Stránka 3 z 4

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: pát črc 04, 2014 23:06
od Biggby
Tak dneska jsem se vrátil z Rakouska. Byl jsem si tam obhlédnout 2 kusy, které splňují všechny požadavky a jeden kus, kterému nefungovala automatická klimatizace.
Vše děs a hrůza, pokud se někdo takovým způsobem stará o své auto, tak si žádné nezaslouží.
Jedno z těchto aut mělo místo oleje nějakou hnědou sračku. Netuším, jestli se dělá i hnědý olej, ale takovou konzistenci olej určitě nemá mít. Motor zněl jak řetízkový kolotoč a zespodu to z něj celkem teklo.
Druhé bylo otlučené, že jenom karosářovi a lakýrníkovi bych nechal oboum po desítkách. Přitom na fotkách bylo super auto.
Třetí auto bylo zvenku až podezřele pěkné, interiér už tak pěkný nebyl. Prosezená a začernaná sedačka (opotřebením) řidiče. Vzadu chyběly odkládací tácky a byla tam našitá nějaká látka a v palubce bylo pár děr, jakoby tam něco bylo namontované. Tlačítka, volant a pedály hodně osahané a na tachometru "jen" 170t. Jelikož předešlé auta měla o dost více najeto, tak tam muselo dojít ke stočení nebo tam jezdilo prase. Navíc automatická převodovka místy kopla celým autem, nejvíc při rozjezdech. Řidič, se kterým jsem tam byl už s odtahovkou, řekl, že to byl pravděpodobně TAXIk s nějakou fólií, což by vysvětlovalo ten pěkný zevnějšek.
Takže jsem zatím nic nekoupil. Řidič byl tak ochotný a řekl, že mu mám zaplatit jen projetou naftu a že příště už snad budeme mít větší štěstí ;) .

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: sob črc 05, 2014 10:59
od Richard
Přeji mnoho úspěchů při hledání, ale mám pocit, že na západ od nás se značka Daewoo prodává za ceny obvyklé i pro podobně ojeté modely jiných vozů se stejným r.v. a nejenom korejských. Myslím že v ČR koupíš za lepší peníze, tady funguje pro mě nepochopitelná averze k vozům Daewoo, je očkovaná redaktory při testech, kdy se používá při stupňování tento postup: dobrý - lepší - nejlepší a 4 stupeň škodovka...... Vzhledem k tomu, že nemám problém jezdit s Daewem již nějaký ten pátek, vím že tyhle tendenční testy jsou k ničemu a akorát kecy, kecy, kecy, např, srovnávačka Tacuma, Meriva, Matrix - Tacuma prohrála díky tomu že neměla klimatizaci , to normální člověk nechápe. Kde vyhrabali Tacumu bez klimy? Myslím, že je umění takovou najít!!! Ale pro kupující u nás jsou tyhle nesmysly příjemné, sráží totiž cenu hodně nízko........

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: sob črc 05, 2014 14:09
od Biggby
Vyjel jsem do zahraničí, protože u nás jsem našel jen jeden kus s automatickou převodovkou a ten byl bouraný.
Češi jsou národ škodovkářů a jsem za to rád. Pak jsou ty lepší auta mnohem levnější. Ten test jsem si taky četl. Redaktor byl opravdu objektivního názoru (ironie) a to hlavně vůči Tacumě, kterou nazýval nutným zlem a ošklivým autem. Ona proti tomu Meriva je nádherné auto, které vypadá jak zrovna nakladené vajíčko :lol: .
Navíc srovnejte Tacumu a třeba Octávii za stejnou cenu. Nebo to radši udělám za Vás.
Dal jsem filtraci Daewoo Tacuma a Škoda Octavia. Podmínky: Benzín, klimatizace.
Našel jsem cenově dvě sobě nejbližší modely
Daewoo Tacuma 2.0 CDX r.v. 2001, cena 35 999Kč - automatická klimatizace s klimatizovanou přihrádkou, 2x airbag, EURO 3, ABS, EBD, alarm s centrálním DO, el. okna (4) a zrcátka, ASR, vyhřívané zrcátka a výškově stavitelné sedadlo řidiče.
Škoda Octavia SLX 1.8 SLX r.v. 1998, cena 36 000Kč - manuální klimatizace, 2x airbag, centrální zamykání bez DO, el. okna(2) a zrckátka, střeční okno a výškově stavitelné sedadlo řidiče.

Většina škodovkářů se ráda vymlouvá na cenu ND a tak je musím zklamat i v tomto směru:
__________________________Tacuma | Octavia
________Přední brzdový kotouč:1190,- | 1150,-
Přední sada brzdových destiček:1000,- | 1650,-
Sada rozvodů - řemen a kladky: 2490,- | 3080,-
Bral jsem průměrnou cenu, což ještě pomohlo Octávii, protože to zahrnovalo činské zmetky.

Prostě kdo si za tu cenu vybere vylítanou octávii, tak je vůl :mrgreen: .

