Stránka 4 z 5

Napsal: úte črc 17, 2007 19:57
od Pavel Beneš
ahoj...odkrejvám staré téma s novým problémem: Už se mi několikrát stalo, že když nastartuju "studený" auto při teplotách nad 30°C a zapnu klimu, že mi bere strašně moc energie, kope to s motorem jak pořád spíná a vypíná a sem tam až proklouzne spojka jako by se zadíral kompresor... když se mi tohle dělo, tak stačilo klimu vypnout a pak to při teplém motoru a neskutečném vedru v autě zase začalo fungovat normálně.... až doteď
Dneska to začalo to samý s tím, že asi zdechl kompresor úplně (vůbec nesepne) a ani jsem nekoukal, jestli to nadměrnou zátěží nevyhodilo pojistky či co, spíš mě trápí co je s tím kompresorem????? Může to dělat málo náplně nebo tlak. čidlo nebo máte někdo nápad.... když jsem koukal do manuálu, jak rozebrat kompresor, tak jsem to hned vzdal a to jsem technik a mám dílnu...ale tohle je i na mě dost.. Jde mi o tu velkou zátěž (řekl bych až šprajcování kompresoru) dík....

Napsal: úte črc 17, 2007 21:14
od Jenda
Ahoj
Co na to Rousek?
Loni jsem měl naprosto ty samé problémy. Vyřešil to Rousek v Sokolově - na tvé doporučení :), doplnil médium Včera se mi to po 14 měsících stalo zase, byl to sice extrém (Vřesová 18:00, 34°C ve stínu a 54°C na slunci, v autě ?? - hrozně moc, že mi explodovala půlitrová petka s minerálkou). Dnes chladila slušně a bez vypínání kompresoru, ale k Rouskovi se chystám znova, než se to zhorší do podoby, kterou jsi popsal.

Napsal: stř črc 18, 2007 18:51
od Pavel Beneš
já vím že jsem ti ho doporučoval... tohle není ten samý problém, co jsem měl předtím.... ale hlavně mě Rousek naštval tím, jak mě natáhl a ještě ojeb... chtěl jsem po něm doplnit klimu... to sice udělal ale náplně tam dal jen tolik aby to nevypínalo (těsně nad minimum,), takže stejně jí tam bylo málo... a navíc si za to řekl pálku (za 50-100 nevímčeho za 900,-), to se mi pak v jiných servisech smáli... a nedoplnil to mazací medium a to jsem mu říkal, že o to mi jde především a slíbil, že ho sežene a dá ho tam....

Teď to opravdu vypadá na přidřený kompresor, tehdY to jen vypínalo-zapínalo ale teď mi to úplně zdechne motor... Ale dík, že sis na mě vzpomněl, přemýšlel jssem, že bych k němu zajel a na férovku bych mu řekl, jak si myslím, že mě otrhal a jestli by měl trochu svědomí, tak by to mohl dát dohromady, ale když si vzpomenu, jak se mi pak vyhýbal a ujížděl přede mnou, když jsem byl za ním reklamovat tu práci...no nevím, jestli má takový člověk svědomí... každopádně klimu potřebuji, vozím malé dítě a psa a to bez klimy v černém autě v létě je nesmysl....

Napsal: čtv črc 19, 2007 18:39
od Jenda
Tak to jsem pěkně zklamaný. Já všechny okolo mě za Rouskem posílám, tak to snad byl jen jeden úlet. Sám teď nevím, kam půjdu. Předpokládám, že potřebuji jen doplnit médium.

Napsal: sob srp 11, 2007 10:38
od Pavel Beneš
tak Jeníku, našel jsem docela profíka co má plnící automat na klimy všech vozů, prostě zadá auto a program vše nastaví sám a sám si udělá diagnostiku klimy. Prostě super. Akorát ikdyž jsem dal naplnit klimu (na Nubu to dělá asi tak dvě hodiny času..) tak stále nejde. Našel tam vadný tlakový spínač, prý z 90 procent to zavinil ten Rousek tím, že přetlakoval klimu a měl jsem štěstí, že nepraskl chladič.

Teď akorát sehnat ten tlakový spínač..

