Stránka 11 z 12

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: stř čer 26, 2013 10:27
od henrik35
caute.ja tiez stale riesim otacky motora.najprv som mal taky problem ze boli po nastartovani moc nizske.dokonca som startoval so stlacenym plynom.vymenil som aj krokac ,no ten sa nedal nastavit.len zaliezol a otacky drzali 2500 a viac.tak som vymenil kabelaz od RJ k motoru a vsetkym jeho cidlam.krokac sa rozhybal a otacky po starte vyletia na 1500 a za par sekund padnu na 1000,pomaly ako sa motor zohrieva tak klesnu na 900.ale ako nahle sa zacnem hybat tak nevedia pekne klesnut.napr na volnobehu dole kopcom su okolo 1500.Neustale mi svieti CHECK motora a najhorsie ze sa mi nik nevie pripojit na auto diagnostikou.Vymenil som postupne:
1.Lambda sondu(vrchnu)
2.Krokovy motorcek
3.Zapalovacie kable+sviecky
4.Cidlo teploty nasavaneho vzduchu
5.Potenciometer skrtiacej klapky
6.vycistil vstrekovace
7.vycistil EGR

vzdy po nejakej vymene odpojim baterku a vyresetujem RJ a podla navodu z fora RJ ucim jazdit.Len neviem ako to funguje na lpg.Vzdy ho vypnem a nastavim to na benzin.Skusal som aj tak ze neham auto zahriat,prepnem na lpg a ucim RJ jazdit na lpg.Vcera som menil ten potenciometer a cistil uz X-ty krat skrtiacu klapku.vyzeralo to ze na benzine to pojde celkom dobre a volnobezne otacky boli zhruba na 1100.Uz to je bieda ale lepsie ako na plyne 1500 a vyssie.A este platy jedno pravidlo cim rychlejsie idem na volnobehu napr z kopca 90km/h tak su volnobezne otacky 1500 a vyssie.ked spomalujem tak klesaju a ked zastanem tak sa ustalia.nemoze to byt aj nejake cidlo klukovky alebo vacky?a dnes sa mi uz stalo aj to ze auto nemalo tah.len blacalo a skoro slabucko tahalo.zastal som.vypol motor,chvilu pockal,nastartoval a tahalo zas normalne.Este chcem skusit zaslepit ten EGR ventil aj ked mam uz elektornicky.Este som aj kontroloval vsetky hadice a podtlakove hadicky a nenasiel som ziadnu trhlinu kade by nasavalo vzduch.dajte mi dake rady

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: stř čer 26, 2013 10:29
od henrik35
a este som menil olej+vzduchovy,palivovy a olejovy filter

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: čtv čer 27, 2013 17:27
od mr.mio
@henrik35. Lanosko má podtlakový posilňovač bŕzd. Určite si si všimol,že bez naštartovaného motora lanos brzdí otrasne,ba takmer vôbec. RJ je naprogramovaná tak,že na voľnobehu má od 750 do 900 ot/min keď vozidlo stojí. A však,ak je vozidlo v pohybe,musia byť otáčky vyššie,aj pri uzavretej sacej klapke(jednoducho dávkuje viac benzínu),aby vznikal väčší podtlak a tým pádom sa zosilnil brzdný účinok. Ak auto zastaví,otáčky klesnú na minimum. Riešiš a hľadáš problém tam,kde nieje. Je to normálna vec.

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: čtv čer 27, 2013 17:49
od pekrtek
Napiš Palikxovi soukromou zprávu. On Ti poradí. Tak, jak to píšeš, to není normální. Nemá smysl to tady rozebírat, protože každý máme nějaké zkušenosti, ale Palikx v tomto případě v minulosti pomohl i mně.

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: čtv čer 27, 2013 20:33
od henrik35
nemoze to byt normalne.ono to nerobilo.ved aj ked chcem ist dole kopcom na rychlosti vobec sa neda brzdit motorom.skor ma to taha.urcite to nieje normalne.a tuto temu mam prestudovanu krizom krazom a skusal som vsetko co pekrtek aj ine veci.moze byt ze aj rj odisla nie?ked som kable vymenil a nic.najprv som myslel ze je to len rozladene LPG ale robi to aj na benzine.nie tak vyrazne ale robi.no napisem palixovi.

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: čtv čer 27, 2013 20:50
od mr.mio
Ak ideš z kopca 90 a máš zaradenú 5,nečakaj že bude brzdiť. Ak chcem brzdiť motorom pri 100 až 70 dám 4. pri 70 až 50 dám 3. 50 a nižšie 2. Lanosu nesedia nízke otáčky.
Nevravím že na 100% máš auto v poriadku. Ale s popisu mi to nejak vychádzalo. Poznáš svoje auto lepšie ako ja. Skús skontrolovať čidlá okolo nasávania vzduchu. Tie lúbia mávať s otáčkami. A tak isto aj čidlo teploty motora pre RJ.