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: ned črc 06, 2014 22:59
od rudla
Jdi do Tacumy. Já mám Tacumu již 7 let a žádný větší problém. Dovoz z Itálie. Mám najeto již 230 000 km a motor nebere olej. Mám 1.8 -72 kW a jezdím na LPG systém BRC. Nikdy mě nezklamala -i

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: ned črc 06, 2014 23:04
od Biggby
A můžu se zeptat, jak jsi na tom s tím výkonem?
Nejsem sice nějaký závodník a mám rád klidnou jízdu kolem 90km/h. No ve felicii se třeba doslova bojím předjíždět třeba i traktor. Bojím se, že nevyjedu různé kopce a tak. Proto bych radši sáhl po 2.0, protože se bojím, že se to bude opakovat i s tímto autem.
Jako to auto jede, ale předjíždět traktor se zařazenou trojkou mi nahání dost husí kůži. No horší jsou ty kopce. Ve 4 lidech do něčeho prudšího je už opravdu koledování si o průšvih.

Co se týče té převodovky, tak pořád nevím jestli automat nebo manuál. Po manuálu bych sáhl jen v případě, že to bude tak krásně necitlivé jako ve felicii. Špatně se mi řadí ve většině nových aut (dělal jsem autoškolu v Suzuki SX4 a tam to byla pohroma. Pedál jsem zašlápl o půl cm a motor už řval na 4000ot.), tak nevím jak moc citlivé to je v tacumě.

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: ned črc 06, 2014 23:10
od rudla
Musím to držet v otáčkách. Ale zvykl jsem si. Po dálnici 140 a auto perfektně drží stopu- Spotřeba 9 litrů LPG :!:

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: pon črc 07, 2014 10:37
od Honza K.
Biggby, v automatu máš pocit, jakoby mělo auto o 1/4 výkonu méně než má... Vtip je v tom:
1) že nelze jet na plný plyn bez podřazení, prostě není možné využít kroutící moment motoru ve středních otáčkách. Dáš víc plynu a on bez ptaní podřadí, ale než podřadí, je tam prodleva. On sice řadí bez přerušení tahu, ale pokles výkonu při řazení tam je, takže i prodleva ve výkonu. Zrovna zmíněný traktor do kopce je pocitem dost nepříjemná situace, pokud auto nemá zrovna 200 koní. Dojedeš traktor, šimráš plyn ve 30 km/h, auto jede na 3. a bez řazení nemá žádnou výkonovou rezervu. Dáš 1/2 až 3/4 plynu, podřadí na 2 a tak nějak se sbírá, ale do kopce to není žádná hitparáda (dvojka umí přes 110 km/h, je tedy dost rychlá, je to na úrovni trojky ve feldě, ale nejedeš na plný plyn...). Dáš plný plyn, auto zase na vteřinku ztratí výkon a řadí za 1. Pak teprve celkem vyrazí... Nebo rovnou plný plyn na jistotu, ale člověku se tak nějak tyhle prudký velký podřazení zajídají...
2) Převodovka má hydrodynamický měnič, který tlumí takovou tu bezprostřední reakci motoru po přidání plynu. Vlastě při běžné jízdě není pevná mechanická vazba mezi koly a motorem (vyjma zamčené čtyřky nad 80 km/h), takže po přidání plynu se zvednou otáčky motoru a auto v klidu začne zrychlovat, ale je to takový pocitem hodně zatlumený.

Je potřeba se s autem sžít, zpočátku je to v takových situacích trápení.

Automat musí řadit hladce studený i teplý a to na všechny stupně a směrem nahoru i dolu. Neměl by cuknout ani při podřazení na 1... Nakonec jsem zjistil, že ten můj má největší skony k drobnému trhnutí, když dojíždím k situaci, že je potřeba zastavit, auto skoro stojí (rychlost do 5 km/h) a je potřeba opět zrychlit. To řadí za 1 snad na jakékoliv přidání plynu (celkem logicky) a někdy mi to trochu cuklo... Ze začátku, než jsem nechal vyměnit olej, pak už vše OK.

Vodítko: ze začátku jsem při běžném ježdění do půl plynu ani nepoznal, kdy řadil.

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: pon črc 07, 2014 22:26
od Biggby
No určitě si musím vyzkoušet, jak se jede s manuálem. Kdybych měl problémy s přecitlivělostí plynu, tak půjdu do automatu :) .

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: pát črc 11, 2014 09:21
od sandruš
Z Rakouska auto..To snad neee..:-/ To jsou šity jako cip..Unás vp ani Bazarník od tame nebere auta..Jen z Itálie. Taky mám Tacumu z Itálie a vyborný stav :-) nikde nebyla koroze vše jako nové žádně ťukance od kamenů..:-)

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: pát črc 11, 2014 23:19
od prcek1
sandruš píše:Z Rakouska auto..To snad neee..:-/ To jsou šity jako cip..Unás vp ani Bazarník od tame nebere auta..Jen z Itálie. Taky mám Tacumu z Itálie a vyborný stav :-) nikde nebyla koroze vše jako nové žádně ťukance od kamenů..:-)
Proč by měly být horší než třeba ojetiny z Německa které se sem vozí hojně? Jenom se ptám...

