Stránka 2 z 5
Napsal: čtv srp 31, 2006 12:20
od kasma
ppp píše:RoSta -> no sak pisem ze je to zanedbatelne

. Snad len to rychlejsie sirenie plamena ale to je pri viroch vo valci diskutabilne.
K tym NGK. Som vrcholne naserkakany

. Hodil som tam predpisane NGK, odjazdil na nich 350km, nechal postat 2.5 tyzdna, nastartoval na benzin, takze by vsetko malo ist a hrat. Zapnem svetla a zrazu idem na tri valce. Vybehnem von a este som ani kapotu neotvoril a bolo jasne ze niektora sviecka nepali pretoze okolo auta bolo smradu od benzinu. Kable boli na pohlad ok, ale nemal som ziadne naradie na to abysom sa dostal k siviekam, tak som to aspon preturovla na lpg a po minutke som uz isiel zase na 4. Predtym som tam mal brisky silvery a absolutne bez problemov aj po 3tyzdnovom stati. Takze neviem. Skusim si kupit este brisky trojbodaky a vozit ich aj s naradim keby nahodou.
conpet -> ake trojbodaky si dal? Predpisane briskom pre espero? Teda DR15TC-1 ? Alebo len DR15TC?
A keby sa tam dali 1-bodove alebo 4-bodove??? Iskra sa predsa rozdeluje medzi 4 kontakty a tym padom je slabsia. Na espere boli od zacaitku montovane 1-bodove sviecky ak sa nemylil, hovoril mi to aj jedne znamy v origo servise na deawoo. Stale tam davaju 1-bodove a ze s tym este nemali problem.
Inac dost som sa tu vypytoval ohladom kolisania otacok a ty tu pises co to robilo ked ti auto stalo... ako si tak nato spominam, vacsinou mi to robilo ked auto dlhsie stalo. Mohlo to byt aj tym ze sviecky boli zanesené benzínom a nestíhali to spalovať???
po výplate to idem vsetko menit tak hadam to prestane...
Napsal: čtv srp 31, 2006 16:27
od RoSta
Ja mám NGK a som spokojný, pravda je, že som iné ani nedával, tak vlastne nemám s čím porovnať.
... na 105 som používal najlacnejšie čo bolo, ale tam by išli aj dróty, pokiaľ by tesnili

Napsal: čtv srp 31, 2006 19:06
od ppp
RoSta->do skodovky (aj ked 136) som tiez pouzival len obycajne zakladne brisky predpisane pre dany motor a nikdy s nimi naozaj nebol problem. Co par ludi skusalo rozne 3bodaky a silvery najma v kombinacii s lpg najcastejsie sa s pokorou vratili ku klsickym briskom. Ani iridiove denso za 700kus v tychto motoroch nesiel tak dobre ako klasika brisky za 40sk kus. Ale tomu sa ani niet co divit, ved volakedy tie fabriky uzko spolupracovali (myslim jiskra tabor (ciakosavolala) a MB).
kasma -> pri 4kontaktoch skoci tiez len jedna iskra a to tam kde ma najmensi preskokovy odpor.
Co sa tyka tvojich problemov s kolisanim otacok, tak to neviem co bolo/je pricinou ale chod na 3 valce kvoli iskre spoznas jednoduchol. Ked stojis tak okolo auta citit nespaleny benzin alebo smrad z lpg. Auto rovnomerne vibruje a ked ides tak neakceleruje a pri plnom plyne nim az trha. A samozrejme pritom vela zere ale ak by si siel na 3 valce bud siisty ze daleko nezajdes. PO chvili by ta to prestalo bavit a volal by si nejaky odtah. Takej T613 je to fuk, tej ked nejdu 2 valce ta si to ani nevsimne ale na nasich 1.5 to uz citit je. Ked sa ti podari vymaknut okamih kedy ide na 3 valce tak najlepsie po jednom vytrhnut kable zo sviecok a ked sa nic nezmeni mas vinnika. Potom uz len vymenit sviecku za inu snad to prestane.
Inac benzin ked zahadze sviecku tak ta sa uz obvykle nespamata, lebo teplota v jej valci klesne a benzin bude prudit stale dalsi. Na lpg sa do dalo rozdychat, lebo benzin sa odparil a lpg ide do valca len ako plyn takze nic nezasvini.
Napsal: čtv srp 31, 2006 19:19
od Slavek
kasma píše:A keby sa tam dali 1-bodove alebo 4-bodove??? Iskra sa predsa rozdeluje medzi 4 kontakty a tym padom je iskra slabsia. Na espere boli od zaciatku montovane 1-bodove sviecky ak sa nemylim, hovoril mi to aj jeden znamy v origo servise na deawoo. Stale tam davaju 1-bodove a ze s tym este nemali problem.
byli montovane 1-bodovy jen proto ze se 4-bodove zacali vyvijet az v druhy polovine 90 let takze oni je tam ani nemohli davat ponevac jeste nikdo nevedel jestli to bude fungovat
Napsal: pát zář 01, 2006 10:39
od conpet
Pro Espero 1.8 Brisk Extra LR15TC pro 1.5 DR17TC-1 viz katalog na
www.brisk.cz
Ja prisel normalne do prodejny autodilu a oni ti reknou jakej typ je pro to tvoje

