Stránka 41 z 46

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 27, 2015 08:34
od koniQ
ahoj Laci

no pozri, informoval som sa o tom, a povedali ze toto je jedina moznost, mozno je to podla tej vyhlasky na daky iny system ( ved ich je plna prdel) ja som musel ist cez Obvodny urad dopravy Senec, proste peripetie, ako pisem 20€ na urade za ziadost a musel som doniest komplet dokumentaciu k systemu + navod na montaz a tam to daky do zlozky, plus do roka na tu EK. Inak nebolo by nezvycajne keby " co urad to potrebuju ine papiere "

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 27, 2015 19:05
od Laco71
koniQ píše:ahoj Laci

no pozri, informoval som sa o tom, a povedali ze toto je jedina moznost, mozno je to podla tej vyhlasky na daky iny system ( ved ich je plna prdel) ja som musel ist cez Obvodny urad dopravy Senec, proste peripetie, ako pisem 20€ na urade za ziadost a musel som doniest komplet dokumentaciu k systemu + navod na montaz a tam to daky do zlozky, plus do roka na tu EK. Inak nebolo by nezvycajne keby " co urad to potrebuju ine papiere "
Neviem čo robia v Pezinku, aké papiere vyžaduje urad dopravy Senec

ale Hatiar vo Zvolene to robí tak ako som písal vyššie

podĺa EHK-115 a ked som doniesol papiere na urad dopravy,tak polistovali v papieroch a našli to tam.

Mam tu PROTOKOL o MONTAŽI a možno neurobím chybu ked opíšem z neho : 8 riadok vľavo zhora

Čislo homologizácie retrofitneho systemu E9#115R-001006

Tartarini Auto,T.I.S. Chevrolet

Identifikačne číslo motora(typ) F18D4

Takto sa maju fakty, možno v Pezinku montuju ine Tartarini....

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 27, 2015 21:52
od koniQ
ahoj

nic take som na papieri nenasiel

akurat k dokumentacii ktoru mam a daval som ju so ziadostou na OU Senec som nasiel typove schvalenie systemu cislo S-01410

takze je mozne ze ide o iny system, no ale aj tak mi to vrta v hlave, ci mame rozlicne systemy alebo je to len birokracia, porovname uvidime :-D

Re: Orlando a LPG

Napsal: ned úno 01, 2015 13:29
od Laco71
koniQ,

EDIT

Najnovšia situacia okolo prestavby Chevroletov ORLANDO na system Tartarini sa má tak,že

podľa NAJ-novšej legislativy ,sa nemože system Tartarini montovať ako hromadna prestavba podľa EHK-115, BOLO to možne asi 2 roky, ale dovozca systemu NEOBNOVIL registraciu podĺa slovenskej legislativy.

V tom zmysle ma informoval p.Hatiar, cez SS :PP:

ale ,že vraj su aj iné systemy inej značky pre Chevrolet Orlando nielen Tartarini....

Re: Orlando a LPG

Napsal: pát úno 06, 2015 16:57
od Dan td
Mám v Orlandu nově LPG, Landi Renzo. Po prvních cca 1500 km se rozsvítila kontrolka motoru, jel jsem k montážníkovi LPG. Chyba P2096, smazal, plyn nějak poladil. Teď se to rozsvítilo znovu.
Pořídil jsem OBD adaptér, přes mobil jsem zjistil, že chyba je tam v podstatě hned po smazání znovu - jen kontrolka se rozsvítí někdy dřív, někdy později.
Někdo nějaký nápad, kde konkrétně by mohla být chyba?
Auto jinak jede super jak na benzín, tak na LPG.

Re: Orlando a LPG

Napsal: ned úno 08, 2015 13:57
od Krtek
Takhle nějak se mi chová EGR ventil. Každej rok na servisce mi to PalikX smázne a po čase s tim jezdim znovu.

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon úno 09, 2015 20:22
od Laco71
ORLANDO nemá EGR ventil !

Nahradzuje ho DCVCP variabilné časovanie vačky spolu s ECU motora.

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon úno 09, 2015 20:25
od Laco71
Dan td píše:Mám v Orlandu nově LPG, Landi Renzo. Po prvních cca 1500 km se rozsvítila kontrolka motoru, jel jsem k montážníkovi LPG. Chyba P2096, smazal, plyn nějak poladil. Teď se to rozsvítilo znovu.
Pořídil jsem OBD adaptér, přes mobil jsem zjistil, že chyba je tam v podstatě hned po smazání znovu - jen kontrolka se rozsvítí někdy dřív, někdy později.
Někdo nějaký nápad, kde konkrétně by mohla být chyba?
Auto jinak jede super jak na benzín, tak na LPG.
Nastaviť cez diagnostiku načasovanie vstreku LPG a dlžku vstreku LPG.

