Stránka 3 z 31
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: stř dub 27, 2011 19:12
				od inza
				huzicka píše:
Spotreba počas cesty podľa palubného počítača 6,2 l/100km, podľa prepočtu 6,00 (po 483 km som dotankoval do plna 29 l nafty). Cesta z Trnavy do obce 12 km za Humenným s dvomi odbočkami z trasy a krátkymi zastávkami. Po dialnici tempomat na 130 (tam kde bola znížená rýchlosť, tak som ju doržiaval), mimo dialnice medzi 90-100, v obci medzi 50-60.
To mi přijde moc pěkná hodnota na velikost auta a jeho hmotnost ... už aby tady bylo.
 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pát kvě 06, 2011 13:34
				od marwinn
				Mám 2300km a filtr se mi ještě na 100% nečistil. 
Spotřeba minimální průměr (dosažitelný při dodržování rychlostnícvh limitů a předvídavé jízdě) 5,9l/100km 
Spotřeba reálná 7,0 - 7,5 l/100km (po dálnici 2.500 otáček na šestku, což je na GPS nějakých 155km/hod a jinak zácpy a svyžná jízda.....
Stav oleje 65%   

 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pát kvě 06, 2011 13:35
				od marwinn
				svižná - so sorry
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pon kvě 09, 2011 14:23
				od huzicka
				marwinn píše:Mám 2300km a filtr se mi ještě na 100% nečistil. 
Spotřeba minimální průměr (dosažitelný při dodržování rychlostnícvh limitů a předvídavé jízdě) 5,9l/100km 
Spotřeba reálná 7,0 - 7,5 l/100km (po dálnici 2.500 otáček na šestku, což je na GPS nějakých 155km/hod a jinak zácpy a svyžná jízda.....
Stav oleje 65%   

 
Tak to sa mi nezdá. Ja som včera pozoroval už druhú regeneráciu (pri 2200 km, olej na 70%). Trvala 18 minút. Práve som sa pohyboval v kopcovitom teréne z Oľšavice do Levoče. Začiatok som si všimol náhodou, pri uberaní plynu autom jemne trhlo, dovtedy normálna spotreba a potom sa pohybovala medzi 10 až 20 l/100km, pri jazde dole kopcom so zaradenou rýchlosťou spotreba väčšinou 6 l/100km. Po 18 minútach spotreba zase OK. Potom cesta do Trnavy. Celkovo mám najazdené niečo nad 2500 km. Olej je na 70%. Spotreba na trase z Trnavy do Oľšavice a späť (cez Žilinu) 6,4 l/100 km podľa palubného počítača.
Vozidlo bolo obsadené 4 dospelými (priemerná hmotnosť nad 90 kg) a 2 deti (starší 45 kg a mladší 15 kg) + fúra batožiny, v podstate plne naložené vozidlo. Rýchlosti som dodržiaval. Diaľnica 130 tempomat, mimo dialnice 90-100, obce 50-60.
 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pon kvě 09, 2011 15:13
				od dizl
				A je vidět reálně jak se vůz chová.  Marwinn   vytáčí motor do vyšších  otáček , takže partik filtr není tak zanesený,  proto  dodnes nevypaloval,  zato Huzicka  jezdí s motorem v nižších otáčkách a filtr se dříve zanáší proto už dvakrát vypaloval , a spotřeba skutečně  při vypalování stoupne až na  20 l .
A nyní počítejte  zatímco  Marwin jede rychleji a má  vyšší spotřebu 7 - 7,5 l / 100 km  tak Huzicka jede  pohodvou jízdou a spotřebu má  6,4 l / 100 km , ale ve skutečnosti  již spotřeboval na 2000 km o 10 litrů více pro vypalování partik  filtru , ve skutečnosti je to ještě více. takže  průměr se  zvedá o 0,6 l na 100 km  to je celkem  7 litrů při opatrné jízdě.
Ovšem pozor  až začne vypalovat Marwinnovi  partik  filtr mu to bude trvat  nejméně 30 minut obyčejně 35 minut a to bude koukat jak  ta nafta povalí  . Jen by mě zajímalo jestli to  ten slavnej počítač započítá také do spotřeby.
Proto  bych  poprosil  oba dva aby si   v kompu zavedli  svou tabulku a tankovali  od plné nádrže do plné nádrže a zanamenali a spočítali skutečnou spotřebu a sledovali  dlouhodobě. Pak  budou  hledět  co to vypalování  filtru ve skutečnosti vyvádí.
Počítač to asi počítá jinak a vy se přesvědčíte že si  z vás dělá výrobce  ovce  co neumí počítat. Možná jinde ve světě  to tak se vzděláním je, ale naštěstí u nás ještě  i mladí uměj  počítat. Uvidíme jak dlouho.
TAkže zapisovat  kontrolovat prověřovat reklamovat.  

