Stránka 3 z 4

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: stř kvě 02, 2012 14:49
od PeLi
krokáč sa dá rozobrať, ale chce to nejakú elektroniku na riadenie toho krokáča. A potom nastaviť oračanie krokáča tak, aby sa ten stred celý vyšroboval. potom to treba celé vyčistiť a je to ako nové. na krokových motoroch sa nemá čo pokaziť. Po vyčisteni našrobovať naspäť ten stred pokial sa dá - sú tam zárazy - je ta vlastne obyčajny zavit a otáčaním motora sa to vysúva alebo zasuva. Potom napojiť do auta a zapnuť klučik. elektronika auta si to už sama zasunie. namontovať a zresetovať jednotku.
Ja s tým odvtedy nemám problemy. WD mi nepomohlo, nakolka sa ten sprej nedostane k tomu závitu, takže sa vlastne nič nevyčistí :-)

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: pon črc 09, 2012 10:29
od Patrick
Zdravím prosím vás, může způsobovat krokáč to, že když chci nastartovat, tak to je cvakne ale nic se neděje? toto mi udělá třeba i pětkrát za sebou a pak teprve nastartuji. Vubec co motor netočí ani starter, v motoru se nic neděje jen po otočení klíčku něco cvaká a to je vše...po několika pokusech jde teprve nastartovat. Někdy nastartuji hned napoprvé, ale poslední dobou spíš napotřetí a víc :/...mj. volnoběžné otáčky jsou vždy ok.

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: pon črc 09, 2012 10:56
od Richard
Patriku, to co popisuješ je zjevně problém startéru konkrétně cívky co je na něm, ta vysouvá pastorek do záběru a ještě obsahuje stykač, kterej když je pastorek zasunutý do věnce na setrváku zapne proud do startéru a ten startuje...... takže cívka může být načatá a nemá sílu vysunout pastorek, nebo ho vysune ale na kontaktech stykače je pecka a spíná kdy chce... viděl bych to na startér vyndat a prohlédnout ten mechanismus, ev. vyměnit co je potřeba ev. očistit ty kontakty stykače, jestli se k nim dá vůbec dostat..... já startér ještě neměl venku tak nevím konkrétně co a jak, spíš píšu ze zkušeností

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: pon črc 09, 2012 11:04
od Patrick
Ok díky...já vůbec nevím, co by to mohlo být, tak dám na tebe, myslíš, že se může stát, že už nenastartuji? a nějaké ty uhlíky nebo co to obsahuje to je zase něco jiného jo? ted mám najeto 310 000 Km..a jezdím docela dálky...dost by mi pomohlo, kdyby někdo věděl, jestli se dají koupit nové díly a nějak to spravit nebo koupit rovnou celý startér...ale to je si myslím zatím zbytečné, ikdyž po tolika kilometrech může být zralý na výměnu. Ovšem jakmile se roztočí startér, tak auto hned nastartuje, bez čekání nebo nějaké prodlevy, takže bych si troufl říct, že startér je dobrý, ale asi jeho menší součást (ten pastorek atd) jsou asi před svým koncem.

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: pon črc 09, 2012 11:39
od Patrick
Pokud to dobře chápu, tak problém je v té menší věci (napravo toho obrázku, kde ji drží křížové šroubky)? http://dily.iautodily.cz/foto_obr-60660-a.jpg

Pak by možná byla nějaká šance to zkusit spravit že?

Ted jsem našel něco pod názvem pastorek startéru http://www.autodilykrc.cz/cz-detail-548 ... 1-4kw.html
je to ono o čem jsi mluvil, co by mohlo být špatné?

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: pon črc 09, 2012 17:45
od Richard
jj přesně, tam vidíš i tu osu po které se vysouvá pastrorek do záběru a poslední fáze toho pohybu , když je pastorek zasunut je zapnutí elektriky aby začal startér točit motorem..... většinou je na tu cívku přiveden tlustej kabel + rovnou od baterky (bacha nutné odpojit baterku!!!!!!!!!!!) a pak jeden tenčí na to vysouvání....... ale fakt nevím jestli se to dá rozebrat nebo je vše zalisovaný...... možná se vyměňuje celá cívka. Já to naposledy dělal na Moskviči a tam to rozebrat šlo ;) princip je furt stejnej.
ten druhej obrázek je jen pastorek s volnoběžkou, ( ta je tam kvůli tomu že když to natočíš, tak pustí pastorek do vyších otáček než přestaneš startovat) ten to určitě nedělá.... psla jsi že máš najeto docela dost tak asi by chtělo startér vyndat a dát do kupy - zrepasovat
Tady je jeden už hotovej a není moc drahej, ale já ještě na allegru nenakupoval.... http://moto.allegro.pl/regenerowany-roz ... 04224.html 1 zlotý = 6 Kč tedy startér za 900,-

