Stránka 13 z 15

Re: DPF

Napsal: stř bře 26, 2014 08:44
od Krtek
To chápu a dávno vim. Ale nechápu že když auto zapne klimu a výhřev zadního skla proč někam montovat další LEDky. Ono to nerozsvítí původní kontrolky k tomu určený ? To bych asi reklamoval aby mi něco běželo samovolně bez rozsvícených kontrolek, když je to k tomu má..

Re: DPF

Napsal: sob bře 29, 2014 23:19
od Marek_LTZ
Zdravím kolegy, nevím, kdo z Vás zkoušel aditiva do nafty na lepší vypalování DPF filtru, moje zkušenost je takováto :

Nejdřív jsem koupil http://www.cistic-dpf.cz/cistic-dpf/ - na webovkách najdete dávkování atd. - já jsem po použití toho aditiva nepozoroval vůbec žádné zlepšení, minimálně jednou za nádrž rozsvícená kontrolka, prostě stejně jako bych tam nic nelil.

Pokus č. 2 : Wynns DPF regenerator - nalil jsem to tam a o čištění nevím, zdá se že to funguje. V porovnání s výše uvedeným přípravkem to má výrazně vyšší, respektive častější dávkování, ale i na benzínce, kde jsem to kupoval, mi říkali, že si to řidiči berou a chválej, že to fakt pomáhá.

Re: DPF

Napsal: pon bře 31, 2014 09:35
od HonzaKLE
Zdravím kolegy.
Také jsem míval problémy s DPF viz. starší příspěvky. Kontrolka vypalování svítila velmi často.
Tvrzení servisu že špatně jezdím jsem bral jako místní kolorit. :D
Po výměně čidla diferenčních tlaků (na diagnostice nevykazovalo žádnou chybu) najeto 10 tis. km a kontrolku jsem neviděl.
Začal jsem také tankovat naftu místo šmakulády resp. čistou naftu na EuroOilu (Optimal diesel) místo směsné nafty na Benzině (VERVA). Sám si přidávám VIF pro klidné spaní. :D
Vypalování po cca 800 km a trvá 20 km.
Hezké články o DPF jsou v aktuálním Světu motorů - speciál DIESEL, obzvláště o funkci, diagnostice a čištění.
Hezké jaro všem, Honza.

Re: DPF

Napsal: úte srp 05, 2014 23:47
od dandy2004
Ahoj, chystáme se koupit Captivu 2.0 rv 2009 autpmat. Většinou během týdne jezdíme do práce a to je cca 15km. Delší cesty jsou o víkendu tak jednounebo 2x za 14 dnů. Bude to velký problém s DPF pokud jezdíme převážně tyto krátké vzdálenosti?
Díky moc za rychlé odpovědi. Koupě už je na spadnutí :-)

Re: DPF

Napsal: stř srp 06, 2014 14:41
od jirzi9
Zdravim,
budu muset filtr vymenit. Shanim nejakeho prodejce s kterym mate dobre skusenosti nebo eshop s kvalitnima filtrama. Vite o necem? Muze byt i slovensky prodejce.
Diky moc

Re: DPF

Napsal: stř srp 06, 2014 18:54
od Petr S.
dandy2004 píše:Ahoj, chystáme se koupit Captivu 2.0 rv 2009 autpmat. Většinou během týdne jezdíme do práce a to je cca 15km. Delší cesty jsou o víkendu tak jednounebo 2x za 14 dnů. Bude to velký problém s DPF pokud jezdíme převážně tyto krátké vzdálenosti?
Díky moc za rychlé odpovědi. Koupě už je na spadnutí :-)
2009 pokud je koupená v Čechách by ještě nemusela mít DPF.

Re: DPF

Napsal: čtv srp 07, 2014 10:11
od JTR
Teda nechci se hádat, ale měl jsem i první Captivu (starý motor diesel 5 kvalt koupena cca 2007 - 2008) v manuálu a ta filtr 100% měla a byla koupena v ČR

Re: DPF

Napsal: čtv srp 07, 2014 11:59
od Dannik91
Těžko říct, kdy začala instalace DPF i na Captivu, ale obecně propukl boom filtrů už v roce 2003.

Já osobně (sice mám Cruze, ale diesel s filtrem), jsem měl zezačátku velké problémy, ve 2500 km jsem již musel měnit olej, nechtělo se dokončovat vypalování, odešla lambda sonda, přitom jsem jezdil více méně jen dlouhé trasy mimo město, byl jsem otrokem svého auta. V Chevroletu mi řekli, že jezdím špatně, ale co je špatně a co je dobře mi už říct nechtěli. To mě přestalo bavit, tak jsem si řekl, že dokud to pojede, tak budu jezdit. :D V současné době jezdím téměř z 90% jen ve městě, pouze když zjistím, že vypaluji, tak vypalování řádně dokončím (udělám si menší výlet) a 2 roky už nemám problém. :)

Re: DPF

Napsal: pát srp 08, 2014 15:14
od Palo2222
Klidas píše:Zdravím všechny majitele Captivy, mám jeden dotaz vlastním Captivu 2,0 r.v. 2007, najeto 47000 km a nedávno se mi rozsvítila kontrolka č. 15 dle manualu ( kontrolka závady ). V servisu jednoduše odstraněno diagnostikou, nejspíše zapřičiněno filtrem pevných částic. Chci se zeptat jakou máte vy zkušenost s DPF a jestli již si někdo nechal tento nesmysl z auta odstranit a na kolik to přijde. Díky
Vzhľdom na počet najazdených km, by nemal byť poškodený DPF, skúšal si "vypaľovanie" za jazdy podľa návodu v manuáli? To by malo stačiť. Problém môže byť nájsť cestu na predpísanú rýchlosť a vzdialenosť. Mne to pomohlo. Moja captiva ma 190 tis. km a stalo sa mi to raz a po "vypálení" všekto OK.