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: čtv čer 27, 2013 21:00
od palikx
pokud jede z kopce a motor drzi 1500 je to hodne.co ja vim tak to byva okolo 1100.je ale divne ze kdyz zastavi ze otacky klesnou na 900.pekrtek melproblem s tim ze si auto pridavalo samo na volnobeh kdyz stalo.a akri tenkrat taky.stacilo se dotknout kabelaze a nebo ji vzit do ruky a cim vic se za ni zatahlo tim vic to pridalo.a pak to zas prestalo.pomohla vymena kabelaze motoru ale myslim ze by stacilo prihnout piny a natahnout poradnou kostru a ty co tam jsou poradne ocistit.

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: čtv čer 27, 2013 21:15
od henrik35
to s to 90 a brzdenim motorom som dal priklad.proste neda sa brzdit motorom lebo to nebrzdi ale taha.a aj ked napr preradujem z 3 na 4 a zo 4 na 5 a stlacim spojku pustim plyn tak otacky najprv vyletia hore a potom padaju.skusim tie kable vybrat rozpliest ocistit a poprihybat popripade tie piny

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: čtv čer 27, 2013 21:41
od henrik35
tie cidla mam nove.aj vzduchove v sani a aj teploty vody.no bol som to teraz vyskusat s odpojenym cidlom rychlosti.a otacky pekne padaju ako na plyn tak aj na benzin.cize bude problem asi tam

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: čtv črc 04, 2013 21:16
od henrik35
kupil som novy snimac rychlosti,zapojil a aj tak otacky nepadaju.este odpojim bateriu a resetnem rj.a neviete co su tie ruzove kable?idu k roznym cidlam a vsetky sa spajaju v takom plaste a su poprepajane navzajom.tak ako kostriace cierne tiez sa zbehnu v jednom spojovacom plaste.

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: čtv črc 04, 2013 23:30
od JRD McLAREN
je to napajanie pre cidla..

toto co popisujes, mi robilo na jenom espere cidlo rychlosti..
ale to vravis ze si vymenil... :?

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: pát črc 05, 2013 23:43
od henrik35
JRD McLAREN píše:je to napajanie pre cidla..

toto co popisujes, mi robilo na jenom espere cidlo rychlosti..
ale to vravis ze si vymenil... :?
Hej ale na kabelazi veducej z RJ ku cidlam su cierne kostriace kable ustiace do jedneho zvazku v plastovom kryte kde su navzajom poprepajane.a su tam aj ruzove kable tiez v plastovom kryte navzajom poprepajane.tie ruzove maju davat nejake referencne napatie 5V tak zajtra sa ich chystam zmerat.ak bude napatie moc kolisave alebo odlisne tak by mala byt v cudu RJ.taketo referencne napatie prijma po otoceni klucika v zapalovani do polohy on napr TPS(potenciometer skrtiacej klapky) alebo aj VVS(cidlo rychlosti).Tak nejako mi to prezentoval jeden clen fora.uvidime co zajtra nameram a potom napisem vysledok

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: ned črc 07, 2013 22:44
od henrik35
Tak TPS a MAP maju 5,06V a nekolise.cize v tom problem nieje.aj MAT(cidlo teploty nasavaneho vzduchu ma 5V.tak uz neviem.VSS(cidlo rychlosti ma Ruzovy kabel s napatim zhruba 12V,cierny kostriaci a este jeden ktory je v prostriedku konektora a ma byt byt kablom veducim do RJ(signalny).ale je v nom tiez stava a to by asi nemala byt nie?ak ma vracat do rj nejake hodnoty a on ma hned po otoceni klucika v sebe napatie tak to nieje zle?nema niekto lanos kto by ten konektor premeral?

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: pon črc 08, 2013 00:17
od palikx
tam by proud byt nemel.ale co tam presne je taky ted nevim.zkusim se podivat do lacetti jestli ma cidlo a zmerim ho.

Re: !!! Zvyšování otáček !!! Riesenie

Napsal: pon črc 08, 2013 09:39
od JRD McLAREN
no ono ten snimac rychlosti je v podstate HALL cidlo..
je na to napojeny tachometer aj ECU ..

takze ak tachometer ukazuje, (a ukazuje dobre)
tak cidlo by vadne byt nemalo..

v diagnostike ecu by tiez malo byt vidiet rychlost vozidla..

ak chces ja mam jedno cidlo z lanosa doma..