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon úno 09, 2015 22:34
od inza
Laco71 píše:ORLANDO nemá EGR ventil !

Nahradzuje ho DCVCP variabilné časovanie vačky spolu s ECU motora.
No tak to je super, konečně jsem se dočetl něco co zase nevím. Další blbost, která se nemůže po... Super :)

Re: Orlando a LPG

Napsal: čtv úno 12, 2015 00:29
od Laco71
inza píše:
Laco71 píše:ORLANDO nemá EGR ventil !

Nahradzuje ho DCVCP variabilné časovanie vačky spolu s ECU motora.
No tak to je super, konečně jsem se dočetl něco co zase nevím. Další blbost, která se nemůže po... Super :)
čítaj TU :http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=722921

posledná veta v odseku Variable Valve Timing

Re: Orlando a LPG

Napsal: sob kvě 09, 2015 19:41
od Malta
Ahojte příznivci Orlanda a LPG. Musím říci, že jsem nečetl úplně všechny stránky, něco z prostředka jsem vynechal, abych se dostal ke konci a zjistil tak vaše zkušenosti. Co mě však překvapilo, že mnozí z vás se ještě nedostali ani zdaleka k hranici 50t km, krom taxikáře, dokonce jsem tu četl o nájezdu jen 10t km. Kdo jsem a proč to píšu? Nejsem bohužel orlanďák, ikdyž auto se mi moooc líbí od samého počátku a ta poslední jiskra přeskočila tak 2 roky zpět, kdy jsme se náhodně a neplánovaně zastavili při cestě z jednoho výletu v saloonu Chevrolet a mohli si do auta i sednout. Manželka pak říkala, že jsme jí to neměli dělat, že jsme jí do toho auta neměli posazovat :D , prostě ta si ho zamilovala. Jsem patriot, co ve své flotile aut neměl nikdy nic jiného než škodovku (120LS, Forman-karbec, Felda Combi-MPI, Fábka Combi HTP 12V, Felda-jednobod a Roomster HTP) a působím pod stejným nickem na škoda fóru, kde jsem už inventář :lol: . Proč sem teda lezu? Spojuje nás LPG. Pouze moje první uvedené auto, stařičká šáde, jezdila rok na BA, dál už jen celé roky LPG forever. Takže za těch cca 20 let, jsem na LPG absoloval zhruba baj voko nějakých 600t km. Aktuálně brázdíme silnice s tou Fábulí a Roomem. Fábii mám od nova, teď v březnu měla 10let a LPG jsem tam dával po ujetých 5000km (kvůli zajetí), což mi trvalo asi 2,5 měsíce. Nyní mám na ní 301 560 km a na motoru je vše původní (krom tu zmiňovaného kurvítka EGR, ten jsem měnil asi 4x a pak už mě to přestalo bavit, ten poslední už mám zaslepen). Rooma jsme kupovali před necelými 4 roky, jako jetého s 50t km a ihned šel na přestavbu. Momentálně 139 000km, takže skoro 90t km na LPG. Mohu tedy zodpovědně říci, že s tím LPG mám jakési zkušenosti a lecos o tom vím. Co mě překvapuje také, je váš postoj ke svítícímu CHECKu a nezájem o to co vám signalizuje. Nevím jakou ševy používá diagnostiku, ale četl jsem tu, že někdo dokonce kabel má a spojí ho s telefonem, možná tu bude i samostatné téma na diag (ještě jsem se tu moc nerozhlížel). Já na svá auta mám také kabel a používám diagnostiku VAG určenou pro koncern VW, takže jsem schopen ty chyby identifikovat. A proč to píšu? Neboť je to docela důležité co to hlásí, páč pokud je to chudá nebo bohatá směs a vyskytuje se dlouhodobě, může stát za vašimi problémy s hlavou, potažmo ventily. Ono totiž pokud lambda detekuje chudou směs, dát podnět ECU, přidat na dávce, což směs obohatí a toto vyšší dávkování pak způsobuje dlouhodobé teplotní namáhání ventilů. Totéž platí pokud je směs bohatá. Vzhledem k tomu že moderní sekvence, se nechají bezvadně naladit na celé spektrum otáček a jízdních režimů, je to o tom jak to plynař umí a rozumí tomu. Neříkám, že se mi check nikdy nerozsvítil, ale nepodceňuji to. Na obou autech mám Tartarini, u fábule je to starší systém se vstřikovači Valtek. Výhoda, jednoduchý, levný, snadný na repas a dá se snadno čistit. Nejednou jsem si je čistil sám, zejména v zimních měsících, když mrzlo a vlivem nekvalitního plynu se mi vstřiky lepily. Jinak první repas byl ve 120t km (pouze gumičky), další pak v 220t km (měnily se jadýrka) a v 270t km opět gumičky. Na roomovi mám nový systém OBD EVO 08 s vlastními vstřikovači Tartarini, sice dražšími, ale dle servisáka nenáchylné na nečistoty, což zatím potvrzuji. Na fábuli nám trvalo snad čtvrt roku, než se nám jí podařilo naladit (holt jsem byl mezi průkopníky) ale od té doby, nebýt EGR, nevím co je to svítící CHECK. Na roomovi mi 1x -2x do roka check rožne, vždy to bývá při prudké změně režimu, tedy třeba dálničních 130 a pak náhlé odstavení plynu apod., tak pak jen mrknu co to bylo a nahlásím plynaři, zda chudé či bohaté, ikdyž v případě R, je to zbytečné, u nového systému to vidí v ECU LPG, v kterých otáčkách nebo režimu je to chudé či bohaté, na LPG mapě a může to pak v jednotlivých částech buď obohatit, nebo ochudit. Nejideálnější je to pak ladit za jízdy s napíchnutým testerem na diag.zásuvku a sledovat dlouhé a krátké korekce. Takže určitě pozor na to co vám to hlásí. .... A proč to vlastně celé píši? No Fábule už má své nejlepší km za sebou a další okolnosti nás nutí poohlížet se po něčem prostornějším, což 7 míst ideál a Orlík poměr výkon cena = ideální volba. Můj plynař mě teda od toho zrazuje, právě z důvodu těch ventilů, že ševy s tím má problém, proto se snažím pochytat rozumy i od zdejších uživatelů. Zatím však nájezd 50tkm pro mě nic vypovýdajícího není (pro mě otázka dvou roků), potřeboval bych dlouhodobější jistotu ;) ... takže jsem zvědav na vaše další objektivní příspěvky ... a kdo ví, třeba jednou ...