Re: DPF

Napsal: pon srp 11, 2014 18:57
od dandy2004
Petr S. píše:
dandy2004 píše:Ahoj, chystáme se koupit Captivu 2.0 rv 2009 autpmat. Většinou během týdne jezdíme do práce a to je cca 15km. Delší cesty jsou o víkendu tak jednounebo 2x za 14 dnů. Bude to velký problém s DPF pokud jezdíme převážně tyto krátké vzdálenosti?
Díky moc za rychlé odpovědi. Koupě už je na spadnutí :-)
2009 pokud je koupená v Čechách by ještě nemusela mít DPF.
Tak podle technika filtr má, alespoň kontrolku v budících jsem viděl taky :-)
Už jsme se doma rozhodli, že do ní jdeme, takže koncem týdne bude doma. Ještě k tomu vypalování filtru. Vadí hodně, když vypalovací program začne a já zrovna budu končit jízdu? Tím, že jezdíme většinou krátké vzdálenosti, tak se mi nechce jet někam dál po Praze, když zrovna budu muset zastavit v cíli cesty a nepočkám aby se proces vypalování dokončil. To bych udělal až při další cestě, kdy bych s tím už počítal. Díky za info.

Re: DPF

Napsal: úte srp 12, 2014 12:05
od Dannik91
dandy2004 píše:Tak podle technika filtr má, alespoň kontrolku v budících jsem viděl taky :-)
Už jsme se doma rozhodli, že do ní jdeme, takže koncem týdne bude doma. Ještě k tomu vypalování filtru. Vadí hodně, když vypalovací program začne a já zrovna budu končit jízdu? Tím, že jezdíme většinou krátké vzdálenosti, tak se mi nechce jet někam dál po Praze, když zrovna budu muset zastavit v cíli cesty a nepočkám aby se proces vypalování dokončil. To bych udělal až při další cestě, kdy bych s tím už počítal. Díky za info.
Také přispěji ze svého soudku. :) Leč mám Cruze, naftový motor s filtrem mám také, takže mám stejné radosti/starosti.
Auto jsem pořídil jako úplně nové, již ve 2500 km se proces vypalování nechtěl dokončovat, jako začátečník jsem toho moc nevěděl. Navštívil jsem tedy servis a po překontrolování vozu mi zakázali odjet. Filtr byl zaplněný z 90% a oleje jsem měl o několik litrů navíc, neboť byl ohromně naředěný naftou z nedokončených regenerací. Navíc jsem v tu dobu jezdil ze 70% dlouhé trasy mimo Prahu... Po výměně oleje Cruze opět zlobil, zvažoval jsem i odstranění filtru. Vše mě přestalo po nějaké době bavit a řekl jsem si, že nebudu dál otrokem auta a budu jezdit dokud to půjde.
Dnes mám o 20tis. km více z 90% jezdím jen po Praze a vypaluji cca po 800-1000 km, netankuji žádnou "super" naftu, nepřidávám žádné "čističe" filtru a další aditiva. Od té doby, co tankuji pouze na Lukoilu se situace zlepšila, nestresuji se nějakými dlouhými trasami. Pouze řádně dokončuji každé vypalování, holt i přímo před domem se musím někdy otočit a vystřelit na teplickou dálnici. Ale těch 10-15 min navíc, jako prevence problémů, za to stojí.

Odkládání vypalování párkrát nevadí, někdy člověk nemůže jet na "výlet", ale jako pravidlo ho rozhodně nedoporučuji. Čím víc regenerací, tím víc nafty v oleji a častější výměna oleje.

Re: DPF

Napsal: úte srp 12, 2014 20:34
od dandy2004
Problémy už od nového auta? No tos mne nepotěšil, se toho filtru už bojím jak čert kříže :-)
A jak se ta nafta do oleje může dostat? To jsou přeci úplně jiné okruhy? Nafta palivové potrubí, spalovací část a olej je ve vaně motoru a maže tam vše co se hejbe :-) To jsou mi záhady :-)

Re: DPF

Napsal: úte srp 12, 2014 20:48
od Honza K.
Při vypalování řídicí jednotka vstříkne naftu do motoru na konci pracovního cyklu, aby se nespálená nafta dostala do DPF a shořela tam a tím filtr vypálila. No a kolem pístů je vždy nějaká netěsnost a v okamžiku vstřiku vysoký tlak, takže část té nafty se dostane po stěnách válce do motorového prostoru - vany.

Re: DPF

Napsal: úte srp 12, 2014 21:10
od dandy2004
Honza K. píše:Při vypalování řídicí jednotka vstříkne naftu do motoru na konci pracovního cyklu, aby se nespálená nafta dostala do DPF a shořela tam a tím filtr vypálila. No a kolem pístů je vždy nějaká netěsnost a v okamžiku vstřiku vysoký tlak, takže část té nafty se dostane po stěnách válce do motorového prostoru - vany.
Supr, díky moc za stručný a dokonalý výklad. -i

Re: DPF

Napsal: úte srp 12, 2014 21:19
od Dannik91
Odborně a rychle. Díky Honzo -i .