Ake letne gumy na Matiza?

Moderátor: Blue Lanos

misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od misojogi »

info o vyrobcoch
Pneumatiky Aurora jsou vyrobeny koncernem Hankook.
Pneumatiky Austone jsou vyrobené koncernem Cooper.
Pneumatiky Barum jsou vyrobeny koncernem Continental.
Pneumatiky BF Goodrich jsou vyrobeny koncernem Michelin.
Pneumatiky Bridgestone jsou premiové pneu koncernu Bridgestone.
Pneumatiky Ceat jsou vyrobeny koncernem Pirelli.
Pneumatiky Chengshan jsou vyrobeny koncernem Cooper.
Pneumatiky Cooper jsou premiové pneu koncernu Cooper.
Pneumatiky Dayton jsou vyrobeny koncernem Bridgestone.
Pneumatiky Debica jsou vyrobené koncernem Goodyear-Dunlop.
Pneumatiky Dunlop jsou vyrobeny koncernem Goodyear-Dunlop.
Pneumatiky Falken jsou vyrobeny koncernem OHTSU - Sumitomo.
Pneumatiky Fate jsou vyrobeny koncernem Continental.
Pneumatiky Firestone jsou vyrobeny koncernem Bridgestone.
Pneumatiky First Stop jsou vyrobeny koncernem Bridgestone.
Pneumatiky Fulda jsou vyrobeny koncernem Goodyear-Dunlop.
Pneumatiky Fulrun jsou vyrobeny v Číně.
Pneumatiky General Graber jsou vyrobeny koncernem Continental.
Pneumatiky Gislaved jsou vyrobeny koncernem Continental.
Pneumatiky Goodride jsou pneumatiky vyráběné v Číně.
Pneumatiky Hankook jsou vyrobeny koncernem Hankook.
Pneumatiky Kleber jsou vyrobeny koncernem Michelin.
Pneumatiky Kumho jsou vyrobeny koncernem Kumho.
Pneumatiky Lassa jsou vyrobeny koncernem Bridgestone.
Pneumatiky Linglong jsou vyrobeny v Číně.
Pneumatiky Marshal jsou vyrobeny koncernem Kumho.
Pneumatiky Master-steel jsou vyrobeny v továrnách značky Maxxis.
Pneumatiky Matador jsou pneu vyrobené koncernem Continental.
Pneumatiky Maxxis jsou pneu vyrobené koncernem Chengshin.
Pneumatiky Meteor jsou pneu vyrobené koncernem Chengshin.
Pneumatiky Michelin jsou pneu vyrobené koncernem Michelin.
Pneumatiky Nankang jsou pneu vyrobené v továrnách na Thaiwanu.
Pneumatiky Nexen jsou pneu vyrobené koncernem v Koreji.
Pneumatiky Nokian jsou pneu vyrobené tímto koncernem ve Finsku.
Pneumatiky Pirelli jsou pneu vyrobené koncernem Pirelli.
Pneumatiky Regal jsou pneu vyrobené koncernem Dunlop v JAR.
Pneumatiky Roadhog jsou pneu vyrobené koncernem Continental.
Pneumatiky Sava jsou pneu vyrobené koncernem Goodyear-Dunlop.
Pneumatiky Semperit jsou pneu vyrobené koncernem Continental.
Pneumatiky Sumitomo jsou vyrobené tímto koncernem v Japonsku.
Pneumatiky Toyo jsou pneu vyrobené tímto koncernem v Japonsku.
Pneumatiky Trayal jsou pneu vyrobené koncernem Trayal v Srbsku.
Pneumatiky Triangle jsou pneu vyrobené koncernem Triangle Group.
Pneumatiky Tyfoon jsou pneu vyrobené koncernem Continental.
Pneumatiky Uniroyal jsou pneu vyrobené koncernem Continental.
Pneumatiky Vredestein jsou pneu vyrobené v Holandsku.
Pneumatiky Wanli jsou pneu vyrobené koncernem v Číně.
Pneumatiky Yokohama jsou pneu vyrobené koncernem Yokohama.
nejako mi z toho vychadza ze najlepsie si gumy z koncernu Goodyear
aspon podla vasich poznamok
Reklama
 

