Stránka 4 z 6

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: úte dub 02, 2013 22:33
od Kristian_PM
Pridávam foto z posledného zásahu do Matiza. Tesne pred Veľkonočnými sviatkami sme vymenili olej (po cca 10 tisíc km, čiže v norme, ale prepálený bol riadne) a samozrejme aj filter mám nový. Pretesnil som aj olejovú vaňu + očistil a natrel a konečne som vymenil aj gumvé tesnenie pod tým kovovým vekom s nápisom M-TEC.

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: pon črc 08, 2013 21:35
od Kristian_PM
Bolo mi ľúto, že nemám čo pridať na fórum a už je to tu. Matiz má síce prázdniny a do Žiliny nejazdí, avšak tatko si ho bráva do práce. Dnes na diaľnici ho zasa nešetril a dopadlo to roztrhnutým rozvodovým remeňom a zničenými ventilmi. Z Nitry sme Matiza dotiahli domov (120 km/h - brzdil som za Golfom aj očami) Momentálne sa snažím dať dole hlavu... :( Remeň bol zrejme nedostatočne napnutý + opotrebenie + vysoké otáčky.

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: úte črc 09, 2013 06:38
od smire666
Tak to zabolí :( :( :( Škoda, maťkovi želám skoré uzdravenie :PP:

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: úte črc 09, 2013 21:07
od Kristian_PM
Takže dnes som konečne vytiahol hlavu so sacím potrubím aj rozdeľovačom aj so zberným výfukovým potrubím. Ako sa ventily obtlačili do piestov je na fotke. Potom som to všetko z hlavy odmontoval, aby sa mohla hlava zgenerálkovať. Zajtra tatko objedná ventily, remeň, kladku, tesnenia a vo štvrtok by sa to už mohlo pohnúť. Otázne je, kto to všetko zloží a nastaví?! :cry: Našťastie máme ešte dva a pol mesiaca, kým budem Matiza potrebovať.

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: úte črc 09, 2013 21:32
od MATIZ 1999
Tak přeji úspěšnou repasy.
Zeptej se táty jaký zvuky se ozývaly z motoru ,když prasknul řemen?podle těch důlků v pístech to musel být dobrej rachot.

P.S. není lepší koupit motor z nějákého bouraného Matizka?

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: úte črc 09, 2013 22:16
od Kristian_PM
MATIZ 1999 píše:Tak přeji úspěšnou repasy.
Zeptej se táty jaký zvuky se ozývaly z motoru ,když prasknul řemen?podle těch důlků v pístech to musel být dobrej rachot.
P.S. není lepší koupit motor z nějákého bouraného Matizka?
Že vraj sa žiadny veľký rachot neozval, len proste zhasol motor, po vyradení sa teda úplne zastavil. Ale nechal si sa nachytať, ja tiež... tie značky sú tam od výroby (piesty majú taký tvar), je nelogické, aby sa do masívnych piestov označili ventily a ešte tak presne. Podkladám obrázkom nových piestov. :D
Neviem či by bolo dobre kupovať iný motor, pretože by sa to malo dať v pohode opraviť. Má za sebou už 198 tis. km, ale dobrú spotrebu, zatiaľ ho nechceme meniť (ešte tak 100 tis. by mohol vydržať :P )

Ešte doplňujem fotografiu vyčistených piestov a vymontovaných roztriedených súčiastok. Inak uznávam, že sem už dávam hovädiny, ale keď máte čosi zaujímavejšie tak sem s tým! ;)

Momentálne čakáme na nové ventily, ale meniť a zabrusovať ich bude automechanik.

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: pát črc 12, 2013 11:28
od Skodovak
Kristian: Aké hovadiny?? To čo sem dávaš je podla mňa dokonca aj užitočnejšie, než diskusia o zapojení reprákov, pretože na repráky sa nejazdí, na motor hej... :D
Počuj, taká otázka, kolko mali rozvody nabehané, keď sa to stalo? To by ma docela zaujímalo... A vidíš, hneď idem radšej kuknúť stav a dopnutie remeňa :lol: Zatial čo tvoj Matýsek má prázdniny, moj má za 2 týždne už 918km, a jazdí stále a stále, hold prázdniny v ČR, a počasie nepraje moc motorke :mrgreen:

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: sob črc 13, 2013 01:26
od Kristian_PM
Všetky remene vrátane rozvodového boli menené pri 144 tis. a teraz je 198 tis. čiže porucha nastala po 54 tis. a mal vydržať minimálne 90 tisíc km. z toho vyplýva, že bol nekvalitný, zle napnutý alebo niečím poškodený. Inak Skodovak díky za podporu -i . Myslím, že najhoršia závada na aute je zadrený motor a druhá najhoršia rozthnutý "timing belt" - rozvodový remeň.

Oprava sa nám neskutočne predražila, pretože sme sa rozhodli (resp. miestny mechanik, ktorý diely objednával sa rozhodol) pre kvalitné diely a tesnenia. Účet je asi takýto:
35€ - rozvodový remeň + napínacia kladka
26€ - skrutky hlavy motora
6,5€ - tesnenie sacieho potrubia
15€ - tesneie výfukového potrubia
23€ - tesnenie pod hlavu
27€ - sacie ventily
36€ - výfukové ventily
15€ - práca mechanika - zhodenie poškodených a obrúsenie nových ventilov
Celkovo zaokrúhlene 185€ :oops: . Nie je to až taká veľká suma, ale mohol som za to mať 1/3 použitého Matiza alebo aj celý vrak. Na druhej strane, keby kúpime použitý motor za 80€ z Bazosu, tak by sme do neho museli aj tak investovať. Tie tesnenia a skrutky by sa dali ušetriť, ale už sme šetrili na remeňoch a dopadlo to rozthnutým klinovým v zime a roztrhnutým rozvodovým teraz. Nie vždy sa oplatí šetriť a používať všetko opotrebované.

