Stránka 12 z 13

Re: Okienko do histórie

Napsal: pát kvě 01, 2015 12:33
od alvin
Môj otec mal Maneta,jeho prvá motorka,dodnes naň spomína

Re: Okienko do histórie

Napsal: úte zář 08, 2015 15:37
od alvin

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř zář 09, 2015 10:40
od Serpico
...máš přehled, fundované, mě překvapil Melkus s motorem za sedadly a s pohonem předních kol, to jsem nevěděl a to jsem ho viděl jezdit na Zbraslav - veteran. Aneb jeden neví vše, díky za info.
Mějte se fajn

Re: Okienko do histórie

Napsal: čtv zář 10, 2015 12:55
od alvin
Milane , to je blbosť,Melkus mal pohon zadných kolies, tú koncepciu ,motor vzadu a pohon predných kolies mali akurát vysokozdvižné vozíky a tuším aj kombajny,poniektoré. :lol: :lol: :lol: :lol:
http://auta5p.eu/vystavy/lipsko_2007/lipsko_073.php
Ale popíšu sa kraviny :P :P
Aj v brožúrke ku kultovým autám ČSSR, č .138, sa píše, že Fiat začal vyrábať,ako prvý s predným pohonom typ 128 v r.1969,sedí vec,aj 127 v r. 1971, všetko pravda,ale Renault prišiel s typom 5,až v r.1972, což je síce pravda tiež,ale vozy s predným pohonom Renault vyrábal už od r.1961 , typ R4, V r.1965, prišiel revolučný typ 16, o 4 roky neskôr R12 ( u nás známy hlavne,ako Dacia 1300), v r.1970 typ R6, až potom prišla R5-ka :P :P
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/35 ... -50-rokov/

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob zář 12, 2015 08:29
od Serpico
...taky jsem si to myslel, než jsem si přečet Autobild, který jsi zveřejnil sám 8.9.

Mějte se fajn

Re: Okienko do histórie

Napsal: pon zář 14, 2015 16:40
od alvin
Inak v článkoch sa popíše občas hocičo, ta koncenpcia motor vzadu a predný náhon s riadiacimi prednými kolesami sa sice ai nikde samo o sebe nevyužívala,ale ako som nad tým tuho rozmýšľal,ono je to možne a nepriamo aj bolo použite, experimentovalo sa s tým už 60. rokov a síce súťažne automobily s motorom vzadu a permanentným pohonom 4x4. To znamená,že predná náprava musela maž trakčnú a zároveň riadiaciu funkciu ako u klasického predného náhonu,takže žiadne scifi, len auto článku v autobilde neznalý veci. Pamatam si na člá nok ešte z časopisu Motoristicka současnost, z r. 1970 "Závodní vozy s pohonem všech kol ?"
Vôbec nie je pravda,že v exDDR sa vyrábali osobné auta IBA s pohonom predných kolies :P :P,len k nám sa nedovážlali napr. Sachsenring P 240,ktorý mal zauloho poraziť mercedes 220,čo sa mu myslim podarilo na všetkých poliach okrem komerčného,ale nedokázal konkurovať Tatre 603,tak sa "soudruzi z NDR" napokon rozhodli zastaviť ich výrobu nahradiť limuzíny dovozom Tatry 603 a kombíka Volgy Gaz 22.
http://www.autohit.cz/reportaze/39653-sachsenring-p-240

Re: Okienko do histórie

Napsal: pon zář 14, 2015 18:00
od Serpico
... jo jasně ani autobild nemá patent na neomylnost, na chybu v tisku, zaváhal jsem protože jsi " historik non plus ultra " a tedy jistá záruka pro vše co publikuješ...

