Stránka 4 z 5

Napsal: stř črc 26, 2006 19:00
od Vlasta
Trochu jsem upravil desku, tak aby se vešla do krabičky, která se dá koupit v GM. Teď už jen aby to teplo trochu polevilo. Zkoušel jsem chvíli bádat, kam s tím, ale v tom rozpáleném autě to nejde. Tenhle hic je opravdu demoverze krematoria. :lol:
Je ještě jedna verze, které používá místo FETů relé s dvěma spínacími kontakty a jde tam nastavit spínání proti zemi, nebo proti plusu.

Obrázky nějak nejdou, tak jen odkazy do galerie. První je otevřená krabička a ten druhý jak to vypadá zapakované.

https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1396
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1397

Napsal: sob črc 29, 2006 20:25
od Kanonýr
Tak jsem vyřešil denní svícení na Nubiře II. Stačí objednat "ARS Smart" na www.zetron.cz (550,- Kč). Je nutno buď provést úpravu (otočit diodu uvnitř), nebo dát další diodu ven za kontakt relé. Připojení je následující: +12V zapalování - růžový pravý dole na spínací skřínce, parkovačky - bílý slabý od přepínače světel - připojit na diodu, potkávací - zeleno-černý od přepínače světel - přímo na kontakt. Pak ještě kostra, spojí se přímo na ARS s druhým kontaktem relé. Žádné připojení na kontrolku mazání, ARS reaguje na zvýšení napětí po startu motoru. POZOR! Nepřipojovat napájení na vodič, který není pod napětím při startu motoru (oranžový). Pak to nefunguje. Doufám, že jsem to popsal srozumitelně a že to snad někomu pomůže.

už to pracuje

Napsal: sob srp 12, 2006 17:16
od Vlasta
Tak se sešla teplota, tlak a rosný bod s chutí něco dělat. Konečně jsem zapojil udělátko na automatické rozsvěcení. Celé to trvalo asi jeden a půl hodiny. Spíná to cca po 20 vteřinách od zhasnutí kontrolky tlaku oleje. Napájení + i - jsem po delším váhání vzal z konektoru pro autorádio, bylo to nejblíž. Dva kabely pro ovládání světel jsou napojené od páčky pod volantem, ale až za konektorem, který jí spojuje s kabelovým svazkem. Jsou tam silnější kabely a kdyby se náhodou musela páčka měnit, nic se nemusí předělávat. Poslední kabel je napojený na konektor, který vede do tachometru a je na něm čidlo od tlaku oleje. Krabičku jsem otočil molitanem a nacpal do prostoru pod volant, kam se pohodlně vešla. V molitanovém kabátku nemá šanci chrastit. Celé to vyšlo asi na 150,- Kč i s kabely, krabičkou a konektory na napojení.
Funguje to jako neviditelná ruka, která sama rozsvítí když nastartuju a zhasne, když vytahnu klíček. Už žádné otáčení páčkou pod volantem. :lol:

Obrázky pořád nejdou, tak alespoň odkaz pro ty, které to zajímá.

tohle napojení u tachometru
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1427

tady je napojení pod volantem
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1426

Re: už to pracuje

Napsal: pon srp 14, 2006 00:38
od Mikewone
Zdar Vlasto nchcu tito hanit zmáknuté to máš dobře jen 2 věci, v zimě ti motor nemusí naskočit na poprvé ,ale olej bude hustý takže kontrolka se nerozvítí , pak budeš startovat se světly? a ty rychlospojky bývají ošidné jinak nejsem žádný kovaný elektronik ale v autoelektrice se pár let hrabu (tedy až do nedávna ve škodovkách všech modelů)tak se na mě nezlob ze ti do toho kecám uvidíš v zimě pokud nemáš moc těsný motor tak taky nemusím mít pravdu tak cus
mirek :lol:

Napsal: pon srp 14, 2006 16:40
od Vlasta
Až přijde zima, tak se uvidí, zatím to startuje dobře. Kdyby bylo nejhůř, zkusím to dát na kontrolku od nabíjení. Rychlospojky by to měly zvládnout, žádnej velkej proud tady neteče, je to jen spínání cívky relé a ta teprve rozsvěcí. No a pokud to nezvládnou tak to vezmu pájkou a bude to na věčné časy. :lol:

Napsal: stř srp 16, 2006 22:31
od Mikewone
no vsak se nezlob to byly malé věci ,hele némáš nějaké schématko toho udělátka docela by mě zajmalo jak to fachčí sobně by mi to klidně mohlo spínat hned jak zhasne nabíjení případně olej, já to řešil dvěma relátky a diodou ale nejsem proti inovacím ..... čus mirek

Napsal: stř srp 16, 2006 22:48
od Vlasta
Jo schema je, jen to musim nějak civilizovaně nakreslit. Mám to jen v tužce jak jsem to vymyslel.

