Stránka 6 z 9

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 08:58
od davac24
mzprx píše:Chyba tomu objem, sudruhovia, objem... :lol: :lol: :lol:
ako tak kukam na tvoj vozovy park :lol: ty vlastnis slovnaft? :lol: alebo tie tvoje koniky krmis travou okolo cesty? :lol:

na velkosti nezalezi :lol: :D :D :D bager s malym objenom nalozi velkooobjemovu tatrovku :lol:

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 09:01
od davac24
Mike Mad píše:ten kdo napsal na druhy strance ze v kombiku neni misto at si da facku. jasne ze kdyz dam predni sedacku az dozadu tak se tam nevleze ani dite. ale ja vepredu nedosahnu na volant a na pedaly a muzu tam mit na konicka nakou bitch :D mam skoro 2 metry a fakt nemam problem sedet vepredu pohodlne, aby se vzadu vlezl stejne velky clovek a mel mista dost.

k tematu> co sem koukal na us forum chevroletu cruze tak oni tam ten 1.4T uz nejakou chvilku jezdi a nestezuji si. samozrejmne to neni dalnicni stihacka, kdyz to budete jezdit dalky po dalnici tak ten motor to nerozdejcha. tkze je to Eco prditko do mesta a na cestu ke tchyni spis, se kterym se nemusite bat predjizdet traktor na okresce. do mesta bych si nekoupil zadny turbo motor, pac neohraty, nenechate to vychladit, to jde turbo pak do kytek jedna basen.

stymto sa da len suhlait :)

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 09:37
od Pajin
Mike Mad píše:ten kdo napsal na druhy strance ze v kombiku neni misto at si da facku. jasne ze kdyz dam predni sedacku az dozadu tak se tam nevleze ani dite. ale ja vepredu nedosahnu na volant a na pedaly a muzu tam mit na konicka nakou bitch :D mam skoro 2 metry a fakt nemam problem sedet vepredu pohodlne, aby se vzadu vlezl stejne velky clovek a mel mista dost.

k tematu> co sem koukal na us forum chevroletu cruze tak oni tam ten 1.4T uz nejakou chvilku jezdi a nestezuji si. samozrejmne to neni dalnicni stihacka, kdyz to budete jezdit dalky po dalnici tak ten motor to nerozdejcha. tkze je to Eco prditko do mesta a na cestu ke tchyni spis, se kterym se nemusite bat predjizdet traktor na okresce. do mesta bych si nekoupil zadny turbo motor, pac neohraty, nenechate to vychladit, to jde turbo pak do kytek jedna basen.
Přesně tak je to povedený motor do města a s výkonem.

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 09:50
od Rudolf Š.
Mike Mad: místa tam málo je aspoň na můj názor, teď máme koupenýho Rapida je to HB a má větší kufr a o dost více místa pro pasažéry -i -i

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 11:20
od chester172
Ja stale neviem pochopit preco sa davaju podobne motory do velkych aut ako je cruze. Ten motor nemoze nejak rozhibat to auto, a aj ked ano, nemoze mu to vydrzat dlho. jedine ze by to tam davali schvalne aby zarobili na tom ze budu kazde 4-5 rokov menit motory. Iny vyznam v tom nevidim. a je mi smutno z toho :(

Najlepsie by bolo keby niekde nasli mega obrovske zasoby ropy ktore by vystacili pri sucasnej spotrebe na nejak 200rokov :D to by sa asi vratili trosku casi starej ameriky, 8valec, 5.7 litra objem a 190 koni :) vid camaro 89-ku:)

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 11:32
od davac24
chester172 píše:Ja stale neviem pochopit preco sa davaju podobne motory do velkych aut ako je cruze. Ten motor nemoze nejak rozhibat to auto, a aj ked ano, nemoze mu to vydrzat dlho. jedine ze by to tam davali schvalne aby zarobili na tom ze budu kazde 4-5 rokov menit motory. Iny vyznam v tom nevidim. a je mi smutno z toho :(

Najlepsie by bolo keby niekde nasli mega obrovske zasoby ropy ktore by vystacili pri sucasnej spotrebe na nejak 200rokov :D to by sa asi vratili trosku casi starej ameriky, 8valec, 5.7 litra objem a 190 koni :) vid camaro 89-ku:)

verim tomu ze technika ide dopredu, zlepsuju sa materialy atd :lol: tak preto znizuju objem.... ale je to hlavne asi preto aby podliezli vseliake europske normy, hrali na nizku spotrebu atd...

