Stránka 3 z 6

Napsal: ned srp 26, 2007 10:45
od Kruger !!!
PeterMI_SK píše:podla mna su vadne hydraulicke dvihatka, z ktore netesnia, a koli tomu trva isty cas kym cerpadlo ich natlakuje a tym aj ventily stichnu a zhasne aj kontrolka tlaku oleja.
Mne to obcas spravi motor a vacsinou to robi ak je olej uz tesne pred vymenou..
Dela to i s novym i se starym olejem, vzdy cca stejne :-) . Hydrostelky nove najeto CCA 35 tis +/- zadna zmena nenastala ;-) pozn. olej nemizi. A vzdy na merce u te tecky jak je napsano 1.0 liter (vice nez polovina nad min. ryskou (mnozstvi oleje rovnez nema vliv) olej od novoty pri kazde vymene 5W-40 S kazdou vymenou oleje rovnez proplach)

Napsal: ned srp 26, 2007 10:49
od SK
a nieje problem ten olej???? 5W40??????.........pokial viem nexia by mala mat polosynt. 10W40-
5W je pomerne riedky olej ci to stiha natlacit??? ja pouzivam Elf 10W40

Napsal: ned srp 26, 2007 10:51
od ferino28
zmerat tlak oleja :!:

Re: Klépání ventilů

Napsal: sob úno 28, 2009 16:32
od Kruger !!!
Zdravim panove,
rok se s rokem sesel, a jelikoz zacalo byt trosku teploucku, tak jsem si rekl, ze vymenim olej (menim pravidelne). No a jelikoz moje draha nexijka zacala pred vanoci klepat vice, nez by bylo zdravo, tak jsem si rekl, ze se podivam i na vackovou hridelku, jestli se s ni neco nezmenilo... No a k memu udivu stalo se :-( Radeji vam to ukazi na obrazcich... valce (z pohedu na motor 4,3,2) se mi jevi i pouhym okem OK.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Horsi to je ale s valcem c. 4 Ten u rozdelovace.
Obrázek
Jaksi vacka je u jednoho ventilu uplne zhoblovana u druheho hodne chycena. Otazka ani neni co s tim, vim ze musim koupit nekde hlavu nebo alespon vacku (otazka co se vice vyplati), ale jestli jsou chycena i zdvihatka a jestli staci vymenit jen tyto dve. A take co mohlo tuto zavadu zpusobit ? Pred lety jsme tady spolecne neco s klepanim resili, pak byl klid a ted toto. Posledni moznost je jeste koupit nove auto, ale nexie se mi po pravde moc zbavovat nechce...

Re: Klépání ventilů

Napsal: ned bře 01, 2009 11:32
od martinko
ja som toto uz riesil... presne to iste... na poslednom valci sa obe vacky ,,zhoblovali,, pretoze olej na konci ma uz mali tlak a ak sa to este trochu upcha tak idu fakticky na sucho... ale oprava nieje nic strasne, vymeni sa vacka a spravidla aj zvyhatka na ktorych bola vacka chytena alebo rovno vsetky... a urcite treba motor preplachnut a skontrolovat tlak oleja... tak vela stastia -i :PP:

Re: Klépání ventilů

Napsal: ned bře 01, 2009 20:50
od Kruger !!!
Diky ti,
hod neni nad kvalitni servisy... Jen si pokladam otazku co je vlastne pro me nejvyhodnejsi... Nexii planuji letos nechat jako druhe vozitko, takze kupovat vse nove se mi po pravde ani moc nechce. Uvazoval jsem spis o koupi nejake hlavy, co by byla jeste relativne ok. Preci jen ma uz holka narok pomalu na duchod... Nevite nekdo o nejaky 8V kebuli co by byla ok? Nejlepe ze Sveromoravskyho kraje? Pripadne za kolik cca by se dala sehnat ?

Re: Klépání ventilů

Napsal: ned bře 01, 2009 21:15
od martinko
mna vysla oprava , resp. vymena vacky a nejakych tych zdvihatiek cca 5000sk a s toho material mohol stat cca 4000sk ..takze kupovat celu hlavu je podla mna zbytocne, lebo nikdy nevies kolko vydrzi... ale nech sa k tomu radsej vyjadria skusenejsi :roll:

Re: Klépání ventilů

Napsal: ned bře 01, 2009 21:44
od Kruger !!!
ok, pokud to je takova cena tak no problem... :-) jeste jednou ti dikes -i

Re: Klépání ventilů

Napsal: ned bře 01, 2009 21:50
od martinko
nz... rado sa stalo :PP: ;)