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: ned črc 13, 2014 18:33
od Biggby
Vždycky se považovalo ojeté německé auto za lepší, než kdyby bylo u nás. No už tomu tak dávno není. drtivá většina aut v německých bazarech jsou dotaženy z celé EU, kde se prodávají dráž.

Mně osobně je jedno jestli je auto z Rakouska, Česka, Itálie nebo Francie. Na všechny auta nahlížím stejně a všechny prochází kompletní kontrolou :).

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: ned črc 13, 2014 21:00
od Petr S.
Biggby píše:Vyjel jsem do zahraničí, protože u nás jsem našel jen jeden kus s automatickou převodovkou a ten byl bouraný.
Češi jsou národ škodovkářů a jsem za to rád. Pak jsou ty lepší auta mnohem levnější. Ten test jsem si taky četl. Redaktor byl opravdu objektivního názoru (ironie) a to hlavně vůči Tacumě, kterou nazýval nutným zlem a ošklivým autem. Ona proti tomu Meriva je nádherné auto, které vypadá jak zrovna nakladené vajíčko :lol: .
Navíc srovnejte Tacumu a třeba Octávii za stejnou cenu. Nebo to radši udělám za Vás.
Dal jsem filtraci Daewoo Tacuma a Škoda Octavia. Podmínky: Benzín, klimatizace.
Našel jsem cenově dvě sobě nejbližší modely
Daewoo Tacuma 2.0 CDX r.v. 2001, cena 35 999Kč - automatická klimatizace s klimatizovanou přihrádkou, 2x airbag, EURO 3, ABS, EBD, alarm s centrálním DO, el. okna (4) a zrcátka, ASR, vyhřívané zrcátka a výškově stavitelné sedadlo řidiče.
Škoda Octavia SLX 1.8 SLX r.v. 1998, cena 36 000Kč - manuální klimatizace, 2x airbag, centrální zamykání bez DO, el. okna(2) a zrckátka, střeční okno a výškově stavitelné sedadlo řidiče.

Většina škodovkářů se ráda vymlouvá na cenu ND a tak je musím zklamat i v tomto směru:
__________________________Tacuma | Octavia
________Přední brzdový kotouč:1190,- | 1150,-
Přední sada brzdových destiček:1000,- | 1650,-
Sada rozvodů - řemen a kladky: 2490,- | 3080,-
Bral jsem průměrnou cenu, což ještě pomohlo Octávii, protože to zahrnovalo činské zmetky.

Prostě kdo si za tu cenu vybere vylítanou octávii, tak je vůl :mrgreen: .
Já ti ten ceník trošku upravím. Kotouč přední Daewoo 490,octavia 850,sada destiček 720/780,sada rozvodů 1800/2760.
Jedná se o ceny druhovýroby,srovnatelné s originálem,u daewoo i o original!

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: ned črc 13, 2014 21:13
od Biggby
Já bral přímo zprůměrované ceny, takže tam byly zahrnuty originály i druhovýroby. Což pomohlo oktávce ;) .

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: pon črc 14, 2014 10:07
od Richard
Dobře ale přeci auto chcete užívat vy, ne ho prodat???? Tedy já bych třeba na brzdách určitě nešetřil koupí nějakých extra levných komponentů..... ale i tak tě Daewoo nezruinuje, já při detailní kontrole Tacumy zjistil utržený zadní silentblok leveho ramene (zadní cca 250,-, přední cca 150,-) a malinko se ozývá ložisko kola, ale nevím kterého, vůle tam není a nejsem zatím schopen určit stranu..... počkáme - uvidíme - uslyšíme ;) Jen jsem se preventivně koukal po ložisku (39x74x39), zklamal mě czdrafel kde pravidleně nakupuju relativně vysokou cenou cca 1200,- no hledal jsem dál na netu a stejné ložisko se vyskytuje i v Opel Vectra B a v nějakých Astrách, a cenově je asi od 500,- výše a je k dispozici spousta značek...... Vzhledem k Nubiře je ložisko o několik mm větší ale i 5x dražší ...... :(

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Napsal: pon črc 14, 2014 10:21
od Biggby
Samozřejmě se na dílech šetřit nebude. Dokonce už přemýšlím, jak by se daly nasadit na zadní nápravu diskové brzdy. Jen jsem chtěl poukázat na to, že se dá toto auto provozovat mnohem levněji než "české" auto.
Jinak zatím mám štěstí na samé zmetky, byl jsem se projet 400km, abych zjistil, že to auto je na odpis. A přitom prodejce říkal, že je v dobrém stavu. No prostě čekal, že když pojedu 400km, tak že jej už automaticky koupím.