Stránka 2 z 2
Napsal: úte říj 17, 2006 23:48
od RoSta
Ona nie je ohriata len pri studenom motore chvíľu po naštartovaní...
Keď som bol na STK, tak keby som toto nebol vedel, tak by ma technik vyhodil, pretože som nespĺňal emisný limit... až sa nasral, keď som mu povedal, že som bol deň pred tým na kontrole emisií v servise a že to nie je možné a že podľa mňa nie je zohriaty motor...
... tak asi tak...
Napsal: stř říj 18, 2006 07:24
od stefan
Vždy keď som robil emisie, tak mechanik čakal kým sa zohreje motor,
mal sondu zasunutú v oleji cez otvor kontroly množstva oleja,
a čakal kým olej bude dostatočne zohriaty.
Až potom vykonával merania.
Napsal: stř říj 18, 2006 07:41
od RoSta
... to sú tzv. seriózny technici, ale tu u nás je to dosť hrozné, chovajú sa ako majstri sveta...
Napsal: stř říj 18, 2006 07:57
od kasma
stefan píše:Vždy keď som robil emisie, tak mechanik čakal kým sa zohreje motor,
mal sondu zasunutú v oleji cez otvor kontroly množstva oleja,
a čakal kým olej bude dostatočne zohriaty.
Až potom vykonával merania.
tak to si mal naozaj stastie ze si na takeho technika natrafil. Mne ked to meral, tak ma chcel vyhodit uz po 10 sekundach, potom to vyskusal znovu, pockali sme torchu dlhsie a bolo to O.K. Inac s tou lambdou som to nevedel ani ja. Zas viem nieco nove.
Napsal: stř říj 18, 2006 08:13
od RoSta
Ty, stefan, nerobíš si z nás prču?
To sa Ti musel taký prístup len snívať alebo to nebolo na Slovensku...
Napsal: stř říj 18, 2006 19:41
od ppp
RoSta píše:Ona nie je ohriata len pri studenom motore chvíľu po naštartovaní...
Keď som bol na STK, tak keby som toto nebol vedel, tak by ma technik vyhodil, pretože som nespĺňal emisný limit... až sa nasral, keď som mu povedal, že som bol deň pred tým na kontrole emisií v servise a že to nie je možné a že podľa mňa nie je zohriaty motor...
... tak asi tak...
Nee. V servisnom manuali je presne napisane ze rj moze prejst z tzv. closed loop (cize riadenia podla lambdy) na tzv. open-loop (riadenie podla map a mat) ked napr. na volnobeh nie je lambda dostatocne vyhrievana spalinami a prestane davat pouzitelne hodnoty. Ale ci je to caste to netusim. Malokedy idem na volnobeh a este menej sa pzeram na lpg jednotku ktora ma informuje aj o praci lambdy.
Napsal: ned pro 03, 2006 20:23
od Rasťo
Zaujima ma, co robi katalyzator. Moze mi to niekto zodpovedne vysvetlit? Podla coho sa pozna ci funguje, alebo nefunguje? V dvoch autorizovanych servisoch Daewoo/Chevrolet mi povedali ze funguje a technik na STK povedal ze nefunguje... Co si mam mysliet?
Napsal: pon pro 04, 2006 08:47
od kasma
POdla mna ti to povedal preto, lebo motor nemal prevadzkove teplotu. Ja som tiez emisie nesplnal az dokym sa nezahrial motor. Skus pockat
Napsal: pon pro 04, 2006 22:26
od Rasťo
Myslim ze zohriaty bol. Vobec sa mi nepaci ze nikto nevie stanovit serioznu diagnozu. Technik na STK len tak, z pozicie sily povie ze katalyzator nefunguje...
Napsal: pon pro 04, 2006 22:38
od Richard
Rasťo píše:Zaujima ma, co robi katalyzator. Moze mi to niekto zodpovedne vysvetlit? Podla coho sa pozna ci funguje, alebo nefunguje? V dvoch autorizovanych servisoch Daewoo/Chevrolet mi povedali ze funguje a technik na STK povedal ze nefunguje... Co si mam mysliet?
Katalyzátor rozkládá škodliviny z motoru na neškodné látky a je neřízený (starší vozy) a řízený novější vozy s jednou nebo dvěma lambdasondami. Samo že katalyzátor je v obou případech stejný, ale ve druhém případě se řídí spalování v motoru s ohledem na čistotu výfukovách plynů a proto má ten řízený lepší výsledky než ten neřízený. Jinak se dá poznat dobře fungující katalyzátor poměrně jednoduše a bez přístrojů. Když je vše ohřáté stačí motoru trochu naložit a měla by být z výfuku cítit žumpa, stačí se například projet po ulici a čuchnout, nebo jet za autem a fakt je to cítit asi tam vzniká nějaký sirovodík, nebo něco podobného

Napsal: úte pro 05, 2006 07:05
od stefan
Vždy keď idem dole kopcom po rozbitej ceste tak mi dole
niečo hrká, ako keby spadnutá matka na plechu.
Kdesi som sa dočítal že tak hrkoce vysipaný katalizátor.

stk
Napsal: úte pro 05, 2006 11:19
od Serpico
...to kasma ( palikx a ty to víš ) sledují dvě hodnoty HC ( 100 ) a CO ( 0,5 ) ty se píšou, jenom bůh ví co mu to tam ukazovalo - jinak technik chtěl " škvarky " - katalyzátor je potřeba zahřát proto ve slušných a chytrých STK ti to řeknou ( aby to nemuseli túrovat na místě - odvod spalin popraskané a jinak poškozené odsávače na stanici ) no a potom zapojí prošlápnou plyn a čekají na konečnou nižší hodnotu, katalyzátor už začíná pracovat...ona je to zajímavá věc - zvlášť, když jedeš za aviatikem v modravé kouřové cloně a to v zimě - puštěné topení..ale to je jiná....
mějte se fajn a přežívejte STK - nepapejte jim všechno