 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pon kvě 09, 2011 15:41
				od Hanzy
				Kdyby jste meli auta a ne traktory tak nemusite furt resit jakesi vypalovani kravinofiltru ani zadarmo klepacku ucmoudenou utrepanou do domu 
 
  
 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pon kvě 09, 2011 15:48
				od dizl
				Hanzy neni to takl dávno  co se  řešilo furt  něco u benzináků  se vstřikováním a katalizátory , jsou to  dětské  nemoci,  asi to nepamatuješ  ale  bylo furt něco a furt to měly benzináky  podělaný  včetně  řídících jednotek, takže tam bych to až tak nerozlišoval.  spíše je to v proškolení mechaniků aby  s tím uměli dělat to bývá začátek problémů , když prostě mechanici jsou shnilí to pořádně dotáhnout do vyřešeného konce. Protože oni jsou ti kteří  dávají návrhy na řešení centrále do Chevrolata.
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pon kvě 09, 2011 17:23
				od Hanzy
				Toz to nevim a to asi nepamatuji ze by byl naky problem s benzinem 

  zaden problem jsem nezaregistroval ba naopak meli jsme doma dva klepocmudy a posraly se na tom vzdy jen motory a to byly jeste klasika bez turba takze rachotiveho smradocha dokud bude jaky je tak nikdy do chalupy 

 Miluju hory ticho a cisty vzduch tak dokud budou jake jsou tak NAFTA NEEE! 

 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pon kvě 09, 2011 18:07
				od dizl
				Maš recht  Hanzy  takže na Zafukane  do Karlovic  hezky vláčkem  a  zbytek ? pěkně čokla na řemen a  bágl na záda  a hurá do hor ťap ťap   

  aspoň líp  chutná  to Valšské 

 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: stř kvě 11, 2011 09:33
				od huzicka
				dizl píše:A je vidět reálně jak se vůz chová.  Marwinn   vytáčí motor do vyšších  otáček , takže partik filtr není tak zanesený,  proto  dodnes nevypaloval,  zato Huzicka  jezdí s motorem v nižších otáčkách a filtr se dříve zanáší proto už dvakrát vypaloval , a spotřeba skutečně  při vypalování stoupne až na  20 l .
A nyní počítejte  zatímco  Marwin jede rychleji a má  vyšší spotřebu 7 - 7,5 l / 100 km  tak Huzicka jede  pohodvou jízdou a spotřebu má  6,4 l / 100 km , ale ve skutečnosti  již spotřeboval na 2000 km o 10 litrů více pro vypalování partik  filtru , ve skutečnosti je to ještě více. takže  průměr se  zvedá o 0,6 l na 100 km  to je celkem  7 litrů při opatrné jízdě.
Ovšem pozor  až začne vypalovat Marwinnovi  partik  filtr mu to bude trvat  nejméně 30 minut obyčejně 35 minut a to bude koukat jak  ta nafta povalí  . Jen by mě zajímalo jestli to  ten slavnej počítač započítá také do spotřeby.
Proto  bych  poprosil  oba dva aby si   v kompu zavedli  svou tabulku a tankovali  od plné nádrže do plné nádrže a zanamenali a spočítali skutečnou spotřebu a sledovali  dlouhodobě. Pak  budou  hledět  co to vypalování  filtru ve skutečnosti vyvádí.
Počítač to asi počítá jinak a vy se přesvědčíte že si  z vás dělá výrobce  ovce  co neumí počítat. Možná jinde ve světě  to tak se vzděláním je, ale naštěstí u nás ještě  i mladí uměj  počítat. Uvidíme jak dlouho.
TAkže zapisovat  kontrolovat prověřovat reklamovat.  