Re: Klépání ventilů

Napsal: pon bře 02, 2009 08:09
od michal.sk
je to presne ako pise JRD... plus to moze byt nizke okt. cislo. ide o to, ze kazdy druh benzinu ma inu vybusnost, resp. rychlost horenia... v zavislosti od otacok a zatazenia sa vstrekne urcite mnozstvo paliva. predzapalom sa urci, kedy sa zapali. ak je zle nastaveny, tak palivo vyhori velmi skoro pred HU, alebo naopak neskoro. potom ten motor nema vykon, prip. ma nepravidelny chod pri volnobehu... a ked je tam nekvalitny benzin, zase moze horiet bud pomaly, alebo sa "slaby" benzin moze zapalit vplyvom teploty a tlaku (vplyvom samotnej kompresie, este pred zapalenim iskry). pre motory s vysokou kompresiou vseobecne plati , ze prave kvoli tej kompresii potrebuju kvalitnejsi benzin, aby nedochadzalo k predcasnemu horeniu. palivo potom vybuchne a tlakova vlna sa prenesie do steny valca. ked to streli na kov, ma to zvuk ako keby klepali ventily... prejavuje sa to najma pri zrychlovani z nizkych otacok na vyssom prevodovom stupni. ten motor proste nevladze a nedokaze pridat, a prave v tomto okamihu sa tam dostane viac benzinu ako dokaze spalit. teraz nastava detonacia... vstrek a predzapal su ovplyvnene ciastocne plynovym pedalom, teda polohou skrtiacej klapky... samozrejme, riad. jednotka na to zareaguje na zaklade informacii z lamda sondy a snimacov polohy skrt. klapky a otacok, ale aj to chvilku trva ... nasledne sa posunie predzapal a klepanie prestane... ak je kvalita benzinu taka nizka, ze uprava predzapalu je uz mimo regulacneho rozsahu RJ, tak ale neprestane... :D na niektorych motoroch je na bloku namontovany detonacny snimac, a podla jeho informacii riadiaca jednotka potom upravi predzapal. ma to sice mensi vykon, ale motor netrpi predcasnymi detonaciami...a neklepe

Re: Klépání ventilů

Napsal: pon bře 02, 2009 08:22
od Kruger !!!
Ahoj Michale, diky za dlouhe vysvtleni, jak co funguje, bohuzel toto tema, na ktere reagujes je pro me krapek off. jelikoz jsem nechtel zakladat nove tema, tak jsem obnovil starsi tema... jen jsem dodal obrazky co se mi stalo s vackou... nebo myslis, ze tu vacku mohlo takhle rozdrbat spatny predstih a palivo? Jinak ale stejne diky za prizpevek ;-)

Re: Klépání ventilů

Napsal: pon bře 02, 2009 21:35
od JRD McLAREN
no uz 3tia 8V Nexia, ktoru vidim ze takto skoncila..
a dooost vela ich "pocujem" takto jazdit v poslednej dobe..

Jednej znamej ohoblovalo dve vacky, tu druhu v priebehu pol roka..
prva vymenena na povodnej hlave..
druha nova uz na inej hlave.. zatial sa neozvala..asi jazdiii...

cize usidzujem na ucpany kanal v hlave...
kamaratka ma tie DIESEL, a uz to dost poznat na vykone, chode a spravani sa motora...

a zhodou okolnosti, vsetky maju domcek vacky utesneny silikonom...
teda myslim spoj hlava-domcek ...

Re: Klépání ventilů

Napsal: pon bře 02, 2009 22:32
od Kruger !!!
Jrd, diky potvrdil jsi mi mou teorii o silikonu a hlave... ja kdyz jsem to videl, co mi tam dali v servisu tak jsem nemohl uverit vlastnim ocim... Jelikoz priznivce toho marasu fakt nejsem, stejne utesni tak velky prd! Tece to prakticky stejne (spise vzlina, ale ty vis co jsem myslel)... Takze po servisu (jde to opet do stejneho) budu trvat na procisteni jednak sitka, jednak kanalku a zadny silikon! Fakt jsem z toho hodne nakrknuty... Jelikoz predtim mi sice rachtaly hydrostelky, ale rachtaly 60 000 km ale nehoblovaly mi vacku, takove veci obcas kontroluju, spis teda kontroloval jsem. Ted jsem se na to vykaslal (cca pul roku) a takhle to dopadlo... Ty jsi psal, ze tlak cerpadlo je jen ze dvou ozubenych kol, takze jako skodovky... Takze pokud neco ty kola neposere tak je to prakticky nesmrtelne :-) No uvidime... Nicmene se silikonem auto neprebiram.. A i tobe moc diky :-)

Re: Klépání ventilů

Napsal: stř bře 04, 2009 17:53
od michal.sk
To Kruger!!! cau, teraz vidim, ze som pisal od veci. ale nejak sa mi vtedy neotvorili tie obrazky... :oops: podla nich by som uz asi nehovoril o klepani ventilov, ale o kovacskej dielni... alebo o rozje..... motore. vela fakt zavisi od oleja... ale aspon sa niekto nieco dozvedel o detonacii a oktanovom cisle :o) :PP:

Re: Klépání ventilů

Napsal: pát bře 06, 2009 23:17
od Kruger !!!
Tak a zahada pokracuje... Dneska jsem auticko privezl ze servisu. Vacka vymenena, i vahadla ventilu. Zdvihatka jsou pry ok... Ale ja se porad nemohu zbavit takoveho podivneho pocitu... Ono motor stale pri delsim odstaveni (2-3 hodiny staci) klepka, nez dojde k natlakovani. No a jelikoz me uz nic ani jineho nenapada, tak co vy, zdatnejsi, si myslite o moznosti odjebanych ojnicnich salcich nebo, chcete-li jinak kluznych loziscich na ojnici? Jakoze mi nejde do hlavy jedna vec... Proc to klepani stale slysim:
a) pri startovani (po odstaveni)
b) Pri otackach 2300 az 3200 ot +- mozna to tak rachoti i ve vice, ale to uz neslysim... navic neni to pri zaberu (rozjezd to nedela), ale pri ustalene rychlosti v techto otackach... Uz vazne nevim :-( PLS ! HElp !!!

Jen dodam, tlaky valcu ok... dneska testovano :-(