Športové sviečky a filtre?

Moderátor: Blue Lanos

Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Já bych od Tesly Blatná už nekoupil nic, protože mě nasr*li, ale v úplně jiném oboru činnosti, než je výroba zapalovacích kabelů pro auta.
S těmi nemám vůbec špatné zkušenosti, až na to, že se mi podařilo poměrně snadno urvat koncovky a jak jsem tak poslouchal reakce známých (ale i tady na fóru), tak nejsem rozhodně jediný.
Ondras má pravdu, v Batné nabízejí tři druhy jader a asi 4 druhy izolace, takže stačí si jen vybrat, co vyhovuje požadavkům.

k tomu opoždění jiskry ... četl jsem to třikrát a pořád ještě se tomu usmívám :-)
Reklama
 

Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

Takže teraz som sa dozvedel trošku viac... som o nieco mudrejsi...
Sviecky tam dam tie NGK, kable dam tie celodrotove, ked vravite, ze uhlikove sa lamu... Dik za radu...

Ale stale mi nejde do hlavy to moje kolisanie otacok, ktore bolo len niekedy...Chcem sa este opytat... ma vplyv na kolisanie /zvysenie alebo znizovanie/ otacok aj sviecky, kable alebo ked motor bezi na tri valce, moze ho vtedy uplne zadusit?????
Pytam sa preto, lebo ked mi to robilo prvy krat, tak som to dal do servisu kde to skontrolovali napojili na PC a precistili ako som pisal predtym. potom sa mi to kolisanie a zadusenie opat objavilo, ale sviecky menene neboli, tak predpokladam, ze by to bolo sposobene svieckami alebo tymi uhlikovymi kablami, ktore su tam cca 4 mesiace. Ale teraz to opat ide! Bez akéhokoľvek zásahu.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

A opravdu to běží jen na tři válce? Samozřejmě, že pokud to běží na tři válce, tak to o chvilce může zhasnout. Netrápí tě spíš kolísání otáček, zvyšují se a snižují, až to pak chcípne (krokový motor volnoběhu)?

Pokud to běží na tři válce, tak je potřeba zjistit, který vynechává (postup byl popsán, odpojováním vstřikovačů, popřípadě rukavici a kabely ke svíčkám). A pak ... kabely, svíčky, rozdělovač, popř. problém někde v motoru - hlava válce, těsnění, ventily ...
Uživatelský avatar
RoSta
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 03, 2004 23:19
Bydliště: PRIEVIDZA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RoSta »

stačí, keď je rôzna vlhkosť... a ak je niečo na VN poškodené, iskra (napätie) preskočí tadiaľ, kadiaľ to má najkratšie a vôbec sa nemusí dostať až do sviečky...
A Tebe sa to potom javí, že raz je to OK a inokedy nie... ale ono to celkom OK nie je nikdy...
Ja keď som kúpil tú moju káru, tak mi "trhalo" pri jazde motorom, podľa predajcu pri kúpe to bolo benzínom...
No a ono to bolo zapaľovaním, ale nie to som chcel...
takže, keď som ho mal asi 3 dni do rána spŕchlo a bolo veľmi vlhko... a už som vôbec nenaštartoval...
menil som vtedy pre istotu hlavu rozdeľovača, palec, káble a sviečky...
a bolo to OK...
a aj ja mám teraz káble z Tesly a nemám s nimi problém...

tak nech Ti to šlape ;)
http://www.TAXAMETER.sk
Ford Mondeo 1,6 LPG
Ex: Espero 1,5 LPG
Zrušenie ESPERA a dovoz MONDEA...
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

V servise to kontrolovasli, krokovy motor volnobehu precistili, povedali ze je v poriadku...
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

RoSta píše:stačí, keď je rôzna vlhkosť... a ak je niečo na VN poškodené, iskra (napätie) preskočí tadiaľ, kadiaľ to má najkratšie a vôbec sa nemusí dostať až do sviečky...
A Tebe sa to potom javí, že raz je to OK a inokedy nie... ale ono to celkom OK nie je nikdy...
Ja keď som kúpil tú moju káru, tak mi "trhalo" pri jazde motorom, podľa predajcu pri kúpe to bolo benzínom...
No a ono to bolo zapaľovaním, ale nie to som chcel...
takže, keď som ho mal asi 3 dni do rána spŕchlo a bolo veľmi vlhko... a už som vôbec nenaštartoval...
menil som vtedy pre istotu hlavu rozdeľovača, palec, káble a sviečky...
a bolo to OK...
a aj ja mám teraz káble z Tesly a nemám s nimi problém...

