Dnes rano som mal predpremierovo na vyskusanie nove Malibu.... (malý Bu)
Nazivo vyzera trochu inak, ako na obrazkoch. Zadna cast okolo kufra pripomina BMW, este aj zralocia plutva bola na streche.
Tak isto aj predne svetla z bocneho pohladu pripominaju tie z 5koveho bavoraka.
Vo vnutri bol stvorvalec 2.4l 170k, znamy z Captivy. Velmi tichy motor, dobre vyvazeny, bez vibracii.
Vybava bola najvyssia, okrem povinneho ESP a ABS s TCS su tam xenony, navigacia, palubny pocitac, dvojzonova klima, trojstupnove vyhrievanie kozenych sedadiel a dve elektricke kresla

. To vodicove aj s pametou na dvoch vodicov. Samozrejme automat.
Auto malo najazdenych cca. 800km, cize na posudenie spotreby este priskoro, ked som ho dostal, svietilo na pocitaci cca. 9l. Predpokladam, ze ho ti predo mnou prilis nesetrili. Ked ho dostanem do ruk na dlhsie, trufam si urobit spotrebu pod 7l.
Startuje sa tlacitkom, kluc zostava vo vrecku. Auto sa odomkne v pritomnosti majitela klucov. Musim vyskusat vo firme, kde parkujem tesne za oknom kancelarie, ci je mozne kluce nechat v saku na stolicke, nastartovat a odist a potom o 50km dalej zistit po vypnuti motora, ze uz nenastartujem...Pripadne ci je mozne auto otvorit nahodnym okoloiducim.
Kto je zvyknuty z Epicy na vela miesta, ten bude sklamany. Interier pripomina priestorovo Cruze, doslova obopina vodica, na moj vkus prilis siroky stredovy panel nechava menej miesta pre pravu nohu. Aspon, ze tam nezavadzaju visiace kluce...
Velmi pekne je ambientne osvetlenie interieru v prelisoch na palubnej doske. Siroky stredovy panel pokracuje do sirokeho stredoveho tunela, v nom je ukryta odkladacia schranka podobna tej na novej Captive. Parkovacia brzda je elektricka, co znemoznuje niektore zaujimave "hratky" s autom. Radio je integrovane s ovladacim systemom a navigaciou. Navigacny system ma pomerne aktualne mapy, kedze som tam nasiel aj ulicu, na ktorej byvam. Radio ma aj vstup z USB, ten sa nachadza v odkladacej casti laktovej opierky. (Clovek by cakal od americkej znacky, ze to bude mat aj USA...) Ovladanie na volante je zhodne s Cruzom, cize pre mna nelogicky prehodene ako pre krajinu, kde jazdia vlavo, ale co sa da robit, mozno pomoze objednat volant pre japoncov.
Co sa tyka naladenia auta, je na moj vkus a na charakter auta velmi tvrde. Uz Epica sa mi zdala tvrda oproti Evande, ale Malibu je podla mna prilis tvrde. Auto ide pekne, sedi na ceste, nic nedrnci ani nerezonuje, ale podla mna tato kategoria auta ma inu cielovu skupinu zakaznikov ako motoristicky novinari obdivujuci sportovo tvrde podvozky. Im sa aj tak Chevrolet nezavdaci, lebo VW je VW... Novinari mensieho vzRastu Chval(i)a aj tak Fabiu
Proste chyba trochu komfortu a plavnosti pri prechadzani nerovnosti. Kto si presadne z Fabie, ten to bude pokladat za standard.
Sedacky - v sedacej casti maju prilis vela bocneho vedenia, ludovo povedane, tlacia na prdel. Neviem, co sa stalo, ci v koreji pochudli, ale v amerike urcite nie. Dovolim si tvrdit, ze do tej sedacky sa rozhodne priemerny american nezmesti. Vsimol som si to aj na Cruzovi a Camare, ze tie sedacky zacali robit prilis uzke, proste po dlhsej ceste je clovek otlaceny, snad sa to casom vysedi. Som sice o 10% vacsi, ako je idealna postava, ale to by malo byt este ako tak v norme.
Vzadu som nesedel, nejak nebol cas.
Kufor je mensi, ako u Epicy, uplne chyba rezerva, je tam len sada na opravu. Cize uprave na LPG nic nebrani, clovek nema dilemu, kam s rezervnym kolesom. Kufor sa otvara tlacidlom zvonka, vo vnutri som nenasiel nic na otvaranie. Po stlaceni tlacidla pruziny viko kufra uplne otvoria. Mechanizmus je standardny, bohuzial konstrukteri upustili od systemu plynovych vzpier, co ma za nasledok mierne zmensenie vnutorneho priestoru.