Vojta

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od Vojta »

Ještě by to chtělo sem dát kompletní technologické postupy jednotlivých firem, ať se my blbí a nezkušení poučíme a máme skutečně podle čeho vybírat :lol:
misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od misojogi »

toto som nasiel na jednom fore
zvazte ale sami
Tak chvilku jsem dělal v pneuervisu a gum jsem vyměnil hodně
a vetšinou jsem auto i projížděl tak přidám pár doporučení.
Takže stručne:

Nebrat :
Matador(slováci to neuměj péct častý proražení)
Kormoran (tvrdý patky)
Kingstar a ostatní čínský šmejdy
Semperit
Ceat (tvrdý špatně sedí)
Nankang(čína...)

Doporučuju :
Michelin (č1 ale předražený)
Kleber (velká odolnost proti průrazu+záruka na průraz)
Pirelli
Dunlop
Kumho (dobrý poměr) cena/výkon
yokohama
Bridgestone
Continental
Firestone (menší spotřeba)
BF Goodrich (super na 4x4)
Good year
Uživatelský avatar
Peterek
Příspěvky: 112
Registrován: čtv led 15, 2009 10:30
Bydliště: Ostrava Poruba

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od Peterek »

hladik2 můžeš tu dát tu tabulku na přepočet pneumatik aby byla funkční?
stará Škoda OCTAVIE, 2xMB W123, manželka Š100, Olcit (děs a hrůza), Opel Kadet combi, Toyota Yaris (automat), nyní náhodně Leganza přezdívaná "Legolanza" tmavá modrozelená metalíza
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od Mikeš »

Něco podobného je třeba tady http://www.tuning.sk/converter_wheels.php
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Uživatelský avatar
Peterek
Příspěvky: 112
Registrován: čtv led 15, 2009 10:30
Bydliště: Ostrava Poruba

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od Peterek »

Díky Mikeš
stará Škoda OCTAVIE, 2xMB W123, manželka Š100, Olcit (děs a hrůza), Opel Kadet combi, Toyota Yaris (automat), nyní náhodně Leganza přezdívaná "Legolanza" tmavá modrozelená metalíza
misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od misojogi »

nevyhody asymetrickych gum (je to zo subaru fora)

ono totiz ked sa guma otoci opacne tak inak zabera
potom by museli byt extra lave a extra prave gumy
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
ladinek
Příspěvky: 6582
Registrován: úte srp 04, 2009 19:49
Bydliště: Brno

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od ladinek »

asimetrické jsou tiché ,směrové hlučné :lol:
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke

[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Uživatelský avatar
ladinek
Příspěvky: 6582
Registrován: úte srp 04, 2009 19:49
Bydliště: Brno

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od ladinek »

Asymetrické pláštěV současném trendu asymetrických plášťů jsou pneumatiky konstruovány s označením montáže na stranu vnitřní a stranu vnější a nerozlišují se na levé a pravé. To, že na vozidle jedna strana vypadá jako by jela v "protisměru" je v pořádku. Takto jsou konstruovány všechny dezény s asymetrickým vzorkem, ať už jde o letní nebo zimní variantu - např. Goodyear UG Performance, Continental TS810, Michelin Energy E3A, Nokian NRVi, Bridgestone ER300 apod. - příkladů jsou desítky a všichni výrobci tento druh pneu vyrábí obdobným způsobem. Možná to na vozidle vypadá trochu nelogicky, ale je to skutečně v pořádku.