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 11:33
od davac24
tak som si siel objednat ten 1,4T na sedan a povedali ze na sedan to nedavaju.. davaju to iba na HB a SW... akoze nechapem :lol: ostatne karoserie to maju a sedan nie? :lol: co je sedan od ciganov ci co :lol:

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 11:48
od Mato_PP
Tak tusim to niekde bolo ze sedan bude az neskor tusim ze po facelifte niekedy o rok

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 13:46
od Dimco Nubira 97
K téme turbomotorov benzín vs diesel len toľko, nemám motor od GM ale od koncernu 1.4 TSI, a by ste sa čudovali koľko 2.0 TDI ten motor už vyprášil, pretože diesel má 1.turbodieru a za 2. menšie spektrum otáčok, jednoducho na tom benzíne je blow off ventil čo zinžuje turbo efekt a ťahááááá od 1300 skoro po medzovač. A to čo nafta vždy na tú chvíľku naberie na krúťaku, za chviločku stratí na diere a otáčkach. Takže v konečom dôsledku to ide jak šibnuté a veľmi málo ludí verí tomu že to "len" 1.4 benzín. Spotreba ani nehovorím, ak jazdím normálne zožerie konbinovane 6.0 - 6.5/100km, trošku dravejšie 7.5-8 a ked ho je*** furt plný tak 9-10, v tom má nafta veľkúú výhodu, že aj pri svižnej jazde vie jazdiť úsporne. To turbobenzín nevie. Zase teraz už si neviem zvyknúť na to sadnúť do nafty, to ticho benzínu je ohromujúce :)

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 14:05
od honza72
Já mám zkušenost se svým služebákem, Fiatem Dobló s 1,4T-jet. Váží jako Cruze a jede super a to na CNG, takže super věc... Hlavně to tankování. T-jet není s přímým vstřikem a konstrukčně se podobá Oplovému 1,4T, který používa GM. Od GM je nejlepší ta otrubená benzínová jednašestka a je mi divné, že ji mají i Čiňoši a my nic....

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 18:11
od jezevec
co se týká turba... když se k němu člověk chová jak běloch, tak je "nesmrtelné". mám na benzínovém turbu najeto 220tkm a tváří se pořád dobře. olej nežere.

půjdu vyzkoušet v cruzovi tu 1.4T a uvidím. naftu 2.0 už mám sjetou, šel bych do toho, ale pořád mě straší ten DPF...

btw. jak je to s chipováním u nového auta? asi ne, kvůli záruce... nebo?

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 18:30
od Mike Mad
chipovani co provadi 99% ceskych chiptuningovych firem bych si nenechal udelat ani kdyby mi zaplatili.
jinak zaruka samozrejme pada, ale kazdej ten chiptuner ti da zarucenou zaruku na motor :lol:

na DPF neni co by te strasilo, proste staci neukoncovat regeneraci predcasne a je to ok. coz se mi tedy ne vzdy hodi do kramu :D pac se mi to uz podruhe pustilo kdyz uz sem dojizdel po 200km zpatky do prace, tak sem musel trosku natahnout cestu. trva to cca 20km, co jsem pozoroval. spotreba vyskoci na jednou tolik okamzita a zveden to prumernou o 0.2l/100km. prvni regenerace 1150km, druha 2280km najeto. zitra mne ceka dalsi :D

ja bych se toho 1.4T nebal, staci nenakladat kdyz je to studeny a nechat dofoukat po dojeti do cile cesty par minut.