tak nech Ti to šlape ;)
Ja zasa so startovaním nemám problém, aby som to neporiekol. Chytilo to aj v mraze, bolo -28°C a na prvý krát aj ked prsí...
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Uživatelský avatar
RoSta
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 03, 2004 23:19
Bydliště: PRIEVIDZA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RoSta »

nemizne Ti náhodou voda?
mohlo by to potom byť tesnenie pod hlavou... to by si už ale asi zistil...

potom už len sviečka/kábel, alebo vstrek, ak sú tlaky a ostatné "zbytočnosti" OK

sviečka môže byť naprd aj keď je nová, hlavne nejaká lacnejšia...

Prever si ktorý valec to je, tak ako Ti to tu už odporúčali, len si dávaj pozor, nech Ťa to nedokope, ak máš slabšie srdce, môže to byť problém. Celkovo veľmi nepríjemný pocit, ale nie smrtelne... :D

Ešte keď motor nebeží, si "rozbehaj" koncovky VN káblov na hlave rozdeľovača (možno sú aj zaoxidované a tam môže byť tiež problém). Naštartuj, daj si hrubú rukavicu a ešte aj cez nejakú (SUCHÚ) handru postupne vyťahuj koncovky (na hlave rozďeľovača")...
POZOR! NIČOHO INÉHO SA NA AUTE NEDRŽ ANI NEDOTÝKAJ / NEOPIERAJ!!! INAK KOPE AKO BESNÉ!!!
Pre Teba je dôležité, aby si to robil, keď ja závada ON... :?
Pri valci, kde sa zmenil chod motora je všetko OK, tam kde sa nič nezmenilo, je problém...
Autu to nijako na tú chvíľu neublíži...

Zo vstrekmi taký cirkus robiť nemusíš, tam je len 12V...

Keď to urobíš, napíš, čo si zistil a budeme hľadať ďalej, ak si takto nič neodhalil...

Tak veľa šťastia...
http://www.TAXAMETER.sk
Ford Mondeo 1,6 LPG
Ex: Espero 1,5 LPG
Zrušenie ESPERA a dovoz MONDEA...
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

Voda mi určite nemizne...

Pozrem sa na to ešte dnes podotláčam to, pokukám to povyťahujem a uvidím.
Len ono je to ťažko hľadať keď to robí pretože je to otázka pár sekúnd. Napr. vyradím do neutrálu pri akejkoľvek rýchlosti, padnú otáčky napr na 300 a potom sa samy behom 2 sekúnd zdvihnú naspäť na cca 900, bez toho aby som pridal plyn alebo urobil niečo iné. Proste znovu preradím alebo podradíma opäť to padne ako besné na 300-400 a potom sa to zas vráti. A vždy keď som znovu naštartoval tak to vôbec neurobilo, šlo to normálne!
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

FILTR sání

Příspěvek od Serpico »

Ahojka, rád bych srovnal bavlněný filtr ( tedy tzv. sportovní ) versus papírový filtr. Mám na mysli do originál vzduch boxu. Konstrukce počítala s odporem vedení přívodu vzduch. Bavlněný zvyšuje průchodnost vzduchu proti papírovému. K deklarovanému snížení spotřeby se nejsem schopen vyjádřit - nezaznamenal jsem. Naproti tomu motor jde lépe do otáček - subjektivní poznatek. K otázce samotné funkce filtru - je minimálně na stejné úrovni - bavlna s olejem ( by měla mít větší účinnost ). Otázkou je velikost mikro otvorů v papírovém filtru. Nakonec zkoušky a vývoj tzv. sport. filtrů probíhal při saharských soutěží a tam je mikroskopických částiček písku víc než dost. Pokud jsem ho již dvakrát čistil zůstalo ve vaničce dost šedo - černé špíny, nemám pochopitelně laboratorní podmínky. Osobně bych v tom viděl přínos - cenově ( 1 600 ) po koupi do vychází na stejno, dokupuje se čistící přípravek a impregnace olejem sada asi za 350 a vydrží na 4 čistění. mějte se fajn.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
RoSta
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 03, 2004 23:19
Bydliště: PRIEVIDZA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RoSta »

kasma píše:Voda mi určite nemizne...

