Stránka 5 z 13

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned dub 10, 2011 10:44
od martyr
Kabriolety od Škody

http://youtu.be/cEwLR9b0HY4

Re: Okienko do histórie

Napsal: úte čer 21, 2011 09:26
od alvin
Koho by zaujímala viac historia modelov Renault 12/ DACIA,verím že niektorí z Vás tieto vozidlá vlastnili,či používali tu som sa tomu povenoval a možno ešte aj povenujem niekedy :lol: :lol: :lol: obšírnejšie :D
http://www.dacia-forum.cz/viewtopic.php?f=10&t=35

Re: Okienko do histórie

Napsal: úte čer 21, 2011 23:45
od alvin
Niekoľko odhalení zo zákulisia prípravy výroby niekdajšie vlajkovej lode našich osobných áut- Tatry 613
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/39 ... li-nehody/

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř čer 22, 2011 00:03
od alvin
A niečo o legendárnom "ruskom Hajtrošovi" žiguli/LADA ako reinkarnoval z FIATU 124 :lol: :lol:
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/39 ... avil-fiat/

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned čer 26, 2011 22:08
od alvin
Ako gymplák som jeden čas sníval aj o tomto fáre :D :D
http://www.squadramoravia.com/web/2009/ ... ud-sprint/

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned srp 07, 2011 09:44
od alvin
ďalšia z lediend "Západu" ktorá postavila na kolesá aj časť východu,monotovali sa vo vtedajšej Juhoslávii, dnes Slovinsku
http://automix.atlas.sk/modely/760885/l ... -renaultu-

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned srp 07, 2011 10:24
od Serpico
...to alvin díky, ach ty legendy aneb legendární " brouk ", při jeho vývoji jaksi Porsche koukal Ledvinkovi přes rameno, ...no letos se podívám do muzea Tatry a uroním slzu, kdeže jsme to mohli býti.

Inu, mějte se fajn

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned srp 07, 2011 12:07
od alvin
Veru Tatra bola v medzivojnovom období pojem,kam sa na ňu hrabal také ehm.. Meeercedeeeees,len pár orkov vlády súdruhov to otočilo
http://www.aerotatra.czweb.org/t97.htm
celá stránka
http://www.aerotatra.czweb.org/index.htm

