Stránka 3 z 3

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: ned črc 22, 2012 15:29
od michal.sk
este k tomu otackomeru... aky dopad? otackomer s tym nema nic spolocne, otackomer ti len ukazuje ake ma motor otacky, ale nic neriadi ani neovlada... a niektore modely otackomer ani nemaju, takze je tam v podstate z hladiska funkcnosti systemu zbytocny. je to len doplnok... na paradu :D

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: ned črc 22, 2012 15:31
od ppp
Predpokladam ze nexia bude mat program v RJ podobny ako espero takze podla servisneho manualu, ked zisti RJ ze v sieti kleslo napatie pod nejaku hranicu, tak zvysi otacky motora. Predpokladam ze je to najma kvoli zimnym mesiacom, ked bezi vyhrievanie vsetkeho mozneho, svetla a to co obvykle, tak pri volnobehu na krizovatkach bude napatie v alternatore prilis male na to aby obzivlo baterku dostatocne na to aby dalsi start bol bezproblemovy. Na nsich starcih autach uz moze byt napatie na referencnom vstupe RJ nizke z roznychdovodov, zoxidovana kostra, konektory, polamane kable ... takze by teoreticky mohla s otazkami babrat aj RJ ale myslim ze v tomto pripade je to male pravdepodobne.

Neivem sice co si michal chcel povedat svojim prispevkom, asi objasnit zucasntennym pracu alternatora, ale pises rovnako ako vypravca, ze alternator musi byt budeny. Neviem ako si to myslel takze na to nechcem nic pisat ale na to co napisal vypravca, musim reagovat jasnejsie nez recnickou otazkou. Kym alternator nema nejaku velmi specialnu konstrukciu a zapojenie tak budeny byt nemusi. Sice potom nebude vyrabat ziadnu elektrinu ale neposkodi sa. Jedine co musi byt zapojene je odber z jeho vystupu. Aspon na akumulator.

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: ned črc 22, 2012 18:48
od Vypravca
V podstate mate pravdu.
Kolegyna kupila na Matiza novy alternator. Po namontovani som jej meral napatie a daval 14,4V. Po tyzdni uz nenastartovala. Meral som napatie na baterke, hlbkoko pod 12V. Pozerali sme ho, a nakoniec sme nasli vypadnuty kabel. Nie ten silovy, ale ten tenky (neviem oznacenie, ale to je jedno). Po pripojeni toho kablu a nabiti baterky bola skuska. Motor naskocil a na baterke napatie nestupalo.
Tak isiel alternator do opravy. Povedala mi, ze tam bolo ,,nieco,, odpalene, a ze jej menili regulator a diody.
Po oprave uz daval 14,4V.
Takze tiez tomu nechapem, ze vypadnutie, toho kablu spravilo taku skodu.
Ak chcete, tak skusajte vytahovat kable.
Ja ich vytahovat nebudem.

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: ned črc 22, 2012 22:41
od ajva46
No, k tej skúške, išlo o to, že až je niečo s alternátorom, tak by nemali svietiť vkuse svetlá... prosto akoby preblikovali jemne... no ako keď máš doma pokles prúdu, tak ti preblikne žiarovka :-) Tak som to pochopil ja. Dneska sme do toho zas čumeli, čo by mohol byť problém, bo mi občas autom hodí. Keď pridávam a kolo tých 1700 otáčok (presne neviem bo kolíšu) a potom kus vyššie. Keď mi to jednu dobu išlo, menil som olej aj filter+ filter vzduchový a sviečky + som odkrútil krytku rozdeľovača a prestriekal som to sprejom. a auto šlapalo ako hodinky. Tak som pokukal, čo by mohol mať rozdeľovač s otáčkami. A niečo som čítal, že Nexia nemá snímač otáčok? Je to pravda? Že je to v rozdeľovači. Tak možno vtedy to pomohlo. Bo takto mi motor trhalo aj predtým. Potom to prestalo a pripisovali sme to sviečkam, ale neverím, že som prešiel možno 500km a sú zas zachliapané. :-D :-D Čo vy nato? :-) Budem meniť brzdy (strmene) tak by som to skúsil zas vystriekať a uvidím. :-)

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: ned črc 22, 2012 23:04
od Vypravca
V rozdelovaci mas cievku. Ta zvykne byt niekedy rozpadnuta.
Musis rozobrat rozdelovac, aby si sa ku nej dostal. Je to tu niekde pisane. Pozri aj v sekcii Espera.
Cievka sa da aj premerat. Ale za tie roky uz moze byt znehodnotena od oleja, co sa dostava do rozdelovaca cez netesny O kruzok.

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: ned črc 22, 2012 23:12
od ajva46
No, tadiaľ mi asi presakuje olej... Len, keď to vidím, že koľko stojí nová cievka, ma ide rozhodiť... Ale zas, až by to pomohlo tak, asi budem musieť obetovať pár lóve :-D :-D

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: ned črc 22, 2012 23:17
od Vypravca
Cievka nebola draha. Uz ked budes rozoberat, tak kup aj O kruzok.
Pozrem ci mam nejaku starsiu cievku, mohol by som ti ju dat a vyskusas.

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: ned črc 22, 2012 23:49
od LordMMX
mám doma komplet rozdeľovač ak treba ;)

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: pon črc 23, 2012 08:20
od ajva46
Oukej chlapi. Uvidím, dneska to skúsim, bo ma už mrľe žerú :-D Ak tak sa dohodneme :-)

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: pon črc 23, 2012 21:26
od ppp
Snimac otacok na nexii je samotny rozdelovac. Teda cievka v rozdelovaci (stoji tusim cca 5eur mozno menej) plus cast obvodu co je v rozdelovaci, ktory upravuje signal z cievky na napatie, ktore ocakava RJ. Ine snimanie otacok motora na nexii (a espere) nie je.
Skusal si za tmy pozerat na kable ku svieckam a na vysokonapatovu cievku? Ci po nich nebehaju svetelni duchovia?

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: stř črc 25, 2012 08:34
od ajva46
Tak toto počujem prvýkrát :-) O tých duchoch :-)

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: stř črc 25, 2012 19:24
od ppp
Duchov, ked ich majitel auta privolal neudrzbou, vidno niekedy uz aj za sera ale za tmy uplne nadherne. Plazive povrchove vyboje po kabloch a po plastovom tele cievky, to je proste nadhera, cim starsie kable a cim viac poskodena cievka tym krajsie ;). Hotove neony.
Ja mam napriklad z espera staru poskodenu cievku, na ktoru auto dokaze jazdit uplne normalne, ale len ak je vsetko v poriadku. Ak nieco zacne blbnut, tak cievku preraza a vtedy vidno aj slabe svetelne vyboje po celom plastovom plasti cievky aj obcas vynecha motor.

Re: Kolísavé otáčky - Čo s tým?

Napsal: stř črc 25, 2012 21:54
od ajva46
no, to môže byť môj prípad, aj keď káble som menil asi pred rokom :) bo to bolo neskutné, ako ho trhalo... teraz to robí len občas, ale je to tiež už hrozné... si pripadám akoby som chodiť na tom nevedel :-D