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: pon črc 09, 2012 22:22
od Patrick
jj, kdybych věděl na sto procent, čím by to mohlo být, tak to nechám spravit..ted ale nevím bohužel přesně, co by to mohlo být. Tenhle repasovanej starter nemusí být špatný, ale mě osobně se moc nelíbí takové věci kupovat z polska a navíc je to repasované Poláky-co se týče těchto věcí, tak k nim nemám moc důveru :/....ten pocit, že bych měl polský startér by se mi nelíbil...nejlepší by bylo sundat a pořádně omrknout ten můj startér...nejlepší by bylo, kdyby to bylo možné, tak někdo z Ostravy, kdo tomu opravdu rozumí a má nějaké zkušenosti s Legou nebo Nubirou...nechci to dávat do Chevroletu, tam bych se nedoplatil...bydlím ted čerstvě v Ostravě a sháním nějaké kvalitní a cenové dobré autoservisy, na které je spoleh.

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: pon črc 09, 2012 22:49
od ppp
Je celkom mozne, ze postaci starter demontovat a znovu namontovat. Aspon na mojom espere dosiahla oxidacia kontaktov taku mieru ze sa sice starter rozbehol ale cievka nemala silu vysunut pastorok a skrabance vzniknute demontazou a montazou sprevadzkovali "kaput" starter. Ja som mal smolu v tom, ze mi starter umrel v zime v snehovej brecke navyse mimo domova, takze som ho nemal cim a kde vymontovat, takze som to dal suflikantom zo serisu pri autobazare. Tam sa robili mudrymi ze treba previnut cievku a podobne kraviny, potom mi nukali novy (neoriginal) za 15tSk, nakoniec som v nudzi kupil za 5tsk (vratane vymeny, stary mi ostal) pouzity ale aspon original. Staremu samozrejme okrem zoslahanych uhlikov a voliach v loziskach nic nebolo a bol plne funkcny, lenze to ti suflikanti nevedeli mimo auta ani otestovat, pretoze ked niekto nevie ani co je to napatie, prud, vodic, spinac, elektromagnet a elektromotor tak je to tazko.
Kolega to riesil na pezote este lepsie. Dal si v pezot servise demontovat starter, to bolo relativne lacne. Potom si ho dal zrepasovat tam kde repasuju alternatory a startery (relativne lacni, relativne kvalitni a pri istych znackach a typoch dokonca menia kus za ich zrepasovany zo skladu akurat je to drahsie nez si pockat na repasaciu vlastneho, lebo predpokladaju, ze im donesiete vrazdu, ktoru uz nik nespravi a ked sa ukaze ze staci vymenit par drobnosti tak je cena za repasaciu mala). A potom si ho dal v servise nazad zamontovat. Keby ho dal repasovat v servise, kde mu starter demontovali tak ho to vyjde niekolkonasobne drahsie a kvalita prace od ludi, ktori starter v zivote nerepasovali len menili by nebola bohvieco.

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: úte črc 10, 2012 08:27
od Richard
No vidíš Patriku napíšeš v posledním příspěvku že jsi z Ostravy, proč to nemáš v nicku uvedený? Bylo by to jednodušší. Nikdo nechce abys uváděl přesnou adresu, ale když třeba něco potřebuješ na zkoušku půjčit, může ti pomoci člen z okolí. Zkus se zeptat Hanzyho ten je od Ostravy a měl i Leganzu, třeba ti poradí na koho se tam obrátit. Vůbec bych se nebál koupit repas třeba v tom Polsku...... nějakou dobu určitě fungovat bude a ty si můžeš v klidu nechat opravit ten svůj......

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: úte črc 10, 2012 09:45
od honza72
Já jsem si "Daewa" nechával spravovat "Vaňkem" na Slavníkovců v Ově a celkem OK....

