Stránka 3 z 5
Napsal: stř zář 06, 2006 08:41
od Habron
Já bych od Tesly Blatná už nekoupil nic, protože mě nasr*li, ale v úplně jiném oboru činnosti, než je výroba zapalovacích kabelů pro auta.
S těmi nemám vůbec špatné zkušenosti, až na to, že se mi podařilo poměrně snadno urvat koncovky a jak jsem tak poslouchal reakce známých (ale i tady na fóru), tak nejsem rozhodně jediný.
Ondras má pravdu, v Batné nabízejí tři druhy jader a asi 4 druhy izolace, takže stačí si jen vybrat, co vyhovuje požadavkům.
k tomu opoždění jiskry ... četl jsem to třikrát a pořád ještě se tomu usmívám

Napsal: stř zář 06, 2006 09:14
od kasma
Takže teraz som sa dozvedel trošku viac... som o nieco mudrejsi...
Sviecky tam dam tie NGK, kable dam tie celodrotove, ked vravite, ze uhlikove sa lamu... Dik za radu...
Ale stale mi nejde do hlavy to moje kolisanie otacok, ktore bolo len niekedy...Chcem sa este opytat... ma vplyv na kolisanie /zvysenie alebo znizovanie/ otacok aj sviecky, kable alebo ked motor bezi na tri valce, moze ho vtedy uplne zadusit?????
Pytam sa preto, lebo ked mi to robilo prvy krat, tak som to dal do servisu kde to skontrolovali napojili na PC a precistili ako som pisal predtym. potom sa mi to kolisanie a zadusenie opat objavilo, ale sviecky menene neboli, tak predpokladam, ze by to bolo sposobene svieckami alebo tymi uhlikovymi kablami, ktore su tam cca 4 mesiace. Ale teraz to opat ide! Bez akéhokoľvek zásahu.
Napsal: stř zář 06, 2006 09:22
od Habron
A opravdu to běží jen na tři válce? Samozřejmě, že pokud to běží na tři válce, tak to o chvilce může zhasnout. Netrápí tě spíš kolísání otáček, zvyšují se a snižují, až to pak chcípne (krokový motor volnoběhu)?
Pokud to běží na tři válce, tak je potřeba zjistit, který vynechává (postup byl popsán, odpojováním vstřikovačů, popřípadě rukavici a kabely ke svíčkám). A pak ... kabely, svíčky, rozdělovač, popř. problém někde v motoru - hlava válce, těsnění, ventily ...
Napsal: stř zář 06, 2006 09:27
od RoSta
stačí, keď je rôzna vlhkosť... a ak je niečo na VN poškodené, iskra (napätie) preskočí tadiaľ, kadiaľ to má najkratšie a vôbec sa nemusí dostať až do sviečky...
A Tebe sa to potom javí, že raz je to OK a inokedy nie... ale ono to celkom OK nie je nikdy...
Ja keď som kúpil tú moju káru, tak mi "trhalo" pri jazde motorom, podľa predajcu pri kúpe to bolo benzínom...
No a ono to bolo zapaľovaním, ale nie to som chcel...
takže, keď som ho mal asi 3 dni do rána spŕchlo a bolo veľmi vlhko... a už som vôbec nenaštartoval...
menil som vtedy pre istotu hlavu rozdeľovača, palec, káble a sviečky...
a bolo to OK...
a aj ja mám teraz káble z Tesly a nemám s nimi problém...
tak nech Ti to šlape

Napsal: stř zář 06, 2006 09:28
od kasma
V servise to kontrolovasli, krokovy motor volnobehu precistili, povedali ze je v poriadku...
Napsal: stř zář 06, 2006 10:18
od kasma
RoSta píše:stačí, keď je rôzna vlhkosť... a ak je niečo na VN poškodené, iskra (napätie) preskočí tadiaľ, kadiaľ to má najkratšie a vôbec sa nemusí dostať až do sviečky...
A Tebe sa to potom javí, že raz je to OK a inokedy nie... ale ono to celkom OK nie je nikdy...
Ja keď som kúpil tú moju káru, tak mi "trhalo" pri jazde motorom, podľa predajcu pri kúpe to bolo benzínom...
No a ono to bolo zapaľovaním, ale nie to som chcel...
takže, keď som ho mal asi 3 dni do rána spŕchlo a bolo veľmi vlhko... a už som vôbec nenaštartoval...
menil som vtedy pre istotu hlavu rozdeľovača, palec, káble a sviečky...
a bolo to OK...
a aj ja mám teraz káble z Tesly a nemám s nimi problém...
tak nech Ti to šlape