Tip: Je to v Dolním rychnově jako když se jede k Maťátkovi v takový zapadlý uličce, ale každý ho tam zná, má tam obrovskou ceduli že plní klimy, nechal jsem tam u něj litr.
Byl ochotný, kdyby se tlak. spínač nedal vyměnit, aniž by se nemusela odsávat náplň, mi jí odsát a pak znovu doplnit zdarma... Teď jen sehnat nový čidlo a doufat, že je s ventilkem, že se jen našroubuje místo původního bez úniku...

František Veselý
Kolárova 276
Dolní Rychnov

v mapách ho určitě najdeš.

Napsal: ned srp 12, 2007 15:10
od Pavel Beneš
blbý je že výměna čehokoliv na klimě si žádá odsátí chladiva z klimy... takže mi asi jebne, když to bude v něčem jiném, asi to hodím do servisu ať se starají, už jsem poučený, že dělat pokusy vychází dráž než to hodit odborníkům hned.

Napsal: pon srp 13, 2007 08:03
od Tomáš
Pokud myslíte přetlakový ventil , tak ten je zespoda na kompresoru a je na seigrovku . Taky mi to kolem něho rosí , ale zatím funguje , tak nevím , jestli mi to taky nepřetlakovali ........

Napsal: úte srp 14, 2007 14:07
od Jenda
Tak jsem byl včera u Veselého v Sokolově - Rychnově.
Přišel jsem okolo páté, že se objednám, ale hned auto napojil na tu automatickou mašinku a po hodině a půl jsem si ho vyzvedl. Kontrola těsnosti, výměna oleje a doplnění 130 g chladícího média přišlo na 999,-. Je to paušální cena a přístup pana Veselého mě nadchnul.
Potěšilo mě, že za 15 měsíců provozu na sedm let starém autě uteklo jen 130 g média.

Napsal: stř srp 15, 2007 13:58
od kitt2002
Takze muj story...po2letech sem si rek , ze neco udelam s tou klimou, ktera nefungovala od doby koupe. Zajel sem za znamym a ten mi doplnil medium. Klima serozjela, fungovala celkem 8 hodin a pak byla ko. Pry v haji kompresor. Rozebrat se mu nepodaril, takze sem shanel jiny. Po roce sem nejakej sehnal a vymenil. Po par mesicich sem to jel nechat naplnit do utorizovaneho servisu. Zkusili tesnost na tej masince , co tu nekdo popisoval, ale netesnila. Pry v haji chladic klimy. Tak ok, shanel sem chladic. Zavolal znamymu, co ma autoservis, ze uz me nebavi, porad k nekomu jezdit, aby udelal jen cast prace, chtel sem, at vymeni ten chladic a necha to nekde zkontrolovat a ozivit klimu. Klima se rozbehla, akorat rikal , ze ten kompresor , co sem koupil jede na volnobeh slabe....tak sem si rikal, ze neco vydrzi. Klima vydrzela pres vikend, co sem ji pustil jednou a pak se jen ozyval z podpalubky zvlastni zvuk, jakoby byla zavzdusnena. Inu volam mu druhej den, ze klima je opet ko. Privezl to tam a vzal sebou jeste ten stary kompresor. Kompresor byl zase ko, ale prej byl uplne vevnitr zrezlej, takze mi tam dali novej a ty dva si vzali na revanz...

Takze, kdyz to sectu na co mi vysla klima... 1000,- napln, 2000 kompresor , 300,- kontrola klimy, 3000,- chladic, 2000,- naplneni a zkontrolovani a dalsi 2000,- za novykompresor a praci .

Takze secteno podtrzeno na prijemnych 10300,- plus spousta zabityho casu. Aleuz mi funguje uzasnych 7 dni :) Celkem to trvalo 3 roky, nez se ji konecne podarilo rozbehnout...