Zimní asymetrický běhoun spojuje nejlepší ovladatelnost vozidla s dobrou přilnavostí na mokrém povrchu a bezpečnými jízdními vlastnostmi na zasněžených silnicích. Tuhé rameno pneumatiky má vynikající vodící vlastnosti při jízdě v zatáčkách a snižuje tím opotřebení pneu, protože zvýšený tlak na běhoun při průjezdu zatáčkou kompenzuje plnější blok dezénu. Pásový dezén s asymetrickým žebrem připomínající letní pneumatiky zajišťuje kratší brzdnou dráhu na suché vozovce a zároveň snižuje hlučnost pneu na nejnižší možnou úroveň. Lepší ovladatelnost vozidla na zimní vozovce zajišťují šikmo postavené lamely na blocích vnitřní strany pneumatiky. Je to dobrý kompromis mezi jízdním komfortem, který chcete a funkčností, kterou potřebujete.




http://www.pneu-jenda.cz/pneu-slovnik
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke

[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od misojogi »

Hlucnost sposobuje opotrebovanie dezenu do tvaru zubu pokosovej pili,co by malo znamenat pretazovanie auta.

Tohle znamená především volná ložiska zadních kol u předohrabů, kteroužto bolestí trpí naprostá většina koncernových vozů,
zejména tehdy, pokud nemají to úplně základní (rozuměj nejužší) obutí.
V kombinaci s některými pneumatikami se to projevuje více, s jinými o něco méně.
Nejlépe je to vidět při pohledu zezadu po delší jízdě po hladkém asfaltu a následném projetí krátkým zaprášeným úsekem:
na figurách pneu se krásně zobrazí místa s větším a menším tlakem ve stopě v důsledku nerovnoměrného opotřebení.

Dá se tomu pomoct častým prohazováním předních a zadních kol (tak max. po 5 tis. km - směr otáčení nutno samozřejmě vždy zachovat!),
dokud se vzadu ta pilka nestačí vytvořit. Pokud je ovšem už výrazná, na přehazování je pozdě, jelikož ani na předku se to již "nezajezdí" (nesrovná).

Zda jsou ta ložiska na výměnu se pozná tak, že se auto pustí samospádem s kopce na rychlost,
kdy je hučení od pneu již výrazné (tak od 50 - 60 km/h nahoru), a pak se zatáhne za ruční brzdu:
pokud gumy najednou citelně "ztichnou", jsou ta ložiska už úplně v p...



Ono to vlastně je přetěžované neustále, ovšem nikoli samotná pneumatika, nýbrž ložisko kola, které je poddimenzované. A platí to dvojnásob v případě, že má udržet širší a tím pádem hmotnější kolo. No a úplně nejhorší variantou je montáž disku, jehož šířka v kombinaci s nesprávně zvoleným ET (obvyklý to důsledek montáže neoriginálních disků) způsobí, že se průnik roviny středu kola axiálně dostane výrazně mimo rovinu umístění ložiska. Takové ložisko se pak v provozu výrazně zahřívá ("uvolňuje se"), čímž nedokáže zajistit, aby kolo nechytalo při jízdě "rotační faleš", kvůli které vzniká ono pilové opotřebení okrajových figur dezénu pneumatiky. Ložisko se přitom samozřejmě i rychleji opotřebovává, čímž vznikají další vůle, které celý jev jen dále prohlubují.

Pokud má konkrétní pneumatika okrajové figury svého dezénu málo výrazné či vzájemně dobře propojené (což ovšem jde proti zájmu dosáhnout její co největší odolnosti vůči aquaplaningu), pak se pilové opotřebení projevuje méně. Zároveň to však neznamená, že tam třeba není vůbec: uživatelé si ho totiž všimnou povětšinou až tehdy, když hledají příčinu zvýšené hlučnosti pneu.



Přehled největších omylů pneu-laiků:

1/ Zimní guma díky hrubému vzorku lépe odvádí vodu, tedy lépe odolává aquaplaningu, než letní.
Skutečnost - letní se v testu aquaplaningu v přímém směru jízdy řadí někam doprostřed mezi zimní,
přičemž předčí řadu zimáků renomovaných značek, a v případě příčného aquaplaningu patří letní dokonce na špici pole.