Ja zasa so startovaním nemám problém, aby som to neporiekol. Chytilo to aj v mraze, bolo -28°C a na prvý krát aj ked prsí...
Napsal: stř zář 06, 2006 10:58
od RoSta
nemizne Ti náhodou voda?
mohlo by to potom byť tesnenie pod hlavou... to by si už ale asi zistil...
potom už len sviečka/kábel, alebo vstrek, ak sú tlaky a ostatné "zbytočnosti" OK
sviečka môže byť naprd aj keď je nová, hlavne nejaká lacnejšia...
Prever si ktorý valec to je, tak ako Ti to tu už odporúčali, len si dávaj pozor, nech Ťa to nedokope, ak máš slabšie srdce, môže to byť problém. Celkovo veľmi nepríjemný pocit, ale nie smrtelne...
Ešte keď motor nebeží, si "rozbehaj" koncovky VN káblov na hlave rozdeľovača (možno sú aj zaoxidované a tam môže byť tiež problém). Naštartuj, daj si hrubú rukavicu a ešte aj cez nejakú (SUCHÚ) handru postupne vyťahuj koncovky (na hlave rozďeľovača")...
POZOR! NIČOHO INÉHO SA NA AUTE NEDRŽ ANI NEDOTÝKAJ / NEOPIERAJ!!! INAK KOPE AKO BESNÉ!!!
Pre Teba je dôležité, aby si to robil, keď ja závada ON...
Pri valci, kde sa zmenil chod motora je všetko OK, tam kde sa nič nezmenilo, je problém...
Autu to nijako na tú chvíľu neublíži...
Zo vstrekmi taký cirkus robiť nemusíš, tam je len 12V...
Keď to urobíš, napíš, čo si zistil a budeme hľadať ďalej, ak si takto nič neodhalil...
Tak veľa šťastia...
Napsal: stř zář 06, 2006 11:45
od kasma
Voda mi určite nemizne...
Pozrem sa na to ešte dnes podotláčam to, pokukám to povyťahujem a uvidím.
Len ono je to ťažko hľadať keď to robí pretože je to otázka pár sekúnd. Napr. vyradím do neutrálu pri akejkoľvek rýchlosti, padnú otáčky napr na 300 a potom sa samy behom 2 sekúnd zdvihnú naspäť na cca 900, bez toho aby som pridal plyn alebo urobil niečo iné. Proste znovu preradím alebo podradíma opäť to padne ako besné na 300-400 a potom sa to zas vráti. A vždy keď som znovu naštartoval tak to vôbec neurobilo, šlo to normálne!
FILTR sání
Napsal: stř zář 06, 2006 12:29
od Serpico
Ahojka, rád bych srovnal bavlněný filtr ( tedy tzv. sportovní ) versus papírový filtr. Mám na mysli do originál vzduch boxu. Konstrukce počítala s odporem vedení přívodu vzduch. Bavlněný zvyšuje průchodnost vzduchu proti papírovému. K deklarovanému snížení spotřeby se nejsem schopen vyjádřit - nezaznamenal jsem. Naproti tomu motor jde lépe do otáček - subjektivní poznatek. K otázce samotné funkce filtru - je minimálně na stejné úrovni - bavlna s olejem ( by měla mít větší účinnost ). Otázkou je velikost mikro otvorů v papírovém filtru. Nakonec zkoušky a vývoj tzv. sport. filtrů probíhal při saharských soutěží a tam je mikroskopických částiček písku víc než dost. Pokud jsem ho již dvakrát čistil zůstalo ve vaničce dost šedo - černé špíny, nemám pochopitelně laboratorní podmínky. Osobně bych v tom viděl přínos - cenově ( 1 600 ) po koupi do vychází na stejno, dokupuje se čistící přípravek a impregnace olejem sada asi za 350 a vydrží na 4 čistění. mějte se fajn.
Napsal: stř zář 06, 2006 13:06
od RoSta
kasma píše:Voda mi určite nemizne...
Pozrem sa na to ešte dnes podotláčam to, pokukám to povyťahujem a uvidím.
Len ono je to ťažko hľadať keď to robí pretože je to otázka pár sekúnd. Napr. vyradím do neutrálu pri akejkoľvek rýchlosti, padnú otáčky napr na 300 a potom sa samy behom 2 sekúnd zdvihnú naspäť na cca 900, bez toho aby som pridal plyn alebo urobil niečo iné. Proste znovu preradím alebo podradíma opäť to padne ako besné na 300-400 a potom sa to zas vráti. A vždy keď som znovu naštartoval tak to vôbec neurobilo, šlo to normálne!
tak to sa občas stane (stávalo) aj mne a moc som to neriešil, ale obvykle to bolo zase za vlhkého počasia... ja by som to hodil na vzduchový filter...
menil si ho už???
Napsal: stř zář 06, 2006 13:07
od RoSta
ozaj... podša toho, čo si teraz napísal, to na 99% nebude zapaľovanie...
Napsal: stř zář 06, 2006 14:53
od blaho
Inak len tak mimochodom páni. A kde v Blave dostať NGK sviečky na ESPERO? Volal som dnes aj do fancaru aj do Carexu a nemkel mariško, nothing.

Napsal: stř zář 06, 2006 15:07
od blaho
A ešte jedna otázka aký je presne ten typ tej sviečky, čo od NGK patrí na Espero, myslím model tej sviečky. Dík
Napsal: stř zář 06, 2006 15:07
od kasma
RoSta píše:kasma píše:Voda mi určite nemizne...
Pozrem sa na to ešte dnes podotláčam to, pokukám to povyťahujem a uvidím.
Len ono je to ťažko hľadať keď to robí pretože je to otázka pár sekúnd. Napr. vyradím do neutrálu pri akejkoľvek rýchlosti, padnú otáčky napr na 300 a potom sa samy behom 2 sekúnd zdvihnú naspäť na cca 900, bez toho aby som pridal plyn alebo urobil niečo iné. Proste znovu preradím alebo podradíma opäť to padne ako besné na 300-400 a potom sa to zas vráti. A vždy keď som znovu naštartoval tak to vôbec neurobilo, šlo to normálne!
tak to sa občas stane (stávalo) aj mne a moc som to neriešil, ale obvykle to bolo zase za vlhkého počasia... ja by som to hodil na vzduchový filter...
menil si ho už???
Filtre su vymene vsetky... su takmer nove.
Napsal: stř zář 06, 2006 15:13
od kasma
RoSta píše:ozaj... podša toho, čo si teraz napísal, to na 99% nebude zapaľovanie...
Napísal som to preto, lebo keď to bolo v servise, tak kontrolovali aj dobijanie aj zapaľovanie.
čo konkrétne si tým zapaľovaním myslel???