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: čtv črc 12, 2012 20:05
od Patrick
Dnes jsem to byl zjištovat a hlavní tip byl hlavně na cívku a ještě nějaké relé, ale prý spíš ta cívka na startéru nebo něco takového..prý pastorek atd všechno ok...tak se chci zeptat jestli se dá nechat vyměnit jen ta cívka, pokud možno to udělat sám, at nemusím do servisu s tím?

Napadlo mě, jestli by to nemohl dělat také modul zapalování?

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: čtv črc 12, 2012 23:20
od ppp
cievka by sice mala byt dostat aspon v pripade espera ma katalogove cislo, ale najpravdepodobnejsie su zaoxidovane kontakty na starteri. Druha moznost, je spalene kontakty v hlave cievky, bohuzial toto ako ND asi nedostat, aspon v katalogu su v komplete s cievkou. Teda na espero, nemam katalog leganzy, ale ono sa to asi vlemi lisit nebude. Na skodovku to este dostat bolo, dnes sa kvoli malej blbosti kupuje rovno nove auto. Dalsia moznost su zjazdene uhliky starteru, takze nemusia vzdy dodat dost stavy. Potom poskodene vinutie, takze sa starter zastavi tam kde ma poskodene vinutie a zase sa neroztoci, ale to by sa asi neroztocil ani po dalsich pokusoch. A nakoniec moze byt aj zly pastorok, takze sa zasekne a zabrani starteru roztocit sa. Ale ktora z tychto moznosti to je zisti,s, az ked starter vyberies. V servise maju vacsiou z elektriny hokej (suvisi to s "ohromnym" zaujmom o fyziku na ZS a SS), takze su schopni akurat tak podpalit auto nez otestovat funkcnost starteru. Pritom je to tak jednoduche. Na kostru, teda hocikde na obal alebo dieru pre skrutky minus. Na hrubu skrutku na plastovom zadnom dekli cievky plus. Kable radsej hrubsie, zvonkovy drot by si mohol roztavit izolaciu. Ale naprazdno starter pobezi aj na 1mm drot. A potom staci pripojit plus aj na tensiu skrutku na cievke, cim sa pripoji prud do ceivky, ta vysunie pastorok, zopne prud z hrubehj skrutky do motora starteru a tym sa starter roztoci. Ziadna raketova veda.

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: ned črc 22, 2012 19:53
od john
Potrebujem poradit ohladne postupu výmeny štarteru na Leganze , ked som sa nato pozrel kde je schovatý tak ma prešla chut ho menit už sa o tom tu niekde na fóre písalo no neviem to naíst. vdaka

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: stř črc 25, 2012 13:44
od john
Už som to našiel , vdaka Peha super návod -i ušetril som kopec času :PP: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... er#p255831

Re: Krokac na Leganzu

Napsal: čtv črc 26, 2012 09:11
od Patrick
Jsem tu a stále na autě starý startér...zkoušel jsem Chevrolet v Ostravě ve Vítkovicích, ale jedna osoba tam, byla velmi nesympatická a ten muž po mě začal řvát, že mi nic orientačně říkat nebude atd, tak jsem se sebral a odešel okamžitě..v dalším servise mi sundali a rozebrali startér a řekli, že jej opraví, ovšem to se nestalo. Řekli mi, že ho nespraví z důvodu nesehnání dílů myslím nebo něco takového..tak ho složí zpět.. a že by mi sehnali repas za 4000 Kč-což je pro mě nepřijatelné..ještě nevím jak bude fungovat jak ho nasadí zpět ten můj původní, doufám, že stejně jako předtím...vůbec už nevím kde ho shánět a poslední možnost je To Allegro z Polska..Peha říkal, že ho má také a funguje dobře, jestli jsem to správně pochopil..sice mám strach z Polských věcí, ale snad to bude OK..tak bych vás někoho chtěl poprosit, jak se z toho kupuje, nikdy jsem odtud věci nekupoval (co se týče dopravy hlavně)....díky :)

Zkoušel jsem Kup Teď, ale problém byl v tom, že jsem nemohl zvolit Českou republiku při nákupu.

http://moto.allegro.pl/rozrusznik-nubir ... 26392.html tady se píše original, tak předpokládám daewoo.

http://moto.allegro.pl/rozrusznik-nubir ... 71754.html tady se píše nový, ale nevím zda made in china, korea nebo poland.

Takže za těch 320 nový se mi zdá dobrá volba, ale ted nevím jak to koupit do ČR.