Stránka 3 z 4

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: sob pro 18, 2010 00:25
od ppp
teraz pozeram ze to co som sem dal ja je cenou pekne mimo hobby zalezitosti, ale toto uz je snad lepsie:
http://www.hobynaradi.cz/index.php?main ... ts_id=3716

To co mam ja ma sice stalo asi 2 alebo 3 stovky Sk lae zase potrebujem externy zdroj 12V, a ma to pripojku do zapalovaca, takze bud z akumulatora auta alebo z 12V zdroja k PC.
Inak na ceste by sa s tym dali celkom fajne nielen povolovat ale aj vyskrutkovat skrutky pri vymene kolesa aj ked je to fakt len lacny smejdik.

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: pon pro 20, 2010 21:01
od navaras12
takze nakoniec som toto koliesko dal dole, vybral dekel, vodnu pumpu a co nevidim, pod nou ziadne tesnenie nieje :shock: , a samozrejme plno cerveneho silikonu natrepane ... tak teraz neviem co robit, pretoze pokial viem tak to nietieklo, ale co je horsie, neviem odkial zozeniem teraz tesnenie ,ked neviem ani ako vyzera :-(, staci obycajna guma ktora obopne vodnu pumpu ?

a este by som mal taku otazku, vodiaca a napinaca kladka maju ist rovnako tazko ? :) lebo ked tocim napinacou kladnou tak ma taky mislim optimalny odpor a pocut chrastenie tuku, ale ked tocim vodiacou kladkou tak ide dost lahko a nic nepocut ... ? obe kladky maju velmi velmi slabulinku volu, moze to vadit ? (max pol mm)

DAKUJEM

PS: mimochodom, vodnou pumpou ide pekne tocit blickami
Obrázek

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: úte pro 21, 2010 09:28
od vladimir fodor
Vodná pumpa musí ísť potočiť rukou a pomerne lahko v podstate ako kladky.

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: úte pro 21, 2010 14:54
od ppp
Ano, vodne cerpadlo musi ist pootocit rukou ale len pokym nenapiname remen. Ked napiname remen, je dobre mat nejaky vhodny kluc alebo este lepsie pripravok a idealne aj tretiu ruku :).
Silikon (tmel) na vodnom cerpadle nema co hladat, aj ked aj tak sa da riesit nedostatok novych tesniacich kruzkov.
A este je dolezite montovat cerpadlo na ocisteny blok.

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: úte pro 21, 2010 15:58
od navaras12
ppp píše:Ano, vodne cerpadlo musi ist pootocit rukou ale len pokym nenapiname remen. Ked napiname remen, je dobre mat nejaky vhodny kluc alebo este lepsie pripravok a idealne aj tretiu ruku :).
Silikon (tmel) na vodnom cerpadle nema co hladat, aj ked aj tak sa da riesit nedostatok novych tesniacich kruzkov.
A este je dolezite montovat cerpadlo na ocisteny blok.
Vyborne, tesnenie som zohnal, kupil som aj novu vodiacku kladku pre istotu... chcem sa este opytat , ako to mam cistit , staci vysmirglovat docista alebo pouzit neaku chemiu ? dakujem :)

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: úte pro 21, 2010 23:40
od ppp
Ja som to skrabal nozom a skrutkovacom, zvysky vodneho kamena a prachu, smirglom sa tiez da, ale kedze je to liatina tak len strhnut povrchovu hrdzu viac to netreba. Ale uplne staci oskrabat az na kov plochou hranou skrutkovaca.

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: čtv pro 23, 2010 11:08
od navaras12
zdravim Vas opet, takze vsetko je uz nahodene, len mi prosim poradte ako spravne napnut remen, lebo mam pocit ze som ho vcera napol az velmi, no neviem ako to pomerat/zistit ... ? surne ...

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: čtv pro 23, 2010 12:06
od Dark69
Ved na napinacej kladke su dva take vybezky, ktore sa pri spravnom napnuti remena prekryju.................


Obrázek

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: čtv pro 23, 2010 13:01
od navaras12
Dark69 píše:Ved na napinacej kladke su dva take vybezky, ktore sa pri spravnom napnuti remena prekryju.................

Vdaka moc,pomohlo mi to ... , a neviete mi este poradit ako zaaretovat kluku (zotrvacnik) na espere ???

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: čtv pro 23, 2010 19:49
od navaras12
Zdravim Vas,

Takze nakoniec rozvody su spravene :PP: , mam vsak nakoniec ako vzdy este par otazok, tieto otazky ma budu zrat cele vianoce, tak prosim skuste mi vyhodit z hlavy pochybnosti ...
Takze pocas opravy sa mi podarilo :

1.strhnut srubu na vrchnej srube dekla rozvodov, kedze zavytniky nemam tak som to musel nechat tak, do remena to nenaraza, a pohybu na stranu mu brani LPG a vodna hadica takze mislim ze by to nemuselo byt tak zle ...

