt az po vymene termostatu.Len dufam ze mozem na tom jazdit ked to nekuri?
Inak ked odskusam hadicu ktora ide z termostatu do chladica tak je horuca ale ked chytim tu hadicu ktora ide z chladica do motora teda ta nizsia tak ta je chladnejsia cize je len tepla ale to je asi tym ze voda uz je vychladena.Mimochodom tym co vam to funguje a menili ste termostat tak vam to kuri nepretrzite ok?

Napsal: čtv bře 20, 2008 14:54
od vladimir fodor
Termostat som sice nemenil ale som ho pretesnoval lebo pustal.Po odvzusneni sistemu kuri stale v pohode.Skus skontrolovat klapku ci riadne otvara ak hej tak mas smolu.

Napsal: pát bře 21, 2008 09:06
od ajofo
Inak chcel som sa vas este spytat ci neviete ako cirkuluje voda v chladiacom systeme ze ci smerom od termostatu k chladicu alebo naopak.Dakujem

Napsal: pát bře 21, 2008 15:03
od blackjohn
Od termostatu k chladiči, myslím. Ale když je motor studený, tak je i ta spojovací hadice studená a pak se najednou, když otevře termostat, třeba během půl minuty ohřeje. Než jsem ho vyměnil, tak se pomalu ohřívala a teplota držela pořád kolem 75-80, teď kolem 90. A topí to líp.

Napsal: sob bře 22, 2008 08:54
od ajofo
Este sa chcem spytat ze ci ked sa otvori termostat a ta prva hadica co ide od termostatu k chladicu je tvrdsia a ta ktora ide z chladica teda ta co je nizsie je stale mekka aj po otvoreni termostatu.Ako sa to ma chovat mozte to niekto trocha podrobnejsie popisat ako to cele chladenie funguje?Moc dakujem.

Napsal: sob bře 22, 2008 17:09
od palikx
tlak vody by mel byt v celem systemu stejny.pokud mas jednu hadici tvrdsi nez druhou je tam neco spatne a teoreticky je to ucpany radiator.voda koluje nejdriv v motoru a topeni a po ohrati na cca 78 st se otevira termostat.ale on se neustale pohybuje podle teploty.pokud to netopi po otevreni termostatu je to pravdepodobne zavzdusneny.ale odvzdusnit by se to melo samo.a samozrejme muze byt termostat spatny.

Napsal: ned bře 23, 2008 09:33
od ajofo
To palikx nieco na tom bude je to asi z najvecsou pravdepodobnostou zavzdusnene lebo ked otvorim viko pri nastartovanom aute a zohriatom na pracovnu teplotu tak to este vyfukuje vzduch takze musel som to poriadne rozturovat pojazdit a zase kuri slabsie ale kuri.Uvidime casom mozno kupym iny termostat taky ktory zopina pri vyssej teplote.Dakujem za radi :lol:

Napsal: ned bře 23, 2008 14:46
od ppp
nemenil si pri vymene termostatu aj nemrzku? ja len ze ci si nerozpustil bordel v okruhu a ten ti neupchal radiator kurenia.

Napsal: sob bře 29, 2008 14:58
od ajofo
Chcem sa vas este opytat na jednu vec.Ked som dojel vypol som motor a hned som sa chcel pozret kolko mam vody v chladiacom systeme tak po otvoreni bol este chladiaci system natlakovani a vytiekla mi nejaka voda.Tak som tam dolial studenej vody asi pol litra a hned zase nastartoval a jazdil.Nemohol som prasknut stymto hlavu alebo nedajboze blok motora?Priznaky zatial ziadne ale pytam sa len tak preventivne ci to tomu nemoze ublizit.Dakujem

Napsal: sob bře 29, 2008 15:33
od conpet
Rychlý ochlazení není dobrý ale ten půl litr by snad uškodit neměl, ale příště na to mysli, že by mohla prasknout hlava.

Co myslíš tím : vytekla někjaká voda ? To by se stávat asi nemělo, když tam máš správný množství. Mělo by to jen zasyčet.

Napsal: sob bře 29, 2008 15:43
od ajofo
Ked som vypol motor a hned som isiel otvorit nadobku tak mi to prv zasicalo a potom vytiekla voda ale ked to vychladne tak to potom akoby nevivre ja si myslim ze je to uplne normalny jav lebo ked otvorim nadobku za chodu motora tak to tiez pri malich otackach vyhadzuje vodu ale ked pridam plyn tak to zase normalne cerpa vodu.Co si o tom myslis conpet?