tak hodně šťastných a bezproblémových km a jsem zvědav na vaše další postřehy

Zdraví zatím čistý ;) škodovák :)

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon čer 01, 2015 08:47
od koniQ
dik laci za info, aspon vidim ze ma neototo v LPG servise :)
Laco71 píše:koniQ,

EDIT

Najnovšia situacia okolo prestavby Chevroletov ORLANDO na system Tartarini sa má tak,že

podľa NAJ-novšej legislativy ,sa nemože system Tartarini montovať ako hromadna prestavba podľa EHK-115, BOLO to možne asi 2 roky, ale dovozca systemu NEOBNOVIL registraciu podĺa slovenskej legislativy.

V tom zmysle ma informoval p.Hatiar, cez SS :PP:

ale ,že vraj su aj iné systemy inej značky pre Chevrolet Orlando nielen Tartarini....

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon čer 01, 2015 08:54
od koniQ
naposledy som bol u plynara pred 2 mesiacmi, napichol diagostiku cez OBD aj cez LPG a sledoval zmesy a pocas jazdy nastavoval, odvtedy mi check zasvieti a mam to odsledovane len ked cez tempomat zvysujem rychlost, pretoze tempomat inak davkuje ako cez pedal ( prudsie zrychly, a vtedy sa to rozsvieti), cca po tyzdni jazdenia to zhasne, myslim ze to ma za nasledok daka pamat ktora si to na X štartovani zamapata, a ked uz je to priklad po 20 štartovani hlasi dobre parametre tak chybu zmaže, tolko moj postreh k CHECK. plynár mi vravel ze taketo detailne nastavenie robil 2x na ORLANDE a 3x na CRUZE, kedze motori a soft su takmer identicke, ale odvtedy to maka dobre :)

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon čer 01, 2015 15:04
od Malta
jj, pokud se jedná o sporadickou chybu, tak by měla po několika startech zmiznout (tak to funguje i škodovky), tedy zhasne check, v paměti závad to ale zůstane stále

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon čer 01, 2015 15:42
od rudla
to malta: Já mám jiný problém. Na Daewoo Tacumě mám LPG systém BRC od roku 2001 montovaný v Itálii. A stalo se mi dvakrát,že při jízdě na dálnici při rychlosti 130 km mi začne problikávat kontrolka na plyn a benzin a motor ztrácí výkon. Když zastavím a opět nastartuji tak je po problému. Když jezdím v okolí svého bydliště tak se mě to nikdy nestalo. Čím by to mohlo být.