 
Nafta na vypaľovanie sa tiež ráta do celkového priemeru. Keďže resetujem celkovú spotrebu pred každou väčšou cestou, tak sa to dá odsledovať. Pred vypaľovaním som mal celkovú spotrebu 6,6 l/100km a po vypaľovaní mi celková spotreba poskočila až na 7,1 l/100km ale potom pomaly klesala až na hodnotu 6,4 po dorazení do Trnavy. 
Teoreticky môžem vyrátať, koľko nafty sa použilo na vypaľovanie, vychádzam z týchto predpokladov: čas vypaľovania 18 minút (pre výpočet nedôležité), dĺžka trasy počas vypaľovania 14 km, odhad priemernej spotreby počas vypaľovania 20 l/100 km. Teda (20x0,14)-(6,4x0,14)=1,904  (vysvetlenie vzorca - v prvých zátvorkách je celková spotreba počas vypaľovania a v druhých zátvorkách spotreba, ktorá by bola aj tak a teda sa musí odrátať), teda keď predpokladám, že raz za 1000 km sa regeneruje filter a minie sa na to 2 l nafty, tak na 100 km to robí 0,2 l navyše oproti bežnej spotrebe bez DPF filtra (samozrejme, že bez DPF by bola spotreba ešte nižšia, pretože aj bez vypaľovania je to brzda pre výfukové plyny a teda nižšia účinnosť motora). S takouto ekodaňou sa dá žiť.
 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: stř kvě 11, 2011 10:15
				od Sajner
				no tak neviem. mam 4300 km a ziadna regeneracia zatial neprebehla. po kolkych kilometroch by to malo prebehnut prvykrat?
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: stř kvě 11, 2011 12:42
				od huzicka
				Sajner píše:no tak neviem. mam 4300 km a ziadna regeneracia zatial neprebehla. po kolkych kilometroch by to malo prebehnut prvykrat?
Je možné, že si si to iba nevšimol, je tam síce kontrolka, ktorá ma signalizovať regeneráciu filtra, ale pravdepodobne sa rozsvieti len vtedy, ak sa nepodarí automatické čistenie a hrozí poškodenie DPF filtra, resp. motora. (teda ja to tak logicky odvodzujem z toho, že už som pozoroval u seba dve regenerácie a kontrolka nesvietila). Pravdepodobne to ale nebude závisieť od km.
 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: čtv kvě 12, 2011 20:13
				od Fanda
				Mám najeto 5800 km. Motor 96Kw Pc hlasí olej 64%. Spotřeba 6l.Regenerace filtru se zatím nevšiml. Jinak zatím celková spokojenost.
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pát kvě 13, 2011 13:16
				od dizl
				Pokud   nejste  moc  citliví  na chod motoru  tak si toho ani nevšimnete protože  kontrolka  obyčejně nesvítí. Až  pokud se nepodaří  myslím  po 3  řádně vypálit, ( třeba  zastavíte chod motoru  dříve než se vypálí  filtr,)   potom se  kontrolka rozsvítí.
Ti co si toho nevšimnou  tak vypalování  proběhlo naštěstí  někde na delší  trase. 
Ale jednou se vám stane že přijedete večer ke garáži a  zjistíte že motor  běží ve vyšších  otáčkách cca 1000 ot/min a běží  ventilátor chladiče  potom je  motor zátěžově zahříván vysokou dávkou  paliva a  právě to probíhá  vypalování filtru,  někdy i  když stojíte na semaforu si všimněte  že motor  běží  na vyšší otáčky, a nebo  pokud sledujete  otáčkoměr tak  když vám jde ve  volnoběhu na  1000 ot tak  se při jízdě filtr vypaluje když je motor teplý. 
V tomto režimu  pokud právě probíhá  vypalování filtru by jste správně  podle výrobce vozidla neměly vypínat  motor  a měli by jste  nejlépe  pokračovat někde v jízdě minimálně na  3 rychlostní stupeň rychlostí nejméně 50 km/h,  je to doporučeno výrobcem  jelikož  potom  tolik  netrpí  filtr  částic a není  namáhín  olej  většími dávkami paliva.
To Huzicka :  Jinak díky za ten  postřeh se spotřebou  při vypalování filtru. zase  potřebná informace. 
Potom  je jednoznačně  šance tuto  záležitost  upravit  nastavením v řídící  jednotce na kratší  intervaly,  nejlépe na  800 - 1000 km .  V případě  časově dlouhých  vypalování 35 minut a  kilometrově 2500 km je potřeba snížit nastavení hodnoty snímače  v řídící  jednotce o 30% níže než jak jsou nastaveny stávající  špatné hodnoty.  Tím by šlo snížit  spotřebu paliva a  opotřebení  olejové  náplně.
Pro  ty co  jim vypaluje  časově i kilometrově správně , tj.  cca  15 -18 minut a ujetých 1000 km od posledního  vypalování filtru , to znamená  že žádné  úpravy  provádět nemusí.
 
 
   
   
  
 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pát kvě 13, 2011 17:50
				od Hanzy
				Kua chlape ty to mas prostudovane jeste ze mate ty klepocmudy jinak by ani tohle tema nemuselo byt 
