Stránka 1 z 1

Natural 91 nebo 95???

Napsal: ned pro 02, 2007 20:03
od Richard
Nějak náhodou jsem objevil v návodu k použití na Nubiru, že je předepsán benzín ROZ 91 tedy Natural 91 nebo lepší. Chci se zeptat, jezdí někdo na BA 91 Natural? Pokud ano, jak to jede a jaká je spotřeba? Zatím jezdím na Natural 95, ale lepší benzin by se neměl nijak závažně projevovat.
Otázka pro Palikxe, např. na Nexii je někde oktanový přepínač 91 - 95, má ho Nubi taky, nebo si to přežvejkne řídící jednotlka a udělá si to podle toho, co papá???
Myslím, že se to týká i Leganzy, má skoro stejný motor, co máte Leganzáci za předepsaný benzin???

Napsal: ned pro 02, 2007 20:18
od Kessler
Nevim jestli ti to k něčemu bude, ale mohu přispět se zkušenostmi s Feldy, která má taky předepsaný "min. OČ 91"...zkrátka výkon v tahu, spotřeba o litr větší a zvuk mnohem více podobný šicímu stroji...už nikdy...

nubira

Napsal: ned pro 02, 2007 21:04
od Serpico
...to Richard najdeš to na nettu nexie má standart 91 octan a vývodem ( bílá krabička ) z ECU tři kolíky lze nastavit 89 a 95 octan...řešitel petrm... a to prosím nevěděli ani u Srbů a to si říkaj značkový....

Mějte se fajn

Napsal: ned pro 02, 2007 21:46
od Richard
Kessler píše:Nevim jestli ti to k něčemu bude, ale mohu přispět se zkušenostmi s Feldy, která má taky předepsaný "min. OČ 91"...zkrátka výkon v tahu, spotřeba o litr větší a zvuk mnohem více podobný šicímu stroji...už nikdy...
Jo tohle pamatuju z Favorita 136, tam jsem dal Natural 95 a ne Super 96 a hned klepaly ventily a auto nejelo.
Ale tam byl předepsán Super 96. Všeobecně by se lepší benzin neměl nijak projevit, narozdíl od "horšího" Jedná se o počet oktanů benzínu. Pokusím se vysvětlit jeden všeobecně přijímaný "omyl" a to, že čím více Oktanů tím je benzín lepší a auto líp jede. Ono je to jinak, čím více Oktanů tím se benzin hůře zapaluje a je odolnější proti zapálení od např. rozžhaveného ventilu nebo od žhavých sazí ve splovacím prostoru. V motoru co má předepsáno 91 oktanů by se asi mělo jezdit na 91 v motoru co má předepsáno 95 nebo 98 jezdit s tím předepsaným palivem, nikdy ne horším, tedy s nižším oktanovým číslem, než je předepsáno. Lepší benzin nijak neuškodí, ale nijak ani nepomůže :!:

Napsal: ned pro 02, 2007 21:57
od Ivoš
Servisák tehdy ještě u Daewa nám říkal, že díky tomu, že Nubira je hlavně pro americký trh, tak je tam předepsaná 91čkam jelikož tam na to jezdí snad všichni....nicméně 95ka je úplně v pohodě a bylo s tím de facto i počítáno ;)

benzín

Napsal: ned pro 02, 2007 22:32
od Serpico
...to Richard optimum je stanovený benzín výrobcem viz. tvůj Favorit měl si asi LS a tedy super - rozdíl je v tom že vyšší oktanový číslo zapaluje rychlej tedy dřív...a pak jsou ještě příměsy antidetonační ( dříve tuším to byly olovnaté složky, přesto mi benzín voněl...) proto se blbě jezdilo na technickej no dřív, dnes je drazší...jinak s palikxem jsme sjeli jáchyma ECU po nastavení na ( dle petrma udělal jsem si sám ) 95 oktanů a předstih se snížil s 10° na 9° v základním nastavení - volnoběh - s nárůstem otáček se navyšuje až například na 35° - 45° podle výrobce, tedy ECU si určitý rozdíl dokáže vyregulovat podle lambda sondy a teplot...přesto si myslím, je zbytečné jezdit na 100oktan pokud mám auto na 95oktanů ( za případné podpálení ventilů bych ruku do ohně nedal, motor se přitom půjde krásně do otáček, mylný dojem, že lépe jede...), a i když si ECU dokáže vyregulovat něco...jde o rozsah toho, co dokáže zregulovat...jinak pokud budu jezdit Ducati desmo sedici pak je daný 100oktanový benzín a má opodstatnění...inu vše je odzkoušené výrobcem a jeho motorovou brzdou a statisíci km, v různém režimu...

