Stránka 3 z 3

krutak

Napsal: čtv čer 14, 2007 01:55
od mzprx
Krtek píše:taky mně ta spoteba překvapuje. Naftoň má sice větší krouťák ale zase o 2 válce míň. A jak známo, válce ničim nenahradíš...
Osel a diesel... jak bych... pokud vim, cpali do nich často ISUZU a tak jsou to jedny z nehjorších naftoňů. Teda hlavně starý vectry a Astry. Dneska doufam, že už ne. A GM má cpát do Chevroletů pokud vim nějaký italský VI motory nebo tak nějak, žádnej Fiat.
Pokial chces porovnat krutak benzinu a naftaku pri rovnakom vykone, musis ten krutak naftaku delit zhruba cislom 1.5.
Kedze vykon=otacky x moment, otacky naftaku 4000, benzinu 6000, vykon rovnaky, cize 6000/4000=1.5. To je ten tazsi staly prevod u naftaku. No a potom tie cisla krutaku u nafty vyzeraju trochu menej bombasticky. 8)
Tak isto naklady na udrzbu su vyssie u naftaku, takze sa to az tak velmi neoplati, ako je to prezentovane. Proste ide o to, komu tie prachy zaplatis, ci vyrobcovi auta za drahsi motor, alebo rafinerii za benzin. Ked zaplatis tomu prvemu, prides o prachy ihned, ked druhemu, tak postupne.
Pravdou vsak je, ze naftak je menej citlivy na tazku nohu a dokaze s nim jazdit relativne usporne skoro kazdy.

Abstinent

Napsal: čtv čer 14, 2007 01:58
od mzprx
Janoo píše:
mzprx píše:
Janoo píše:je to pravda že epica má slabý štvorvalcový motor s vykonom 156 koní mohli tam radšej dať štvovalec ale nevadí.....ja sa osobne teším na novu Epicu s dieslovym motorom ktorý bude mať 150 koní a nižšiu spotrebu ako diesel
Nepi, lebo ked potom pises, fakt ti nikto nerozumie, co si chcel povedat....
(alebo si to po sebe precitaj)


Tha citaj si este raz ty abstinent :lol: :lol:
Fuj, nenadavaj mi do abstinentov... :lol: :lol: :lol:

Nepi Janooo, nepi vodu, voda ti je len na skoduuuu (fabia) :shock:

Re: spotreba

Napsal: čtv čer 14, 2007 08:25
od Cudro
mzprx píše:S Evandou som mal spotrebu tak 8-9L v meste, asi je to aj sposobom jazdy. Jazdim sice pomerne rychlo, ale davam prednost plynulej jazde bez prudkých odpichov. Samozrejme obcas si na semaforoch vychutnám nejaku "vytunenu" Fabiu HTP, co nerozozna Epicu od Avea 1.2 a chce zavodit... :D
Este k tomu stylu jazdy. Niekde som cital ze nie je dobre Evandu drzat pod 2000 otacok, lebo vtedy je vyssia spotreba. Snazim sa preto preradovat az nad 2000 otacok. Po meste ani nezaradujem patku aby som nesiel pod 2000 otacok aj ked motor v pohode taha uz od 1500 otacok. Vyskusam teda zmenit styl jazdy.

Otacky

Napsal: čtv čer 14, 2007 13:48
od mzprx
Na Evande som mal manual, a v pohode som jazdil v meste 60kou na 5ke. Ked treba, preradis. Akurat je dobre to z casu na cas vytocit, nech sa to nezasere od karbonu. Jedine auto, ktore treba drzat nad 2000 otacok je Lacetti 1.4, tam sa pod touto hranicou nic nedeje, netaha a netaha... Cize da sa ist aj s tym ustalenou rychlostou na rovine v cca. 1700-2000 otackach, ale ked chces zrychlit, musis podradit na 3ku, dat tam aspon 3500otacok a ides jak raketa.

Napsal: čtv čer 14, 2007 17:02
od Krtek
Mně by celkem zajímalo objektivní srovnání dnešních nákladů na údržbu naftoně a benála. Podle mě se nelišej. Olej a filtr se dávaji stejný, naftovej filtr se mění asi jako benálovej a je tom záležitost pár stokorun, vstřiky už se neměněj, rozvody jsou stejně trvanlivý..... Žhavící svíčky se mění ještě míň často než normální u benála. Tak CO je na údržbě nafťáka dražšího ? Má někdo konkrétní rozpis servisek třeba na Captivu 2.4 benál a 2.0 naftoň ? Záměrně porovnávam Captivu aby to byly 4válce.
nehledě na to, že třeba u VW má diesel skoro 2x delší servisní interval.

naklady

Napsal: čtv čer 14, 2007 23:27
od mzprx
Krtek, zabudol si na filter pevnych castic u nafty, a to, ze epica ma rozvodovu retaz a nie remen. Cize rozvody da menia po minimalne dvakrat tak dlhej dobe. Ak to chces vediet presne, zistim ti to v servise.

Ale mne ide hlavne o ten pocit z jazdy, kulturu chodu a to ticho...V Epice si mozte so spolujazdcom sepkat. Samozrejme v tej benzinovej. Proste vyskusaj a pochopis.

Napsal: stř srp 01, 2007 08:39
od Cudro

Napsal: pon led 14, 2008 11:34
od robot
Ja to tvrdim odjakziva, ze len chlapci na vychode vedia robit auta...europa je predrazena a statisticky omnoho viac poruchova, pretoze nevedia do svojich aut poriadne namontovat dielce, ktore im stejne vyrobia chlapici na vychode.

Napsal: stř zář 17, 2008 11:56
od Slam
Dneska vysel dalsi test (Chevrolet Epica 2.0 VCDi):

http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... icle=16358