2/ Zimní lépe "drží na mokru" (to je o kostře a použité směsi, nikoli o dezénu).
Skutečnost - letní nemá konkurenci!

3/ Zimní lepe "drží v zatáčce za mokra" (dtto).
Skutečnost - letní nemá konkurenci!

4/ Zimní lépe brzdí na mokré vozovce.
Skutečnost - letní nemá konkurenci!

5/ Zimní lépe brzdí na suché vozovce.
Skutečnost - letní sbsolutně nemá konkurenci!

6/ Zimní lépe "drží na suchu".
Skutečnost - letní absolutně nemá konkurenci!

7/ Zimní má větší valivý odpor, proto také zvyšují spotřebu.
Skutečnost - letní je na chvostu pole, tj. z hlediska valivého odporu propadák.

8/ Zimní jsou vždy hlučnější.
Skutečnost - letní patří někam nad polovinu pole, tedy řada zimních vykazuje nižší hlučnost, než letní.


(Interperace výsledků testu 14 zimních +1 letní gumy, který vyšel v časopisu Auto Bild č. 39 z 1. 10. 2010 na str. 64-69.)



Vlastnosti zimní a letní materiálové směsi se vyrovnávají někde kolem těch slavných 7 stupňů, jenomže díky vzorku zimní gumy, který je pro jízdu mimo sníh celkem nevhodný, i při teplotách mírně pod nulou vede ve většině případů kvalitní letní guma nad kvalitní zimní gumou. Při teplotě -20 už to tak být nemusí, ale to už je zima i běžným zimním gumám.

Ve skutečnosti letní i zimní směsi mají varianty pro různá podnebí a způsoby použití - středoevropská zimní směs není totožná se zimní směsí pro skutečně arktické podmínky. Naopak mohou být letní gumy, které při teplotách kolem nuly citelně ztuhnou a jejich vlastnosti se skutečně o dost zhorší, ale průměrné (běžné) letní gumy tím příliš netrpí.

Středoevropská letní směs je prý namíchána tak, aby optimum měla kolem 18 stupňů celsia,
středoevropská zimní směs má optimum svých vlastností někde kolem -4 stupňů Celsia.

Ovšem směs dělá pouze část vlastností pneumatiky.



tedy je důležité, aby gumy byly nasazeny na ráfcích vždy vyznačenou stranou ven.
Při přehazování kol/ přezouvání pneu je pak už následně třeba dodržet prvně zvolený směr otáčení,
což platí pro radiální pneu všeobecně!!!

tohle platí u všech radiálních pneu: bez ohledu na další záležitosti se vždy stanou dvě levými a dvě pravými,
poněvadž kostra pneu se přizpůsobí zvolenému směru otáčení!

-
Naposledy upravil(a) misojogi dne úte led 18, 2011 21:43, celkem upraveno 4 x.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od ppp »

Mal som asymetricke michelin e3 a na suchu ako kazda pneu, proste bez problemov, ale ked prisla voda tak v kolajach to bolo o zabitie sa, tie pneu snad vobec neodvadzaju vodu, ako keby som narazil pneumatikou na stenu, netvrdim ze je to problem asymetrickych alebo nie ale proste tieto pneu uz nechcem. A po 5tich rokoch a cca 70tkm brzdia na vysmykanom asfalte ako korcule na lade v priamom smere aj ked dezen maju este vyse 4mm a neskutocne pistia aj ked idem ostrejsou zakrutou velmi mierne. Vo vyhlade mam uniroyal rainexpert, ma ich brat na fabi a vravi ze sa uz nemusi bat skocit kolesom do zaplavenej kolaji na ceste. Vraj aj povyhravali nejake testy. Len sa este musim rozhodnut ci tie michelinky dobijem este dalsiu sezonu a potom pojdu prec alebo uz na zaciatku sezony.