Napsal: stř srp 15, 2007 20:28
od Tomac
No to je pribeh jak z telenovely :) hlavne ze je happyend -i

Napsal: stř srp 15, 2007 21:06
od kitt2002
Happyend skoncil tak rychle, jako zacal. Dnes jedu a pri volnobehu se klompresor proste vypinal. Kdyz sem se rozjel, tak zase vesele bezel dal :)

Tak me to proste namichlo a jel do servisu, zjistili, ze se klima prehriva, a proto se zvysuje tlak, kterej proste kompresor odpoji... No a jelikoz po predchozim majiteli(bouracka na predek) chybi plasty, ktery tedy i izoluji prostor mezi chladicem klimy a vody, proto se klima prehriva. Narval sem tam izolacni vrstvy, co se davaj na trubky s vodou(na jeho doporuceni) a nekdy tam pojedu jeste na kontrolu, jelikoz se chystam do Chorvatska.... Jeste musim koupit pylovej filtr 500,- :)

Takze snad jeste jednou a bude to naposledy po kratke dobe, jinak budu :evil:

Napsal: pát srp 17, 2007 10:50
od Pavel Beneš
no bůh tě!! :lol:
To se ti to povedlo!!!! Jen bojím bojím, abych takový osud neměl také...
Už jsem našel zase něco jinýho, ale začal bych od začátku...

Klima fachala, pak začala vypínat a škubat s motorem, v zimě se nerozjela - přišlo na řadu doplnění od pumpičkáře ledničkáře, který ji údajně přeplnil a poškodil tím prý tlakové čidlo (umístěné na tlak trubkách vedle vzduch. filtru). Jenže jak to bylo přeplněné, sepnulo a tak tedy fungovala.... pak začala škubat po roce opět... má cesta vedla k výše popsanému panu Veselému s profiplničkou. Ten z toho vycucal kilo chladiva (origo je tam 750g) a dal vše podle něho do pořádku...tzn. olej, chladivo a únikové fluorescenční médium..
Auto předával se slovy, že sem tam sepne, rozepne, že je v háji tlakové čidlo. Jenže klima mi za celou dobu jízdy domů vůbec nesepla.
Doma jsem sednul k manuálu a pročítal - zjistil jsem, že mám zkusit spojku kompresoru, jestli spíná...
Připojím na svorky kompresoru (jsou tam jehlové kontakty, tak jsem musel nejdřív sehnat samice k těm kontaktům...) napětí přímo z baterie a ono nic, vůbec nepesne spojka.
Tak si teď myslím, že mám asi přerušené vinutí na cívce spojky kompresoru... Rozhodl jsem se ušetřit a nechat to převinout přes firmu kde dělám ale po přečtení manuálu se bojím, že ten kompresor nikdy nedokážu rozebrat (to možná jo :lol: ) a složit aby potom fungoval.. Máte s tím někdo zkušenosti Jak rozebrat spojku kompresoru, pokud možno na autě, aniž by se muselo odsát chladivo z kompresoru?? díky pokud někdo předá zkušenosti a rady...

Napsal: pát srp 17, 2007 22:36
od Richard
Pavle, nikdy jsem kompresor nerozebíral, ale dle mě je spojka přímo v řemenici a cívka co spíná elektromagnetickou spojku bude napájená podobně jako vinutí v alternátoru, tedy nějakýma uhlíkama, podobně jako airbagy či houkačka ve volantu. Asi bych začal stažením řemenice z kompresoru(klínek + konus????), ale na stahovák tam moc místa není, a obávám se, že bude muset kompresor ven, i když pokud si pamatuju řemenice není úplně kryta pravou "šavlí" (nosníkem) a je pod ní, tak by tam trochu místa být mohlo. Snad poradí Palikx nebo Petrm líp

Napsal: úte zář 18, 2007 14:37
od kitt2002
Jeste jedna vec, kdyz prijizdim nekde na cervenou a vyradim, tak jsou otacky chvili ok, ale kdyz zpomalim tak na 10km/h , tak mi najednou otacky padaji na nejakych 600ot a kdyz uz stojim, tak se pomalu otacky uklidnujou smerem nahoru na tech 800

Napsal: úte zář 18, 2007 15:19
od Ivoš
To se nám stává taky.....teda ne až na 600, ale na 800 nebo 750 určitě a dokonce mi to jednou chcíplo....ale to bylo v případě, kdy jela klimatizace na plnej výkon (4ku)....Ale přičítám to (jako další problémy s otáčkami) krokovému motorku....