V prípade, že by ste niekedy menily ventily, podložte si pod vetily zkrčenú handru, aby sa pod talakom ventily neuhýbali. Je to dobré robiť vo dvojici - jeden zatlačí "T" prípravkom na pružinu a druhý jemnou ihlou zhodí alebo nahodí dva zaisťovacie polkrúžky (ďalší fígel - trocha vazeliny na drážku ventilu uľahčí prichytenie polkrúžkov). Potom, pružiny smerujú tak, že redšia a hrubšia časť pružiny je hore a hustejšia tenšia sa dotýka o hlavu. Dnes som veľa neurobil, resp. skoro nič, len zložil hlavu, zajtra možno začneme kompletizovať. Mechanik nám okrem prípravku dokonca požičal domov momentový kľúč, za ktorý som mu vďačný, lebo čosi také som v ruke ešte ani nemal. :)

V prílohe je fotografia "opitých" ventilov a štvorfotka nahadzovania nových. A ešte jedna poznámka: Zistil som, že slávna kniha "Jak na to" je pekne na h... ehm k ničomu, pretože sa tam akosi neviem dočítať ako od základu nastavím motor, ale nejako si preda musíme logicky poradiť.

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: sob črc 13, 2013 07:47
od kesko
Zisti si presný postup a utahovacie hodnoty, na lege mi hlavu dotahoval JRDčko a v tabulke bol postup dotiahnut na urcitu hodnotu, a potom 3 krát o 90 stupnov. V knihe Matiz jak na to je myslim len utahovaci moment. Ja len aby to stacilo.

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: sob črc 13, 2013 09:19
od Mikeš
Postup dotahování hlavy,včetně momentů nebo stupňů by měl být přiložený u nového těsnění.
A základní nastavení motoru při skládání rozvodů je v knize "Jak na to" vyobrazen zcela srozumitelně :) .Ale je fakt,že v textu jsou tam občas pěkný bláboly :D

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: sob črc 13, 2013 13:29
od Kristian_PM
Mikeš píše:Postup dotahování hlavy,včetně momentů nebo stupňů by měl být přiložený u nového těsnění.
A základní nastavení motoru při skládání rozvodů je v knize "Jak na to" vyobrazen zcela srozumitelně :) .Ale je fakt,že v textu jsou tam občas pěkný bláboly :D
Áno pri tesnení je priložený nejaký papier ako doťahovať. Ja sa nehádam, v tej knihe je skladanie rozvodu, lenže v prípade, že sa s ničím nehýbalo. Ja má vrchnú remenicu dole, spodnú dole, rozdelovač dole! Všetko je nakompletku rozladené, značky mi nepomôžu (teda čiastočne áno, ale treba si uvedomiť, že kľukovka sa otočí po každom pieste), čiže pomôže možno len logika - prvý piest, horná úvrať, oba ventily zatvorené, prvý kontakt na rozdeľovači - zápal :) No uvidíme.

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: sob črc 13, 2013 14:52
od Mikeš
Vždyť ty řemenice mají klínky.Nasadím klínek, na něj rozvodový kolo a postavim na značky.Nehledej v tom vědu ;)

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: sob črc 13, 2013 18:25
od Kristian_PM
Mikeš píše:Vždyť ty řemenice mají klínky.Nasadím klínek, na něj rozvodový kolo a postavim na značky.Nehledej v tom vědu ;)
Áno, dobre hovoríš! Zložil som hlavu aj so sacím, výfukovým, klapkou a vstrekovačmi, zvýraznil som značky, malo by to byť dobre. Len ešte dať to dohromady.

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: pon črc 15, 2013 01:20
od Kristian_PM
Dnes som celý deň strávil kompletizovaním motora. Nebol žiadny väčší problém, zapojil som všetky svorky, potrubia, remenice, remene, prešiel som niekoľkokrát s otcom cykly všetkých piestov a kontroloval som vôle ventilov. Potom som nasadil, veko, sviečky, filter. Veľkým prekvapením bolo, že auto naštartovalo (samozrejme trvalo, kým nasal benzín), ale toho dymu!!! Vpredu sa okamžite začala vypaľovať striebrenka na zbernom potrubí a vzadu z výfuku išli mraky dymu. Bol som sa previezť, opäť som dal dole veko a čekol ventily, potom som doladil rozdeoľovač koľko sa dalo, avšak mám tento problém: Ventily veľmi klepocú :x , ale podľa mňa majú správne vôle a takisto výkon auta je ako predtým. Myslíte, že vetily klepú, kvôli tomu, že sú nové a nie celkom usadnuté alebo prečo??? V každom prípade skúsim zajtra ešte skontaktovať mechanika, aby mi poradil. 8)

Re: Daewoo Matiz ZM-329AI

Napsal: pon črc 15, 2013 07:11
od Vazoun
Zdravím " Kristiana " :o) NEPORADÍM , LEBO NEVÍM :lol: ALE ZATO POCHVÁLÍM :lol: jsi odvážný šikula a kabrnák -i / málo kdo z nás, by se do takovéto akce pouštěl sám -i . Držím pěsti nech máš štěstí a dobre to dopadne :PP:
-----------------
Bývalý člen Matiz clubu - reg.čís.20 :P
Matiz SE/II.o.8 r.v.07/2002 - sv.zel.metlina U38 -- STK+Emise do 07/2014