Pozrem sa na to ešte dnes podotláčam to, pokukám to povyťahujem a uvidím.
Len ono je to ťažko hľadať keď to robí pretože je to otázka pár sekúnd. Napr. vyradím do neutrálu pri akejkoľvek rýchlosti, padnú otáčky napr na 300 a potom sa samy behom 2 sekúnd zdvihnú naspäť na cca 900, bez toho aby som pridal plyn alebo urobil niečo iné. Proste znovu preradím alebo podradíma opäť to padne ako besné na 300-400 a potom sa to zas vráti. A vždy keď som znovu naštartoval tak to vôbec neurobilo, šlo to normálne!
tak to sa občas stane (stávalo) aj mne a moc som to neriešil, ale obvykle to bolo zase za vlhkého počasia... ja by som to hodil na vzduchový filter...
menil si ho už???
http://www.TAXAMETER.sk
Ford Mondeo 1,6 LPG
Ex: Espero 1,5 LPG
Zrušenie ESPERA a dovoz MONDEA...
Uživatelský avatar
RoSta
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 03, 2004 23:19
Bydliště: PRIEVIDZA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RoSta »

ozaj... podša toho, čo si teraz napísal, to na 99% nebude zapaľovanie...
http://www.TAXAMETER.sk
Ford Mondeo 1,6 LPG
Ex: Espero 1,5 LPG
Zrušenie ESPERA a dovoz MONDEA...
Uživatelský avatar
blaho
Příspěvky: 186
Registrován: stř čer 07, 2006 08:23
Bydliště: MA - Sološnica, SKK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blaho »

Inak len tak mimochodom páni. A kde v Blave dostať NGK sviečky na ESPERO? Volal som dnes aj do fancaru aj do Carexu a nemkel mariško, nothing. :(
Daewoo Espero, 1.5 DOHC, 60 000km, f elektrike, IMM, alarm, klíma, SONY CDX-C5850
Uživatelský avatar
blaho
Příspěvky: 186
Registrován: stř čer 07, 2006 08:23
Bydliště: MA - Sološnica, SKK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blaho »

A ešte jedna otázka aký je presne ten typ tej sviečky, čo od NGK patrí na Espero, myslím model tej sviečky. Dík
Daewoo Espero, 1.5 DOHC, 60 000km, f elektrike, IMM, alarm, klíma, SONY CDX-C5850
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

RoSta píše:
kasma píše:Voda mi určite nemizne...

Pozrem sa na to ešte dnes podotláčam to, pokukám to povyťahujem a uvidím.
Len ono je to ťažko hľadať keď to robí pretože je to otázka pár sekúnd. Napr. vyradím do neutrálu pri akejkoľvek rýchlosti, padnú otáčky napr na 300 a potom sa samy behom 2 sekúnd zdvihnú naspäť na cca 900, bez toho aby som pridal plyn alebo urobil niečo iné. Proste znovu preradím alebo podradíma opäť to padne ako besné na 300-400 a potom sa to zas vráti. A vždy keď som znovu naštartoval tak to vôbec neurobilo, šlo to normálne!
tak to sa občas stane (stávalo) aj mne a moc som to neriešil, ale obvykle to bolo zase za vlhkého počasia... ja by som to hodil na vzduchový filter...
menil si ho už???

Filtre su vymene vsetky... su takmer nove.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

RoSta píše:ozaj... podša toho, čo si teraz napísal, to na 99% nebude zapaľovanie...
Napísal som to preto, lebo keď to bolo v servise, tak kontrolovali aj dobijanie aj zapaľovanie.
čo konkrétne si tým zapaľovaním myslel???
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“