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř srp 17, 2011 18:26
od alvin
Ako tak v mysli často zabiehavamdo minulých rokov podľa toho,ako padali dni a dátumy v kalendári,čo pravidelne spomínam v Spomienkovej Olditéke,práved dnes ma napadlo,pri virtuaálnom výlete pomocou spomienik do roku 1977,že práve z tohto obdobia,okrem hudobného smutného výročia- dodnes presne nevyjasnenej smrti kráľa rock´N´rollu Elevisa Aarona Presleyho,spadá pre našich motoristov na toto obdobie jedno výročíčko, Kto žil v tú dobu,pamätá,aká bola u nás ponuka automobilov na trhu,od najlacnejšieho Trabanta (35 500 Kčs), cez vtedy novinku Š 105/120 (najlečnejší variant 105S stál vtedy 56 000 KČS) rok predtým uvedené na náš trh,tiež cenou na tie pomery pomerne ľudové Moskviče 2137-2140,cez drahšie vtedy najžiadanejšie Žiguláky-Lady,ktorých cena okrem základneho typu 2101,ktorý už vtedy začal byť nedostatkový,bola v rozmedzí 60-70 000 K,podobne ako pôvodom príbuzne Fiaty 125p,či srbské Zastavy,alebo Rumunský Renault 12 teda Dacia. cenový strop vozov bežne predávaných Mototechnou v r.1977 uzatváral anglický Austin Allegro,kde začínala podľa vyhotovenia od 91 000 Kčs
http://auta5p.eu/katalog/austin/austin_03.htm.
To však už nebolo vozidlo pre bežných smrteľníkov,zarábajúcich podpriemerne priemerné platy.Práve o dovoze takého vozidla na náš trh,sa začalo hovoriť nahlas už na jar 1977. Do roku 1972 sa k nám dovážal jeho predchodca, taliansky FIAT 500,jeho cena bola v prepočte z TK,teda súdružských dárkových šekov :lol: :lol: , ešte o nejakú tisícku nižšia ako bakelitostvolkmobilu-teda trabíka,nakoľko sa jednalo o menšie vozidlo po každej stránke,bola niekde tesne pod hranicou 35 000 Kčs. Dohady o cene jeho nástupcu,boli spvi ešte nižšie,veď nešlo u o voz z kapitalistického Talianska,ale bratského Poľska,tak záujemci o toto vozidlo prepadla nádej,že by sa mohli voziť na vlastnom novom autíčku aj za cenu,ktorá len o málo prevyšuje čiastku 30 000 Kčs, v tom čase asi 20 násobok reálneho čistého príjmu priemerne zarábajúceho pracujúceho.Ale zodpovední sa bránili dopredu zverejniť cenový predpoklad,iba vraveli,že k predaju môže dôjsť,až keď bude zabezpečená pre tieto vozidlá dostatočná servisná sieť.Ale už vtedy unikla zatiaľ neoficialna informácia,že jeho cena určite nebude nižšia ako cena trabanta,vravelo sa niečo o 36 000 Kčs.Prvé vozidlá Fiat 126p sa objavili na našich cestách,práve na prelome augusta a septembra 1977,ale cena bol šok, 42 000 Kčs,čo sa blížilo k cene len pred nedávnom dopredanej Škody 100.Oproti Trabantu poskutovalo vozidlo menej priestoru,hlavne batožinového, v tom bol trabant bezkonkurenčný,objemom batožiňáka konkuroval vozom vyššej triedy,kdežto maluch,mal ani celých 100 m .Na druhej strne však sa spokojil s menej benzínom ako trabant,ktorý vďaka 2-taktnému motoru nebol zrovna idolom hospodárnosti. Maluch si u nás napriek cene získal obľubu,kupovali si ho najmä ženy-vodičky,ale aj početnejšie rodiny,ktorým ekonomická situácia nedovoľovala kúpiť si auto vyššej triedy a ojetinám neverili.. čo sa pamätám,ich dovoz k nám nebol permanentný,doviezlo sa vtedy v r.1977 niekoľko stoviek týchto vozov. potom druhá vlna ,už modernizovaných s motorom 650 cm3 sa doviezla v čase obrodného procesu v Poľsku, v r.1981,zrejme šlo o bartrový obchod,nakoľko tam vďaka štrajkovým vlnám,začal byť nedostatok takmer všetkého,tach sa do nich ládovalo z ostatných krajín RVHP,kým u ních kríza na čiernom trhu zas nenormálne pozdvíhala ceny. Tak v r. 1981-2 pribudlo niekoľko stoviek Maluchov na našých cestách a k renesanciu ich dovozu,doľlo v r.1987,keď sa hovorilo o potrebe "robotníckeho" auta,teda vozidla ktorého predajná cena by bola pod 50 000 Kčs,navyše vtedy bol už sortiment vozov na našom trhu značne obmedzený. Ruské Lady boli takmer nedostupným artiklom,vypadol už aj dovoz dvojtaktov z NDR,takže boli okrem nedostupných Lád na našom trhu okrem škodoviek len rumunské Dacie a Oltcity a do toho sa vrátili na náš trh poľské 126p vo vyhotovení 650 € a ich dovoz k nám trval,až do samotného pádu socíka a RVHP ako takého :P .Dodnes sa ich dochovalo niekoľko desiatok vozov, a majú svojich ako zarytých odporcov,tak aj stúpencov. Viem o tom,že mnohí exmajitelia 126-iek neskôr presedlali na Matizkov,či Ticá
http://www.126fan.sk/ws/news.php
http://www.fiat-126.org/home.php
http://www.fiat126prerov.websnadno.cz/

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř zář 21, 2011 17:31
od alvin
Trošku histórie naživo,zajtra sa aj prevezieme :D
http://alvin630.rajce.idnes.cz/Historic ... u_odfotene
o zajtrajšej akcii viac
http://imhd.zoznam.sk/nr/index.php?w=21 ... 1f&id=9520

Re: Okienko do histórie

Napsal: čtv zář 22, 2011 18:23
od alvin
Včerajšie fotky som obohatil o ďalšie + videá z jázd
včerajšie fotky obohatená o dnešné foto + videá z jázd
http://alvin630.rajce.net/Historicke_vo ... u_odfotene
a ešte dobový výklad k rozoznaniu ŠL od ŠD11

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned led 01, 2012 20:04
od alvin
náhodou som to objavil cez google,ale má tam pekné zábery a unikátne kúsky
http://randi.rajce.idnes.cz/

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř dub 11, 2012 18:54
od alvin
dnes som mal zas možnosť vyfotiť na parkovisku,jazdiacu spomienku na 70. roky
viac o kedysi kultovom aute socialistických zbohatlíkov TU:
http://www.webnoviny.sk/automagazin/ret ... lanok.html

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř dub 11, 2012 21:00
od tomask
Tak tohle auto se mi líbilo už od mala -i

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř dub 11, 2012 21:08
od Iacobus
Toto auto mal u nás "za komanča" široko-ďaleko iba jeden pán doktor. Ako sopliakovi mi utkvelo v pamäti, ako vždy celý v bielom doňho nastupoval keď išiel hrať tenis. Bol to vtedy ťažký frajer..... :lol: :lol: :lol: :lol: Asi ako keby dnes nastupoval do Maserati. :D :D :D