Napsal: ned srp 20, 2006 15:43
od Vlasta
Tady je to zapojení.
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1438
Ty obrázky pořád nejdou, neví někdo co s tím?

Napsal: pon říj 09, 2006 13:00
od Vlasta
Zkušenosti po víc jak měsíčním používání automatiky na světla jsou zatím dobré, aby taky ne, když je to můj vynález :lol:. Ale vážně, žádný problém jsem nezaznamenal, snad jeden malej. Ve dne jsem nevěděl jestli už se svítí, osvětlení palubky není na slunci vidět. Poznat se to dalo podle pohasnutí hodin. Dodělal jsem proto takové primitivní piezo mňoukadlo, které signalizuje, že se seply potkávačky a teď je to komplet.

Re: Poradí někdo s úpravou elektriky na denní svícení v Nubi

Napsal: stř kvě 01, 2013 21:55
od tatřík
Chlapi, a nemá Nubira nějakou možnost aktivovat denní svícení přes dia nebo doplněním nějakého origo relátka?

Re: Poradí někdo s úpravou elektriky na denní svícení v Nubi

Napsal: čtv kvě 02, 2013 06:19
od Vypravca
Urcite je taky modul. Aj na Espere v navode o nom pisali. Aj Evanda ho ma. Takze ty si v ,,potravinovom retazci,, medzi Esperom a Evandou.
Ale aj tak ho musis zapajat tak ako keby si si kupil modul niekde v mototechne.
Vsak si pozri elekricku schemu na Nubiru.

Re: Poradí někdo s úpravou elektriky na denní svícení v Nubi

Napsal: čtv kvě 02, 2013 07:46
od tatřík
Zkusím schéma někde pohledat a podívat se, ale nevím, kolik mi toho řekne - nejsem tak dobrý na elektriku. Já myslel, že by to mohlo jít třeba jako na první generaci P406 - tam se jen docvakla dvě relátka a fungovalo to......

Re: Poradí někdo s úpravou elektriky na denní svícení v Nubi

Napsal: čtv kvě 02, 2013 08:08
od Vypravca
Tu by si musel preskumat schemu a najst prislusne konektory. Zistit, ci je tam predpríprava.
No podla mna je jednoduhsie kupit nejaký modul a zapojit ho podla schemy.
Nic na tom nie je, ak sa trocha vyznas v elektrike.
V module mas ovladaci obvod a spinaci (2ks).
Spinaci napojis paralerne k packe zapinania svetiel. 1ks na parkovacky a 1ks na stretavacie.
To si myslim, ze nie je problem.
Ovladaci sa sklada z kostry, co urcite tiez nie je problem,
dalej spinacie napatie, ked zapnes zapalovanie.
No a mozes, ale aj nemusis tam napojit kontakt na kontrolku oleja, dobijania. Ale aj na rucnu brzdu,
ktoru ked zatiahnes, tak zhasnu tlmene.

Re: Poradí někdo s úpravou elektriky na denní svícení v Nubi

Napsal: čtv kvě 02, 2013 08:38
od Vlasta
Jestli umíš s pájkou a chceš to moje zapojení, tak není problém ho sem dát. Za celou dobu co to používám se žádný problém neobjevil. Na fotce vidíš jak to vypadá.

Re: Poradí někdo s úpravou elektriky na denní svícení v Nubi

Napsal: čtv kvě 02, 2013 13:56
od tatřík
No, Vlasto, s pájkou umím tak propájet dva dráty dohromady, když potřebuju něco nastavit... :)
Asi budu muset objednat něco jako toto: http://shop.navaseauta.cz/Univerzalni-p ... y-12V.html

a pak se to pokusit zapojit. to bych mohl zvládnout. Chci to denní svícení z jednoho jediného důvodu - máme automatickou klimu a když se ve dne rozsvítí potkávačky, displej klimy pohasne a ve sluníčku v něm není vůbec nic vidět. noa s autem, jezdí žena, vozí v něm malou, takže furt ladí větrák a teplotu, aby malá neofoukla a nic na tom displeji nevidí. takže do toho čučí víc než na silnici, nebo musí zhasnou, poštelovat ventilaci a zase rozsvítit. Oboje naprd. Takže od denního svícení si slibuju, že nebude pohasínat displej a bude na něj dobře vidět....