sviečky
Napsal: pát zář 01, 2006 19:27
od simone
RE: KASMA tu famu že iskra sa delí na tolko častí kolko je elektrod niekto vypustil ale skus sa pozrieť na iskru ked je sviečka vonku!! Ta preskočí nie na 4 časti ale na najbližšiu!!! takže sa nedelí. Elektrický výboj/iskra/ totiž hladá najkratšiu cestu k zemi v prípade auta blok cez telo sviečky
Napsal: ned zář 03, 2006 14:23
od Rasťo
JRD McLAREN píše:RoSta píše:ppp píše:Teorticky by pri pouziti 4bodakov alebo lgsov mohol byt vyssi kompresny pomer ...
myslým, že kompresný pomer sa nedá zmeniť výmenou sviečky, to by musela mať podstatne väčší objem, aby zmenšila objem spalovacieho priestoru...
..hmm.zaujimava myslienka...

..cumiim....
..pomer nezmenish..
..akurat tak velkost objemu..
a to je "pri tych cibikoch na svieckach" zanedbatelne cislo..
Ak zmenšíš spaľovací priestor, kompresný pomer zväčšíš.
Napsal: ned zář 03, 2006 14:28
od Rasťo
Ale čo sa úprav motorov za účelom zvýšenia výkonu týka, som toho názoru že vždy majú neblahý plyv na životnosť motoru. Či to stojí zato...
Napsal: úte zář 05, 2006 08:34
od kasma
Takže radšej ostanem pri origo sviečkach a nebudem špekulovať...
Ak motor beží na tri valce, dochádza pri tom aj k úplnému zaduseniu motora??? Ako sa to ešte prejavuje? S týmto skúsenosti nemám...
ppp- o tyzden vymením vsetky sviečky aj káble, snáď to prestane...to uz je posledna moznost. Ale najdivnejšie natom je, že mi to s tými otáčkami urobí len niekdy, teraz sa mi to už vyše mesiaca nestalo....
Napsal: úte zář 05, 2006 19:48
od ppp
Doma tie ngk uz robili dobrotu tak uvidim v zime, ked necham esperko zo tri tyzdne bez povsimnutia na parkovisku

. Len mam pocit ze mu tym motor znicim viac nez keby som ho pouzival :/. Ale ked je tu taky problem s parkovanim tak nerad opustam dobre miestecko.
Na 3 valce to proste pekne vibruje. Cele auto a to dost silne. No a pri pokuse o akceleraciu je to uplne onicom. Trosku to akceleruje ale napriklad na 5tke sa nad 80 nedostanes. Skus si niekedy len tak zo srandy vytiahnut bud jeden kabel alebo radsej konektor z jedneho vstreku a uvidis

.
sviečky
Napsal: úte zář 05, 2006 21:44
od simone
moja osobna skusenosť ak vynechaval motor/sviečky/* tak sviečky boli to posledne najprv kable!!! Nekupuj tie uhlikové??? každý ich odporuča ale solidný silionový kabel ktorý neprepustí vlhkosť je nadovšeko. Je o niečo drahší ale sa nelame ako uhlík a je stálý. napr Bosch
Napsal: úte zář 05, 2006 22:17
od conpet
Napsal: úte zář 05, 2006 23:03
od blaho
Skus si niekedy len tak zo srandy vytiahnut bud jeden kabel alebo radsej konektor z jedneho vstreku a uvidis

.[/quote]
Len taká otázočka na to vyťahovanie káblov. Je to bezpečné takéto niečo robiť? Ak by mu ten motor išiel na 3 válce a teraz jeden kábel odpojil a odpojil by ten, ktorý zrovna fungoval, tak by išiel motor na 2 válce. Nemôže mu to nejako uškodiť? A to potom to zasa pripojíš, a to bude fungovať ďalej? Nemôže sa Ti takto zahádzať tá sviečka a potom následne nefungovať? (Pýtam sa len teoreticky, lebo Ja motorom nerozumiem)
tesla
Napsal: úte zář 05, 2006 23:04
od simone
TESLA používa uhlíkové káble a tie sa každým pohybom lámu. Mal som ich v škodovke po čase iskra prebiehala po izolácii kábla. Moje odporúčanie je, nekupuj!!!! Mal som Nexiu a tiež mi niekedy išlo na tri valce, kúpil som káble celomedené od firmy BOSH a nemal som s nimi viac problémov. Síce kus stál 200,- Sk, ale oplatilo sa. Tie uhlíkové keď sa polámali vybráciami, tak mali menší odpor a tým aj neskôr prenášali iskry. Dva-tri mesiace sú ok, ale potom zase nasleduje výmena. Radšej kúp celodrôtené, sú drahšie, ale vydržia aj viacej. Ak si z okolie KE mám dva ks dám ich zadára.
Re: tesla
Napsal: úte zář 05, 2006 23:16
od Ondras
simone píše:TESLA používa uhlíkové káble a tie sa každým pohybom lámu.
Co to plácáš? V Blatné ti udělají kábla z asi 6 druhů drátu. Zdaleka ne všechny jsou uhlíkové.
simone píše:Tie uhlíkové keď sa polámali vybráciami, tak mali menší odpor a tým aj neskôr prenášali iskry.
Odpor VN kabelu musí odpovídat specifikacím výrobce auta. Jde o el.mag. rušení atd. A menší odpor kabelu způsobí opoždění jiskry? Tak to tu máme revoluci ve fyzice!