Neviem ako ine znacky ale espero a nubira maju vzadu valcekove loziska a pokial viem tak tieto loziska maju podstatne vacsiu zivotnost nez gulickove. Akurat maju onicom tesnenie, takze som otcovi musel na nubire menit lozisko, lebo bolo vyzrate na dvoch miestach od hrdze. A druhe bolo zase nejakym iteligentom utiahnute ako kon takze pre istotu islo tiez. Ono to tesenie je podla mna tak hlupo vymyslene, ze pri beznej montazi vo fabrike sa s tym asi neseru, ziaden tuk navyse takze zo strany tehlice je hriadel suchy a teda rychlo podhrdzavie gufero a stipka slanej vody v zime, ktora prenikne pod gufero, ak este niekto potom auto odstavi na dlhsiu dobu uz vykona svoje. Aspon tak to bolo v pripade nubiry.
V skodovke som mal zadne loziska sice gulickove ale zasli na tzv. vzpriecenie sa vazeliny. Teda tuk sa v nich sa zmenil "nejakym zazrakom" na hrdzavy prach. Takze pri otacani namiesto mlaskania chrumkali :).
Naposledy upravil(a) ppp dne úte led 18, 2011 19:08, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ladinek
Příspěvky: 6582
Registrován: úte srp 04, 2009 19:49
Bydliště: Brno

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od ladinek »

měl jsem i směrové na novým aveu a hlučnost byla dost znát :lol: myslím ,že pokud nezávodíš je to úplně jedno co máš ,důležitá je směs ze které je vyrobená
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke

[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Uživatelský avatar
st_Andy
Příspěvky: 87
Registrován: pon říj 25, 2010 11:26
Bydliště: Košice

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od st_Andy »

Na V70 mam Good Year Eagle f1 asymetrics a nemozem si ich vynachvalit. Zhanal som ich pre referencie dlho ale podarilo sa. Mal som predtym Eagle F1 klasiku so stromcekovym dezenom a prave to bol na mokre tanec! (napriek tomu ze na suchu drzali ako prilepene) ale bolo to celkom zabavne hrabat si vsetkymi štyroma.. :mrgreen:

ObrázekObrázek
Přílohy
v70.jpg
v70.jpg (92.35 KiB) Zobrazeno 5774 x
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4357
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od alvin »

Misojogi,dobrý prehľad,ale jedna značka Ti tam chýba,práve tá na ktorej jazdím v lete,ale priznám sa bez bitky donedávna som ju nepoznal ani ja,považoval som to za nejaké japonské,alebo španielske menej známe gumy,vraj kvalitatívne slušný preiemer
http://maloya.com/MaloyaBC/Modules/Home/index.php
je súčasťou koncernu Vrederstein,aj kvalitatívne vraj jedna úroveň,ja osobne som spokojný
http://www.extrapneu.cz/vyrobce/Maloya
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
ladinek
Příspěvky: 6582
Registrován: úte srp 04, 2009 19:49
Bydliště: Brno

Re: Ake letne gumy na Matiza?

Příspěvek od ladinek »

na aveu jsem měl asymetrické 16" cooper CS6 made in england ten vzorek jak jsou v něm 4 drážky,ty jsem prodal a koupil asymetrické také od cooper XTC jak jsou tam ty šikmý pruhy za super cenu -i a na omak a očuchání je cítit pravá guma.Jinak ty sedí jak přibité na mokru i vodě a jsou tichounký -i



Cooper začal vyrábět novou generaci pneumatik pro náročné zákazníky. Zeon XTC je nesměrový asymetrický dezén, který je velmi bezpečný, tichý a pohodlný pro řidiče. Maximalní kilometrový výkon. Doporučujeme! http://www.pneuok.cz/m7%7Cmt208%7Cmo321 ... n-xtc-82h/ já mám 185/55 R15 za 1175kč nejlevněji na netu jinak se dají koupit kolem 2000kč -P
Přílohy
zeonxtc.jpg
zeonxtc.jpg (21.69 KiB) Zobrazeno 5767 x
ZEONCS6v.jpg
ZEONCS6v.jpg (16.67 KiB) Zobrazeno 5767 x
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke

[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“