Stránka 5 z 5

Re: Prisvecovanie hmlovkami

Napsal: pát bře 08, 2013 22:23
od saamm
Ale předpokládám že tady se píše - ZA NESNÍŽENÉ - viditelnosti. Přes den nikoli ve večerních, nočních nebo ranních hodinách.

Ale je to debata o ničem protože téma je – Prisvecovanie hmlovkami. A ne denní svícení.

Re: Prisvecovanie hmlovkami

Napsal: pát bře 08, 2013 22:31
od Hanzy
Tak to předpokládáš špatně diskutovali jsme všeobecně o denním svícení.
Máš pravdu kecáme mimo téma.
Aveo ale taky svítí i vzadu na denní ne?
Teď si nejsem jistý ale CRUZE můj ano COMBO taky a CAPTIVA senzor automat což těm co jde o zadních 10W je pro radost :D

Re: Prisvecovanie hmlovkami

Napsal: pát bře 08, 2013 22:36
od pejee
JJ, aveo svítí i v zadu, ale nemám denní na aveu, jen automatické rozsvícení světěl. Nejdřív svítilo jen ve předu - normální tlumená světla..pak nam to v servise předrbali, že to má svítit i vzadu, tak aspoň interiér nevysvicuje přes den zbytečně. Ale vadí mi, že nemůžu úplně vypnout světla, když je ovladač v první poloze, už to samo svítí..jedině najít a odpojit modul na aut. zapnutí?

Re: Prisvecovanie hmlovkami

Napsal: pát bře 08, 2013 22:42
od Hanzy
Tak to je podle mě v pořádku a nic nemůže nikomu vadit a nestane se že zapomeneš rožnout kdykoli max přestaneš vidět na budíky ale toho si pak všimneš a přepneš.
Podle mě nejlepší možná varianta... -i

Re: Prisvecovanie hmlovkami

Napsal: pát bře 08, 2013 22:47
od saamm
Ano Aveo taky svítí i zadníma světlama. Ale některé verze se rožnou po otočení klíče zapalování do polohy start v případě že jsou světla zapnuté a startuješ s rožníma světlama ale pokud máš páčku vypnutou tak se ti nerožnou ani po nastartování. Ale některé se rožnou až po nastartování bez rozdílu nastavení páčky světel. A to je funkce denního svícení
Mám tu první verzi a upřímně mne to sralo když někdo tvrdí že to má denní svícení.

Re: Prisvecovanie hmlovkami

Napsal: pát bře 08, 2013 23:24
od Krtek
On taky rozdíl mezi náma a německem je v těch lidech. tam jsem za šera nepotkal neosvětlený auto. U ás někdo nesvítí třeba mlhovklama v mlze. Zrovna dneska jsem chtěl jednoho fotit. Kolona mimo měosto, náklaďák, mlha s viditelností cca 2-3 metry. První auto za náklaďákem jsem viděl, Octávia co svítila zadníma mlhovkama. Pak jsem viděl druhý, i když svítilo jenom potkávačkama. A na poslední chvíli jsem to u křižovatky zahamst protože mezi náma byl ještě DEBIL co nesvítil vůbec ! Do mlhy ideální něco stříbrnýho, ani nevim co. Mezi vesnicema jsem o něm vůbec nevěděl protože si držim odstup.
Denní svícení je zvěrstvo. Mně to naučilo ignorovat auta bez světel. Jakmile je v mym pruhu auto co nesvítí zadkem, beru ho nějak automaticky podvědomě jako zaparkovaný a nejedoucí. A to je špatně.... A proč mít osvětlený auto vepředu to nechápu vůbec. V mym pruhu vidim od auta přede mnou zadek. Předek nikdy, ty jezděj jinde, víc vlevo takže nevim proč by měli svítit když se nestřetneme.

Re: Prisvecovanie hmlovkami

Napsal: sob bře 09, 2013 08:55
od conpet
Krtek píše: mlha s viditelností cca 2-3 metry.
To bych ani nevylez z baráku , bych se asi ztratil :lol: natož jezdit autem .

Re: Prisvecovanie hmlovkami

Napsal: sob bře 09, 2013 09:01
od Kei
Krtek píše:...A proč mít osvětlený auto vepředu to nechápu vůbec.
Pokusím se objasnit smysl DRL.
Vychází se z předpokladu, že osvětlené auto lze hůře přehlédnout. Bavím se o čelní srážce. Neboť čelní střed je o sčítání rychlosti a tím zhoršení šance na přežití nehody.
Tento předpoklad vedl např. k povinnému osvětlení motocyklů.

Jelikož dřív se vycházelo při koncepci světel z faktu, že svítí v noci, aby řidič viděl a ne, aby svítili přes den, aby bylo vidět auto (už chápete ten zásadní rozdíl?), tak se logicky vynořili otázky:
- má při NESNÍŽENÉ viditelnosti svítit i zadní světlo? Vy to snad za slunného dne vidíte?
- má za nesnížené viditelnosti svítit přední tlumený světlomet, který je návrhem paraboly a světelného toku určen k jinému účelu?

A přišel koncept DRL. Daytime running lamp nebo také daytime running light. Jak už je z názvu patrné, jedná se o DENNÍ světla. Tj. při nesnížené viditelnosti. Za DRL nemůžete považovat funkci, která po nastartování zapne potkávací světla. To je automatické rozsvícení světel, to nemá s DRL nic společného.

Použití DRL za snížené viditelnosti, je chybně. Stejně tak je chybně, když v místě, kde je povolená 50 km/h rychlost se jede 60 či víc. Je to porušení silničního zákona. Jelikož čeští řidiči jsou nezodpovědní, agresivní a bezohlední, tak tady zatracujete DRL, které je dobré. To je podobně, jako kdyby jste nedávali na silnější, než 40 kW motory. Když mladík v 23 letech řídí bavoráka se silným motorem pod kapotou, jak to asi dopadne. A proto je silný motor špatný? Není chyba v lidském faktoru?