Stránka 1 z 1

Kabeláž a svorkovnice na NEXII

Napsal: úte bře 18, 2008 22:06
od Hynek
Obrázek

couvačka

Napsal: pát dub 25, 2008 12:20
od Serpico
...no a tak se k tomu vracím, aneb palikx a jeho " mrtvý proud "
1. kontakty v objímce naprosto čisté - bez koroze
2. naměřené hodnoty jsou vidět, pro kontrolu jsem měřil např. i blinkry hodnota 1,1 - 9,2 V ( není na obrázkách )
3. měření " na žárovku nesvítí ", tedy potvrzení palikxe a jeho mrtvého proudu...
4. překlenutí svorky na spínači u převodovky " svítí "...
5. proměření samotného spínače - zřejmě pokud nedám podložku - bude spínat, ale to nebudu pro pár stokorun riskovat, opírá se tam mechanizmus převodovky po zařazení zpátečky, vůle - otlačení mechanizmu

A jdu koupit spínač zpátečky, není už co řešit..., dávám se to sem pro informaci o tom, že budík není vše a starou kontrolku s dráty prostě nepřekoná...
Mějte se fajn
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

couvačka

Napsal: sob dub 26, 2008 17:27
od Serpico
...po výměně spínače svítí, tak zůstává jenom demonstrace " mrtvého proudu "...díky Pavle - palikxi aneb i starý pes se musí rozpomenout na kousky z mládí a nevěřit tolik budíkům...

Mějte se fajn

Napsal: sob dub 26, 2008 19:18
od dedo.miki
Neviem o akom mrtvom prúde si tu píšete, ale spínač spiatočky nemusí správne fungovať pri záťaži(odber dvoch žiaroviek), pritom merákom ukážev že kontakty spojilo. Je to dané zlým prechodovým odporom(zoxidované kontakty).Podobné je to u štartra, kde spínač pri kontrole merákom a kontrolnou žiarovkou funguje a pri zatažení samotným odberom štartra už nezopne len klopne.Preto spiatočku skúšam prepojením káblov a ked svieti tak je to spínač.

couvačka

Napsal: pon dub 28, 2008 09:58
od Serpico
...dedo-miky děkuji za radu - jako autoelektrikář jsem diletant - na prvním obrázku zleva je naměřený proud v couvačce, když nesvítila - " mrtvý proud " prostě tam byl, ale nesvítil, potud moje laické vysvětlení...( nejsem a nemůžu profík... )
po proměření špatného spínače - je to asi o tom, že byl prostě vyběhaný ( nerozdělával jsem ho ale nemoh být ani zoxidovaný vykapal z něj olej... ) - při maximálním zatlačení vykázal 0,01 - 0,02 ( 20K ) což by mohlo fungovat - tedy dát pryč podložku ( jen tak mimochodem nový neměl podložku - poměřil si vzdálenosti a byly shodné se starým s podložkou )... no ale do něj se opírá segment převodovky a proč riskovat odlomení části nebo přihnutí...
ale jinak neodporuji ti - jseš prostě někde jinde, profesinál...tak, že mi odpusť " mrtvý proud " ale mě se to líbí a myslím, že to sedí...
a hlavně jsem rád, že jsi na našem nettu

Mějte se fajn

Napsal: čtv kvě 01, 2008 13:02
od Hynek
Ještě trošku praxe: To, že vytekl olej ze spínače, nezajišťuje jeho dobrý stav. Kontakty tohoto spínače jsou snad nejvíc namáhané v autě vůbec co do počtu sepnutí.Mimo zapalovací obvody.
A právě tím se na kontaktech laicky řečeno "oprskáním" při jiskření vytváří kysličníkový nevodivý povlak , který pak způsobuje tyto potíže. Mikro proud pro měřák takhle "poškozený" spínač klidně převede , ale proud potřebný k rozsvícení žárovek se přes něj prostě nedostane. Toť vše. :roll: 8) 8)

couvačka

Napsal: čtv kvě 01, 2008 16:22
od Serpico
...to Hynku děkuji - jasný 11let starý spínač má prostě nárok - já jsem to sem dal proto jak je zavádějící " jenom měřit voltmetrem " a tak se mi to líbilo...a tak stará dobrá primitivní žárovka - je prostě nepřekonatelná...kontakty o tom nediskutuji viz při sepnutí v jiné poloze ( víc zatlačeno obr. 3 a 4 vykazuje 0,01 - 0,02 )

Mějte se fajn

Napsal: čtv kvě 01, 2008 22:25
od Hynek
Mnoho lidí je přesvědčeno, že k opravě a zjištění stavu el. obvodů jim postačí "doutnavá fázovka". Je to krutý omyl. Nic se tím nedá zjistit, jen přítomnost určitého napětí. V přerušeném kabelu svítí i přerušená "žíla". Proto používají odborníci tzv. vadasku. To už je o něčem jiném, protože tento přístroj obvod aspoň trochu zatěžuje a měření je na jiné úrovni.Stejně, jako ta "tvoje" žárovka.Je to daleko spolehlivější měření než s digi-budíkem.Aspoň to stoprocentně platí pro laika. ;) ;)

Vidíš ty krásný tři sedmičky, co jsem Ti věnoval? :lol:

kabeláž

Napsal: sob kvě 03, 2008 18:48
od Serpico
...to Hynku já se do elektriky moc " nehrnu ", končím u teorie a výměny žárovky - elektřikáře obdivuji...a dnes, když je u nový káry CAN BUS ( můžete mi opravit, pokud jsem to označil špatně...), tak to je pro mě " španělská vesnice "... jenom si vzpomínám na kamaráda automechanika a ten když jsem mu postavil cokliv tak se zeptal máš schéma a já většinou nemám...jak to dělal jsem dodnes nepochopil - bez měřáků, drátem si škrtnul a opravil... inu komu je shůry dáno...

Mějte se fajn