2. Ozubene koliesko na klukovke ma taky vyrez do ktoreho zapada remenica, ten sa mi podarilo kladivom rozmliazdit (som blbec :D) takze remenica nesada pekne, kedze by som to musel cele zhadzovat a to je den roboty v mojom tesnom a chladnom garazy, tak som to nechal tak remenica neskace ani nema nijake divne pohyby no aj tak som nervozny ci to moze byt tak ... alebo to nejako spravit ...

3, az ked som vsetko krytoval som si vsimol na remeni sipky ( :( ) tie sipky mi smeruju smerom do kabiny ... , otaca sa takto motor ? ak nie, moze to tak v nuzi ostat ? alebo ihned prehodit ?

4. a posledna vec, napinaca kladka mala uz v hlave 2 strnute zavyty, 3tia drzi poriadne, tie dva som omotal klacom a chytyli celkom dobre , isli dost tazko ale stale sa pretacaju ... stym asi vela nenarobim kedze uz predtym som natom chodil a ani som nevedel, nicmene je to velka zavada ?

DAKUJEM za odpovede, a aj za odpovede doteraz. skolu mam uplne ineho zamerania ako automechanik, takze to potom aj tak dopada ... keby som to robil este raz, tak uz viem ako na to ... a o to mi islo ... naucit sa to ... lenze nievzdy vsetko ide tak ako ma... vsak to poznate ....

Prajem Vam prijemne prezitie Vianocnych sviatkov a stastny novy rok

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: čtv pro 23, 2010 23:22
od ppp
Motor sa toci pri pohlade od remenice po smere hodinovych ruciciek, cize hore na kolesach vackovky by mal remen mat sipky smerom dopredu auta, co v konstrukcii remena spravil vyrobca tak aby bolo pre remen lepsie takyto smer absolutne netusim.
Skrutka na dekle rozvodu nie je nic hrozne, kym ten dekel samovolne nepada tam kam nema tak to pust z hlavy.
Skrutky na napinaku remena neviem. Skusil by som zatlacit do kolesa napinaku ci sa nehne a ak by sa ani nehol tak by som to nechal tak, ale ak by som videl kyvanie tak by som s tym skusil radsej nieco spravit. Dolezite je aby sa napinak nenahol tak, ze bude viest remen mimo niektoreho kolesa.
Co sa tyka 2. tak to musis ty vediet ci je to ok, z tvojho popisu s neda uhadnut v akom je stave remenica klukovky.

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: čtv pro 23, 2010 23:22
od Dark69
Bohuzial motor sa otaca do opacnej strany, takze remen si dal naopak..
A s tou napinacou kladkou, ak si jazdil do teraz s nou tak, tak budes musiet aj teraz a modlit sa aby to vydrzalo dalej. S tym uz asi ty nic nenarobis.......

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: stř led 19, 2011 21:23
od navaras12
Zdravím Vás v novom roku :) ,

Takže opäť mám problém, nieje to také hrozné, ale predsa to nedovolí kľudne chodiť... z odvetrávania kľukového priestoru (to za štartérom) mi tečie olej ... zrejme som nejak pretrhol tesnenie takže otiaľ tak jemne sĺzi... pri pohľade na to to nieje tak strašne ale po 50 KM jazde je celý motor zasvinený ... a samozrejme oleju ubúda ... ide o to že neviem ako to učinne zatesniť .. kedže také tesnenie nemôžem nijak raz zohnať ... mám tam skúšať nejako tlačiť silikón ? a ešte tak, môže mi kôli tomu svietiť kontrolka motora ? samozrejme občas ... no predtým to nerobila vôbec ...

Už si naozaj neviem rady ...

Ďakujem ...

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: stř led 19, 2011 23:52
od ppp
neviem co tam bolo povodne, kedze mne s tym uz hybali v servise ale po poriadnom ocisteni technivakom som to ustesnil silikonom. Samozrejme rurru odvetravania klukovky zlozit, obe plochy ocistit a jemen silikon a spojit a zaskrutkovat. Odvtedy tam uz mam sucho. A s tou rurou nie je uz potom dovod hnut takze silikon moze byt. Inak by mozno stacil tesniaci papier, len asi radsej nejaky hrubsi.
Kvoli tomu ze odvetravanie tecie kontrolka motora nesvieti. Ved skus vypipat preco svieti.

Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor

Napsal: čtv led 20, 2011 13:18
od dzanoka
Kámo spomal a skús to robiť uváženejšie.Netrhaj sa lebo robíš všetko preto aby si ten motor zlikvidoval.Všetky tesnenia a veci sa daju kúpiť a do opravy choď v klude. Všetko robíš zbytočne dvakrát. Držím palce :((