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 18:51
od Krtek
Už jsem tu Xkrát psal že nejsem příznivcem dofukování malých motorů ale s klidnou hlavou to chce trochu číst, myslet a né jenom věřit předsudkum. Takže:
Do Lacetti dřív dávali i 1.4ku 70 kW s krouťákem někde kolem 131 Nm a jezdilo to. nic moc ale stačilo to jako základ a kdo si to koupil, věděl proč a co od toho čekat.

1.4 T má přes 100 kW, to je vidět že je srovnatelný s 1.8kou. Ta má o 1 koně víc ale zase o 200 ot maxima výš

1.4 T má krouťák 200 Nm@1850-4900 ot./min to je myslim sakra velkej rozsah použitelných otáček. Atmosféra netáhne prakticky pod 3 tisíce vůbec, pořádně jede až od 3,5.

Ad výdrž. Kolik tu kdo najezdíte s benzínovym motorem že tohle řešíte ? Už jste měli na nějakym motoru v historii závadu pokud jste se nechovali jako prase ? Odhaduju že při dynamický jízdě bude 1.4T držená v nižších otáčkách než 1.8ma. Nafťáky maji sice dvojnásobnou kompresi ale taky fungujou při polovičních otáčkách a obecně maji větší výdrž.
Třeba Ford hlásá že 1.0 ECOBOOST má rozvodovej řemen plánovanej na celou dobu životnosti tj 230 tis km. Zní to málo... Ale kdo jste to kdy na autě najeli ? Za jakou dobu ? Sám mam za 9 let skoro 160 tisíc na 1.6ce která s Nubirou sotva pohne. Motor myslim furt dobrej, to dřív opadá ten zbytek. Podvozek, kasle zrezne, elektrika začne zlobit atd atd.

Takže abych to shrnul pokud daji tyhle malý turbomotory za cenu dosud prodávanýho atmosféráka tak bych se ho nebál. Pojede to stejné, nebo spíš i líp, spotřeba je otázka stylu jízdy. Ano starý velký motory vydržely půl mega km ale k čemu to bylo ? kdo to s autem kdy najel ? Nikoho takovýho neznam, slýcham a čtu o všech na netu. Většina aut se rozpadne dřív než by motor zdechnul. Jak tu čtu některý odpůrce tohohle motoru, asi jich spousta přehlíží že tenhle motor MÁ TURBO. Dneska je myslim ještě rozumná doba na tyhle motůrky až se to začne přehánět (a to kvůli pseudoemisím začne) tak zž to bude podle mně za hranou).

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 19:25
od JRD McLAREN
jo ..Krtek to prave vystihol.....

po technickej stranke, motor ma 16V techniku, variabilne casovanie, rozvod pohanany retazou a liatinovy blok.
co su docela dobre prepoklady na dobru zivotnost. Kto necha "po nahanacke" schladnut turbo, tak sa nemusi obavat.

(ale aby to neboli iba sem plusy)
podaliro sa mi vypatrat, ze je problem "s vyskytom" oleja v sacom potruby,
coho pricinou je vadna membrana na viku ventilov na odvetranie motora...

takze nejake muchy to urcite mat bude, asi ako kazdy motor/auto...

Re: 1,4 TURBO 16V 140k

Napsal: čtv lis 08, 2012 20:49
od klakson23
davac24 píše:verim tomu ze technika ide dopredu, zlepsuju sa materialy atd :lol: tak preto znizuju objem.... ale je to hlavne asi preto aby podliezli vseliake europske normy, hrali na nizku spotrebu atd...

Nevím nevím, nějak se mi to celé nezdá. Spíše to na mě působí jako velké ECO šméčko. Já mám starý motor, velký obsah a daleko menší spotřebu, než všechny nové motorové ECO zázraky.

2,4JTD 99KW
spotřeba průměr 5 litrů,
Dálnice 130km cca 6,5 - 7.
Mimo obec 90km/h 4,5l

Tak kde udělali soudruzi chybu se snížováním spotřeby???