Mějte se fajn Obrázek

Napsal: čtv pro 06, 2007 21:49
od palikx
vsecky nubiry co jsem videl maji 95 oktan.jestli tam je nekde konektor na prepnuti na jinej nevim.podivam se doo schematu ale u nexie tam je urcite.nubi ho podle me nema.
rozdil bude urcite patrnej a jelioz cena zas tak rozdilna neni asi bych to neresil

octan

Napsal: čtv pro 06, 2007 22:06
od Serpico
...jo Pavle máš dobrou pamět, to jsi měřil u mě a je to popisovaný tady na nettu ( viz petrm a octan... ) u nexie základní nastavení 91 octan...nubira je asi někde jinde 16V a vyšší kompresní poměr...ale už jsem s ticha...tolik auťáků mi rukama neprošlo...
...ty suzí - mechaniko... ať se daří...Mějte se fajn Obrázek

Re: Natural 91 nebo 95???

Napsal: sob říj 30, 2010 18:36
od ppp
Otazka asi na Palixa, kde si videl nastavenie na 95oktanov u nubir? Cez nejaky diagnostickom pristroj?
Pytam sa preto, lebo som nieco zistoval pri riadiacej jednotke na otcovej nubire 1.6l r.v. 97 a nasiel som tam rozpojeny jednopinovy konektor iduci z C13 kontaktu bieleho konektora na RJ zlto/bielym kablikom, druha strana mala oranzovo/cierny kablik iduci asi k nejakemu spoju alebo kostriacemu bodu alebo co je doparoma S207 s tym, ze tento S207 je spojeny s pinom D15 na bielom konektore RJ oranzovo/ciernym kablikom. Este doplnim ze pin D6, ktory ma byt podla rumunskeho servisneho manualu osadeny tmavomodro/ciernym kablikom iducim k rovnakemu pinu ako zltob/biely kablik od C13, tak tento pin D6 nie je na konektore na kabelazi osadeny vobec. Co je na strane RJ netusim, nevyberal som ju.
V knizke od morawskeho som k tomu nenasiel nic, ale v nejakom asi rumunskom servisnom manuali som nasiel nieco taketo:
D6, C13 ukostreny (myslene na S207 a cezen na D15) - 83oktanov
D6 ukostreny, C13 nezapojeny - 87 oktanov
D6 nezapojeny, C13 zapojeny - 91 oktanov
D6 nezapojeny, C13 zapojeny - 95 oktanov
toto ale neviem ci nie je chyba, pretoze pre 91 aj 95 je udavane zapojenie rovnake, tak mozno ma byt pre 95 rozpojeny, pretoze to je kombinacia, ktoru vynechali. A pre europu koncom 90 rokov by mal zmysel 91 a 95 oktanov naco staci konektor bud spojit (91) alebo nechat rozpojeny (95).

Mimochodom konektor som nasiel ked som zistoval ci je v poriadku kabelaz cidla klepania. Je v poriadku. Preverene skratnutim konektoru pri motore a prepipanim C11 voci D15 (asi signalova kostra pre kopu snimacov na motore).

Pripadne nema niekto iny servisny manual? V rumunskom(?) to bolo na strane 1F-236 ako posledna kapitola o motore, tesne pred pruzenim.

Re: Natural 91 nebo 95???

Napsal: úte kvě 28, 2013 22:34
od durii
Tiez by ma zaujimalo ci je na Nubire I niekde oktan selector a kde? Viem ze je to stara tema, ale bolo by mozne popripade preprogramovat nejako riadiaciu jednotku, alebo upravit, aby bol motor "živší" aj od nizsich otacok?