Melkus RS 1000
[/color]
Tento dravec se jmenoval Melkus RS 1000 a byl dítětem drážďanského závodníka Heinze Melkuse.
Během let 1969 až 1979 vyjelo na silnice a závodní tratě 101 Melkusů. "Z nich se do dneška zachovalo asi 80 kusů," uvedla firma Melkus ve své tiskové zprávě.
Tvary Melkusu působily ve východním bloku jako zjevení. Auto vypadalo, jako by se zrodilo na prknech italských designérů. K tomu výška kolem jednoho metru a dveře otevírající se nahoru.
Technicky ale Melkus vycházel z Wartburgu 353. Podvozek i motor byly převzaty ze sériových wartburgů. Přepracovaný dvoutaktní tříválec o objemu 992 ccm díky jinému karburátoru, změněnému výfukovému systému a pětistupňové převodovce dosáhl na výkon 52 kilowattů. Auto, které vážilo necelých sedm set kilogramů, s ním dosahovalo maximální rychlosti 165 kilometrů za hodinu.
Ostřejší závodní verze měla díky sportovnímu karburátoru výkon 66 kilowattů. Po okruzích mohla uhánět rychlostí až 210 kilometrů v hodině.
O výrobu přitom musel Heinz Melkus v komunistické NDR bojovat. Musel přesvědčit úřady, že jeho vznik bude "pro blaho státu". Nakonec se podle listu Der Spiegel Centrální sportovní komise v září 1968 shodla, že sportovní vůz kompletně postavený v NDR bude pěknou oslavou dvacátého výročí založení země.
Syn Heinze Melkuse nyní pracuje na znovuoživení vozu Melkus RS 1000. Celkem by se mělo vyrobit deset aut, všechny s použitím originálních dílů z roku 1979. Podle tiskové zprávy má firma na "retrosporty" za 45 tisíc eur už sedm závazných objednávek.
Potomci závodníka Melkuse navíc připravují značce, která nese jeho jméno, nadějné vyhlídky do budoucna. V druhé půlce roku 2007 by měly vyjet první exempláře modelu RS 2000.
Tento nový sporťák zatím podle sdělení společnosti nemá jasné obrysy. Měl by ale mít maximálně dvoulitrový motor s výkonem 150 až 200 koní. Auta, kterých vznikne maximálně dvacet ročně, budou k mání za 60 tisíc eur pravděpodobně od druhé poloviny roku 2007.
Autoři: iDNES.cz
Zdroj: http://auto.idnes.cz/melkus-supersport- ... aktual_fdv
ik ", motor měl melkus za sedadly tedy skoro uprostřed

Re: Okienko do histórie

Napsal: pon zář 14, 2015 18:01
od Serpico
... jo jasně ani autobild nemá patent na neomylnost, na chybu v tisku, zaváhal jsem protože jsi " historik non plus ultra " a tedy jistá záruka pro vše co publikuješ...

Melkus RS 1000
[/color]
Tento dravec se jmenoval Melkus RS 1000 a byl dítětem drážďanského závodníka Heinze Melkuse.
Během let 1969 až 1979 vyjelo na silnice a závodní tratě 101 Melkusů. "Z nich se do dneška zachovalo asi 80 kusů," uvedla firma Melkus ve své tiskové zprávě.
Tvary Melkusu působily ve východním bloku jako zjevení. Auto vypadalo, jako by se zrodilo na prknech italských designérů. K tomu výška kolem jednoho metru a dveře otevírající se nahoru.
Technicky ale Melkus vycházel z Wartburgu 353. Podvozek i motor byly převzaty ze sériových wartburgů. Přepracovaný dvoutaktní tříválec o objemu 992 ccm díky jinému karburátoru, změněnému výfukovému systému a pětistupňové převodovce dosáhl na výkon 52 kilowattů. Auto, které vážilo necelých sedm set kilogramů, s ním dosahovalo maximální rychlosti 165 kilometrů za hodinu.
Ostřejší závodní verze měla díky sportovnímu karburátoru výkon 66 kilowattů. Po okruzích mohla uhánět rychlostí až 210 kilometrů v hodině.
O výrobu přitom musel Heinz Melkus v komunistické NDR bojovat. Musel přesvědčit úřady, že jeho vznik bude "pro blaho státu". Nakonec se podle listu Der Spiegel Centrální sportovní komise v září 1968 shodla, že sportovní vůz kompletně postavený v NDR bude pěknou oslavou dvacátého výročí založení země.
Syn Heinze Melkuse nyní pracuje na znovuoživení vozu Melkus RS 1000. Celkem by se mělo vyrobit deset aut, všechny s použitím originálních dílů z roku 1979. Podle tiskové zprávy má firma na "retrosporty" za 45 tisíc eur už sedm závazných objednávek.
Potomci závodníka Melkuse navíc připravují značce, která nese jeho jméno, nadějné vyhlídky do budoucna. V druhé půlce roku 2007 by měly vyjet první exempláře modelu RS 2000.
Tento nový sporťák zatím podle sdělení společnosti nemá jasné obrysy. Měl by ale mít maximálně dvoulitrový motor s výkonem 150 až 200 koní. Auta, kterých vznikne maximálně dvacet ročně, budou k mání za 60 tisíc eur pravděpodobně od druhé poloviny roku 2007.
Autoři: iDNES.cz
Zdroj: http://auto.idnes.cz/melkus-supersport- ... aktual_fdv
ik ", motor měl melkus za sedadly tedy skoro uprostřed

Re: Okienko do histórie

Napsal: pon zář 14, 2015 18:01
od Serpico
... jo jasně ani autobild nemá patent na neomylnost, na chybu v tisku, zaváhal jsem protože jsi " historik non plus ultra " a tedy jistá záruka pro vše co publikuješ...

Melkus RS 1000
[/color]
Tento dravec se jmenoval Melkus RS 1000 a byl dítětem drážďanského závodníka Heinze Melkuse.
Během let 1969 až 1979 vyjelo na silnice a závodní tratě 101 Melkusů. "Z nich se do dneška zachovalo asi 80 kusů," uvedla firma Melkus ve své tiskové zprávě.
Tvary Melkusu působily ve východním bloku jako zjevení. Auto vypadalo, jako by se zrodilo na prknech italských designérů. K tomu výška kolem jednoho metru a dveře otevírající se nahoru.
Technicky ale Melkus vycházel z Wartburgu 353. Podvozek i motor byly převzaty ze sériových wartburgů. Přepracovaný dvoutaktní tříválec o objemu 992 ccm díky jinému karburátoru, změněnému výfukovému systému a pětistupňové převodovce dosáhl na výkon 52 kilowattů. Auto, které vážilo necelých sedm set kilogramů, s ním dosahovalo maximální rychlosti 165 kilometrů za hodinu.
Ostřejší závodní verze měla díky sportovnímu karburátoru výkon 66 kilowattů. Po okruzích mohla uhánět rychlostí až 210 kilometrů v hodině.
O výrobu přitom musel Heinz Melkus v komunistické NDR bojovat. Musel přesvědčit úřady, že jeho vznik bude "pro blaho státu". Nakonec se podle listu Der Spiegel Centrální sportovní komise v září 1968 shodla, že sportovní vůz kompletně postavený v NDR bude pěknou oslavou dvacátého výročí založení země.
Syn Heinze Melkuse nyní pracuje na znovuoživení vozu Melkus RS 1000. Celkem by se mělo vyrobit deset aut, všechny s použitím originálních dílů z roku 1979. Podle tiskové zprávy má firma na "retrosporty" za 45 tisíc eur už sedm závazných objednávek.
Potomci závodníka Melkuse navíc připravují značce, která nese jeho jméno, nadějné vyhlídky do budoucna. V druhé půlce roku 2007 by měly vyjet první exempláře modelu RS 2000.
Tento nový sporťák zatím podle sdělení společnosti nemá jasné obrysy. Měl by ale mít maximálně dvoulitrový motor s výkonem 150 až 200 koní. Auta, kterých vznikne maximálně dvacet ročně, budou k mání za 60 tisíc eur pravděpodobně od druhé poloviny roku 2007.
Autoři: iDNES.cz
Zdroj: http://auto.idnes.cz/melkus-supersport- ... aktual_fdv
ik ", motor měl melkus za sedadly tedy skoro uprostřed

Re: Okienko do histórie

Napsal: úte zář 15, 2015 10:10
od alvin
za to,čo napíšem sám,ručim,ale za podrobný obsah nejakeho članku na ktorý dam link,priznám sa,že nie vždy ich dopodrobna študujem komplet,ale akosi som si zvykol na more nepresných infošiek v tlači,v tých odborných časopisoch píšu niekedy faktografické nezmysly ,až to dvermi plieska,ako aj s tým prvým Renaultom s PP (predný pohon), že v r.1972 :P :P :lol: :lol: :lol: :lol: , renault bol prvý s veľkých automobiliek čo s tým začal experimentovať, pravda ak nerátam tie tradičné,ako Citroen (od r.1934),naše Aero o rok neskôr :lol: :lol: ,AUTOUNION (DKW,AUDI) atď

Re: Okienko do histórie

Napsal: úte zář 15, 2015 11:51
od Serpico
...a tak jsem sežral " kravinu " aneb co je psáno to je dáno.

Mějte se fajn

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob říj 24, 2015 20:08
od alvin
Včera krásny kúsok u nás v robote, r.v.1960 vo vzorne pôvodnom stave. Ale tuším so dojal majiteľa, že som o nich ja antiškodovkár vedel viac, podľa deatilov, že som presne vyšpecifikoval modelovú sériu,ale asi najviac cenené sú tie spartako-feldy,teda 450-ky do r.v.1959,čo mali ešte vpredu listové perá a naopak trpené su medzi vetaranistami s tou neoriginal prednou maskou tzv. gril,lebo s tým sa vyrábali už len kombíky,ale ako náhradny diel sa dodávala v 70. rokoch už len tá

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob říj 24, 2015 21:18
od Serpico
...první verze bez křidélek jsou údajně více ceněné u nás se moc neprodávaly většina šla na export.
Mějte se fajn.

Re: Okienko do histórie

Napsal: čtv lis 12, 2015 12:49
od Serpico
H_T-603.jpg
...něco pro alvina T 603 mikrobus jsem neznal, kačeny T 805 má kamarád.

Mějte se fajn

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned lis 15, 2015 07:31
od alvin
Díky,Milane, ten Mikrobus mal dokonca predný náhon, je vystavený v Dopravnom muzeu, tu pri hl. stanici
IMG_0205.JPG
http://auta5p.eu/muzea/stm_md_bratislav ... mdb_19.php